Auteur Topic: De set van Mister T.  (gelezen 37176 keer)

a.b.d.o.n.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.026
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
Re: De set van Mister T.
« Reactie #60 Gepost op: 12 mei 2013, 23:24:24 »
Ik vind het lastig te begrijpen dat de stax direct al vervormde, ook bij de heel lage volumes vandaar dat ik daar toch nog even naar vroeg. Vooral omdat de stax dat bij mij thuis niet doet. En ik bedoelde dat het laag goed is in die nummers, niet alleen op de speakers, maar ook op de stax. Mijn vermoeden is dat de stax in de winkel kapot was. Ik kan even niets anders bedenken.
Over mijn smaak valt te twisten

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.522
  • Lid van de Adam's family
Re: De set van Mister T.
« Reactie #61 Gepost op: 12 mei 2013, 23:37:58 »
Ik vind het lastig te begrijpen dat de stax direct al vervormde, ook bij de heel lage volumes vandaar dat ik daar toch nog even naar vroeg. Vooral omdat de stax dat bij mij thuis niet doet. En ik bedoelde dat het laag goed is in die nummers, niet alleen op de speakers, maar ook op de stax. Mijn vermoeden is dat de stax in de winkel kapot was. Ik kan even niets anders bedenken.

Over naar punt 2 was hij ingespeeld. Klinkt bekend vandaar.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: De set van Mister T.
« Reactie #62 Gepost op: 13 mei 2013, 08:25:17 »
Ik vind het lastig te begrijpen dat de stax direct al vervormde, ook bij de heel lage volumes vandaar dat ik daar toch nog even naar vroeg. Vooral omdat de stax dat bij mij thuis niet doet. En ik bedoelde dat het laag goed is in die nummers, niet alleen op de speakers, maar ook op de stax. Mijn vermoeden is dat de stax in de winkel kapot was. Ik kan even niets anders bedenken.

Mijn ervaringen met electrostaten zijn vooral heel goed in het mid en hoog (kaarsrecht qua fase- en frequentie respons) en niet zozeer heel goed in het weergeven van laag.

Dat hij kapot zou zijn lijkt me sterk. Een kapotte electrostaat pik je er volgens mij vrij snel uit. Een electrostaat hp die de bas speelt zoals een HD800 zou ook wel iets bijzonders zijn.
« Laatst bewerkt op: 13 mei 2013, 08:46:31 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

a.b.d.o.n.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.026
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
Re: De set van Mister T.
« Reactie #63 Gepost op: 13 mei 2013, 09:44:59 »
Ik vind het lastig te begrijpen dat de stax direct al vervormde, ook bij de heel lage volumes vandaar dat ik daar toch nog even naar vroeg. Vooral omdat de stax dat bij mij thuis niet doet. En ik bedoelde dat het laag goed is in die nummers, niet alleen op de speakers, maar ook op de stax. Mijn vermoeden is dat de stax in de winkel kapot was. Ik kan even niets anders bedenken.

Mijn ervaringen met electrostaten zijn vooral heel goed in het mid en hoog (kaarsrecht qua fase- en frequentie respons) en niet zozeer heel goed in het weergeven van laag.

Dat hij kapot zou zijn lijkt me sterk. Een kapotte electrostaat pik je er volgens mij vrij snel uit. Een electrostaat hp die de bas speelt zoals een HD800 zou ook wel iets bijzonders zijn.

Ik schreef niet dat hij het laag speelt zoals de HD800. Je kan vinden van de stax wat je wilt, maar stellen dat hij direct vervormt is onzin, tenzij hij stuk is. Uiteraard kan hij zoveel minder goed klinken naast de HD dat je het laag niet mooi vindt. Maar directe vervorming is onzin, tenzij hij stuk is.
En nu verval ik in herhaling. Dat doe ik bij voorkeur niet.




Over mijn smaak valt te twisten

Mister T.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.960
  • † 02-12-2020
Re: De set van Mister T.
« Reactie #64 Gepost op: 13 mei 2013, 19:21:10 »
@ a.b.d.o.n.,
Nu begrijp ik dat je moeite hebt met mijn schrijfsel, temeer daar je zelf een tevreden Stax-gebruiker bent, maar laat mij toch
e.e.a. toelichten, te beginnen met dit stukje tekst uit je citaat:

(..)
Dead Can Dance / Anastasis.
Het werk van DCD is langzaam van tempo, zo ook Opium wat gedragen wordt door een repeterend basloopje op synthesizer, 4 tonen van laag naar erg laag.
Bij normaal tot stevig volume ging de Stax wat vervorming te vertonen.
De Senn had daar geen last van.


Bij dit nummer ben ik begonnen op volumestand 0. Dan langzaam omhoog tot +/- half. Toen deed zich "wat" vervorming voor.

(..)
Biosphere / N-Plants.
Biosphere is Geir Jenssen die muziek maakt op synthesizer. Iemand die graag mag  experimenteren, met name in het lage basgebied.
In het nummer Shika-01 is sprake van een erg lage, maar goedhoorbare bas toon. Tegelijker tijd stuurt hij ook een bepaalde sublaagtoon mee die
de woofers van de grote speakers tot gymnastiek dwingen.
De Stax maakte daar blubber van en dit was echt te veel van het goede. Laat ik er bij zeggen dat ik begonnen ben met volumestand 0 en een
beetje omhoog maar dit ging niet werken. Bovendien ben ik niet het type om willens en wetens de spullen van een ander te vermoeren.
Dus voor mij einde verhaal wat Stax betreft. En de Senn? Ach, daarmee heb ik het nummer lekker uitgeluisterd.


Ook hier ben ik begonnen op stand 0. Dat ging omhoog, volgens mijn geheugen, tot +/- een derde toen het echt misging.
Het typische laag is trouwens al snel te horen op laag volume op de grote speakers hier. Met die verstande dat het, naar mijn idee,
mee-opgenomen sublaag, zich uit in een heerlijk stel wapperende woofers. Het kan zijn dat de Stax daar moeite mee heeft.
Blijft het feit dat de Sennheiser daar op de één of andere manier geen moeite mee heeft :sceptic:

Je hebt beide nummers beluisterd, was dat vanaf cd? Met name de cd van Biosphere is geen gemeengoed is de algemene verzameling
in den lande :)

Maar goed, is ook niet belangrijk. Wel nog even het volgende. In mijn relaas heb ik ook geschreven dat de ervaring met de Stax
exemplaries zouden kunnen zijn en dat is het dan. Het was een momentopname en hij deed op dat moment niet wat ik wilde.
Over een oorzaak heb ik, tot nu toe, geen seconde nagedacht en boeit me ook niet.
ADAM    Bryston     DENON

a.b.d.o.n.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.026
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
Re: De set van Mister T.
« Reactie #65 Gepost op: 13 mei 2013, 20:09:32 »
Ik vind het mooi dat je geniet van je Sennheiser. Daar gaat het uiteindelijk om. En dat je de Stax minder goed vindt, kan ik ook prima begrijpen: je hebt - zover ik het lees - met een open vizier geluisterd en een mooi verslag getikt. Ik denk ook dat het leerzaam is voor toekomstige kopers: ze weten waarop ze moeten letten.

Recent heb ik 2 uurtjes zitten luisteren naar goed opgestelde en goed ingespeelde Adams in een goede luisterruimte op normale volumes. Ik kan ervan vinden wat ik wil (goed, slecht, enz) maar stellen dat ze (wat) vervormen en blubber maken van lage tonen, zou bezijdens de waarheid zijn.  Als iemand toch hoort dat ze vervormen, is er iets mis.
Daarnaast zullen er ook speakers zijn in het vergelijk met de betrffende ADAMS een mooier laag geven. Ook in die vergelijking is de uitspraak dat de ADAMS "wat" vervormen en blubber maken van het laag, incorrect.

Terug naar de koptelefoons. Ik zou dan de voorkeur geven aan de uitspraak van MAW dat de HD een stuk beter is. Daar heb ik, ook als (tevreden) STAX gebruiker, geen enkele moeite mee (zo tevreden ben ik overigens niet: ik denk er weleens over om hem te verkopen). Ook niet met mensen die nog verder gaan en stellen dat de STAX slecht klinkt. Een vriend van me heeft een sennheiser instapmodel en vindt daar het laag ook beter van dan van de STAX. Mág! Is mooi. Is smaak.

De nummers heb ik gestreamd via spotify, een SQBT en goede DAC.
Over mijn smaak valt te twisten

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.522
  • Lid van de Adam's family
Re: De set van Mister T.
« Reactie #66 Gepost op: 13 mei 2013, 20:14:03 »
Lees dat je de stax via de cd speler hebt aangesloten maar die stuurt 2,38 v uit op zijn pre out even snel gelezen. Wellicht dat de stax versterker dat niet helemaal slikt en de vervorming verklaard.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Mister T.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.960
  • † 02-12-2020
Re: De set van Mister T.
« Reactie #67 Gepost op: 13 mei 2013, 20:25:05 »
@Bryston, De set is opgesteld door de dealer. Zoals je weet ben ik geen techneut en daar voel ik mij wel lekker bij :)

@a.b.d.o.n., Gij hebt een meer dan correcte post geplaatst :D
ADAM    Bryston     DENON

B3NC0

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 144
  • i'm seeking something that has already found me
Re: De set van Mister T.
« Reactie #68 Gepost op: 04 augustus 2013, 14:17:54 »
mooie spullen  8)

Mister T.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.960
  • † 02-12-2020
Re: De set van Mister T.
« Reactie #69 Gepost op: 04 augustus 2013, 14:28:35 »
Dank :)
ADAM    Bryston     DENON

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.803
  • Doet mij maar buisjes
Re: De set van Mister T.
« Reactie #70 Gepost op: 24 augustus 2014, 19:44:23 »
De afspraak staat, zat al een tijdje in de pen maar na ons bezoek aan de grot van freak een data geprikt.
As 6 september ben ik uitgenodigd om bovenstaande set te mogen bewonderen cq te beluisteren.  :)

Wordt vervolgd.  ;D

Mister T.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.960
  • † 02-12-2020
Re: De set van Mister T.
« Reactie #71 Gepost op: 24 augustus 2014, 19:54:28 »
Ik kijk er naar uit Paul.  8)
ADAM    Bryston     DENON

Mister T.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.960
  • † 02-12-2020
Re: De set van Mister T.
« Reactie #72 Gepost op: 28 augustus 2019, 11:51:05 »
Het is alweer een tijdje dat het audio-gebeuren hier op een laag pitje staat en de laatste drie jaar op de waakvlam. Maar goed, dat heeft zo zijn (medische)
redenen. Ook muziek draaien kon mij niet meer bekoren.
Maar, van lieverlee komt het stiekem weer een beetje terug. Eén oorzaak was een gesprek wat ik kort geleden met junior hier had waarin hij zei dat een ouwe
liefhebberij weer ging oppakken en nu moet het een digitale piano worden. Nou kerel, prima. :)

Later heb ik hem gebeld of hij de Sennheiser hd 800 wat vond? ;D  Okay, geregeld, hij is voor jou. Wel heb ik bij Sennheiser een paar Earpads en een
Headband-padding besteld en gemonteerd.

Nu wilde ik toch wel weer een koptelefoon hebben maar niet meer zo'n dure. De 800 was/is de fijnste die ik geprobeerd heb, maar nu dan?
Ik heb geen zin meer om winkel in/winkel uit te lopen. Laat ik eens modern doen en koop er één via internet: terug sturen kan altijd nog.

Ik kwam uit op de Beyerdynamic DT 880 Edition 250 Ohm HiFi koptelefoon:





Die kop hoort er niet bij.  ;D

Prachtding. Nu wilde ik toch wel een koptelefoonversterker hebben en dat werd de Nowsonic ampix koptelefoonversterker:





Nou, ik kan je zeggen: ik vind het een geweldig stel!  :D
ADAM    Bryston     DENON

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.153
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: De set van Mister T.
« Reactie #73 Gepost op: 28 augustus 2019, 14:55:30 »
Mooi mister T. dat het vlammetje weer zuurstof krijgt.   8)  Veel plezier met de aanwinsten.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.803
  • Doet mij maar buisjes
Re: De set van Mister T.
« Reactie #74 Gepost op: 28 augustus 2019, 15:32:45 »
Geniet ervan Jan en blijven posten.