Auteur Topic: De set van Mister T.  (gelezen 37041 keer)

Mister T.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.960
  • † 02-12-2020
De set van Mister T.
« Gepost op: 04 november 2012, 12:45:18 »
De speakers:

ADAM Column MK3


ADAM Tensor Delta


ADAM ARTist 5


CD speler en versterking werd gedaan door Meridian maar daar had ik, o.a., toch niet echt een fijn gevoel bij.
Ook waren er gedachten over de waarde en zekerheid van het spul in de toekomst, plus privé gedachten maar
een equivalent daarvan kun je terugvinden in een beknopt regeltje in de handtekening van Hififreak.

Het resultaat was de overstap naar Bryston. Van boven naar beneden:


BCD-1
BP26
MPS-2
3Bsst2




En natuurlijk de Denon DP-37F  met Denon DL-301
ADAM    Bryston     DENON

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: De set van Mister T.
« Reactie #1 Gepost op: 04 november 2012, 13:07:52 »
Je hebt een prachtige set staan Jan, ik kan me voorstellen dat je daar met volle teugen van kan genieten.
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

vinyl

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 447
Re: De set van Mister T.
« Reactie #2 Gepost op: 04 november 2012, 13:12:56 »
Wow daz mooi zeg.
ADAM speakers.........Ik heb ze nog nooit gehoord helaas.
ze zien er iig heel mooi uit, en ik heb begrepen dat ze ook zo klinken.
Het lijkt wel een showroom in huize T   ;D

Tja, en die draaitafel..... ik ben gek op die houten japanners  :-*

En een beetje Bryston er bij....



Ik ben er stil van..


chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: De set van Mister T.
« Reactie #3 Gepost op: 04 november 2012, 13:29:04 »
Mooie set..Die ADAMs heb ik volgens mij al een keer bij iemand anders gehoord. Mooie speakers.

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

jaap

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.349
  • dik tevreden met dunne vliezen
Re: De set van Mister T.
« Reactie #4 Gepost op: 04 november 2012, 13:43:40 »
cool  8)
Pioneer, Philips 104, Onkyo D, Harman Kardon, Magnepan, Alesys, 2x REL.

Mister T.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.960
  • † 02-12-2020
Re: De set van Mister T.
« Reactie #5 Gepost op: 04 november 2012, 14:25:19 »
Dank :)

Sinds begin dit jaar, met het arriveren van de Brystonsectie, is het hele spul naar mijn zin.
Het lijkt wel of e.a. voor elkaar gemaakt is, alles klopt gewoon in mijn beleving. Of het nu de radio,
draaitafel, CD, DVD, of dat ik passief of actief weergeef, het is voor mij optimaal genieten :yeah:
ADAM    Bryston     DENON

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: De set van Mister T.
« Reactie #6 Gepost op: 04 november 2012, 14:35:15 »
Dank :)

Sinds begin dit jaar, met het arriveren van de Brystonsectie, is het hele spul naar mijn zin.
Het lijkt wel of e.a. voor elkaar gemaakt is, alles klopt gewoon in mijn beleving. Of het nu de radio,
draaitafel, CD, DVD, of dat ik passief of actief weergeef, het is voor mij optimaal genieten :yeah:
Kijk, en daar gaat het uiteindelijk om  8) 8) 8)
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

cat-16

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 197
Re: De set van Mister T.
« Reactie #7 Gepost op: 04 november 2012, 15:29:58 »
Dank :)

Sinds begin dit jaar, met het arriveren van de Brystonsectie, is het hele spul naar mijn zin.
Het lijkt wel of e.a. voor elkaar gemaakt is, alles klopt gewoon in mijn beleving. Of het nu de radio,
draaitafel, CD, DVD, of dat ik passief of actief weergeef, het is voor mij optimaal genieten :yeah:

Kijk daar gaat het om: Genieten van je mooie set. :yeah:
Ik luister naar muziek, dus ik leef!

a.b.d.o.n.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.026
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
Re: De set van Mister T.
« Reactie #8 Gepost op: 11 november 2012, 21:50:40 »
naar die columns ben ik ook nog wel nieuwsgierig
Over mijn smaak valt te twisten

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: De set van Mister T.
« Reactie #9 Gepost op: 19 november 2012, 18:25:58 »
ook hier erg mooi spul!!

Ik ben erg benieuwd naar die Adam Tensor Delta's!
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

ADAMaudio

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 193
Re: De set van Mister T.
« Reactie #10 Gepost op: 19 november 2012, 18:33:45 »
Ja die jan heeft het mooi voor elkaar  :party:
“The scientists of today think deeply instead of clearly. One must be sane to think clearly, but one can think deeply and be quite insane.”

Mister T.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.960
  • † 02-12-2020
Re: De set van Mister T.
« Reactie #11 Gepost op: 19 november 2012, 19:03:35 »
Tja, je kunt zeker zeggen dat het hier elke dag feest en genieten is Dennis. Zo ervaar ik het ook. Maar goed,
het was mijn keuze voor het gene wat hier staat en voor mijn gevoel ben ik klaar. Daarnaast kan ik ook oprecht
genieten van de keuzes van andere forumleden, want er staat nogal wat :alien: En zeker niet in de laatste plaats
voor al het moois op vintagegebied :yeah:

@MAW,  Dank!     Behoudens de afspraken die ik gemaakt heb in het verleden met twee forumleden en nog doorgang moeten
vinden ben ik uiterst terughoudend in huisbezoeken. Dat wil niet zeggen dat je niet welkom zou zijn maar dat is nu
eenmaal de aard van dit beestje en nog wat andere redenen. Maar.. de toekomst.. je weet het maar nooit ;)
ADAM    Bryston     DENON

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: De set van Mister T.
« Reactie #12 Gepost op: 19 november 2012, 19:50:20 »
@MAW,  Dank!     Behoudens de afspraken die ik gemaakt heb in het verleden met twee forumleden en nog doorgang moeten
vinden ben ik uiterst terughoudend in huisbezoeken. Dat wil niet zeggen dat je niet welkom zou zijn maar dat is nu
eenmaal de aard van dit beestje en nog wat andere redenen. Maar.. de toekomst.. je weet het maar nooit ;)

Dat is geen probleem. Ik was van plan ze in een audiozaak te luisteren en bedoel mezelf niet uit te nodigen.
Kun je iets zeggen over het verschil in klank tussen de Colum mk3's en de Tensor Delta's?
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

ADAMaudio

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 193
Re: De set van Mister T.
« Reactie #13 Gepost op: 19 november 2012, 20:01:27 »
Tja, je kunt zeker zeggen dat het hier elke dag feest en genieten is Dennis. Zo ervaar ik het ook. Maar goed,
het was mijn keuze voor het gene wat hier staat en voor mijn gevoel ben ik klaar. Daarnaast kan ik ook oprecht
genieten van de keuzes van andere forumleden, want er staat nogal wat :alien: En zeker niet in de laatste plaats
voor al het moois op vintagegebied :yeah:

@MAW,  Dank!     Behoudens de afspraken die ik gemaakt heb in het verleden met twee forumleden en nog doorgang moeten
vinden ben ik uiterst terughoudend in huisbezoeken. Dat wil niet zeggen dat je niet welkom zou zijn maar dat is nu
eenmaal de aard van dit beestje en nog wat andere redenen. Maar.. de toekomst.. je weet het maar nooit ;)
ik kan me dat feestje goed voorstellen..
“The scientists of today think deeply instead of clearly. One must be sane to think clearly, but one can think deeply and be quite insane.”

Mister T.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.960
  • † 02-12-2020
Re: De set van Mister T.
« Reactie #14 Gepost op: 19 november 2012, 20:48:52 »
Lastig MAW maar ik zal een poging wagen 8), waarbij ik wil uiten dat ik uit ga van mijn beleving en de hier heersende akoestiek,
wat gewoon een woonkamer is, wel redelijk gedempt.
Dik 3 jaar geleden ben ik gevallen voor de Columns, met name voor de midden/hoogweergave die gebruik maken van het AMTsysteem van
ADAMAudio. Samen met de basunits klonk dit uiterst homogeen, m.a.w.: Die gasten uit Berlijn konden ook speakers maken voor de
reguliere consument.
Na een tijdje wilde ik actieve speakers proberen et voila: de Delta's. Nu was het de bedoeling dat die de Columns zouden vervangen, echter,
ik vond het verschil toch wel aanwezig. Dus: soit, beide lekker laten staan. En nu kom ik op jou vraag: zit er echt verschil in? Ja.
Laat ik zeggen dat ik met beide systemen, apart, erg oud kan worden. Maar kijk naar de speakers zelf. De Columns worden van sap
voorzien van de eindversterker van de set, grote kasten met de twee b.r. poorten aan de achterkant. De Deltas hebben eigen versterkers
en de b.r.poort aan de voorkant. De Delta's laten zich wat meer beluisteren als monitors, maar vergis je niet, die zijn iets van 57cm hoog
en wegen tegen de 30kg.

Voor de desktop wilde ik nieuwe speakers hebben en dat moesten persé ook ADAMs worden, de ARTist 5. Maar die presteerden zo
goed en massaal dat ik ze lekker laat staan.
ADAM    Bryston     DENON