Auteur Topic: Set van Hans  (gelezen 286713 keer)

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Set van Hans
« Reactie #975 Gepost op: 02 april 2017, 09:52:54 »
 ;D ;D

Geweldig. 

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Set van Hans
« Reactie #976 Gepost op: 02 april 2017, 10:02:20 »
Chapeau ! Een sterk onderbouwd en inhoudelijk zeer aannemelijk verhaal, kortom een buitengewoon geslaagde 1 april grap.

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Set van Hans
« Reactie #977 Gepost op: 02 april 2017, 10:11:14 »
Ik ben er ook volledig ingetuind  Toppie!
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Set van Hans
« Reactie #978 Gepost op: 02 april 2017, 10:25:05 »
 ;D ;D ;D
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Set van Hans
« Reactie #979 Gepost op: 02 april 2017, 10:42:38 »
Het heeft wat voeten in de (Twentse) aarde gehad, maar vandaag was het dan zover: Bram op bezoek bij Chansig. Dit omdat we elkaar op het forum wat in de haren kunnen vliegen en irl het toch allemaal wel meevalt. Nou dat standpunt heeft zich weer eens bewezen. Gewoon wat gezellig zitten keuvelen over audio, forumpersoonlijkheden besproken (incl onszelf) en tot de conclusie gekomen dat we gewoon aardige mensen zijn. Ook nog wat over de audio stelligheden van Bram en mezelf gesproken. Verrassend hoe snel we het dan met elkaar eens zijn (of Bram met mij om eerlijk te zijn).

Dan de muziek en set...Bram had wat muziek meegenomen want ik heb niet zoveel met de jaren 60/70. Bram des te meer. Bram zat duidelijk te genieten, oogjes dicht en het voetje ging heen en weer. Zo goed had hij het eigenlijk nog nergens gehoord ook niet bij hem thuis. Balans, strak laag, gedefinieerd, dynamisch, mooie plaatsing noem het allemaal maar op.

Voor mij als gastheer natuurlijk altijd leuk om te horen, maar ik kreeg wel een beetje het gevoel of Bram me voor de gek aan het houden was. Gelukkig bleek dat niet zo te zijn. Hij vond het gewoon goed klinken en zoveel beter als bij hem thuis. Gekscherend en plaagstoterig mijn leeftijd genoemd om daarmee aan te geven dat mijn ervaring vele malen minder is dan die van Bram. Bram keek een beetje beschaamd...maar dat is mijn invulling. Net als mij vraagt Bram zich wel af wat een sub nog zou brengen. Aangeven dat ik hier nog niet uit ben...maar dat ik me hierin ook wel laat adviseren door mensen die er verstand van hebben. Dat begreep Bram wel.

Ook nog over akoestiek gehad.....mogelijk 1 van de redenen waarom het hier wel aardig klinkt. Toen ik het dekbed tussen de speakers hing, zag ik de ogen van Bram wat groter worden. Zoww...dat doet echt wel veel meer dan mijn DAC...of iets in die richting. Dus Bram gaat ook aan het dekbed. Hem wel verteld dat hier geen recensies over te vinden zijn in de bladen. Was geen probleem. Bij thuiskomst zou hij direct aan de slag gaan en zijn ervaringen laten horen.

Na een drankje en hapje en een dikke knuffel is Bram weer richting huis gegaan.

Bram bedankt voor je komst en laat zeker nog even weten hoe het dekbed je bevalt.

Gr. Hans

 Good Posting  Wellicht nu al de beste van heel 2017!   Headbanging


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Set van Hans
« Reactie #980 Gepost op: 02 april 2017, 11:36:39 »

Kun je nagaan wat je mensen in het algemeen niet allemaal wijs kunt maken.Naasten die mij live kennen zullen dat direct

herkennen als fake nieuws,het werpt natuurlijk wel een ander licht dat als je achter het toetsenbord zit de realiteit

heel anders is,als dat je mekaar persoonlijk ziet.Vandaar ook de vijandelijke reacties op mijn postings hier.

En natuurlijk heb ik de gave om zonder schelden of onbetamelijk gedrag de overgevoeligen onder u op de kast te krijgen.

Let wel! dat is niet mijn bedoeling! mischien het aard van het beestje,dat kan.

Maar ik bezondig mij dan ook nog niet van oog om oog tand om tand,daar sta ik boven,en gezien wat ik aan onfatsoenlijke

postings over mij hierzo gekregen heb in het verleden en tot nog toe daar lusten de honden ook geen brood van.

Wil je het met mij over iets hebben doe dat 1 op 1 ga geen groepje vormen van we gaan bram onderuithalen want dat

is het grote euvel hiero en dat brengt trammelant teweeg.

En neem mij in godsnaam niet zo serieus,brammetje jent graag en heeft een uitgesproken mening,en ik vind dat mag! :koffie:

                                                     Trotsdeem groetjes van bram.
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Set van Hans
« Reactie #981 Gepost op: 02 april 2017, 11:52:20 »
Bram, het zou je sieren als je ook wat meer de hand in eigen boezem zou steken en je niet vrij te waren van onbetamelijk gedrag. We slaan allemaal wel eens de plank mis, jij inclusief. Sommigen reageren hier soms met actieve agressie (mijzelf inclusief) en kiezen de schriftelijke aanval. Jij hebt echter passieve agressiviteit tot een kunst verheven en dat is, in mijn ogen, net zo onbetamelijk. De knuppel in het hoenderhok gooien en vervolgens niet inhoudelijk reageren als men je daar om vraagt. Ook de steken onder water die je gedaan hebt richting diverse leden vind ik net zo kwalijk als iemand rechtstreeks confronteren met wat je vindt.

Wat ik vooral jammer vind is dat het hier steeds minder om hifi en muziek draait, maar dat er vooral op betrekkingsniveau een hoop geneuzel ontstaat. Derhalve kan ik mij ook goed voostellen dat mensen hun heil elders gaan zoeken. Dat kan nooit de bedoeling zijn, van niemand niet toch?
« Laatst bewerkt op: 02 april 2017, 11:54:58 door o8-Carni-8o »
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Set van Hans
« Reactie #982 Gepost op: 02 april 2017, 12:21:36 »

Kun je nagaan wat je mensen in het algemeen niet allemaal wijs kunt maken.Naasten die mij live kennen zullen dat direct

herkennen als fake nieuws

Bram....het is een leuke, positieve recensie die ik heb geschreven. Goed hij staat een beetje haaks op hoe je hier af en toe reageert op het forum. Dus op zicht wel bijzonder als je aangeeft dat je naasten het direct zullen herkennen als fake nieuws. Ik begrijp  daaruit dat je niet zo aardig bent in real life ?

 ;D

Gr. Hans

Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Set van Hans
« Reactie #983 Gepost op: 02 april 2017, 12:36:54 »
Wat ik vooral jammer vind is dat het hier steeds minder om hifi en muziek draait, maar dat er vooral op betrekkingsniveau een hoop geneuzel ontstaat. Derhalve kan ik mij ook goed voostellen dat mensen hun heil elders gaan zoeken. Dat kan nooit de bedoeling zijn, van niemand niet toch?

Een forum bevat natuurlijk een grote component "we zijn het oneens".  Daarnaast gaat dat altijd gepaard met veul onzin waarop natuurlijk niet altijd inhoudelijk gereageerd hoeft te worden.  In plaats daarvan kunnen ze hun energie toch ook gebruiken om inhoudelijks iets te melden of haken ze juist af omdat ze dat niet hebben?  Zo maar wat gedachten want je gaat mij niet vertellen dat je je laat wegjagen door iemand die constant uit hetzelfde brakke potje put.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Set van Hans
« Reactie #984 Gepost op: 02 april 2017, 12:41:28 »
Dat ben ik met je eens en ik zal mij persoonlijk ook niet weg laten jagen. Ik kan mij alleen wel voorstellen dat anderen daar hun energie niet meer aan willen verspillen. Soms is het gewoon ook ronduit kut als het zoveelste zeikverhaal zich ontspind.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Set van Hans
« Reactie #985 Gepost op: 02 april 2017, 13:38:12 »
Dat ben ik met je eens en ik zal mij persoonlijk ook niet weg laten jagen. Ik kan mij alleen wel voorstellen dat anderen daar hun energie niet meer aan willen verspillen. Soms is het gewoon ook ronduit kut als het zoveelste zeikverhaal zich ontspind.
En............dat ook nog vaak met dt. ;D

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Set van Hans
« Reactie #986 Gepost op: 02 april 2017, 13:39:05 »
Dat ben ik met je eens en ik zal mij persoonlijk ook niet weg laten jagen. Ik kan mij alleen wel voorstellen dat anderen daar hun energie niet meer aan willen verspillen. Soms is het gewoon ook ronduit kut als het zoveelste zeikverhaal zich ontspind.

Dan sla je die postings over en neem je ze ter kennisneming aan. Afhankelijk van mijn eigen gemoed doe ik dat ook (soms wel, soms niet).

Groet, Mark ;)
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Set van Hans
« Reactie #987 Gepost op: 02 april 2017, 13:41:00 »
Enne; Hij is leuk Hans!

Groet, Mark  ;D
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Set van Hans
« Reactie #988 Gepost op: 02 april 2017, 13:42:58 »
Dat ben ik met je eens en ik zal mij persoonlijk ook niet weg laten jagen. Ik kan mij alleen wel voorstellen dat anderen daar hun energie niet meer aan willen verspillen. Soms is het gewoon ook ronduit kut als het zoveelste zeikverhaal zich ontspind.

Dan sla je die postings over en neem je ze ter kennisneming aan. Afhankelijk van mijn eigen gemoed doe ik dat ook (soms wel, soms niet).

Groet, Mark ;)
Als de postings mij te langdradig worden klik ik ze meteen weg en er zijn ook een aantal vaste postings die ik vrijwel altijd oversla, omdat ze mij niet boeien.

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Set van Hans
« Reactie #989 Gepost op: 02 april 2017, 14:07:28 »
Dat ben ik met je eens en ik zal mij persoonlijk ook niet weg laten jagen. Ik kan mij alleen wel voorstellen dat anderen daar hun energie niet meer aan willen verspillen. Soms is het gewoon ook ronduit kut als het zoveelste zeikverhaal zich ontspind.
En............dat ook nog vaak met dt. ;D

 ;D
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A