Auteur Topic: Set van Hans  (gelezen 286841 keer)

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Set van Hans
« Reactie #1215 Gepost op: 10 augustus 2019, 08:44:54 »
Persoonlijk vind ik het hoofdtelefoon gevoel wel meevallen. Kan zijn dat ik eraan gewend ben.

De twee witte matrassen staan inmiddels achter de panelen. Kunnen ze ook hun werk doen. Laag is erg mooi. En het kan vreselijk hard zonder dat er ook maar enige vervorming hoorbaar is.

Alles blijft intact, goed te volgen, geen luistervermoeidheid noem maar op.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Set van Hans
« Reactie #1216 Gepost op: 10 augustus 2019, 09:24:51 »
Persoonlijk vind ik het hoofdtelefoon gevoel wel meevallen. Kan zijn dat ik eraan gewend ben.

De twee witte matrassen staan inmiddels achter de panelen. Kunnen ze ook hun werk doen. Laag is erg mooi. En het kan vreselijk hard zonder dat er ook maar enige vervorming hoorbaar is.

Alles blijft intact, goed te volgen, geen luistervermoeidheid noem maar op.

Gr. Hans
Nou, daar kun je dan best blij mee zijn, want akoestiek is niet zelden een heel dingetje

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Set van Hans
« Reactie #1217 Gepost op: 01 september 2019, 15:49:16 »
Wat veranderingen in het sub gebeuren.

Sinds dit weekend een Rythmik F12 (vanaf nu een Ritmik) in de set. In eerste instantie als vervanger van de BK subwoofer. Gisteren de Ritmik op zijn plek gezet. Na wat zoeken, aanpassen, meten, luisteren het juiste gevonden. Vooruitgang over de hele linie was mijn deel. Enorm stevige soundstage, stemmen steviger, bas duidelijker, plaatsing instrumenten strakker goede beslissing dus.

Vandaag de BK sub erbij geplaatst. Gaat het het verdorie nog een stapje verder. Geen super schokkende veranderingen, maar wel veranderingen. Ten positieve.

Met Martijn in "conclaaf" over near field subs. Dit betekent echt near field, dus subs op 30 cm van het hoofd. Moet nog even wennen aan het idee. Maar ergens in de komende maanden maar eens mezelf over de streep trekken.

Nu genieten van de nieuwste van Tool...wat een waanzinnig album. Lang geleden dat ik zo onder de indruk was van een album.



Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Set van Hans
« Reactie #1218 Gepost op: 08 september 2019, 09:14:13 »
Persoonlijk vind ik het hoofdtelefoon gevoel wel meevallen. Kan zijn dat ik eraan gewend ben.

De twee witte matrassen staan inmiddels achter de panelen. Kunnen ze ook hun werk doen. Laag is erg mooi. En het kan vreselijk hard zonder dat er ook maar enige vervorming hoorbaar is.

Alles blijft intact, goed te volgen, geen luistervermoeidheid noem maar op.

Gr. Hans
Hoe bevalt het de buren Hans  ;) Grapje hoor ! Je bent wel lekker bezig zeg !. Leuk om over je bezigheden te lezen.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Set van Hans
« Reactie #1219 Gepost op: 08 september 2019, 09:20:27 »
Ik zit op zolder, dus de buren hebben hier weinig tot geen last van. Als er echt een keer hard  gedraaid wordt zullen ze vast wel wat horen. Maar in de 12 jaar dat we nu hier wonen nog nooit een klacht of vraag gekregen. Dus zal wel goed zijn.

Wilde vandaag de stands gaan maken. Maar helemaal geen zin in. Dus woensdag maar eens kijken of ik er zin in heb.

Dan even de tijd nemen om wat geld bij elkaar te sprokkelen, want dan ga ik voor een 2e Ritmik of nog een 2e BK 400. Kunnen die near field gezet worden.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Set van Hans
« Reactie #1220 Gepost op: 24 oktober 2019, 08:04:49 »
Hoe is de status van de set op dit moment?

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Set van Hans
« Reactie #1221 Gepost op: 24 oktober 2019, 17:30:26 »
Alles doet het nog. ;D

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Set van Hans
« Reactie #1222 Gepost op: 25 oktober 2019, 05:38:52 »
Alles doet het nog. ;D

Gr. Hans

Da's best fijn.   ;D

Marcel

Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Set van Hans
« Reactie #1223 Gepost op: 25 oktober 2019, 17:25:10 »
Ja...zat dit topic nog even door te lezen vanaf de eerste pagina. Er is veel kapot gegaan in de eerste jaren.

Qua set gaat het overigens goed. Inmiddels met near field subs bezig. Dus subs op een standaard op een korte afstand van je hoofd. Is een koddig gezicht, maar klinkt erg goed.

Ben aan het wachten op stands om het eea goed en netjes te plaatsen. Daarna ga ik weer wat schuiven met de speakers/panelen.

Doel is om de DSP zo min mogelijk in te laten hoeven grijpen.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Set van Hans
« Reactie #1224 Gepost op: 25 oktober 2019, 18:01:41 »
Ja...zat dit topic nog even door te lezen vanaf de eerste pagina. Er is veel kapot gegaan in de eerste jaren.

Qua set gaat het overigens goed. Inmiddels met near field subs bezig. Dus subs op een standaard op een korte afstand van je hoofd. Is een koddig gezicht, maar klinkt erg goed.

Ben aan het wachten op stands om het eea goed en netjes te plaatsen. Daarna ga ik weer wat schuiven met de speakers/panelen.

Doel is om de DSP zo min mogelijk in te laten hoeven grijpen.

Gr. Hans
Goed bezig Hans ! Gewoon lekker opgaan in je hobby. Toppie!

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Set van Hans
« Reactie #1225 Gepost op: 08 december 2019, 16:39:36 »


Afgelopen weken wat lopen schuiven en doen. Meeste resultaat is toch wel te behalen met de panelen en wanneer je deze op een andere plek kan neerzetten. Maar bovenstaand is het resultaat tot nu toe. De DSP hoeft weinig meer te doen om maar zo te zeggen.

Klinkt overigens prima en erg fijn. Alle dimensies die wilt hebben als je naar muziek luistert zijn er. En dat is/klinkt erg prettig.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Set van Hans
« Reactie #1226 Gepost op: 08 december 2019, 16:46:39 »
Die grafiek ziet er veelbelovend uit Hans ! Toppie!

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Set van Hans
« Reactie #1227 Gepost op: 08 december 2019, 16:50:41 »
Het is gewoon leuk om op deze manier bezig te zijn. Qua weergave verandert er niet heel veel. Maar de sport om het in het laag gewoon zo strak als mogelijk te krijgen zonder ingreep van een dsp is een leuke uitdaging. Dat lijkt aardig te lukken.

Bijna net zo leuk als het kopen van een mooie Quad.  ;D

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Set van Hans
« Reactie #1228 Gepost op: 08 december 2019, 17:58:56 »
Het is gewoon leuk om op deze manier bezig te zijn. Qua weergave verandert er niet heel veel. Maar de sport om het in het laag gewoon zo strak als mogelijk te krijgen zonder ingreep van een dsp is een leuke uitdaging. Dat lijkt aardig te lukken.

Bijna net zo leuk als het kopen van een mooie Quad.  ;D

Gr. Hans
;)

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Set van Hans
« Reactie #1229 Gepost op: 24 januari 2020, 07:54:21 »
Weer even verder nieuw jaar, nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Heb begin dit jaar de beslissing genomen om de 2 BK subs te verkopen. Het is leuk dat schuiven en zoeken naar de beste plek. Gehoormatig voegt het behalve extra druk weinig toe. Dat is een beetje de pest met een fijne ruimte icm goede speakers en een dsp. Het is al snel gewoon erg goed. Veel beter wordt het dan ook niet, zeker niet in het laag.

Maar goed....door dus. Want stilzitten en simpelweg van de muziek genieten is er natuurlijk ook niet bij.  ;D Kreeg ik vorige week een idee aangereikt: Soundbarrier. Plaatje zag er redelijk simpel uit: speakers ongeveer een meter uit elkaar, tussen de speakers een MDF plaat met aan weerszijde een dunne laag akotherm oid, plaat is 1.50 meter hoog en 1.25 meter lang, eindigt net iets voor de luisterstoel. De subs aan de zijkant blijven overigens wel gewoon staan.

Daar gaan we de komende tijd maar eens mee aan de slag. Leuk hoor een zolder waar alles kan. Wanner het eea staat zal ik er uiteraard een foto van maken.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software