Auteur Topic: Set van Hans  (gelezen 286782 keer)

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Set van Hans
« Reactie #1170 Gepost op: 23 december 2018, 19:37:25 »
Je haalt je weer van alles in je hoofd en je doet maar.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Set van Hans
« Reactie #1171 Gepost op: 04 januari 2019, 19:23:52 »
Lekker bezig geweest. De wand is weg. En vervolgens was het zoeken naar hoe alles te verplaatsen. Hiervoor heb ik wel even in de stoel gezeten en zitten kijken hoe dit aan te pakken.  :D

Aan de rechterkant zit nu oude achterkant. Achter het gordijn zit een paneel over een behoorlijke lengte. De speakers staan nu iets verder uit elkaar. De panelen achter de speaker zitten achter het gordijn welke voor het raam zitten. Over de linkerkant ben ik mwha....dus niet tevreden. Daar zou eigenlijk een zelfde gordijn moeten als aan de rechterkant. Alleen heb ik dat niet. Dus maar eens bedenken wat daar mee te gaan doen.

De luisterplek moet ik nog gaan bepalen. Achter mij komt 1 van de subs te staan. Daarachter komen dan weer panelen. Die kan ik vervolgens weghalen. Luisterstoel op een andere plek en dan kan er een opklapbed met matras. Dit voor als mijn broer wat vaker komt slapen.

Nog niets aangesloten. Moet even een langer snoer aan een stekkerblok frutselen. Dan moet er nog wat rommel naar beneden. Komt Ikea volgende week nog 2 kleden brengen en dan zou het klaar kunnen zijn.

Deel II:



Eerste meting, speakers neergezet op het oog gelijk en meten maar. Vind het nie sleg zo vor een 1e keer. Bij de meting was het al hoorbaar dat er meer galm/ruimtelijkheid was.

De gordijnen beneden gaan weg. Dus die gaan naar boven. Maak ik een rail aan het plafond en kunnen de gordijnen netjes opgehangen worden. Bochtje erin zodat het netjes aansluit op de achterkant.

Nu eerst maar even rustig zitten en genieten van de noeste arbeid. Foto's van het eea komen echt pas als ik meen dat het zinvol is. Dat gaat nog wel even duren.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Set van Hans
« Reactie #1172 Gepost op: 04 januari 2019, 21:34:00 »
Wow.  Dat heb ik wel eens een flink stuk beroerder gezien.

Succes met verherbouwen.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Set van Hans
« Reactie #1173 Gepost op: 05 januari 2019, 08:41:07 »
Goed bezig Hans, succes.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Set van Hans
« Reactie #1174 Gepost op: 05 januari 2019, 09:08:13 »
Let wel: alles is neergezet en nog niet echt aandacht aan besteed. Daar gaat nog wat tijd overheen. Dus zo zal je de 1e ervaringen ook moeten/kunnen lezen.

Bij de eerste toon van de meting was al duidelijk dat de demping minder is geworden. Meer oppervlak en dezelfde dempingsmaterialen. Dat is ook duidelijk hoorbaar in de muziek. De effecten binnen de opname zijn nog steeds hoorbaar maar minder intiem zou ik haast willen zeggen. Wel meer breedte maar dat is logisch aangezien de speakers nu verder uit elkaar staan. Kan best dat deze nog wat dichter bij elkaar gaan komen.

De set kan ook minder hard dan in de andere ruimte. Mn het mid/hoog wat dan irritant gaat worden. Dit is dan ook wel op een volume waar je u tegen zegt...maar toch een verschil. Het is ook minder droog in de ruimte. Dus weer minder demping. Klakken met de tong maakt dat ook duidelijk.

Stemmen klinken wel wat frisser. Laag is lekker maar lijkt minder druk te geven. Ruimte is ook niet afgesloten, dus het kan zo weg. Daarnaast staat er iets behoorlijk mee te trillen op het moment als het echt hard gaat. Detail etc is allemaal prima...weinig op aan te merken.

Wat erg prettig is is de ruimte om me heen, op kunnen staan zonder dat de benen in de nek hoeven. Niet bang dat ik ergens tegenaan stoot. Dus alleen daarom al een prima keus.

Morgen komt de baard langs, eens zien wat zijn gedachten/ideeën zijn.

Gr. Hans
« Laatst bewerkt op: 06 januari 2019, 09:06:57 door chansig »
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Set van Hans
« Reactie #1175 Gepost op: 05 januari 2019, 09:52:59 »
Let wel: alles is neergezet en nog niet echt aandacht aan besteed. Daar gaat nog wat tijd overheen. Dus zo zal je de 1e ervaringen ook moeten/kunnen lezen.

Bij de eerste toon van de meting was al duidelijk dat de demping minder is geworden. Meer oppervlak en dezelfde dempingsmaterialen. Dat is ook duidelijk hoorbaar in de muziek. De effecten binnen de opname zijn nog steeds hoorbaar maar minder intiem zou ik haast willen zeggen. Wel meer breedte maar dat is logisch aangezien de speakers nu verder uit elkaar staan. Kan best dat deze nog wat dichter bij elkaar gaan komen.

De set kan ook minder hard dan in de andere ruimte. Mn het mid/hoog wat dan irritant gaat worden. Dit is dan ook wel op een volume waar je u tegen zegt...maar toch een verschil. Het is ook minder droog in de ruimte. Dus weer minder demping. Klakken met de tong maakt dat ook duidelijk.

De natuurlijkheid is niet verdwenen, stemmen klinken wel wat frisser. Laag is lekker maar lijkt minder druk te geven. Ruimte is ook niet afgesloten, dus het kan zo weg. Daarnaast staat er iets behoorlijk mee te trillen op het moment als het echt hard gaat. Detail etc is allemaal prima...weinig op aan te merken.

Wat erg prettig is is de ruimte om me heen, op kunnen staan zonder dat de benen in de nek hoeven. Niet bang dat ik ergens tegenaan stoot. Dus alleen daarom al een prima keus.

Morgen komt de baard langs, eens zien wat zijn gedachten/ideeën zijn.

Gr. Hans
Oei, zwaar geschut in gezet: "De Baard"  :o. Ja altijd handig als je het even niet meer weet op audio gebied dat "De Baard"  dan even komt oordelen  ;D. Misschien ook aan de panelen? Zoals Focus dat heeft met zijn kunst werk ‘idiootveelwerk’ om de akoestiek aan te passen als schuiven met luidsprekers verder geen verbetering geeft. Succes met inrichten van de nieuwe ruimte!

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: Set van Hans
« Reactie #1176 Gepost op: 05 januari 2019, 09:58:19 »
Zo te lezen ben je goed bezig.
I love vintage.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Set van Hans
« Reactie #1177 Gepost op: 05 januari 2019, 15:29:50 »


Ander paneel aan het plafond. Achter me staan nu drie panelen. Ongeveer op een meter van de achterkant van de stoel.De panelen aan de zij- en achterkant hoger gezet. Speakers iets naar elkaar toe en iets verder van de achterwand. Speaker staan nu 1.60 uit elkaar en dat is ook de afstand naar de luisterplek.

Ben eigenlijk al wel weer tevreden.Qua aankleding moet er nog het eea gebeuren. Ben benieuwd wat de 2 kleden nog gaan doen met de demping. Plaatjes blijven nog op zich wachten.

Nu muziek.....

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Set van Hans
« Reactie #1178 Gepost op: 05 januari 2019, 15:53:50 »
 :pictures:


Ander paneel aan het plafond. Achter me staan nu drie panelen. Ongeveer op een meter van de achterkant van de stoel.De panelen aan de zij- en achterkant hoger gezet. Speakers iets naar elkaar toe en iets verder van de achterwand. Speaker staan nu 1.60 uit elkaar en dat is ook de afstand naar de luisterplek.

Ben eigenlijk al wel weer tevreden.Qua aankleding moet er nog het eea gebeuren. Ben benieuwd wat de 2 kleden nog gaan doen met de demping. Plaatjes blijven nog op zich wachten.

Nu muziek.....

Gr. Hans
:pictures: Ben benieuwd.....

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Set van Hans
« Reactie #1179 Gepost op: 09 januari 2019, 14:50:27 »


Speakers wat nauwkeuriger neergezet. Wand achter mij helemaal dicht met panelen en een kleed extra.



Zijkanten zijn nog niet zover om op een foto gezet te worden.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Set van Hans
« Reactie #1180 Gepost op: 09 januari 2019, 16:29:28 »
Leuk om naar te kijken:


Ws ergens 2007: Lua en Audio Note. In het oude huis. De setup waar Huubf mn nog met natte ogen aan terug denkt. :D



Mijn eerste DT een Linn. Gekocht van een Rood forumlid.


LA Audio buizenbak KT88


Geen idee....ergens rond 2012 denk ik: KT forumslettebak - Dussun (geruild op een parkeerplaats bij Zwolle...de ander reed weg met de LA Audio) - Sony XA 20 en mijn 2e platenspeler een Thorens. In het nieuwe/huidige huis.


Klare speaker. Scan Speak units, opgehaald in Den Haag. Vrij lang mee gespeeld.


Mijn eerste UCD bak...fijn ding.


Uitstapje naar Master speaker. Op proef. Dankzij BB&G. Konden me niet bekoren.


Von Schweikert VR 2. Opgehaald ergens in Brabant bij iemand van dit forum, mooie eigen luisterruimte had hij. Mooiste speaker die ik heb gehad. Niet de best klinkende..


Set stond al aan de andere kant. Maar hier de A Cappella speakers. Waarvan Joris niet zo goed begreep hoe ze nu stonden. Opgehaald tegen de Belgische grens aan en daar de Von Schweikert V2 achtergelaten.


Scan Speak Reference plus. Hiermee de eerste stappen richting multi subs gemaakt. Opgehaald in de buurt van Nijmegen.


Platen.... Leuke hobby...pure verslaving. Volgens mij kwam er toen een Pioneer Pl100 oid aan...met Shelter element.


En een Hanss platenwassert...


Ws was hier de beslissing gevallen om de platen te gaan verkopen.


Kast kopje kleiner. Mooie LUA versterker en een eigenbouw....gedoe met de KT 88 Gold Lion buizen, waar iedereen wel iets van vond.  :D


Cd's volgens mij ook aan het opruimen. Ws mijn eerste NAS. In de kast.


Multi subs in the house, besloten om oud spul de deur uit te doen. Alleen de Kennie, da kennie. Fantatische versterker. Wat was Joris ontevreden over het uiterlijk van de Crowns hij kon er niet over ophouden. Beetje zoals Contour nu. :D


Joris zijn zin gegeven en de Crowns in de kast. Uitstapje naar Parasound, beviel uiteindelijk niet.


Classe eindbak. In Rhenen, kwamen niet uit de prijs en bleek ook kapot.


Multi subs, Sonos, Mini DSP....klonk als een klokje.


Dit was ook heel mooi, jammer dat het niet geworden is. Synergy nog wat.


1 van de 4 subs.


Laatste speaker voordat de Dutch & Dutch kwamen. Erg mooie setup. Beste voordat het actief werd.


De gekheid begint volgens sommige bizarre vormen aan te nemen.


Ook nog een HT uitstapje....beste HT versterker die ik heb gehad.


Een paar van de HT die er zijn gepasseerd: Hifiman en ZMF.

Klaar!!!!

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Set van Hans
« Reactie #1181 Gepost op: 09 januari 2019, 17:00:34 »
Mooie history.   ;)

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: Set van Hans
« Reactie #1182 Gepost op: 09 januari 2019, 18:33:31 »
Leuk zo'n wandeling langs Memory Lane! Er is behoorlijk wat aan audio de revue gepasseerd en voor wat betreft de muziek zal je een behoorlijke kluif gehad hebben met het digitaliseren van je vinyl en CD's...

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: Set van Hans
« Reactie #1183 Gepost op: 09 januari 2019, 20:04:45 »
Leuk om terug te zien.
I love vintage.

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Set van Hans
« Reactie #1184 Gepost op: 09 januari 2019, 21:44:17 »
Mooie history Hans.
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.