Auteur Topic: Set van Hans  (gelezen 286807 keer)

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Set van Hans
« Reactie #1005 Gepost op: 29 september 2017, 18:48:26 »
Sinds gisteren weer 2 subs in de set. Twee x BK 200 FF.



Lekker klein (30x30x30 oid). Lekker zwaar. Schuiven ed is niet aan de orde. Twee plekken komen in aanmerking en daar zullen ze het mee moeten doen. Nu staat er 1 naast de rechter de speaker, de andere staat rechts achter de luisterplek. Draden had ik van de week al gelegd. Dus een kwestie van plug en play. Vervolgens de ARC van de Paradigm zijn werk laten doen en het klinkt lekker. Gaat nog wel beterder worden. Maar daarmee gaat Martijn me helpen.

Voor nu prima.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Set van Hans
« Reactie #1006 Gepost op: 29 september 2017, 19:04:48 »
Weet Bram ervan ?  ;D

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Set van Hans
« Reactie #1007 Gepost op: 29 september 2017, 19:20:38 »
Er heeft uitgebreid torentjesoverleg plaatsgevonden.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Set van Hans
« Reactie #1008 Gepost op: 29 september 2017, 20:11:10 »
Mooi spul Hans!
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: Set van Hans
« Reactie #1009 Gepost op: 29 september 2017, 20:18:11 »
Mooi Hans.
I love vintage.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Set van Hans
« Reactie #1010 Gepost op: 30 september 2017, 22:49:44 »
Lekker Hans. Mooi gas geven het weekend dus :)
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Set van Hans
« Reactie #1011 Gepost op: 01 oktober 2017, 08:23:30 »
Vorige week bij Dutch & Dutch geweest. De lang verwachte update/upgrade kon uitgevoerd gaan worden. Nieuwe filterinstellingen, andere dsp kaart, bedieningsmogelijkheden via de compu/tablet/smartphone..zomaar wat dingetjes.

Het heeft vervolgens wat voeten in de aarde gehad...maar na wat 5en en 6en was er muziek. Thuis aangekomen de boel aangesloten en luisteren. Tsja...dat is dan weer even wennen. Duidelijk verschil. Minder uitgesproken/fris midden/hoog gebied. Tenminste ivm hoe het nu klinkt. Verschil is dus duidelijk, na een aantal dagen muziek luisteren is het wel helder en duidelijk. Dit gaat weer een aantal stapjes verder. Het alom bekende: Ik hoor meer dan voorheen. Is een term die ik niet snel zal gebruiken, maar het lijkt daadwerkelijk zo te zijn. Meer definitie dus. De plaatsing, diepte, stereo werking was allemaal al prima. Hier is weinig in veranderd. Het laag lijkt iets voller te zijn geworden. Moet eigenlijk nog een flink knallen met wat stevige rock, gitaar muziek.

Maar al met al erg tevreden.

Speakers zijn op dit moment (via de compu) harder, zachter te zetten, op standby, filterinstellingen kunnen aangepast worden, of gewoon het treble, mid of woofergebied met wat dB's verhogen/verzachten. In de toekomst is er ook de mogelijkheid om je ruimte in te voeren (afstanden tot de wanden). Daarnaast zullen meer streamingsmerken (Spotify, Deezer etc) toegevoegd gaan worden.

Gr. Hans
Bewerk bericht

We zijn inmiddels 7 weken verder en ik val van de ene verrassing in de andere met jouw gedachtengoed betreffende

de opstelling van deze speakers.Inmiddels zijn ze klangmatig geupdate door dutch&dutch en aan jouw smaak aangepast

(waar maak je zoiets mee) en dat is ongekend!

Je hebt inmiddels 2x subs erbij met de vermelding:daar moeten ze staan en nergens anders!,dat zegt veel over jouw karakter

Hans en ik ben erg benieuwd hoe dat afloopt :'(
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Set van Hans
« Reactie #1012 Gepost op: 01 oktober 2017, 09:02:11 »
Nou vooruit....schroom je niet om je verbazing te uiten en een analyse te geven over mijn karakter. En hou je niet in zou ik zeggen.  ;D

Laat ik bij voorbaat even zeggen dat wat op HF staat niet alles is wat ik schrijf over de set. Dat doe ik tegenwoordig meer op het HTF.

Overigens zijn de speakers niet aangepast aan mijn smaak. Geen idee waar je dat leest.

Gr. Hans
« Laatst bewerkt op: 02 oktober 2017, 11:28:33 door chansig »
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Set van Hans
« Reactie #1013 Gepost op: 01 oktober 2017, 09:48:52 »
Of een vaste plaats voor een subwoofer een indicatie voor iemands karakter is weet ik niet. Bij meerdere (2) subs kun je beredeneerde richtlijnen geven. Diagonaal opgesteld is dan een manier om de staande (grondfrequentie)golven in lengte- en breedterichting aan te pakken, da's geen karakterzaak.
An inability to grasp science is no argument against it....

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Set van Hans
« Reactie #1014 Gepost op: 01 oktober 2017, 10:13:51 »
Die vaste plaats is helaas niet anders. Mogelijk zou het beterder klinken wanneer ik de sub linksachter zou plaatsen. Dat is mogelijk, heeeeeeel misschien, nog een optie. Maar sterk afhankelijk van mijn vrouw.

Mijn karakter is wel rotsvast...dus misschien is dat de link met een vaste plek voor de sub. Zoals aangegeven klinkt het voor nu prima en gaat het alleen maar beter worden. Maar daar krijg ik dan hulp bij omdat ik daarvoor in de dsp moet gaan rommelen.

Gr. Hans
« Laatst bewerkt op: 01 oktober 2017, 13:03:49 door chansig »
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Set van Hans
« Reactie #1015 Gepost op: 01 oktober 2017, 10:20:07 »
Fraaie subjes Hans, mooie combi ook met de Dutch&Dutch.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Set van Hans
« Reactie #1016 Gepost op: 07 oktober 2017, 09:49:17 »
Ooit in een grijs verleden onder invloed van het toenmalige vriendinnetje in aanraking gekomen met de andere kant van de muziek. Tot die tijd was ik voornamelijk bezig met pop muziek. REM, Pixies, Dead, can Dance, Nick Cave, Gavin Friday......never heard of. De eerste live aanraking met Nick Cave is dan ook redelijk onbewust geweest. Ik ging gewoon mee met mijn vriendin naar Werchter.

http://www.rockwerchter.be/nl/geschiedenis/detail/rock-torhout-rock-werchter-1989

Bijna 30 jaar geleden alweer. Met die vriendin is het nooit wat geworden. De liefde voor Nick moest ook nog groeien. Dat gebeurde ws een jaar of 20 later pas echt. Vanaf die tijd redelijk gecharmeerd van zijn muziek. Ik hoorde wel dat het niet de meest vrolijke man was, maar aangezien ik weinig aan tekst laat binnenkomen geen idee waar hij over zingt. Dat is eigenlijk niet veranderd. Sommige vinden dat een gruwel....sommige en in het bijzonder dan Doorofnight. Sorry Doorf. :D

Op het forum las ik een maand of wat geleden dat Nick naar Nederland zou komen. Paar jaar terug was hij er ook al, maar ik was toen al naar Dead can Dance, The XX en nog wat anderen concerten geweest. Werd een beetje te gortig. Dus gelijk kijken, broer gebeld en kaarten besteld. Moesten alleen nog een half jaar wachten..oid.

Gisteren was het dan zover. Nog nooit in de Ziggodome geweest, dus geen idee wat te verwachten. Toen we aankwamen was het half 8 en waren ws net de deuren open gegaan. Stond een enorme rij. Om iets over 8 waren we binnen. Tweede ring bijna recht tegenover het podium. Rond half 9 klonken de eerste klanken. Vanaf het eerste nummer een enorme intensiteit. Echt bizar om te zien en te horen. Mooie opbouw in de setlist. Het 2e nummer ging bij mij door merg en been. Echt wat een stem en wat een charisma. Gelukkig miste ik hier de essentie van de woorden niet. Moet toch schoorvoetend gaan toegeven dat wanneer je naar de teksten luistert het nummer harder kan binnenkomen.

From her to Eternity was een explosiviteit aan energie. Hard, ook weer door merg en been, man met open mond echt. Nick zelf was lekker bezig met het publiek, liet zich er half invallen, zat op nog geen meter van de mensen. Op een aantal videoschermen was hij goed te zien. Mooi dat deze beelden in zwart/wit waren. Vanaf de 2e ring zie je weinig dus die beelden zijn een welkome aanvulling. Helemaal op het einde van het concert viel zelfs te zien dat Nick kon lachen.

Goed de rustige nummers waren ook werkelijk geweldig. Die man en de slechte zaadjes zijn intens zowel in energie als ook in overbrengen van rust. Knap om te zien dat ze dat op mij weten over te brengen. Ship song, into my arms, wheeping song, push the sky away, distant sky...juweeltjes.

In de encore werd een van de mooiste murderbalads gespeeld: Stagger Lee....Nick maakte er een feestje van voor de mensen op de vloer. Een groot aantal mensen mochten het podium up. Op het einde een redelijke jonge jongen die het volgens mij allemaal niet zo kon geloven. Kreeg een dikke vette knuffel van Nick. Stagger Lee was sowieso 1 van de hoogte, hoogtepunten van de avond.

Na ruim 2 uur was het gedaan. Ik heb mijn beste concert ever gezien. Blij dat ik dit heb mogen zien, horen en ervaren. Nick is een held, de band is geweldig. Warren Ellis springt er wat mij betreft uit.

Hieronder de playlist....

Anthrocene
Jesus Alone
Magneto
Higgs Boson Blues
From Her to Eternity
Tupelo
Jubilee Street
The Ship Song
Into My Arms
Girl in Amber
I Need You
Red Right Hand
The Mercy Seat
Distant Sky
Skeleton Tree

Encore:

The Weeping Song
Stagger Lee
Push the Sky Away

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Set van Hans
« Reactie #1017 Gepost op: 07 oktober 2017, 15:51:36 »
Leuk verslag Hans zal eens YouTuben om te kijken of het ook mijn smaak is.

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Set van Hans
« Reactie #1018 Gepost op: 07 oktober 2017, 16:45:37 »
Goed te lezen Hans, een topavond gehad!  Toppie!
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Set van Hans
« Reactie #1019 Gepost op: 09 oktober 2017, 13:35:41 »
Leuk verslag van een geweldige avond.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000