Auteur Topic: Sets van John Picoso  (gelezen 13310 keer)

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Sets van John Picoso
« Reactie #30 Gepost op: 03 augustus 2019, 14:47:44 »
Goed voor elkaar, dat opruimen moet je zien als een onderdeel van de hobby. Muziekie erbij, kop koffie, rustig aan, nadenken wat moet waar en het komt vanzelf voor elkaar. Je moet het zien als ontspanning en dat lijkt me in zo'n ruimte geen enkel probleem.
Eens buizen altijd buizen.

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Sets van John Picoso
« Reactie #31 Gepost op: 04 augustus 2019, 15:05:32 »
Dat ziet er goed uit!
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Sets van John Picoso
« Reactie #32 Gepost op: 06 augustus 2019, 08:05:03 »
Mooie mancave.

Veel geniet plezier gewenst.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

John Picoso

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 47
    • Mijn sets
Re: Sets van John Picoso
« Reactie #33 Gepost op: 28 augustus 2022, 16:48:38 »
Beste mensen,

Het is ontstellend lang geleden dat ik hier iets postte, maar de weinige tijd die ik aan audio kon besteden heb ik vooral aan het luisteren -en in minder mate: kijken- willen besteden. Werk, family life maken dat ik een beetje wegblijf uit de fora. Maar soms is een reden dat ik graag iets wil delen. Dus mijn set nu maar eens naar boven geschopt: beter, de surroundset. Want eind 2021 een aankoop gedaan op de 'tweede hands' markt. Een beetje een droom om te verwerven - totdat zich een kans voordoet de droom te verwerkelen. Ik heb het over de Denon AVP A1 HD surround processor en voorversterker. Voor een zacht prijsje ook nog...

Meer info https://www.audioholics.com/av-preamp-processor-reviews/denon-avp-a1hdci/design-overview

De aanloop en de belangrijkste ervaringen op een rij:

Hometheater weergave, hoe mooi kan het worden? Ik was al erg verwend, maar je kunt maar geluk hebben. Met de Denon AVC A1SR leven en spelen was al een feest, ook al gebruikte ik deze surround receiver bijna uitsluitend als pre-amp - via de externe (EXT) ingangen, waarop de Denon UCD 4010 als primaire bron voor het bronsignaal zorgde. Waar zit de jeux voor mij in de surround weergave: hoofdzakelijk SACD 5.0/5.1, secundair concertregistraties op DVD (voorkeur THX) en blue-ray - voornamelijk klassiek repertoire, soms pop, en in laatste instantie: film. Het beeld ging rechtstreeks van de HDMI van de 4010 naar mijn TV of dd Optoma beamer. Over geluid en beeld synchronisatie was af en toe wel een kritische kanttekening te maken, maar overall was ik dik tevreden.
Was er bij film soms behoefte aan 7.1 of 9.1, dan liet ik een paar eindversterkers van de AVC A1 meespreken.
Zo luisterde ik naar heel veel hifi kwaliteit via de JK acoustics Reference in 5.0 opstelling (aansturing met JK Active I uit Ketelaars oertijd, maar nog o zo mooi), met JK surrounds en dipools op aanvullende posities. Heel veel zaal suggestie waar ik dat wenste en inleving in filmwereld waar ik dat waardeerde.

Nog niet zo lang geleden kocht ik een set JK acoustics Prestige monoblokken ter vervanging van de Ultimate Power Amps in de stereo set. Er was al spoedig geen weg terug - die bleven, maar de grote Ultimate blokken was ik toch ook wel erg aan gehecht. Ik ‘bracht ze onder’ als eindversterkers op het rechter en linker hoofdkanaal van de surround set - ook een voortreffelijke combinatie met de mooie AVC A1 SR, zowel in stereo set-up als surround. Veel hifi in heaven…

Nov 2021 viel mijn oog op een advertentie met een Denon AVP A1HD. Aangeboden voor 1500 euro. Dat was top of the bill geweest nog niet zo’n 10 jaar geleden - 2009-2010? Ik herinnerde mij een recensie in Music Emotion in combi met het bijbehorende eindversterkerblok met 10 separate eindversterkers. De pre kostte destijds 7500 euro, het eindversterkerblok ook. Een setje surround voor 15.000 euro, wie zou dat in NL hebben gekocht destijds? Er was kennelijk een markt voor. De pre had mijn aandacht - een goede match met mijn 4010 - oa met de Denon link 4-th gen via UTP - die ook DSD multichannel uitstuurt naar Denon receivers met een hiervoor beschikbare UTP ingang - uniek concept (pas vanaf 3-de gen werd DSD format vrijgegeven voor deze transmissie, waarbij de DA omzetting pas in de AV receiver plaatsvindt. Via de Denonlink kan ook het audiosignaal van DVD separaat worden overgebracht buiten de HDMI video doorgifte - Denon claimt daarbij tot belangrijke jitter-reductie te komen in het digitale domein van het audiosignaal.

December was ik door familie omstandigheden in Zeeland en heb toen ook omgeving Antwerpen aangedaan, waar de AVP A1HD werd aangeboden. Even doorpakken. Een evident liefhebber met mooie set die niet meer zo met surround bezig was of wilde zijn, bood de Denon AVP aan. Denon AVP A1HD kort gezien en horen spelen, ingepakt, ingeladen en huiswaarts. Rugpijn van uitladen en installeren…, maar het was de moeite waard. Hij bracht wat ik hoopte: opener, schoner, neutraler - de AVC A1SR was / is en blijft ook prachtig - echt veel mooier dan een AVR 3806 die ik voor een zacht prijsje tussendoor bemachtigde en tijdelijk het werk van de AVC A1SR liet doen…, weliswaar ‘nieuwer’ maar geen partij voor de zo fraai discreet gebouwde en zoveel meer muziek makende AVC A1 SR. Maar bij de AVP A1HD blijkt de AVC A1 SR wat warmer in klank - een vleug meer vervorming kennelijk, maar verre van vervelend, mooi in het hele spectrum - zoals concertzalen ook een eigen klank kunnen hebben. Maar overall bracht AVP A1 wel heel veel ‘wow’ met zich mee. Prachtig in surround en stereo, heerlijk in de interconnectiviteit en programmeerbaarheid - meg ern perfecte match voor dd UCD 4010. Synchronisatie beeld en geluid was nu spatzuiver - nu kon ik makkelijk en vooral onbezorgd en ongestoord kijken en luisteren naar elk formaat disc, Apple TV, de andere regio vrije multispeler - een Sony 800 - ook DSD uitsturing, maar alleen via HDMI, etc

Conclusie, je kunt maar geluk hebben - met wat geduld, en rondkijkend naar mogelijke surround pre-amp alternatieven.

Opm:
•   Soms zocht ik naar Marantz (soms mooi aanbod in 7700 of 8800 series), of Anthem surround pre amp. Maar dan zou ik met denon link niets kunnen - en dat bleef toch wel een wens.
•   Gezocht naar andere discrete multikanaals preamps / processoren die via HDMI DSD aannemen en processen zonder dit format eerst naar PCM om te zetten. Dat is knap lastig. Denon verwerkt intern wel DSD in laatste instantie: dus in de AV processor vindt de DA omzetting plaats.
•   Er is van de AVP A1HD nog een software en ook zelfs een hardware upgrade gedaan (3rd), met herschikking van kanalen en Audessey software/hardware en een andere, aangepaste meetmicrofoon. Een deel van de surround info werd daarbij naar ‘hoogtekanalen’ verplaatst voor een groter akoestisch 3D effect. Ik beschouw dat maar als opstap naar het latere Dolby Atmos. Gelukkig niet op mijn exemplaar, die alleen software updates op de eerste versie hardware heeft gehad - verder gewoon origineel eerste versie.
•   Exemplaar blijkt oorspronkelijk via NL importeur van Denon te zijn geleverd: toen nog ‘lookenlisten’ / Penhold.

groet met audiogenoegen, JP
Met vriendelijke groet, John Picoso

Ook online ook op https://johnpicoso.wordpress.com

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Sets van John Picoso
« Reactie #34 Gepost op: 29 augustus 2022, 11:37:36 »
Gefeliciteerd John Picoso.

Geniet met volle teugen.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Sets van John Picoso
« Reactie #35 Gepost op: 29 augustus 2022, 13:16:24 »
Lekker genieten ervan; Zoals het hoort!

Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Sets van John Picoso
« Reactie #36 Gepost op: 29 augustus 2022, 16:50:43 »
Kan niet anders of dat moet goed klinken, orkest in huis. ;D
Eens buizen altijd buizen.

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.313
  • Elac addict
Re: Sets van John Picoso
« Reactie #37 Gepost op: 30 augustus 2022, 09:22:41 »
Leuk! Vloer wel sterk genoeg voor al die zwaargewicht amp's?  ;D
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.