Auteur Topic: Free-Record-Shop vraagt faillissement aan  (gelezen 8785 keer)

bst

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 355
Re: Free-Record-Shop vraagt faillissement aan
« Reactie #15 Gepost op: 26 mei 2013, 14:02:18 »
Ik kocht er ook al jaren niets meer. Het personeel heeft de ballen verstand van alles wat geen top 40 muziek is en de prijzen zijn zelfs in verhouding tot een aantal speciaalzaken waar ik nog wel muziek kocht hoog. Op die manier trek je nog wel wat publiek, maar aangezien dat publiek (veel top 40 luisteraars) steeds meer gaat downloaden ipv kopen houd je het daar niet lang mee vol. Dat had men natuurlijk al veel langer kunnen zien aankomen. Als het roer om was gegaan, kleinere winkels met meer keus, dan was het misschien nog langer vol te houden geweest.

a.b.d.o.n.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.026
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
Re: Free-Record-Shop vraagt faillissement aan
« Reactie #16 Gepost op: 26 mei 2013, 16:54:07 »
wat was er eigenlijk zo free aan, behalve dat die eigenaar er zo rijk mee geworden is?


Over mijn smaak valt te twisten

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Free-Record-Shop vraagt faillissement aan
« Reactie #17 Gepost op: 26 mei 2013, 17:45:23 »
Een jaar of 10/15 geleden was er een internet client/server protocol dat Carracho heette ik was hier op vertegenwoordigd als de JazzStudio Samen met een stuk of 10 andere IE nerds vormden wij de samen The Dutch Server Community een vriend van mij uit A'dam had een server die The Real Free Record Shop heette. Dit heeft dus wel degelijk bestaan al was dit in de illegaliteit :evil:

Hieronder enkele plaatjes van het toen zeer populaire protocol. Ik kan de banners die we gebruikten helaas niet terug vinden.



« Laatst bewerkt op: 26 mei 2013, 17:47:01 door Richard »
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

minplus

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 456
Re: Free-Record-Shop vraagt faillissement aan
« Reactie #18 Gepost op: 26 mei 2013, 22:40:28 »
wat was er eigenlijk zo free aan, behalve dat die eigenaar er zo rijk mee geworden is?

Geen idee.
Ging er wel eens kijken en stond snel weer buiten vanwege het vnl. top 40 aanbod.

Harmony

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 83
Re: Free-Record-Shop vraagt faillissement aan
« Reactie #19 Gepost op: 30 mei 2013, 13:22:18 »

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Free-Record-Shop vraagt faillissement aan
« Reactie #20 Gepost op: 02 juni 2013, 21:48:26 »
Heb er vandaag nog een aantal cd,s gekocht. Heb daar wat voetstappen weg, toch wel triest om in een bijna lege winkel binnen te stappen.
Nog een praatje pot met het personeel gehad, en ze hopen binnen 3 maanden de rest van hun loon en vakantiegeld te krijgen.
Een doorstart zal er waarschijnlijk  niet meer in zitten, de bal ligt nu bij de curator.

FRS = Exit.  :-\

Harmony

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 83
Re: Free-Record-Shop vraagt faillissement aan
« Reactie #21 Gepost op: 16 juni 2013, 00:48:43 »


Winkelketen de Bijenkorf is gestopt met de verkoop van cd's en dvd's. Dat meldt Entertainment Business naar aanleiding van een bericht dat retailer FAME op Facebook geplaatst heeft. In dat bericht laat FAME weten de resterende voorraden van de Bijenkorf tegen vijftig procent korting in de Mega Store in de Amsterdamse Magna Plaza te verkopen.

“Vanaf morgen dagelijks nieuwe voorraad in FAME Plaza voor de 50% kortingsactie! De voorraad komt uit onze winkels in de Bijenkorven die helaas de komende dagen allemaal gaan sluiten. De Bijenkorf stopt in zijn geheel met de verkoop van cd's en dvd's”, aldus FAME. De 50%-uitverkoop startte afgelopen weekend als gevolg van het faillissement van Free Record Shop, waar FAME Music BV onderdeel van is.

http://www.hifi.nl/artikel/20665/Bijenkorf-stopt-met-verkoop-cd-en-dvd.html