Auteur Topic: Hoelang zal de cd-speler nog nieuw in de schappen staan?  (gelezen 53117 keer)

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: Hoelang zal de cd-speler nog nieuw in de schappen staan?
« Reactie #15 Gepost op: 17 mei 2013, 11:07:37 »
Een jaar of 10 nog denk ik.
Dus voor degene die de cd speler wel kan waarderen,koop nu de top cd's speler op.
Over 20 a 30 jaar zijn ze weer geld waard ;D
I love vintage.

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Hoelang zal de cd-speler nog nieuw in de schappen staan?
« Reactie #16 Gepost op: 17 mei 2013, 12:50:41 »
...en ik denk ook minder gevoelig voor schade (ik denk aan vieze, bekraste en of beschadigde cd's...

Bij een gecrashte HD ben je (tenzij je, zoals iedere Nederlander, 4 backups hebt...) wèl alles in één klap kwijt.

Daarom is er RAID uitgevonden,zodra een schijf crached neemt de andere het over.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Hoelang zal de cd-speler nog nieuw in de schappen staan?
« Reactie #17 Gepost op: 17 mei 2013, 12:57:27 »
Het zal allemaal wel minder worden. Handig zou zijn een speler met rippfunctie. Verdwijnen zie ik het niet doen, hoewel bepaalde merken daar wel anders over zullen denken.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Hoelang zal de cd-speler nog nieuw in de schappen staan?
« Reactie #18 Gepost op: 17 mei 2013, 12:57:50 »
Een jaar of 10 nog denk ik.
Dus voor degene die de cd speler wel kan waarderen,koop nu de top cd's speler op.
Over 20 a 30 jaar zijn ze weer geld waard ;D

Breng me niet op ideeën!   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Harmony

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 83
Re: Hoelang zal de cd-speler nog nieuw in de schappen staan?
« Reactie #19 Gepost op: 17 mei 2013, 13:10:13 »
Een jaar of 10 nog denk ik.
Dus voor degene die de cd speler wel kan waarderen,koop nu de top cd's speler op.
Over 20 a 30 jaar zijn ze weer geld waard ;D

Breng me niet op ideeën!   ;)

Zolang er nog voldoende liefhebbers zijn van CD spelers en CD's zal het blijven bestaan.

Bij fotografie heeft men ook lang gedacht dat het filmgebruik volledig zou verdwijnen.

Niets is minder waar: filmfotografie leeft nog steeds zij het bij een kleine groep al gaat het wereldwijd dan toch nog om miljoenen fotografen.

Met de M Leica (mechanische filmkamera) wordt nog steeds 2e hands flink gehandeld met bijbehorende hoge prijzen...De Leica MP wordt trouwens nog steeds gefabriceerd...
Kost wel rond de €4500,- (made in Germany)

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: Hoelang zal de cd-speler nog nieuw in de schappen staan?
« Reactie #20 Gepost op: 17 mei 2013, 13:42:25 »
De vraag was hoelang de cd-speler nog nieuw in de schappen staat.  :)

Er zijn ook nog steeds liefhebbers van stoomlocomotieven. Ook tapedecks hebben nog een kleine maar strijdbare groep aanhangers.
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

proximus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.118
Re: Hoelang zal de cd-speler nog nieuw in de schappen staan?
« Reactie #21 Gepost op: 17 mei 2013, 14:38:33 »
Daarom is er RAID uitgevonden,zodra een schijf crached neemt de andere het over.
Tot je RIAD controller de geest geeft. Mag je proberen die array te restoren... Ook geen pretje!

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.931
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: Hoelang zal de cd-speler nog nieuw in de schappen staan?
« Reactie #22 Gepost op: 17 mei 2013, 14:56:59 »
Ik gebruik software-RAID (Linux!) en dan heb je dat probleem niet terwijl de prestaties toch prima blijven.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Hoelang zal de cd-speler nog nieuw in de schappen staan?
« Reactie #23 Gepost op: 17 mei 2013, 19:01:27 »
Ik hoop dat ze nog lang in de schappen blijven staan.
Heb helemaal niets met het nieuwerwetse gedoe zoals streamen en hoe het allemaal heten mag. Zou ook niet weten hoe het moet en wat je er voor nodig hebt aan spullen.
Ik blijf naar de kast lopen en pak een LP of CD en draai muziek.
Eens buizen altijd buizen.

Mister T.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.960
  • † 02-12-2020
Re: Hoelang zal de cd-speler nog nieuw in de schappen staan?
« Reactie #24 Gepost op: 17 mei 2013, 19:10:04 »
Hier idem ;D
ADAM    Bryston     DENON

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Hoelang zal de cd-speler nog nieuw in de schappen staan?
« Reactie #25 Gepost op: 17 mei 2013, 19:40:35 »
Hoelang zal de platenspeler nog nieuw in de schappen staan. Heb even een LP uit de kast getrokken, een echte,180 gram.
Eens buizen altijd buizen.

Rubble

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 44
Re: Hoelang zal de cd-speler nog nieuw in de schappen staan?
« Reactie #26 Gepost op: 17 mei 2013, 20:08:43 »
Wat mij betreft nog een hele poos. Ik ben er achter gekomen dat ik heel dat streamen geen hol aan vind. Eerst een Squeezebox om muziek van de harde schijf naar te sturen, stond maandenlang werkloos in de set. Nu heb ik sinds 2 maanden Spotify Premium, maak ik ook zo goed als geen gebruik van. Ik vind het veel leuker om in mijn platen- of CD-kast te kijken wat ik nu weer eens zal draaien.   Soms weet je het even niet en dan ga je gewoon de doosjes/hoezen langs en binnen een minuut heb je iets gevonden wat je al weer een tijd niet gehoord hebt. Daarbij speelt het idee van de  muziek echt fysiek in je bezit te hebben mee.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Hoelang zal de cd-speler nog nieuw in de schappen staan?
« Reactie #27 Gepost op: 17 mei 2013, 20:20:39 »
Vandaag weer een stapeltje cd's gekocht. Voor mij mag deze periode nog wel even door duren...mensen doen cd's weg voor belachelijke prijzen.

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

minplus

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 456
Re: Hoelang zal de cd-speler nog nieuw in de schappen staan?
« Reactie #28 Gepost op: 17 mei 2013, 20:51:49 »
In de schappen van de supermarkten zullen ze niet meer staan over 20 jaar, maar ook dan zullen ze nog wel nieuw te krijgen zijn. Net zoals er nu ook nog platenspelers en analoge camera's te krijgen zijn.
Maar ik vraag me af of de harde schijven van nu over 20 jaar nog in iets anders passen dan een zorgvuldig bewaarde oude PC. Want die wordt dan vast niet meer nieuw verkocht en hoe compatibel is wat er dan is? Want wat doe je nu met floppy's en zipps en diskettes?
En over 40 jaar, waar het de 20- tot 50-jarigen betreft, hebben we het dan maar niet. Dan is de zooi ingebouwd in je bril (als die dan nog bestaat) of oorwarmers en daar kun je vast geen harde schijf aan hangen.
Maar het zou me niet verbazen als ook dan nog platenspelers en CD-spelers te krijgen zijn. Maar daar hoef ik me helaas niet druk over te maken....Hoewel, wie weet... ;) ;D :sceptic: :yeah:

Martin Schouten

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 214
  • You can only do things by heart, when you mean it.
    • Multimedia Hifi Solutions
Re: Hoelang zal de cd-speler nog nieuw in de schappen staan?
« Reactie #29 Gepost op: 17 mei 2013, 21:33:39 »
Ik geloof dat er wel iets is weggelegd voor de digitale snelweg, anders zou ik mijn bedrijfje (www.multimediahifisolutions.org) wel kunnen opdoeken.
Maar ik denk wel dat wanneer je iets fysieks in handen heb zoals en lp of cd of dvd of blue ray je dit op de lange duur langer in je bezit kan houden bij normaal gebruik (niet wanneer je ermee gaat gooien of scheuren langs muren).
En het in bezit hebben van het product zeg mij meer dan alles doen via de stream. Misschien als de stream optimaal zou zijn dus minimaal cd kwaliteit of beter zijn er mogelijkheden voor de digitale snelweg.

Toch ook een gewetens vraag aan al die mensen die via iTunes of sportify downloaden en daar kopen van cd's hebben die mensen er wel eens over nagedacht dat deze soms wel eens ermee kunnen stoppen kunnen deze mensen dan nog steeds hun cd's downloaden die ze hebben gekocht. Voor mij nog steeds de basis om iets fysieks in handen te hebben.

Misschien is dit wel een nieuw lijntje??????

Mvg
Martin
Woonkamer: Polkaudio LSi9(f)/LSiC(c)/LSiFX(r)  Polkaudio: subwoofer DSWpro660wi (2)    Onkyo PA-MC5500   Onkyo PR-SC5507    Pioneer PL300     Zelfbouw: Silverstone       Kabels: Oehlbach en Cambridge en Homemade