Auteur Topic: Google-Stream  (gelezen 5384 keer)

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.079
Google-Stream
« Gepost op: 15 mei 2013, 22:44:08 »
Google lanceert muziekdienst

De internetgigant kondigde woensdag officieel een nieuwe muziekdienst aan, genaamd Google Play Music All Access. De dienst zal aanvankelijk alleen in de Verenigde Staten beschikbaar zijn. Het bedrijf wil zo de strijd aan binden met muziekaanbieders als het populaire Spotify.
 
Gebruikers van de muziekdienst van Google kunnen voor $9,99 per maand onbeperkt muziek uitkiezen en direct afspelen op hun computer, tablet of mobiele telefoon.

Ook maakte het bedrijf bekend dat inmiddels 900 miljoen mobiele telefoons en tablets in gebruik zijn met het besturingssysteem Android.


Bron: Financieël Dagblad
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.089
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Google-Stream
« Reactie #1 Gepost op: 15 mei 2013, 23:27:29 »
Zijn ze wel een beetje laat mee, Spotify en Deezer zijn inmiddels gevestigde namen en daar gaan ze het nu pas tegen opnemen....
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.526
  • Lid van de Adam's family
Re: Google-Stream
« Reactie #2 Gepost op: 15 mei 2013, 23:43:16 »
Zijn ze wel een beetje laat mee, Spotify en Deezer zijn inmiddels gevestigde namen en daar gaan ze het nu pas tegen opnemen....
nokia was vroeger ook marktleider en samsung ondenkbaar. Het verloopt wel eens anders.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.089
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Google-Stream
« Reactie #3 Gepost op: 15 mei 2013, 23:53:17 »
Dat heeft te maken met ontwikkeling van een produkt, dit zie ik puur als weer een dienst die hetzelfde produkt (streaming music) aanbiedt......
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.226
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Google-Stream
« Reactie #4 Gepost op: 16 mei 2013, 00:08:15 »
Maar het is wel Google, en dat maakt het misschien anders. Ik bedoel, ze zitten nu al op 1/6de van het totaal aantal cd-spelers wereldwijd qua Android toestellen. Ongeveer twee keer zoveel als Apple...

Groet,
Jacco

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.079
Re: Google-Stream
« Reactie #5 Gepost op: 16 mei 2013, 00:54:57 »
Google mikt straks in één keer een concept op de markt, waarvan nog niemand precies weet hoe het eruit ziet en in welke vorm, maar waar men slecht omheen kan (bij wijze van).
Ik vermoed dat ze de andere spelers daarmee gelijk op achterstand zullen zetten. Zou me geenszins verbazen.

Groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.079
Re: Google-Stream
« Reactie #6 Gepost op: 22 mei 2013, 23:49:15 »
Kijk, dit bedoel ik. Een soort "Kaisen-aktie" van de firma (stap nemen, stabiliseren, volgende stap, etc.).

http://gigaom.com/2013/05/22/google-plans-to-bring-its-own-voice-search-to-the-iphone-and-ipad/

Groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300