Auteur Topic: Essential Audio Tools Spyder  (gelezen 24711 keer)

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Essential Audio Tools Spyder
« Reactie #30 Gepost op: 16 mei 2013, 08:48:31 »
Omdat die ervaringen niet zelden vergezeld gaan van een overtuiging dat ze ook vaststaand en door wetenschap ( zonodig uit de toekomst) ondersteund zijn. Vervolgens wordt er dus bij zo'n inbreng wat gekieteld in de vorm van vragen. Zolang er dan ondersteuning van de luisterervaring komt in de vorm van argumenten als 'superieur gehoor' tot 'luisterervaring troeft altijd wetenschappelijke redenatie af' kun je de vraag stellen welke groep in welke groef blijft hangen.
Maar ik realiseer me dat dit forum mede vanuit het vurig verdedigen van die fortificaties is ontstaan dus zeg het maar.......
« Laatst bewerkt op: 16 mei 2013, 08:51:01 door Be Tweeter »
An inability to grasp science is no argument against it....

a.b.d.o.n.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.026
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
Re: Essential Audio Tools Spyder
« Reactie #31 Gepost op: 16 mei 2013, 09:24:59 »
Eenieder moet hier zijn/haar verhaal kunnen doen, al vind ik wel dat er wel discussie mogelijk moet zijn. Als je elkaar in de waarde laat en de mening van de ander respecteert. We hoeven/moeten hier ook niet op eieren lopen.

Klopt, maar de 2e reactie hoeft ook niet te zijn dat er goedkoper in de handel is. De vraag waarom hij die stelt blijft uit. We zeggen meteen goedkoper kan ,ja duurder ook,maar dat was niet de vraag wel?
Heeft Jan deze kabels zien staan voor 35 euro? Wat is je plan? Vanwaar deze keus?
Dat klopt  ;)

Pardon, wat klopt daar aan?
Lijkt me logisch toch? Ik ben het eens met het antwoord van Bryston  ;)

Ik gooi hem er toch maar in omdat het niet zozeer over inhoud als wel over de vorm gaat:

Mijn reactie op de spyder is dat er ook verdeeldozen te koop zijn voor minder geld (wat ik een keurige reactie vind), en vervolgens wordt gesteld dat die post niet had gehoeven (bryston) Ik vind dat een bijzondere reactie in het licht van elkaar de ruimte geven, en vervolgens wordt die reactie dan ook nog eens door een MOD wordt bevestigt als "dat klopt".

Als ik vraag wat er klopt wordt er erg flauw gereageerd met "lijkt me logisch". Tot zover dan maar even het puntje over respect en plezier en olé.
Over mijn smaak valt te twisten

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Essential Audio Tools Spyder
« Reactie #32 Gepost op: 16 mei 2013, 11:31:12 »
Omdat die ervaringen niet zelden vergezeld gaan van een overtuiging dat ze ook vaststaand en door wetenschap ( zonodig uit de toekomst) ondersteund zijn. Vervolgens wordt er dus bij zo'n inbreng wat gekieteld in de vorm van vragen. Zolang er dan ondersteuning van de luisterervaring komt in de vorm van argumenten als 'superieur gehoor' tot 'luisterervaring troeft altijd wetenschappelijke redenatie af' kun je de vraag stellen welke groep in welke groef blijft hangen.
Maar ik realiseer me dat dit forum mede vanuit het vurig verdedigen van die fortificaties is ontstaan dus zeg het maar.......

De opmerking van mij kwam niet voort uit dat ik op zoek ben naar goed of fout. Beide groepen spelen hun eigen kant van de lp af. Ik hoop dat het afspelen van deze beide kanten niet gaat leiden tot een herpersing van de lp.

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Essential Audio Tools Spyder
« Reactie #33 Gepost op: 16 mei 2013, 12:17:35 »
Als ik vraag wat er klopt wordt er erg flauw gereageerd met "lijkt me logisch". Tot zover dan maar even het puntje over respect en plezier en olé.
Het antwoord van mij had niet de intentie flauw over te komen. Ik ging er van uit dat ik duidelijk had geantwoord, maar dat is schijnbaar dus niet het geval. Volgens mij heeft dat trouwens weinig met respect te maken....
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Essential Audio Tools Spyder
« Reactie #34 Gepost op: 16 mei 2013, 14:05:54 »
Twee parochies, géén gezamenlijke mis.
Herpersing van de LP kan voorkomen worden door openheid en begrip.

Groep, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Ruud13

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 502
Re: Essential Audio Tools Spyder
« Reactie #35 Gepost op: 16 mei 2013, 15:02:15 »
Al kan je je wel afvragen welke nut het heeft om dezelfde vragen jaar in jaar uit te blijven stellen als iemand een ervaring weergeeft.

Gr Hans

Dan kun je je vanzelfsprekend óók afvragen of het jaar in jaar uit weergeven van de ervaring wel zo nuttig is want je dacht toch niet dat die vragen zomaar out of the blue werden gesteld. Als een willekeurig iemand hier komt vertellen dat zijn pas gekochte snoertje belangrijk meer laag laat horen dan het snoertje dat hij daarvoor gebruikte, is het toch tamelijk logisch dat er op een forum als dit er reactie op komt en is het ook niet gek dat er vragen worden gesteld om er dan achter te komen waarom er sprake is van meer laag? Natuurlijk is het zo dat dit soort zaken al 1001 keer op dit forum zijn behandeld maar wat moet je dan?

Ik zit er niet zo mee dat steeds dezelfde thema's de revue passeren omdat er op een forum als dit toch ook steeds nieuwe leden komen kijken en het óók zo is dat een flink deel van de herhaling voortkomt uit het slecht of niet beklijven van zaken die al tot in de treuren zijn uitgelegd.

Wat is er trouwens mis met het stellen van vragen als er sprake is van het weergeven van ervaringen? Kun jij op voorhand zien of je kunt volstaan met: "Leuk dat je dat ons hier komt vertellen"

a.b.d.o.n.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.026
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
Re: Essential Audio Tools Spyder
« Reactie #36 Gepost op: 16 mei 2013, 15:54:52 »
Als ik vraag wat er klopt wordt er erg flauw gereageerd met "lijkt me logisch". Tot zover dan maar even het puntje over respect en plezier en olé.
Het antwoord van mij had niet de intentie flauw over te komen. Ik ging er van uit dat ik duidelijk had geantwoord, maar dat is schijnbaar dus niet het geval. Volgens mij heeft dat trouwens weinig met respect te maken....

Het gebrek aan respect is jouw bevestiging van Brystons opmerking dat mijn reactie niet geplaatst had hoeven worden. Nu verval ik in herhaling.
Over mijn smaak valt te twisten

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Essential Audio Tools Spyder
« Reactie #37 Gepost op: 16 mei 2013, 17:15:03 »
Als ik vraag wat er klopt wordt er erg flauw gereageerd met "lijkt me logisch". Tot zover dan maar even het puntje over respect en plezier en olé.
Het antwoord van mij had niet de intentie flauw over te komen. Ik ging er van uit dat ik duidelijk had geantwoord, maar dat is schijnbaar dus niet het geval. Volgens mij heeft dat trouwens weinig met respect te maken....

Het gebrek aan respect is jouw bevestiging van Brystons opmerking dat mijn reactie niet geplaatst had hoeven worden. Nu verval ik in herhaling.
Het is leuk dat je er een cryptisch woordspelletje van maakt, de bedoeling van je opmerkingen ontgaat me volledig. Als je wilt mag je me per PM wel duidelijk maken wat je bedoeld. Daar hoeven we de rest van het forum niet mee lastig te vallen.

Groet, John
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Essential Audio Tools Spyder
« Reactie #38 Gepost op: 16 mei 2013, 17:21:48 »
Omdat die ervaringen niet zelden vergezeld gaan van een overtuiging dat ze ook vaststaand en door wetenschap ( zonodig uit de toekomst) ondersteund zijn. Vervolgens wordt er dus bij zo'n inbreng wat gekieteld in de vorm van vragen. Zolang er dan ondersteuning van de luisterervaring komt in de vorm van argumenten als 'superieur gehoor' tot 'luisterervaring troeft altijd wetenschappelijke redenatie af' kun je de vraag stellen welke groep in welke groef blijft hangen.
Maar ik realiseer me dat dit forum mede vanuit het vurig verdedigen van die fortificaties is ontstaan dus zeg het maar.......

De opmerking van mij kwam niet voort uit dat ik op zoek ben naar goed of fout. Beide groepen spelen hun eigen kant van de lp af. Ik hoop dat het afspelen van deze beide kanten niet gaat leiden tot een herpersing van de lp.

Gr Hans

 :D
An inability to grasp science is no argument against it....

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Essential Audio Tools Spyder
« Reactie #39 Gepost op: 16 mei 2013, 19:05:41 »
Eenieder moet hier zijn/haar verhaal kunnen doen, al vind ik wel dat er wel discussie mogelijk moet zijn. Als je elkaar in de waarde laat en de mening van de ander respecteert. We hoeven/moeten hier ook niet op eieren lopen.

Klopt, maar de 2e reactie hoeft ook niet te zijn dat er goedkoper in de handel is. De vraag waarom hij die stelt blijft uit. We zeggen meteen goedkoper kan ,ja duurder ook,maar dat was niet de vraag wel?
Heeft Jan deze kabels zien staan voor 35 euro? Wat is je plan? Vanwaar deze keus?
Dat klopt  ;)

Pardon, wat klopt daar aan?
Lijkt me logisch toch? Ik ben het eens met het antwoord van Bryston  ;)

Ik gooi hem er toch maar in omdat het niet zozeer over inhoud als wel over de vorm gaat:

Mijn reactie op de spyder is dat er ook verdeeldozen te koop zijn voor minder geld (wat ik een keurige reactie vind), en vervolgens wordt gesteld dat die post niet had gehoeven (bryston) Ik vind dat een bijzondere reactie in het licht van elkaar de ruimte geven, en vervolgens wordt die reactie dan ook nog eens door een MOD wordt bevestigt als "dat klopt".

Als ik vraag wat er klopt wordt er erg flauw gereageerd met "lijkt me logisch". Tot zover dan maar even het puntje over respect en plezier en olé.

Ik probeer het nog even samen te vatten. Jan komt met de vraag of iemand ervaring heeft over een bepaald product . In plaats dat wij daar een antwoord op geven, gaan we over (zonder te weten waarom Jan die vraag stelt) op onze mening te geven. En de meningen zijn niet gebaseerd op de ervaring van het product, maar meer over de algemeenheid van bekabelingen. Het product is te duur, het is zinloos, marketingverhaal klopt niet dus toon het maar aan.

Intussen schrijf ik dat de insteek wat moet veranderen en waarom ik dat vind. Geef aan dat ik het jammer vind dat vanaf de 2e reactie al met alternatieven gekomen wordt, terwijl niemand weet waarom Jan deze vraag heeft gesteld. Daarna geef ik aan met wat in mij. Ogen veranderd moet worden nl het vragen waarom Jan dit wilt en dat wordt bevestigd door John . Die dan ook aangeeft naar jou toe dat het eigenlijk wel logisch is dat we dat doen. Hij doet dit dan ook als John en niet als moderator maar dat terzijde.

Want nu blijkt dat Jan een cosmetisch probleem heeft en het met deze kabel wil oplossen. Met andere woorden; er zijn geen claims gedaan, hetzij gesproken over geluidsveranderingen etc maar intussen zijn wij er al wel over bezig dat het allemaal onzin en te duur is en niks brengt.

Het verleden heeft geleerd dat zodra er over kabels begonnen wordt er meteen de meest kritische vragen,meningen komen en bewijsmateriaal op tafel gelegd moest worden. En om dan maar ook gelijk Ruud te voorzien, waar er 2 vechten hebben er 2 schuld, kamp wellus en kamp niettus. Natuurlijk mogen er vragen gesteld worden en discussies gevoerd worden. Maar waar geven we de grens aan om te zeggen hier houdt het op en vanaf hier verschillen we van mening en trekken we het niet door in het oneindig om vervolgens weer in een ander topic opnieuw te starten.
Dit alles met precies dezelfde argumentatie. Mensen moeten hier ook kunnen praten over hun ervaring zonder dat er meteen kamervragen worden gesteld. En als je vind dat wat er gezegd wordt  niet klopt, dan kun je ook een afsplitsing in een ander topic maken en aangeven wat er volgens jou niet deugt.

Nogmaals, ik val niemand persoonlijk aan, geef alleen mijn mening en ervaring weer bij het lezen van dit topic, waarvan ik denk dat het een herhaling van zetten is vanuit het verleden welke we denk niet 1op 1 willen kopiëren. Maar goed dat is een aanname en zit ik er naast.

Bryston
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

a.b.d.o.n.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.026
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
Re: Essential Audio Tools Spyder
« Reactie #40 Gepost op: 16 mei 2013, 20:21:59 »
Als ik vraag wat er klopt wordt er erg flauw gereageerd met "lijkt me logisch". Tot zover dan maar even het puntje over respect en plezier en olé.
Het antwoord van mij had niet de intentie flauw over te komen. Ik ging er van uit dat ik duidelijk had geantwoord, maar dat is schijnbaar dus niet het geval. Volgens mij heeft dat trouwens weinig met respect te maken....

Het gebrek aan respect is jouw bevestiging van Brystons opmerking dat mijn reactie niet geplaatst had hoeven worden. Nu verval ik in herhaling.
Het is leuk dat je er een cryptisch woordspelletje van maakt, de bedoeling van je opmerkingen ontgaat me volledig. Als je wilt mag je me per PM wel duidelijk maken wat je bedoeld. Daar hoeven we de rest van het forum niet mee lastig te vallen.

Groet, John

Er is niets leuks aan, en niets cryptisch en geen spelletje: hoe kom je daarbij? Dit lijkt erop alsof je dingen op het spits wil drijven en daar doe ik niet aan mee. Ik snap niet wat je er niet aan snapt. Dus laat maar, ik heb het 2 keer uitgelegd, als je het nog niet snapt geef ik het op. Ik vind het wel best. Ik erger me er niet (meer) aan en ik hoop voor jou, jij ook niet (als je je al ergerde, dat weet ik niet) en ik reageer hier ook niet meer op. Ook niet op PM.

« Laatst bewerkt op: 16 mei 2013, 20:57:47 door a.b.d.o.n. »
Over mijn smaak valt te twisten

a.b.d.o.n.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.026
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
Re: Essential Audio Tools Spyder
« Reactie #41 Gepost op: 16 mei 2013, 20:23:40 »
Eenieder moet hier zijn/haar verhaal kunnen doen, al vind ik wel dat er wel discussie mogelijk moet zijn. Als je elkaar in de waarde laat en de mening van de ander respecteert. We hoeven/moeten hier ook niet op eieren lopen.

Klopt, maar de 2e reactie hoeft ook niet te zijn dat er goedkoper in de handel is. De vraag waarom hij die stelt blijft uit. We zeggen meteen goedkoper kan ,ja duurder ook,maar dat was niet de vraag wel?
Heeft Jan deze kabels zien staan voor 35 euro? Wat is je plan? Vanwaar deze keus?
Dat klopt  ;)

Pardon, wat klopt daar aan?
Lijkt me logisch toch? Ik ben het eens met het antwoord van Bryston  ;)

Ik gooi hem er toch maar in omdat het niet zozeer over inhoud als wel over de vorm gaat:

Mijn reactie op de spyder is dat er ook verdeeldozen te koop zijn voor minder geld (wat ik een keurige reactie vind), en vervolgens wordt gesteld dat die post niet had gehoeven (bryston) Ik vind dat een bijzondere reactie in het licht van elkaar de ruimte geven, en vervolgens wordt die reactie dan ook nog eens door een MOD wordt bevestigt als "dat klopt".

Als ik vraag wat er klopt wordt er erg flauw gereageerd met "lijkt me logisch". Tot zover dan maar even het puntje over respect en plezier en olé.

Ik probeer het nog even samen te vatten. Jan komt met de vraag of iemand ervaring heeft over een bepaald product . In plaats dat wij daar een antwoord op geven, gaan we over (zonder te weten waarom Jan die vraag stelt) op onze mening te geven. En de meningen zijn niet gebaseerd op de ervaring van het product, maar meer over de algemeenheid van bekabelingen. Het product is te duur, het is zinloos, marketingverhaal klopt niet dus toon het maar aan.

Intussen schrijf ik dat de insteek wat moet veranderen en waarom ik dat vind. Geef aan dat ik het jammer vind dat vanaf de 2e reactie al met alternatieven gekomen wordt, terwijl niemand weet waarom Jan deze vraag heeft gesteld. Daarna geef ik aan met wat in mij. Ogen veranderd moet worden nl het vragen waarom Jan dit wilt en dat wordt bevestigd door John . Die dan ook aangeeft naar jou toe dat het eigenlijk wel logisch is dat we dat doen. Hij doet dit dan ook als John en niet als moderator maar dat terzijde.

Want nu blijkt dat Jan een cosmetisch probleem heeft en het met deze kabel wil oplossen. Met andere woorden; er zijn geen claims gedaan, hetzij gesproken over geluidsveranderingen etc maar intussen zijn wij er al wel over bezig dat het allemaal onzin en te duur is en niks brengt.

Het verleden heeft geleerd dat zodra er over kabels begonnen wordt er meteen de meest kritische vragen,meningen komen en bewijsmateriaal op tafel gelegd moest worden. En om dan maar ook gelijk Ruud te voorzien, waar er 2 vechten hebben er 2 schuld, kamp wellus en kamp niettus. Natuurlijk mogen er vragen gesteld worden en discussies gevoerd worden. Maar waar geven we de grens aan om te zeggen hier houdt het op en vanaf hier verschillen we van mening en trekken we het niet door in het oneindig om vervolgens weer in een ander topic opnieuw te starten.
Dit alles met precies dezelfde argumentatie. Mensen moeten hier ook kunnen praten over hun ervaring zonder dat er meteen kamervragen worden gesteld. En als je vind dat wat er gezegd wordt  niet klopt, dan kun je ook een afsplitsing in een ander topic maken en aangeven wat er volgens jou niet deugt.

Nogmaals, ik val niemand persoonlijk aan, geef alleen mijn mening en ervaring weer bij het lezen van dit topic, waarvan ik denk dat het een herhaling van zetten is vanuit het verleden welke we denk niet 1op 1 willen kopiëren. Maar goed dat is een aanname en zit ik er naast.

Bryston

Prima. We zullen zien hoe het in de toekomst gaat.
Over mijn smaak valt te twisten

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Essential Audio Tools Spyder
« Reactie #42 Gepost op: 16 mei 2013, 20:55:00 »
Al kan je je wel afvragen welke nut het heeft om dezelfde vragen jaar in jaar uit te blijven stellen als iemand een ervaring weergeeft.

Gr Hans

....of je kunt volstaan met: "Leuk dat je dat ons hier komt vertellen"

Probeer het eens een keer.. ;D

Maar even serieus...voel je door mijn gedachte niet aangevallen oid. Zoals ik al schreef als reactie op Betweter ik ben niet op zoek naar goed/fout. Ik vraag het me af...was ws beter geweest als ik het zo had geschreven.

Gr Hans
« Laatst bewerkt op: 16 mei 2013, 21:19:35 door chansig »
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Baardmannetje

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 206
Re: Essential Audio Tools Spyder
« Reactie #43 Gepost op: 16 mei 2013, 23:29:23 »
Natuurlijk is het zo dat dit soort zaken al 1001 keer op dit forum zijn behandeld maar wat moet je dan?

Volgens mij is er nog geen een onderwerp 1001 keer besproken op dit forum, is u in de war met blauw?

Afijn om je vraag te beantwoorden... leven en laten leven. De meesten lieden die al een poos in deze hobby verkeren weten allang dat er maar weinig verschillen technisch te onderbouwen zijn. Maar laat deze hobby nu alles met beleven te maken hebben. Een totaal andere tak van dozendragerij waarbij totaal irrationale keuzes bepalen waar we van genieten. Is niet te ABX-en, is niet uit te leggen en hoeft mijn inziens ook niet. Elkaar op hoogte houden van waar men op dit moment staat of mee bezig is in de hobby is wel leuk.

Het mooie is namelijk dat deze hobby eigenlijk helemaal nergens over gaat want van goede muziek wordt toch wel genoten.

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Essential Audio Tools Spyder
« Reactie #44 Gepost op: 16 mei 2013, 23:30:49 »
Ik erger me er niet (meer) aan en ik hoop voor jou, jij ook niet (als je je al ergerde, dat weet ik niet) en ik reageer hier ook niet meer op. Ook niet op PM.
Ik vind het best, ik weet genoeg.....
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…