Auteur Topic: Essential Audio Tools Spyder  (gelezen 24706 keer)

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Essential Audio Tools Spyder
« Reactie #15 Gepost op: 12 mei 2013, 23:12:23 »
Mooi man.   8)

+1
+2  :claps:

BP, ik vind de discussies wel leuk mits begrip voor elkaar. Het is een weerspiegeling van de "real life" verhoudingen.

En laten we wel wezen; Ruud heeft daar wel een "dingetje".

Groet, Mark ...die vind dat iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt. ;)
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Essential Audio Tools Spyder
« Reactie #16 Gepost op: 12 mei 2013, 23:36:08 »
Mooi man.   8)

+1
+2  :claps:

BP, ik vind de discussies wel leuk mits begrip voor elkaar. Het is een weerspiegeling van de "real life" verhoudingen.

En laten we wel wezen; Ruud heeft daar wel een "dingetje".

Groet, Mark ...die vind dat iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt. ;)

Ik snap je antwoord en toelichting, voor ons die langer meelopen is de boodschap die ik wil meegeven duidelijk denk. Ik kan nu al met zekerheid zeggen welke kant dit opdraait en waar het kwartje gaat vallen.
Iets andere insteek van ons alle ( wat gewaardeerd wordt door meerdere) laat zien dat we serieus bezig zijn, en we bijdragen dit net nieuwe forum een bestaansrecht te geven. We zitten hier wel om hifi en alles wat daarbij hoort, dat betekent m.i we eerst naar de hifi zelf te gaan kijken met wat er allemaal is, met bijbehorende mogelijkheden, alvorens we weer dingen gaan afschieten.

Kijk het is geen Efteling waarbij we elk sprookje moeten geloven. tuurlijk mag ook de technisch onderlegt persoon zijn verhaal doel. Is even goed zijn kant van het verhaal waar ook naar geluisterd moet worden. Je kunt ook zeggen, technisch zit het ding goed in elkaar want het trekt 2400W piek,kun je mooi herrie mee maken. Rest is in 1e instantie niet echt relevant want de weg naar de Gamma is voor de meesten niet ver weg. Beetje wisselwerking als je het mij vraagt en relativeren is het verzoek. Maar de afgelopen dagen ontstaat er weer een tendens naar het verleden is mijn gevoel. Vandaar dit schrijven. Val niemand persoonlijk aan, ben gewoon open en eerlijk meer niet.

Ben van mening dat we er met zijn alle er toch ook een iets andere aanvulling willen geven.
Daar waar het om draait.....HIFI!!!
« Laatst bewerkt op: 12 mei 2013, 23:55:52 door Bryston power »
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Essential Audio Tools Spyder
« Reactie #17 Gepost op: 12 mei 2013, 23:47:01 »
Moet je ook doen. Maak van je hart geen moordkuil.

Groet, Mark :)
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Essential Audio Tools Spyder
« Reactie #18 Gepost op: 13 mei 2013, 00:03:13 »
Eenieder moet hier zijn/haar verhaal kunnen doen, al vind ik wel dat er wel discussie mogelijk moet zijn. Als je elkaar in de waarde laat en de mening van de ander respecteert. We hoeven/moeten hier ook niet op eieren lopen.
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Essential Audio Tools Spyder
« Reactie #19 Gepost op: 13 mei 2013, 00:10:40 »
Eenieder moet hier zijn/haar verhaal kunnen doen, al vind ik wel dat er wel discussie mogelijk moet zijn. Als je elkaar in de waarde laat en de mening van de ander respecteert. We hoeven/moeten hier ook niet op eieren lopen.

Klopt, maar de 2e reactie hoeft ook niet te zijn dat er goedkoper in de handel is. De vraag waarom hij die stelt blijft uit. We zeggen meteen goedkoper kan ,ja duurder ook,maar dat was niet de vraag wel?
Heeft Jan deze kabels zien staan voor 35 euro? Wat is je plan? Vanwaar deze keus?
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Essential Audio Tools Spyder
« Reactie #20 Gepost op: 13 mei 2013, 07:53:33 »
Eenieder moet hier zijn/haar verhaal kunnen doen, al vind ik wel dat er wel discussie mogelijk moet zijn. Als je elkaar in de waarde laat en de mening van de ander respecteert. We hoeven/moeten hier ook niet op eieren lopen.

Klopt, maar de 2e reactie hoeft ook niet te zijn dat er goedkoper in de handel is. De vraag waarom hij die stelt blijft uit. We zeggen meteen goedkoper kan ,ja duurder ook,maar dat was niet de vraag wel?
Heeft Jan deze kabels zien staan voor 35 euro? Wat is je plan? Vanwaar deze keus?
Dat klopt  ;)
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

a.b.d.o.n.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.026
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
Re: Essential Audio Tools Spyder
« Reactie #21 Gepost op: 13 mei 2013, 09:29:24 »
Eenieder moet hier zijn/haar verhaal kunnen doen, al vind ik wel dat er wel discussie mogelijk moet zijn. Als je elkaar in de waarde laat en de mening van de ander respecteert. We hoeven/moeten hier ook niet op eieren lopen.

Klopt, maar de 2e reactie hoeft ook niet te zijn dat er goedkoper in de handel is. De vraag waarom hij die stelt blijft uit. We zeggen meteen goedkoper kan ,ja duurder ook,maar dat was niet de vraag wel?
Heeft Jan deze kabels zien staan voor 35 euro? Wat is je plan? Vanwaar deze keus?
Dat klopt  ;)

Pardon, wat klopt daar aan?
Over mijn smaak valt te twisten

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Essential Audio Tools Spyder
« Reactie #22 Gepost op: 13 mei 2013, 10:19:22 »
Eenieder moet hier zijn/haar verhaal kunnen doen, al vind ik wel dat er wel discussie mogelijk moet zijn. Als je elkaar in de waarde laat en de mening van de ander respecteert. We hoeven/moeten hier ook niet op eieren lopen.

Klopt, maar de 2e reactie hoeft ook niet te zijn dat er goedkoper in de handel is. De vraag waarom hij die stelt blijft uit. We zeggen meteen goedkoper kan ,ja duurder ook,maar dat was niet de vraag wel?
Heeft Jan deze kabels zien staan voor 35 euro? Wat is je plan? Vanwaar deze keus?
Dat klopt  ;)

Pardon, wat klopt daar aan?
Lijkt me logisch toch? Ik ben het eens met het antwoord van Bryston  ;)
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

a.b.d.o.n.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.026
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
Re: Essential Audio Tools Spyder
« Reactie #23 Gepost op: 13 mei 2013, 11:16:29 »
Eenieder moet hier zijn/haar verhaal kunnen doen, al vind ik wel dat er wel discussie mogelijk moet zijn. Als je elkaar in de waarde laat en de mening van de ander respecteert. We hoeven/moeten hier ook niet op eieren lopen.

Klopt, maar de 2e reactie hoeft ook niet te zijn dat er goedkoper in de handel is. De vraag waarom hij die stelt blijft uit. We zeggen meteen goedkoper kan ,ja duurder ook,maar dat was niet de vraag wel?
Heeft Jan deze kabels zien staan voor 35 euro? Wat is je plan? Vanwaar deze keus?
Dat klopt  ;)

Pardon, wat klopt daar aan?
Lijkt me logisch toch? Ik ben het eens met het antwoord van Bryston  ;)

Als je dit letterlijk neemt: 

"Klopt, maar de 2e reactie hoeft ook niet te zijn dat er goedkoper in de handel is. "

Dan "klopt" dat. Er is ook duurder in de handel, en er zijn er vast ook voor dezelfde prijs. Ik vraag me af of dat ook bedoeld werd.




Over mijn smaak valt te twisten

Jan

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 874
Re: Essential Audio Tools Spyder
« Reactie #24 Gepost op: 13 mei 2013, 18:41:24 »
Eenieder moet hier zijn/haar verhaal kunnen doen, al vind ik wel dat er wel discussie mogelijk moet zijn. Als je elkaar in de waarde laat en de mening van de ander respecteert. We hoeven/moeten hier ook niet op eieren lopen.

Klopt, maar de 2e reactie hoeft ook niet te zijn dat er goedkoper in de handel is. De vraag waarom hij die stelt blijft uit. We zeggen meteen goedkoper kan ,ja duurder ook,maar dat was niet de vraag wel?
Heeft Jan deze kabels zien staan voor 35 euro? Wat is je plan? Vanwaar deze keus?
Mijn bedoeling is om een aparte groep te maken. Deze wil ik aansluiten op de WCD's in de goot, zie foto:

De goot wil ik tussen de linkerspeaker en de audiorack plaatsen, maar de hoogte vind ik te hoog. Wil de hoogte verkleinen naar +/- 35 cm en kan dan maar 3 WCD's plaatsen.

De Essential Audio Tools Current Spyder wil ik gebruiken om de tuner, CD speler en voorversterker van spanning te voorzien. De Current Conductor wordt dan gebruikt voor de eindversterker.

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Essential Audio Tools Spyder
« Reactie #25 Gepost op: 13 mei 2013, 18:51:21 »
Dat zou dan een goede oplossing zijn. Of twee goten naast elkaar moet je geen probleem vinden?
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

Jan

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 874
Re: Essential Audio Tools Spyder
« Reactie #26 Gepost op: 13 mei 2013, 18:53:10 »
Twee goten naast mekaar wordt te breed. Dan zit ik toch op 24 cm.

Ruud13

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 502
Re: Essential Audio Tools Spyder
« Reactie #27 Gepost op: 16 mei 2013, 03:29:20 »
Een net antwoord Bryston Power, complimenten daarvoor want het is wel eens anders. Ik heb ook geen behoefte in een wellus/niettus. Er wordt om ervaringen gevraagd en omdat ik dit netsnoer een aantal maanden heb gehad, heb ik die ervaring weergegeven. Wat mij betreft ook niets meer en niets minder. Ik beperk mij ook daartoe. Vandaar dat ik ook verder niet op de uitnodiging van 08 carni 80 inga.

 :offtopic: We zitten hier op een hifi forum en hifi is niets anders dan exclusieve producten voor vaak veel te veel geld. Hifi is een passie die je hebt,in welke vorm dan ook wat niemand anders voor jou kan bepalen hoe die in te vullen.Een levensloop waarbij je verschillende mensen en producten ontmoet waarmee je gezamenlijk die passie deelt.

Het oeverloos gezeik over wel of geen verschil wat zowat in elk topic terug moet komen, zelfs in topics die er niets mee van doen hebben " hififreaks ole" komen mij de strot uit. Met name in bekabeling topics zijn we er op gebrand om hier een extra nadruk op te leggen. Daaruit moet ik dan maar een aanname doen dat Utopia een gamma stekkerdoos van 5,95 is want daar kun je niet omheen.
Sorry maar daar ga ik voor passen.

Er wordt zoveel moois gemaakt met nog vele mooiere verhalen er omheen. Je moet voor jezelf daarin een keus maken wat voor jou van toepassing is. Kennis kun je hier halen op moment dat je een vraag hebt, als lid kun je dan je ervaring delen hetzij wel met enige onderbouwing. Maar ga niet tot kansberekening of iemand het wel of niet kan horen, zo zinloos. En ook al heb je misschien gelijk ga dan niet tot op het bot,maar accepteer dat er een meningsverschil is. Het verleden heeft al te vaak bewezen dat men naar elkaar argumenten blijft gooien wat nooit naar een uitkomst heeft geleid. Modder gooien noemen ze het ook wel, waarbij het gevoel ontstaat om iemand iets door de strot te duwen. Dit is ook statistisch te onderbouwen.

Het is toch ook geen testforum waarbij we ons gelijk moeten halen dat vrijwel alles hetzelfde klinkt, dit op een zo goedkoop mogelijke wijze.
Hifi is niets anders dan de mooiste vrouwen die ons in vervoering brengen...!!

En om de woorden van Hififreak nog maar eens aan te halen: "uiteindelijk wint emotie van de ratio"

Dus hou je van versterkers die 600 watt aan 1 ohm stabiel leveren, speakers die je haren doen overeind staan,cd spelers die niet te tillen zijn en bekabeling zo dik en duur dat je Amsterdam ermee kunt voorzien, welkom op hififreaks...!!!!

Bryston

Heb je er wel eens bij stilgestaan dat wat jij oeverloos gezeik noemt door minstens zoveel oeverloos gezeik - maar dan van de andere kant - in gang wordt gezet. Het een en ander in deze is niets dan één grote herhaling van zetten. Dat daar over en weer irritaties en ontsporingen uit voorkomen is vanzelfsprekend vervelend.

Kijk beste Bryston power in het geval je opgewonden raakt van kabels zo dik dat je er moeiteloos de stad Amsterdam mee van elektriciteit kunt voorzien, is dat vanzelfsprekend prima. Wat echter ook prima is, is dat als je iets dergelijks wereldkundig meent te moeten maken dat je dan vragen kunt krijgen waarom je dan vindt dat het snoer zo dik moet zijn. Als je een dergelijke vraag niet wenst te horen moet je dat verhaal over de dikke kabel ook niet komen vertellen.

Het spreekt voor zich dat je elkaar bij het stellen van vragen en geven van antwoorden met respect moet behandelen. Het stellen van vragen - ook als dat kritische vragen zijn - moet op een forum als dit mogelijk zijn.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Essential Audio Tools Spyder
« Reactie #28 Gepost op: 16 mei 2013, 07:51:42 »
Het spreekt voor zich dat je elkaar bij het stellen van vragen en geven van antwoorden met respect moet behandelen. Het stellen van vragen - ook als dat kritische vragen zijn - moet op een forum als dit mogelijk zijn.
Zeker.  8)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Essential Audio Tools Spyder
« Reactie #29 Gepost op: 16 mei 2013, 08:15:15 »
Al kan je je wel afvragen welke nut het heeft om dezelfde vragen jaar in jaar uit te blijven stellen als iemand een ervaring weergeeft.

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software