Auteur Topic: Essential Audio Tools Spyder  (gelezen 24718 keer)

Jan

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 874
Essential Audio Tools Spyder
« Gepost op: 11 mei 2013, 11:40:15 »
Heeft iemand ervaring met de Essential Audio Tools Spyder?

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Essential Audio Tools Spyder
« Reactie #1 Gepost op: 11 mei 2013, 12:52:32 »
Nee, maar ziet er netjes uit en de spider is een handige oplossing om rommel in de kast te voorkomen.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

a.b.d.o.n.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.026
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
Re: Essential Audio Tools Spyder
« Reactie #2 Gepost op: 11 mei 2013, 22:39:36 »
Nee, maar ziet er netjes uit en de spider is een handige oplossing om rommel in de kast te voorkomen.

200 euro.... voor de goedkoopste. Een kwalitatief goed stekkerblok hoeft nog geen 50 euro te kosten.
Over mijn smaak valt te twisten

Ruud13

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 502
Re: Essential Audio Tools Spyder
« Reactie #3 Gepost op: 12 mei 2013, 02:02:52 »
Heeft iemand ervaring met de Essential Audio Tools Spyder?

Nee met de Essential Audio Tools Spyder heb ik geen ervaring maar ik vind het wel een erg duur ding om drie apparaten mee aan te kunnen sluiten. Voor wat de claims betreft (zie de link): Dat moeten de mannenbroeders eerst nog maar eens fatsoenlijk aantonen.

Opmerkelijk in het kooplustopwekkende verhaaltje is dat ergens in de tekst staat en ik citeer voor het gemak even:

[...] Elke gebruiker van energie veroorzaakt nu eenmaal fluctuaties op het lichtnet in de vorm van pulsen, of fluctuaties van het veld om ons heen. De effecten daarvan zijn in de ruimte rondom het apparaat en zijn netkabel, maar ook ver daar vandaan, waar te nemen. Dit kan slechts met daarvoor geschikte meetapparatuur, niet met onze oren. [...]

Het komt er dus op neer dat de fabrikant van de speciale snoertjes beweert dat je de gevolgen van die storingen of fluctuaties van het veld niet met je oren kunt waarnemen. Als je dat niet kunt horen wat is dan de zin van het kopen van het bejubelde driewegsnoertje? 

Het klopt overigens wel dat je magnetische velden kunt meten in de buurt van netsnoeren als je de gevoeligheid van de meetapparatuur die je gebruikt maar flink opvoert. Daar zul je normaal gesproken alleen niets van horen omdat in de stroomkring van uit- en ingang van de signaalweg de inductiestromen in mantel en middenader van de coax precies tegengesteld zijn waardoor de geïnduceerde spanningen elkaar opheffen. Ook hier geldt dan weer dat hier geen sprake is van 100% symmetrie maar dan is de overgebleven geïnduceerde (brom)spanning zo gering dat deze zich niet hoorbaar in het signaal manifesteert.
« Laatst bewerkt op: 12 mei 2013, 02:12:01 door Ruud13 »

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.914
    • ARJANKU.IT service
Re: Essential Audio Tools Spyder
« Reactie #4 Gepost op: 12 mei 2013, 14:36:51 »
Spyder met een Y,  "omdat we dat leuk vinden".   Kennelijk vinden ze het ook leuk om de derde persoonsvorm van werkwoorden op een D te laten eindigen  ;).
« Laatst bewerkt op: 13 mei 2013, 09:21:34 door Be Tweeter »
An inability to grasp science is no argument against it....

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Essential Audio Tools Spyder
« Reactie #5 Gepost op: 12 mei 2013, 14:44:16 »
De leukste passage is toch wel deze:

Citaat
Niet alleen de prestaties van de audioset nemen toe, ook de relatie met de levensgezel gaat er met sprongen op vooruit! Eindelijk een product dat Uw partner U graag kado doet, wellicht kunt U zelf de goede gelegenheid verzinnen.

Ik krijg er bijna beelden bij  :P
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

a.b.d.o.n.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.026
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
Re: Essential Audio Tools Spyder
« Reactie #6 Gepost op: 12 mei 2013, 15:01:51 »
Beste Jan, wat de reageerders hier bedoelen is: koop het niet. Zonde van je geld. Zinloos. Hififreaks hebben soms een wat omslachtige manier om te zeggen wat ze bedoelen.



Over mijn smaak valt te twisten

karma

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 37
Re: Essential Audio Tools Spyder
« Reactie #7 Gepost op: 12 mei 2013, 15:28:45 »
200 euro voor een dergelijk netsnoer vind ik niet veel geld. Zonder twijfel is de audiotools een heel goed netsnoer. Het wordt door Wim van Kraanen van Analogue Audio gebruikt op zijn buizen apparatuur en daar vind ik die kabel ook met name een hele duidelijke verbetering. Ik heb dit netsnoer geprobeerd binnen mijn set en daar was het resultaat dat er duidelijke verbeteringen zijn maar dat er ook wat analytische trekjes worden toegevoegd waardoor muziek minder blijft boeien. Dit is maar één ervaring, maar ik kan me gelet op deze ervaring wel voorstellen dat het een netnsoer is voor buizen of warmer klinkende solid state apparatuur. Zelf uitproberen is echter altijd iets dat ik aanbeveel omdat ook persoonlijke smaak meespeelt. Kun je hem tweedehands kopen dan zou ik dat gewoon doen. Als het niets is dan kun je hem ook weer zo verkopen. Het eventuele verlies op dit soort spullen is meestal niet zo groot.

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Essential Audio Tools Spyder
« Reactie #8 Gepost op: 12 mei 2013, 15:38:42 »
200 euro voor een dergelijk netsnoer vind ik niet veel geld. Zonder twijfel is de audiotools een heel goed netsnoer. Het wordt door Wim van Kraanen van Analogue Audio gebruikt op zijn buizen apparatuur en daar vind ik die kabel ook met name een hele duidelijke verbetering. Ik heb dit netsnoer geprobeerd binnen mijn set en daar was het resultaat dat er duidelijke verbeteringen zijn maar dat er ook wat analytische trekjes worden toegevoegd waardoor muziek minder blijft boeien. Dit is maar één ervaring, maar ik kan me gelet op deze ervaring wel voorstellen dat het een netnsoer is voor buizen of warmer klinkende solid state apparatuur. Zelf uitproberen is echter altijd iets dat ik aanbeveel omdat ook persoonlijke smaak meespeelt. Kun je hem tweedehands kopen dan zou ik dat gewoon doen. Als het niets is dan kun je hem ook weer zo verkopen. Het eventuele verlies op dit soort spullen is meestal niet zo groot.

Kan je mij uitleggen waarom dit netsnoer juist beter zou werken met "warmer" klinkende versterking?
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Essential Audio Tools Spyder
« Reactie #9 Gepost op: 12 mei 2013, 18:08:18 »
Nee, maar ziet er netjes uit en de spider is een handige oplossing om rommel in de kast te voorkomen.

200 euro.... voor de goedkoopste. Een kwalitatief goed stekkerblok hoeft nog geen 50 euro te kosten.

Hetzelfde geldt voor een versterker of speakers,cd speler doet ook nog mee. Ik ga de discussie niet meer voeren of het nu wel of geen verschil brengt, hetzij te duur is en er goedkopere alternatieven zijn.
Deze stekkerblokken en bekabeling vallen onder de noemer hifi, dat koop je omdat je dat wilt en om geen enkele andere reden!!!!

Al zou het technisch geen biet uitmaken welke je er tussen plaatst, maar als jezelf erdoor beter/anders door gaat luisteren waardoor jij tevreden bent, dan kan 200 euro wel eens een goedkope oplossing zijn.

De kabel die er bij zit om 3 apparaten met 1 stekker aan te sluiten vind ik een mooie oplossing. De behuizing van de stekkerblokken vind ik wat minder en zou ik liever van metaal zien.

Verder vraagt Jan naar ervaringen, welke ook door mij niet worden gegeven, maar laten we nou niet compleet hun marketingverhaal door de grond boren en geen antwoord geven op Jan zijn vraag.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

karma

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 37
Re: Essential Audio Tools Spyder
« Reactie #10 Gepost op: 12 mei 2013, 20:49:07 »
Een net antwoord Bryston Power, complimenten daarvoor want het is wel eens anders. Ik heb ook geen behoefte in een wellus/niettus. Er wordt om ervaringen gevraagd en omdat ik dit netsnoer een aantal maanden heb gehad, heb ik die ervaring weergegeven. Wat mij betreft ook niets meer en niets minder. Ik beperk mij ook daartoe. Vandaar dat ik ook verder niet op de uitnodiging van 08 carni 80 inga.

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Essential Audio Tools Spyder
« Reactie #11 Gepost op: 12 mei 2013, 21:08:55 »
Een net antwoord Bryston Power, complimenten daarvoor want het is wel eens anders. Ik heb ook geen behoefte in een wellus/niettus. Er wordt om ervaringen gevraagd en omdat ik dit netsnoer een aantal maanden heb gehad, heb ik die ervaring weergegeven. Wat mij betreft ook niets meer en niets minder. Ik beperk mij ook daartoe. Vandaar dat ik ook verder niet op de uitnodiging van 08 carni 80 inga.

Gewoon een mooi stekkerblok dus. Niets meer en niets minder. Da's ook een (bevredigend) antwoord op mijn vraag. Zelf vind ik het te duur, maar snap goed dat iemand hem graag achter zijn set heeft hangen.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Essential Audio Tools Spyder
« Reactie #12 Gepost op: 12 mei 2013, 22:21:32 »
Een net antwoord Bryston Power, complimenten daarvoor want het is wel eens anders. Ik heb ook geen behoefte in een wellus/niettus. Er wordt om ervaringen gevraagd en omdat ik dit netsnoer een aantal maanden heb gehad, heb ik die ervaring weergegeven. Wat mij betreft ook niets meer en niets minder. Ik beperk mij ook daartoe. Vandaar dat ik ook verder niet op de uitnodiging van 08 carni 80 inga.

 :offtopic: We zitten hier op een hifi forum en hifi is niets anders dan exclusieve producten voor vaak veel te veel geld. Hifi is een passie die je hebt,in welke vorm dan ook wat niemand anders voor jou kan bepalen hoe die in te vullen.Een levensloop waarbij je verschillende mensen en producten ontmoet waarmee je gezamenlijk die passie deelt.

Het oeverloos gezeik over wel of geen verschil wat zowat in elk topic terug moet komen, zelfs in topics die er niets mee van doen hebben " hififreaks ole" komen mij de strot uit. Met name in bekabeling topics zijn we er op gebrand om hier een extra nadruk op te leggen. Daaruit moet ik dan maar een aanname doen dat Utopia een gamma stekkerdoos van 5,95 is want daar kun je niet omheen.
Sorry maar daar ga ik voor passen.

Er wordt zoveel moois gemaakt met nog vele mooiere verhalen er omheen. Je moet voor jezelf daarin een keus maken wat voor jou van toepassing is. Kennis kun je hier halen op moment dat je een vraag hebt, als lid kun je dan je ervaring delen hetzij wel met enige onderbouwing. Maar ga niet tot kansberekening of iemand het wel of niet kan horen, zo zinloos. En ook al heb je misschien gelijk ga dan niet tot op het bot,maar accepteer dat er een meningsverschil is. Het verleden heeft al te vaak bewezen dat men naar elkaar argumenten blijft gooien wat nooit naar een uitkomst heeft geleid. Modder gooien noemen ze het ook wel, waarbij het gevoel ontstaat om iemand iets door de strot te duwen. Dit is ook statistisch te onderbouwen.

Het is toch ook geen testforum waarbij we ons gelijk moeten halen dat vrijwel alles hetzelfde klinkt, dit op een zo goedkoop mogelijke wijze.
Hifi is niets anders dan de mooiste vrouwen die ons in vervoering brengen...!!

En om de woorden van Hififreak nog maar eens aan te halen: "uiteindelijk wint emotie van de ratio"

Dus hou je van versterkers die 600 watt aan 1 ohm stabiel leveren, speakers die je haren doen overeind staan,cd spelers die niet te tillen zijn en bekabeling zo dik en duur dat je Amsterdam ermee kunt voorzien, welkom op hififreaks...!!!!

Bryston
« Laatst bewerkt op: 12 mei 2013, 22:30:20 door Bryston power »
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Essential Audio Tools Spyder
« Reactie #13 Gepost op: 12 mei 2013, 22:35:19 »
Mooi man.   8)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Essential Audio Tools Spyder
« Reactie #14 Gepost op: 12 mei 2013, 22:47:06 »
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A