Auteur Topic: De aller- allerlaatste set van HuubF  (gelezen 40986 keer)

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: De aller- allerlaatste set van HuubF
« Reactie #30 Gepost op: 13 mei 2013, 07:54:30 »
Valt het mee of tegen?
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: De aller- allerlaatste set van HuubF
« Reactie #31 Gepost op: 13 mei 2013, 08:24:18 »
Weet ik nog niet. Het is voornamelijk anders, vooral in het laag.

De kasten staan nu nog een eind van de muur af om gemakkelijk bij de snoertjes te kunnen. Dat zal wel extra reflekties geven. Vanochtend vroeg viel het niet tegen maar toen was het volume natuurlijk flink teruggeschroefd. Vanavond weer verder.
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: De aller- allerlaatste set van HuubF
« Reactie #32 Gepost op: 13 mei 2013, 22:35:09 »
Het valt mee, ik had de zaak niet helemaal goed aangesloten.  :-[
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: De aller- allerlaatste set van HuubF
« Reactie #33 Gepost op: 13 mei 2013, 22:36:06 »
Het valt mee, ik had de zaak niet helemaal goed aangesloten.  :-[

Dat heb ik nou nooit ;)
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: De aller- allerlaatste set van HuubF
« Reactie #34 Gepost op: 14 mei 2013, 06:44:21 »
Het valt mee, ik had de zaak niet helemaal goed aangesloten.  :-[

Dat heb ik nou nooit ;)

Ik had de kabels achter de apparaten 3 keer gechecked, dus dat klopte wel. De fout was dat ik de kabel voor het stroomblok niet had aangesloten op de speciale stroomgroep maar op het dubbele stopkontakt ernaast.

Gelijk een mooi bewijs (voor mezelf uiteraard) dat de 325 euro voor de aparte stroomgroep geen weggegooid geld was.  :D

Het verschil is opvallend erg groot.
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

a.b.d.o.n.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.026
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
Re: De aller- allerlaatste set van HuubF
« Reactie #35 Gepost op: 14 mei 2013, 07:23:28 »
vraagje: heb je die stroomgroep als een aparte groep naast je gewone groepen?
of heb je een nieuwe hoofdschakelaar gemaakt met daarachter je zelfstandige groep?


Over mijn smaak valt te twisten

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: De aller- allerlaatste set van HuubF
« Reactie #36 Gepost op: 14 mei 2013, 12:38:27 »
vraagje: heb je die stroomgroep als een aparte groep naast je gewone groepen?
of heb je een nieuwe hoofdschakelaar gemaakt met daarachter je zelfstandige groep?

Nee niet een aparte hoofdschakelaar. Het is aangelegd bij de bouw, tot hilariteit van mijn vriendin. Maar zelfs dit werkt kennelijk. Ik had het nooit uitgeprobeerd tot nu dus.

Alles is natuurlijk relatief, maar ik vond het geluid minder meeslepend en het laag was rommelig. Dat veranderde met één klap toen ik zag dat ik de stekker in een verkeerd gat had gestoken.

Anders: leve de subjectiviteit! It makes me happy time after time after time after time after time after time...
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

a.b.d.o.n.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.026
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
Re: De aller- allerlaatste set van HuubF
« Reactie #37 Gepost op: 14 mei 2013, 12:57:32 »
nog drie vraagjes:
1. gebruik je een audiofiele zekering?
2. heb je nog speciale maatregelen genomen mbt het aarden
3. heb je een speciaal stopcontact, of loopt de kabel direct door tot in je verdeelstekkerdoos?
Over mijn smaak valt te twisten

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: De aller- allerlaatste set van HuubF
« Reactie #38 Gepost op: 14 mei 2013, 12:57:52 »
Hifi is the drug. Toch niets mooier als je er "happy" van wordt Huub?!
Geniet ze.

Groet, Mark :)
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: De aller- allerlaatste set van HuubF
« Reactie #39 Gepost op: 14 mei 2013, 13:56:02 »
Geaard of niet geaard heeft hier wel verschil gemaakt, mijn DAC en MacMini stoorden over mijn luidsprekers met een brom toon absoluut hooorbaar door de tweeters.....nu deze brom weg is door het plaatsen van een geaard stop contact....heb ik het gevoel dat het hier ook beter klinkt zij het een miniem verschil.

En anders geld voor mij hetzelfde als voor jou leve de subjectiviteit!!! Volgens de tovenaar uit Tilburg is het in ieder geval beter voor m'n tweeters
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: De aller- allerlaatste set van HuubF
« Reactie #40 Gepost op: 14 mei 2013, 14:05:09 »
nog drie vraagjes:
1. gebruik je een audiofiele zekering?
2. heb je nog speciale maatregelen genomen mbt het aarden
3. heb je een speciaal stopcontact, of loopt de kabel direct door tot in je verdeelstekkerdoos?

1. Nee
2. Nee, alles is geaard
3. Gewoon 1 enkel stopcontact. Hierop een snoer van 3 meter met een doos met 10 aansluitingen. Wel alles netjes Belden met extreem stevige stekkers, in elkaar gezet door Erik S van htforum. Wel alles in dezelfde fase.
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

a.b.d.o.n.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.026
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
Re: De aller- allerlaatste set van HuubF
« Reactie #41 Gepost op: 14 mei 2013, 16:21:02 »
@richard: die aarding bedoel ik niet alhoewel die wel belangrijk is: ik heb jouw ervaringen ook gelezen.
Wat ik bedoelde is dat sommige bedrijven die aparte stroomgroepen voor audioliefhebbers inbouwen, ook aardpennen slaan.

edit: post aangepast.
« Laatst bewerkt op: 14 mei 2013, 16:31:26 door a.b.d.o.n. »
Over mijn smaak valt te twisten

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: De aller- allerlaatste set van HuubF
« Reactie #42 Gepost op: 15 mei 2013, 08:32:58 »
Wat luisteren en 1 songfestivalavond verder: in de nieuwe opstelling is het hoog en midden opmerkelijk goed geworden. Al scrollend door de zeer diverse muziek in mijn Spotify selectie is er geen enkele soort muziek meer waar ik niet enthousiast over ben. Het geluid is in alle gevallen spannend, delicaat, ruimtelijk en tegelijk krachtig. Dit is een grote verandering die uitsluitend toe te schrijven is aan de iets veranderde akoestische omstandigheden.

Het laag is nog niet helemaal goed. Ergens in de hogere basregisters gaat er iets fout waardoor bepaalde nummers een dreun door de kamer zenden die nooit ophoudt. Maar ik ben nog niet uitgeschoven. Bovendien zit ik te wachten op de PS Audio MK2 set waardoor het laag extra strakgetrokken wordt. Dat maakt echt wel uit. Akoestische problemen laten zich gemakkelijker oplossen als er in ieder geval geen problemen zijn in de weergave.

Ik zit al 2 weken op die upgade te wachten. Hij moet kennelijk per postkoets uit België komen.  :think:
« Laatst bewerkt op: 15 mei 2013, 08:35:46 door HuubF »
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: De aller- allerlaatste set van HuubF
« Reactie #43 Gepost op: 17 mei 2013, 12:10:50 »
Hèhè, vandaag komt eindelijk de upgrade voor mijn dac binnen. Omdat de leverancier ook in Leiden zit kan ik vanmiddag of vanavond binnenvallen, dan zetten we het boardje er samen even in.

De nieuwe opstelling is net op tijd klaar.  :cheer:
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: De aller- allerlaatste set van HuubF
« Reactie #44 Gepost op: 18 mei 2013, 00:05:36 »
Al weer een avondje geluisterd naar mijn Mark 2 upgrade. Het is verbluffend. Nu ook Spotify in topkwaliteit. :cheer:
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)