Auteur Topic: De aller- allerlaatste set van HuubF  (gelezen 41062 keer)

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: De aller- allerlaatste set van HuubF
« Reactie #60 Gepost op: 28 mei 2013, 08:46:14 »
Mooie bank!

Ik ben ook wel benieuwd naar hoe je setje nu staat te spelen. Misschien dat ik een keer mee kom met die aardige meneer hier uit de buurt en anders kom ik wel een keer met de trein.

 8)

Graag! Altijd gezellig en nuttig. Er wordt voorzien in een Graties Maaltijd (doorgaans macaroni). Niet méér dan 2 man tegelijk i.v.m. de akoestiek.
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.311
Re: De aller- allerlaatste set van HuubF
« Reactie #61 Gepost op: 28 mei 2013, 09:32:28 »
contactadvertentie:

Man met hobby zoekt vrouw zonder kinderen i.v.m. de akoestiek.

 :P

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: De aller- allerlaatste set van HuubF
« Reactie #62 Gepost op: 28 mei 2013, 10:18:12 »
contactadvertentie:

Man met hobby zoekt vrouw zonder kinderen i.v.m. de akoestiek.

 :P

 ;D
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: De aller- allerlaatste set van HuubF
« Reactie #63 Gepost op: 28 mei 2013, 10:39:03 »
Volgens mij zou dat moeten zijn:

Man met hobby die geen concessies wil doen aan zijn akoestiek. Zoekt vrouw voor +/-  8x in de week minimaal een uur.
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: De aller- allerlaatste set van HuubF
« Reactie #64 Gepost op: 28 mei 2013, 16:22:56 »
Volgens mij zou dat moeten zijn:

Man met hobby die geen concessies wil doen aan zijn akoestiek. Zoekt vrouw voor +/-  8x in de week minimaal een uur.

Die vrouw is natuurlijk welkom, maar ik ben al weken bezig met alleen maar akoestiek hoor! Uiteindelijk heb ik zelfs mijn eigen stands gemaakt en die klinken veel beter dan de 350-euro Partington Dreadnoughts.

We hebben zelfs een dure hoekbank gekocht.  8)
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: De aller- allerlaatste set van HuubF
« Reactie #65 Gepost op: 06 december 2013, 19:54:41 »
Middels je laatste aanschaf zie ik het nog wel zover komen dat er op enig moment weer actieve speakers bij je in de huiskamer staan.   ;)

Had ik al naar gekeken. Genelec 8240's lijken me erg goed en niet al te duur. Ruimt wel lekker op. Maar ja, zo heb ik ook al minstens 5 keer een subwoofer genomen en weer van de hand gedaan.  ;)

Ik zoek een bepaald geluid waarbij alles natuurlijk klinkt maar je toch nog wel kan spreken van echte hifi (veel details, controle, goede plaatsing, vervormingsloos). Daarnaast moet het ook allemaal nog lekker klinken. Soms voldoet het bijna overal aan maar blijf je toch nog strak op je stoel zitten.

Nu heb ik weer een variant waarbij ik in polonaise met mezelf door de kamer ga omdat alles zo lekker klinkt. De homogeniteit van de muziek is erg goed en ritmes knallen uit de speakers. 'Dus' weer even zoeken naar de subtiliteit. Er komt nog een dac upgrade aan.

Ik zie dit setje nu op marktplaats staan en wist dat er iemand een keer interesse in had.

http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m750821961-set-genelec-8240-met-dsp-systeem-1400-t-m-10-december.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

:)
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Kwabbernoot

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.300
  • heeft een stijgende lijn te pakken.
Re: De aller- allerlaatste set van HuubF
« Reactie #66 Gepost op: 07 december 2013, 20:35:01 »
Huub en DSP?  :o

Groeten...

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: De aller- allerlaatste set van HuubF
« Reactie #67 Gepost op: 04 augustus 2015, 18:20:55 »
Gistermiddag/gisteravond weer eens bij Huub op bezoek geweest. Was alweer even geleden.

De weg van Huub is een mooie geweest en het leuke is dat ik deze weg ook al een jaar of 10/11/12 volg door middel van bezoekjes ed. Dus veel van wat Huub heeft thuis heeft gehad heb ik wel gehoord. De laatste paar jaar is de weg een beetje aan het einde gekomen, mede door de intrede van de WAF.

Eerste wat opvalt bij binnenkomst is de netheid van de wijze waarop de set nu is ingericht. Een mooie zelf gebouwde kast...met een paar aktieve speakers, medion computer, Arcam DAC, passieve pre en de Suzy Wong tegels.

Eerst maar even eten en Huub tot rust manen want die was een beetje van slag door de omgevallen kranen in Alphen. Gedurende de avond lazen we ook nog dat de hond het niet heeft gered. Snik.

Goed dan de muziek. De eerste paar nummers is altijd even wennen. Ander geluid, al bij het eerste nummer werd duidelijk dat op hoog volume het laag op een bepaalde frequentie niet meer fijn is. Zoals bv bij Faithless of The XX dan wel storend is.

Dus het volume maar iets naar beneden geschroefd en o.a.: Bram Vermeulen, The Nits, Radiohead, Rammstein, Dead can Dance, Yello nog een keer Faithless de revue laten passeren.

En hoe slecht vind je het Hans (oid) was de vraag van Huub. Nou niet heel erg slecht hoor Huub. :D

We zijn het erover eens dat het laag dus niet altijd even lekker is (maar dan maar wat zachter draaien) en dat het wat frisser zou mogen klinken. Maar zeker bij live opnamens vind ik het erg fijn klinken. Mooie plaatsing, dynamisch, natuurlijk, stereobeeld is prima te noemen. Dus een fijne set..waar mogelijk nog wel iets meer potentie inzit.

Leuk dat ik weer even langs geweest ben en door de jaren heen is het toch een mooie set geworden. De audiofiele weg gaat niet over rozen..maar met geduld, veel luisteren en veel proberen komt er uiteindelijk toch wel een einde aan.

Maar wat gaan we dan doen ?????

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.255
  • Platenspelers en zo.
Re: De aller- allerlaatste set van HuubF
« Reactie #68 Gepost op: 04 augustus 2015, 18:36:24 »
Proest,laag niet altijd even lekker,het hoog niet zo fris.
En dat met tegels en kurk :evil:
I love vintage.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: De aller- allerlaatste set van HuubF
« Reactie #69 Gepost op: 04 augustus 2015, 18:39:43 »
Ik voel aan mijn water dat het eind nog lang niet in zicht is.   ;)

Het is altijd leuk Huub te ontmoeten.  Nooit saai.   ;D


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: De aller- allerlaatste set van HuubF
« Reactie #70 Gepost op: 04 augustus 2015, 18:49:51 »
Ik denk dat Huub geen andere speakers moet gaan kopen. De tegels niet weg moet doen. De de rest is in mijn optiek allemaal niet zo van belang.

Proberen wat te schuiven met de speakers.al wordt dat lastig omdat ze in een kast staan. Dus veel schuifruimte hebben ze niet.

Huub had ook nog een supervoeding voor de Arcam dac. Zonder die supervoeding en met een andere leek het wel beter te gaan klinken...maar echt "onderzocht" hebben we dat niet.

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: De aller- allerlaatste set van HuubF
« Reactie #71 Gepost op: 04 augustus 2015, 19:03:05 »
Ik denk dat Huub geen andere speakers moet gaan kopen.

Ik denk dat ze een andere plaatsing verdienen. Maar goed, daar beslissen er in huize Huub meer over dan één.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: De aller- allerlaatste set van HuubF
« Reactie #72 Gepost op: 14 augustus 2015, 22:01:18 »
Tjemig hier ook al een review. ;D

Nee de speakers gaan niet weg en het geluid is hier prima. Als je te hard draait gaat het laag teveel overheersen maar dan gaat het wel érg hard. WAF-technisch een no-go dus per saldo onder de streep geen probleem.

Als gevolg van het bezoekje van Hans wel iets gedaan aan de balans van het geluid. Geen probleem met al die draaiknopjes achterop. Het geluid is nu bijzonder lekker. Vandaag weer even een paar uurtjes eerder thuis gekomen.

Kon ik ook gelijk een beetje naar de Audioquest JitterBug luisteren. Gaaf dingetje!  8)
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: De aller- allerlaatste set van HuubF
« Reactie #73 Gepost op: 15 augustus 2015, 09:00:42 »
stereobeeld is prima te noemen. Dus een fijne set..waar mogelijk nog wel iets meer potentie inzit.

K+H O300 monitors zijn per set gecalibreerd. Daardoor is de afwijking van 2 speakers in een set nog kleiner dan de afwijking van paren ten opzichte van elkaar. In een goede akoestische zorgt dat voor een heel gedetailleerd stereobeeld. Ze helpen daardoor heel duidleijk instrumenten te plaatsen in de ruimte. Als iemand niet recht voor een stereo microfoon staat te zingen dan kun je het op O300's merken. Als het stereobeeld slechts 'prima' is, roept dat vragen op.

Ik denk dat Huub geen andere speakers moet gaan kopen. De tegels niet weg moet doen. De de rest is in mijn optiek allemaal niet zo van belang.

De akoestische eigenschappen van de ruimte waarin het allemaal gebeurt lijken me van het grootste belang.
« Laatst bewerkt op: 15 augustus 2015, 09:03:37 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: De aller- allerlaatste set van HuubF
« Reactie #74 Gepost op: 15 augustus 2015, 09:30:06 »
De akoestische eigenschappen van de ruimte waarin het allemaal gebeurt lijken me van het grootste belang.



Gr Hans
« Laatst bewerkt op: 15 augustus 2015, 09:33:04 door chansig »
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software