Auteur Topic: De aller- allerlaatste set van HuubF  (gelezen 40947 keer)

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: De aller- allerlaatste set van HuubF
« Reactie #15 Gepost op: 09 mei 2013, 18:01:32 »
Oke....ik ben benieuwd...je mist dan wel een stuk lengte. Spannend.

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: De aller- allerlaatste set van HuubF
« Reactie #16 Gepost op: 09 mei 2013, 18:27:43 »
Huub, het ziet er wel erg vrouwvriendelijk uit zo  :o :o

Mooi spul, dat Cyrus  :)
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: De aller- allerlaatste set van HuubF
« Reactie #17 Gepost op: 09 mei 2013, 18:46:27 »
Huub, het ziet er wel erg vrouwvriendelijk uit zo  :o :o

Mooi spul, dat Cyrus  :)

Ze is 10 dagen in Griekenland.  :D
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: De aller- allerlaatste set van HuubF
« Reactie #18 Gepost op: 09 mei 2013, 21:14:34 »
Ik ben al een paar uur aan het luisteren naar mijn bi-amp opstelling (zelfs tijdens de bekerfinale). Het geluid is behoorlijk veranderd. Alles klinkt wat extremer: meer laag, meer dynamiek. Het lijkt hier wel partyboot. Zelfs oude cd's (Santana, Mahavishnu Orchestra) swingen. Fascinerend.
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: De aller- allerlaatste set van HuubF
« Reactie #19 Gepost op: 10 mei 2013, 08:30:44 »
Middels je laatste aanschaf zie ik het nog wel zover komen dat er op enig moment weer actieve speakers bij je in de huiskamer staan.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: De aller- allerlaatste set van HuubF
« Reactie #20 Gepost op: 10 mei 2013, 09:45:51 »
Middels je laatste aanschaf zie ik het nog wel zover komen dat er op enig moment weer actieve speakers bij je in de huiskamer staan.   ;)

Had ik al naar gekeken. Genelec 8240's lijken me erg goed en niet al te duur. Ruimt wel lekker op. Maar ja, zo heb ik ook al minstens 5 keer een subwoofer genomen en weer van de hand gedaan.  ;)

Ik zoek een bepaald geluid waarbij alles natuurlijk klinkt maar je toch nog wel kan spreken van echte hifi (veel details, controle, goede plaatsing, vervormingsloos). Daarnaast moet het ook allemaal nog lekker klinken. Soms voldoet het bijna overal aan maar blijf je toch nog strak op je stoel zitten.

Nu heb ik weer een variant waarbij ik in polonaise met mezelf door de kamer ga omdat alles zo lekker klinkt. De homogeniteit van de muziek is erg goed en ritmes knallen uit de speakers. 'Dus' weer even zoeken naar de subtiliteit. Er komt nog een dac upgrade aan.
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: De aller- allerlaatste set van HuubF
« Reactie #21 Gepost op: 10 mei 2013, 11:19:16 »
Die Harbeths weg voor andere speakers ?  Ik hoop dat je een geintje maakt.

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: De aller- allerlaatste set van HuubF
« Reactie #22 Gepost op: 10 mei 2013, 12:43:41 »
Het zal vast voor `erbij` zijn.

Groet, Mark ;D
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: De aller- allerlaatste set van HuubF
« Reactie #23 Gepost op: 10 mei 2013, 13:20:56 »
Had ik al naar gekeken. Genelec 8240's lijken me erg goed en niet al te duur.

wat ik goed vind aan de genelec 8040 (non-dsp 8240) is de bass (zijn goed gepoort). Ik ben zelf van Genelec afgestapt om de tweeter. vind die serie te aanwezig in het hoog en op den duur vermoeiend en na hele lange luistersessies zelfs irritant. maar geluid is heel persoonlijk en Genelec is voor velen een eerste keuze. ik zou dan ook vooral zelf de andere monitors in dezelfde prijs range (Focal/Adam/Dynaudio) beluisteren.

hoe dan ook succes met de keuze!
« Laatst bewerkt op: 10 mei 2013, 13:29:01 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

muziek

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 358
Re: De aller- allerlaatste set van HuubF
« Reactie #24 Gepost op: 10 mei 2013, 22:04:35 »
Aan de vooravond van wat grote verbeteringen moest ik een keuze maken waar ik dat zou gaan opschrijven. Hier maar.  :)
Waarom niet bij hififorum ;D

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: De aller- allerlaatste set van HuubF
« Reactie #25 Gepost op: 10 mei 2013, 22:13:11 »
Aan de vooravond van wat grote verbeteringen moest ik een keuze maken waar ik dat zou gaan opschrijven. Hier maar.  :)
Waarom niet bij hififorum ;D

Omdat Hififorum niet "hier" is.

Groet, Mark ;)
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

muziek

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 358
Re: De aller- allerlaatste set van HuubF
« Reactie #26 Gepost op: 10 mei 2013, 23:00:45 »
Aan de vooravond van wat grote verbeteringen moest ik een keuze maken waar ik dat zou gaan opschrijven. Hier maar.  :)
Waarom niet bij hififorum ;D

Omdat Hififorum niet "hier" is.

Groet, Mark ;)
Daar moet je niet over een duur kabeltje beginnen ;D
Hoe is de verhouding hier, bij blauw is het 95 tegen 5 % ,daar vinden ze alle versterkers het zelfde klinken,alle cd spelers klinken hetzelfde,en alle kabeltjes zijn het zelfde als ik het allemaal zo lees.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: De aller- allerlaatste set van HuubF
« Reactie #27 Gepost op: 10 mei 2013, 23:02:50 »
Dan kunnen we weer verder met de set van ons aller Huub.   8)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: De aller- allerlaatste set van HuubF
« Reactie #28 Gepost op: 11 mei 2013, 15:13:07 »
Die Harbeths weg voor andere speakers ?  Ik hoop dat je een geintje maakt.

Gr Hans

Nee was geen geintje. Het was een overweging voordat ik de Cyrussen kocht. Voor het geld van de Harbeths en de kosten van de 2e hands Cyrus dozen kun je een knappe actieve speaker kopen.

Maarrrr, daarvan heb ik er al 3 in huis gehad (AVI, T&A, Adam). Als het geluid je om de één of andere reden niet bevalt kun je betrekkelijk weinig uitrichten. Het fijne van de Harbeths M30 is dat je het geluid behoorlijk kunt beïnvloeden met de versterking.

Op dit moment gaat het erg goed. Omdat het wattage verdubbeld is (van 70 naar 140 watt per kanaal) had ik hem veel te hard staan. Op een, voor mij, normaal luisterniveau is het geluid bijzonder spectaculair. De muzikaliteit van de Harbeth blijft maar er zit veel meer kracht in de weergave.
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: De aller- allerlaatste set van HuubF
« Reactie #29 Gepost op: 13 mei 2013, 06:40:59 »
Zo, gisteren de huiskamer in mijn eentje helemaal verbouwd. De hifi staat nu tegen de buitenmuur, precies zoals mijn vriendinnetje en ik hadden afgesproken. Zeulen met kasten en banken gaat prima in je eentje als je 1 plateautje met wieltjes hebt.  :)

Nadat de hele hifi-meuk was aangesloten wel verrast door de compleet andere akoestische situatie. Vanavond nog maar eens goed luisteren. :o
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)