Auteur Topic: De aller- allerlaatste set van HuubF  (gelezen 40997 keer)

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: De aller- allerlaatste set van HuubF
« Reactie #120 Gepost op: 10 maart 2017, 14:53:35 »
Huub,

Je geeft aan dat ze tot 30 Hz gaan als je ze op een goede plek zet.  Heb je dan geen last van een te aangezet laag , zeg maar tussen 40 Hz en 150 Hz?

Marcel

Hoi zoals BP zegt: dat valt enorm mee. Het kost juist moeite om een plekje te vinden om het laag wat aan te zetten. Ik heb ze op allerlei plekken geprobeerd maar in het meubel komen ze het best tot hun recht. Zelfs als het erg hard gaat.
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: De aller- allerlaatste set van HuubF
« Reactie #121 Gepost op: 10 maart 2017, 17:24:26 »
Na de aanschaf van 2 kabeltje is de set eigenlijk af. Raar maar waar. Zelfs het luisteren naar radio 4, wat ik al jaren doe, is nu verslavend geworden. De grootste sterren zijn natuurlijk de Guru QM10two's, die zowel helder als meeslepend alles laten horen wat je ervóór knoopt. Dat heb ik ooit ook met Avalon Avatars gehad, die lieten ook precies horen wat je aan het klooien was in de rest van de set. Maar de Avatars waren helaas te groot voor het toen nieuwe huis. :(

Na een jaar of 10 veel verschillende dac's in huis te hebben gehad moet ik zeggen dat ik erg gelukkig ben met de Chord Hugo. Wat een fraai geluid weet deze dac te produceren. Je hoort ontzettend veel maar tegelijk blijf je luisteren. De rijkdom van viool- en pianoklanken is erg fraai, zelfs via NPO 4.

De volgende queeste wordt het installeren van Roon. Ik heb 2 weken een Elac Discovery in huis gehad die het doet met Roon Essentials en dat was zó leuk dat ik the full monty wilde: Roon zelf. Ik moet alleen nog een server hebben, een tablet ligt er al, een valentijnskadootje van mij aan mijn vriendin. :evil:
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: De aller- allerlaatste set van HuubF
« Reactie #122 Gepost op: 11 maart 2017, 07:58:43 »
Ik lees het al weer.

Mooie projecten op komst om het muziekgenieten te veraangenamen.

Succes met de server.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: De aller- allerlaatste set van HuubF
« Reactie #123 Gepost op: 12 maart 2017, 07:14:12 »
Na de aanschaf van 2 kabeltje is de set eigenlijk af. Raar maar waar. Zelfs het luisteren naar radio 4, wat ik al jaren doe, is nu verslavend geworden. De grootste sterren zijn natuurlijk de Guru QM10two's, die zowel helder als meeslepend alles laten horen wat je ervóór knoopt. Dat heb ik ooit ook met Avalon Avatars gehad, die lieten ook precies horen wat je aan het klooien was in de rest van de set. Maar de Avatars waren helaas te groot voor het toen nieuwe huis. :(

Na een jaar of 10 veel verschillende dac's in huis te hebben gehad moet ik zeggen dat ik erg gelukkig ben met de Chord Hugo. Wat een fraai geluid weet deze dac te produceren. Je hoort ontzettend veel maar tegelijk blijf je luisteren. De rijkdom van viool- en pianoklanken is erg fraai, zelfs via NPO 4.

De volgende queeste wordt het installeren van Roon. Ik heb 2 weken een Elac Discovery in huis gehad die het doet met Roon Essentials en dat was zó leuk dat ik the full monty wilde: Roon zelf. Ik moet alleen nog een server hebben, een tablet ligt er al, een valentijnskadootje van mij aan mijn vriendin. :evil:

Als nu een cd'speler de standaard is in de weergave van muziek waarom heb ik dan een dac nodig? en wat kan of doet

hij beter dan de normale cd'speler? :think:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: De aller- allerlaatste set van HuubF
« Reactie #124 Gepost op: 12 maart 2017, 07:53:37 »
Als nu een cd'speler de standaard is in de weergave van muziek waarom heb ik dan een dac nodig? en wat kan of doet hij beter dan de normale cd'speler? :think:

Ik heb al een jaar of 8 geen cd-speler meer omdat ik stream vanaf een computer. Verder heb ik een tv-tuner en een blue ray speler die ook van de dac profiteren.

De laatste jaren is de losse dac steeds belangrijker geworden in de hifi wereld. Het is ook best leuk; met 1 apparaat maak je het geluid van al je bronnen in 1 klap beter. Dat overkwam me met de Ayre QB9, mijn eerste echt goede dac. Toen ik die had ging de cd-speler er definitief uit. Of slechter zoals me ook wel is overkomen met bijvoorbeeld de Nad M51 of Audiolab M-dac. Die lijken wel mooi maar vond ik na een tijdje wat zielloos.

Ik heb de afgelopen 8 jaar veel dacs gehad omdat ik het steeds andere geluid erg fascinerend vind. Ook moest er wel eens wat de deur uit om geld vrij te maken voor betere speakers. Mijn huidige dac, de Chord Hugo, converteert het digitale signaal met software, niet met een chip. Dat levert een voor de prijs prachtig gedetailleerd maar toch meeslepend geluid op dat erg verslavend is. De prijs voor de allerbeste  dacs kan wel oplopen tot 20.000 euro.

De goedkoopste goede dac vind ik de Audioquest Dragonfly. Dat is een usb dac maar levert voor 100 euro een prachtig, levendig geluid.
« Laatst bewerkt op: 12 maart 2017, 07:58:54 door HuubF »
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: De aller- allerlaatste set van HuubF
« Reactie #125 Gepost op: 12 maart 2017, 08:24:54 »

De dragon black en red ik ken ze maar de aansluiting is wat beperkt zie ik (usb) dus daar kun je niet veel mee dacht ik.

Maar ik ga mij daar is in verdiepen want het is nog een onbekend terrein voor mij.

http://www.whathifi.com/news/best-dacs-year
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: De aller- allerlaatste set van HuubF
« Reactie #126 Gepost op: 12 maart 2017, 08:38:59 »
Leuk apparaat die Chord Hugo.  Zelfs portable, er is aan accu aan boord.

Maar wat ik niet kan vinden op de site van Chord is dat de omzetting van digitaal naar analoog met behulp van software gebeurt.
Huub, nou ben ik erg nieuwsgierig en leer graag bij. 
Wil jij mij iets vertellen over het omzetten van dig naar ana met software. Een stukje tekst uit de manual is ook goed.

Die Hugo is ook een hoofdtelefoonversterker met instelbare crossfeed. 
Heb je al eens een hoofdtelefoon gebruikt op de Hugo? Zo ja, wat was je ervaring daarmee?

Verder zie ik iets waar ik dan wel een beetje kritiek op zou hebben dat is het feit dat DSD omgezet wordt via PCM naar analoog.
Chord noemt dat DoP  DSD over PCM. 
Hoeft niet nadelig te zijn en ook niet slecht voor de geboden geluidskwaliteit.

Verder vindt ik het zeker een mooi apparaat met veel mogelijkheden.

Ik zelf zou voor iFI gekozen hebben.  Maar das natuurlijk 100% persoonlijk.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: De aller- allerlaatste set van HuubF
« Reactie #127 Gepost op: 12 maart 2017, 10:05:54 »
Hoi, het eerste daarnaar refererende google-tekstje: 'De Chord Hugo TT werkt met dezelfde programmeerbare FPGA (Field-programmable gate array. Een field-programmable gate array is een geïntegreerde schakeling bestaande uit programmeerbare logische componenten. Deze logische componenten kunnen geprogrammeerd worden als logische functies zoals AND, XOR enzovoorts.) chip als de Hugo (en de Mojo) waarin de door Chord zelf ontwikkelde code voor de da-conversie is geprogrammeerd.'.

Ik heb hem nog niet als hoofdtelefoonversterker gebruikt omdat het geluid direct uit mijn Samsung Note 3 al prima is. Eerder heb ik de Mojo gehad, ook een goed ding maar minder goed bruikbaar als stand alone dac in een hifi set. Met de Hugo gaat dat net wel. De 2Qute zou overigens logischer zijn geweest maar ik kon de Hugo goedkoop op de kop tikken.

De iFi heb ik niet gehoord, geen idee of die goed is. Ik ben gevallen voor het tamelijk specifieke Chord geluid: erg gedetailleerd maar toch een mooi coherent meeslepend geluid waarnaar je blijft luisteren. Sommigen noemen het analoog of snel maar daar ben ik niet zo goed in, het gaat mij om het gevoel. Veel dacs zijn erg gedetailleerd maar klinken wat saai (Nad, Audiolab). Veel lekker klinkende dacs missen juist die details (Audioquest, Arcam rDac, Naim V1). Chord is een geweldig compromis.
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: De aller- allerlaatste set van HuubF
« Reactie #128 Gepost op: 18 augustus 2017, 19:00:49 »

En huubF,is alles nog hetzelfde? niets veranderd? Moet zeggen jouw smaak kwa merken spreekt mij wel aan.

Ben dus benieuwd of jouw mening over deze set nog steeds bevredigd. 8)
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65