Auteur Topic: Hififreaks olé  (gelezen 128535 keer)

minplus

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 456
Re: Hififreaks olé
« Reactie #60 Gepost op: 09 mei 2013, 00:17:06 »
Ik vind het prachtig. Gelukkig behoor ik tot de 10% die wel serieus met audio bezig is. Wil degene die niet serieus met audio bezig is op dit audioforum zich even melden? Want het is nuttig om te weten. Kunnen we een lijstje maken?

Schrijf mij maar als eerste op dan.  ;D

Hier gaan de grote vellen binnenkort de deur uit om plaats te maken voor kleine, actieve luidsprekers.
De gemodificeerde UcD is al weg evenals de boortoren waarop ik plaatjes draaide.

Ik kan niet meer actief met audio bezig zijn zoals ik dat altijd deed, ga me nu lekker concentreren op de muziek.
(en zo'n achteruitgang in geluidskwaliteit is het helemaal niet, wel anders)

Bedenkelijk!
Die vellen zie je tenminste staan.
Ben je niet bang dat je over die kleine monitoren gaat struikelen? ;) ;D

KT88

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.356
  • The cat's meow
Re: Hififreaks olé
« Reactie #61 Gepost op: 09 mei 2013, 00:20:29 »
Ben je niet bang dat je over die kleine monitoren gaat struikelen? ;) ;D

Nee, dat zal wel meevallen.

En als ik de deur uitga stop ik ze gewoon in mijn oor.  ;D
- audiodidact -

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Hififreaks olé
« Reactie #62 Gepost op: 09 mei 2013, 08:26:22 »
Ik heb een aantal sluitende verhalen om mijn 'gouden oortjes' te bewijzen, maar zelfs als ik die neerzet moet ik het nog steeds live gaan bewijzen.
En dat snap ik niet. Waarom zou je me wantrouwen?

Geen kwestie van wantrouwen, maar ik zou het graag een keer in de praktijk gebracht zien. Dat zou mijn beeld van 'de waarheid' kunnen bijstellen.

Frits...denk je dat je dan wel verschillen gaat horen ? Of dat verschillen wel bestaan, maar jou oren/set niet goed genoeg zijn ?

Gr Hans

Ik heb ze zelf bij de verschillende testen niet kunnen aanwijzen, maar als s_k het wel kan onder dezelfde condities, dan wil ik best accepteren dat die verschillen er zijn maar dat ik ze niet hoor. Ik zit niet volledig vast aan mijn overtuiging.

Maar goed jij weet dat dit niet gaat gebeuren want de verschillen kunnen er niet.

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Joske

  • † 31-12-2014
  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 64
  • Audioot
Re: Hififreaks olé
« Reactie #63 Gepost op: 09 mei 2013, 10:26:29 »
Nou, ik ook dan maar even,

Onder een hobby versta ik iets, waar je steeds mee bezig bent, als je een mooie oude auto hebt, en je rijdt er in en je kijkt er alleen maar naar, dan vind ik dat geen hobby, pas als je er regelmatig aan sleutelt, dingen uitprobeert om hem mooier te maken en beter te laten rijden, dan heb je een hobby.

Audio is al mijn hobby vanuit de jaren70, ik "forum"pas 2 jaar, door het forummen, is mijn hobby wat nieuw leven ingeblazen, de merken die langs zijn gekomen in 45 jaar, passen niet in mijn luisterruimte...juist door het veranderen,het uitproberen en andere nieuwe dingen te proberen, is mijn muziekbeleving anders, mooier dieper en emotioneler geworden.

Dit is ook en (vooral), mede te danken aan de geestelijke bijdragen van forumleden, het wisselen van kabels en gebruik van "voodoo", maakt dat je kunt gaan onderscheiden, (of niet), of dat voor jouw, en in jouw luisterruimte enig verschil maakt, al dan niet tussen je oren of reëel, zelfs als anderen vragen , heb je een andere versterker,

Het gaat niet op, om alleen maar te zeggen, dat tweelingsnoer voor je speakers en dropveters voor je interlinks net zo goed zijn als sommige exotische kabels van astronomische bedragen, en versterkers, die een stroom leveren, waar je een scheepshuid me kan lassen,  niets doen met de muziek kwaliteit en de beleving daarvan.

Ik heb vd Hull luidsprekerkabels (30 eur pm), weggegeven, omdat na verandering van de ruimte de LS kabels door een gootje moesten, 6mm2 OFC ervoor in de plaats, een dure interlink liet het even afweten, een dropveter ertussen van 30 jaar oud, en spelen maar weer, ik hoorde niets anders dan eerst, en er heeft van mijn bezoekers ook niemand gevraagd, of ik een andere versterker had.........
er zijn aan de andere kant wel tweaks en tunings die zeer zeker wat doen, omwille van de mogelijk ongewenste discussies ga ik ze niet noemen, de intimi weten waar het over gaat. er zijn net zoveel tegenstanders al voorstanders,
dan zijn er nog de Electronische tweaks, ook deze maken verschil, luister maar eens naar een door Jerry of KT88 "gefoefelde" Cd speler of versterker...

blijkt dus, dat er best wel wat te verbeteren valt in je set, los van de looks en de bling-bling, waar ik al eerder op blauw over schreef.
Mijn opa zei altijd, "jongen, in het leven moet je nieuwe dingen proberen, anders kan je niet groeien,",..
als je alleen maar muziek luistert en er geen "probeer en verander hobby" van maakt, kan je net zo goed naar een "strandradio" luisteren, dat spaart een hoop geld en kan je postzegels gaan verzamelen :D

Dit maakt mijn hobby nou zo leuk als het nu is,

Het is dus te gemakkelijk, om deze discussie zinloos te noemen, iedereen heeft andere oren, andere eisen en beleeft muziek anders, of je nu een geoefend gehoor hebt of niet, ik heb bij een  mede forumlid een blinde speakersessie gedaan, waar van de mooist klinkende voor mij niet groter waren dan een pak koffiemelk, het is dus allemaal niet zo simpel op te schrijven........

veel luister en hobbyplezier allemaal..

PS
ohja, ook ik vind de sfeer hier prima hoor, ik heb ook wel andere ervaringen.. ;)

groet Joske




Limburg, de parel van Nederland

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Hififreaks olé
« Reactie #64 Gepost op: 09 mei 2013, 10:37:32 »
Joske,

Ik sluit mij volledig aan bij jouw verhaal. In de 4 jaar dat ik nu actief met de "hobby" bezig ben heb ik ontzettend veel bijgeleerd, fouten begaan, verandert, aanschaft, geruild en gewisseld. De zoektocht is voor mij belangrijker dan het einddoel. Daarnaast heb ik altijd nog kunnen genieten van de muziek.  ;)
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Baardmannetje

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 206
Re: Hififreaks olé
« Reactie #65 Gepost op: 09 mei 2013, 11:09:24 »
Stop mij ook maar bij de 10%...

Ruim tien jaar met deze hobby bezig, enorm veel geprobeerd, geloofd, op mijn bek gegaan maar gelukkig vooral geleerd. Er voor mijzelf achtergekomen dat vooral mijn grijze massa(tje) van invloed is. En nu op het punt dat ik de keuze ga maken om of wat zelf te gaan fabrieken (de diepte is dus) of gewoon een stel uitermate recht klinkende metende studiomonitoren aan te schaffen met een eventuele DSP (zodat het gewoon alleen maar om de muziek gaat).

Ik neig naar dat laatste... want daar draait het tenslotte toch om voor mij.  :)

s_k

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 417
Re: Hififreaks olé
« Reactie #66 Gepost op: 09 mei 2013, 12:13:45 »
Lol, kijk dit bedoel ik dus.
Het gaat allemaal heel vroom, maar intussen mag ik niet echt deze mening hebben, zelfs niet als ik 'm kan onderbouwen met voorbeelden.
En da's toch zonde.

a.b.d.o.n.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.026
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
Re: Hififreaks olé
« Reactie #67 Gepost op: 09 mei 2013, 12:18:54 »
Lol, kijk dit bedoel ik dus.
Het gaat allemaal heel vroom, maar intussen mag ik niet echt deze mening hebben, zelfs niet als ik 'm kan onderbouwen met voorbeelden.
En da's toch zonde.

Jawel hoor, het lijstje begint al vorm te krijgen.

Jij en markus en KT88 staan in de 90%
De rest in de 10%

 ;D
Over mijn smaak valt te twisten

s_k

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 417
Re: Hififreaks olé
« Reactie #68 Gepost op: 09 mei 2013, 12:20:25 »
Heeft er iemand nog behoefte aan het lijstje niet-te-ontkennen sluitende bewijzen?

Baardmannetje

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 206
Re: Hififreaks olé
« Reactie #69 Gepost op: 09 mei 2013, 12:28:16 »
Lol, kijk dit bedoel ik dus.
Het gaat allemaal heel vroom, maar intussen mag ik niet echt deze mening hebben, zelfs niet als ik 'm kan onderbouwen met voorbeelden.
En da's toch zonde.

Hoezo mag jij je mening niet hebben?

Al zou je voor duizenden euries aan Harmonix spullen op/onder/door/langs je set hebben. If it makes you happy. De beleving van deze hobby is dermate persoonlijk dat voor iedereen een andere 'waarheid' geldt. Meer kan ik er tegenwoordig niet van maken...

Maar onderbouw je mening eens met voorbeelden, ik ben wel nieuwsgierig.

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.079
Re: Hififreaks olé
« Reactie #70 Gepost op: 09 mei 2013, 12:33:29 »
S_k,

Je interpreteert mijn reactie verkeerd.
Jij mag zeker je eigen mening hebben, maar dat mag iemand anders toch zeker ook.
Zoals jezelf al aangeeft; Je kunt 'm onderbouwen met voorbeelden en ik met mijn persoonlijke mening, kan dat ook (vind ik dan natuurlijk). ;)

De vraag moet eigenlijk zijn; Hoezo is iemand die niet in verschillen gelooft en deze dus niet hoort, niet serieus bezig met de hobby?
Dat vind ik, net zo goed als jij dat denkt van de mijne, een kromme beredenering.

Snap je?

Groet, Mark :)
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.089
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Hififreaks olé
« Reactie #71 Gepost op: 09 mei 2013, 12:34:01 »
Lol, kijk dit bedoel ik dus.
Het gaat allemaal heel vroom, maar intussen mag ik niet echt deze mening hebben, zelfs niet als ik 'm kan onderbouwen met voorbeelden.
En da's toch zonde.
Hoezo, geen eigen mening hebben? Jij doet jouw zegje en daar komt reactie op.
Dat kan instemmend zijn, of er zijn mensen die je mening niet delen en dat ventileren. Of er wordt gevraagd om dingen te verduidelijken, da's vrij normaal toch? Juist dat maakt m.i. een forum leuk, het delen van verschillende visies en meningen over de liefhebberij van ons allen.

Wat belangrijik is dat er respect is voor elkaar.
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

a.b.d.o.n.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.026
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
Re: Hififreaks olé
« Reactie #72 Gepost op: 09 mei 2013, 12:35:21 »
Heeft er iemand nog behoefte aan het lijstje niet-te-ontkennen sluitende bewijzen?

Ik zit alleen maar wat te dollen met dat lijstje, omdat ik de uitspraak over die 10 en 90% zo dedain vind dat ik er alleen maar om kan lachen. Ik heb soms een wat fout gevoel voor humor.

Of je moet een ander lijsje bedoelen?

Over mijn smaak valt te twisten

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.079
Re: Hififreaks olé
« Reactie #73 Gepost op: 09 mei 2013, 12:36:50 »
Heeft er iemand nog behoefte aan het lijstje niet-te-ontkennen sluitende bewijzen?

Ja hoor. Ik ben er serieus benieuwd naar.

Groet, Mark :)
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Joske

  • † 31-12-2014
  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 64
  • Audioot
Re: Hififreaks olé
« Reactie #74 Gepost op: 09 mei 2013, 12:37:33 »
Lol, kijk dit bedoel ik dus.
Het gaat allemaal heel vroom, maar intussen mag ik niet echt deze mening hebben, zelfs niet als ik 'm kan onderbouwen met voorbeelden.
En da's toch zonde.
Hoezo, geen eigen mening hebben? Jij doet jouw zegje en daar komt reactie op.
Dat kan instemmend zijn, of er zijn mensen die je mening niet delen en dat ventileren. Of er wordt gevraagd om dingen te verduidelijken, da's vrij normaal toch? Juist dat maakt m.i. een forum leuk, het delen van verschillende visies en meningen over de liefhebberij van ons allen.

Wat belangrijik is dat er respect is voor elkaar.
x2
Limburg, de parel van Nederland