Auteur Topic: Hififreaks olé  (gelezen 115517 keer)

s_k

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 417
Re: Hififreaks olé
« Reactie #30 Gepost op: 08 mei 2013, 20:47:17 »
Mijn (eerlijke) duit: Ik vind dat 90% van de mensen hier niet serieus met audio bezig is, maar ik vind het wel ontzettend bewonderenswaardig met hoeveel respect het wederzijds onbegrip wordt verwoord.
Hoewel ik genoeg forumervaring heb om te weten dat ook dit forum ooit in flamewars zal verzanden (sorry opzetters ;)), moet ik zeggen dat de huidige groep mensen een heel fatsoenlijke is.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Hififreaks olé
« Reactie #31 Gepost op: 08 mei 2013, 20:58:20 »
Kun jij je beschrijving serieus bezig zijn met audio handen en voeten geven?


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

s_k

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 417
Re: Hififreaks olé
« Reactie #32 Gepost op: 08 mei 2013, 21:16:21 »
Ik vrees dat dat een mening is, maar wel één waar ik niet van af wijk ;).

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Hififreaks olé
« Reactie #33 Gepost op: 08 mei 2013, 21:18:25 »
Weest niet bevreesd    :D, ik zal jouw mening ook niet als zaligmakende waarheid aannemen maar ik ben wel oprecht benieuwd naar je toelichting.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

s_k

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 417
Re: Hififreaks olé
« Reactie #34 Gepost op: 08 mei 2013, 21:25:13 »
Naja, ik heb genoeg ervaring met (echt, niet voorbereide, verrassings-effect) blinde tests om te weten dat sommige voodoo en kabels en mods wel werken.
Maar toch is hier (en op elk ander audioforum nog sterker) de standaard dat dat onzin is. Ze gaan hier zelfs zo ver om te zeggen 'je kunt elke versterker nemen, ze klinken éénder, als je speakers maar goed zijn'.

Als je dàt gelooft, ben je niet serieus met geluidskwaliteit bezig. Dat zijn verschillen die het ongetrainde oor kan horen en aanwijzen, uitleggen, zonder voorbereiding.
Ik heb hier genoeg vrienden die helemaal niet met audio bezig zijn en gewoon een 'niet compleet hopeloze set hebben staan. En zelfs die kunnen het verschil aanwijzen tussen de éne voedingskabel aan m'n eindbak en de ander.

Ik ben al een keer een muziekwinkel binnengelopen waar je reinste voodoo was toegepast en ik zei 'hebben jullie een nieuwe versterker ofzo?'.
Puur per ongeluk, zonder enige wetenschap, hoorde ik het via een set simpele B&O Redline speakers.

En hier worden die dingen dan glashard ontkend. Hoe groot de verschillen soms ook mogen zijn.
En er zijn hier (en overal!) ook mensen die alles berekenen en als de berekening klopt, is het geluid goed. Aansluiten hoeft al niet meer.
En dan heb ik het moeilijk met serieus nemen van die mensen als audiogekken.

Ik weet dat ik een bijzonder goed gehoor en geheugen voor geluid heb, dat wordt ook regelmatig uitgebuit door mensen die advies zoeken.
En ik moet me hier dan regelmatig laten aanpraten dat 'ik hoor wat ik wil'.
Da's toch best lastig.

Maar, en ik wil dat nog eens benadrukken, het gaat wel op een heel sympathieke manier.
Het is zinloos, maar het gaat wel keurig.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Hififreaks olé
« Reactie #35 Gepost op: 08 mei 2013, 21:27:29 »
Nou euhhh...ja.....leuk dat jij er zo over denkt. ;D

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

s_k

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 417
Re: Hififreaks olé
« Reactie #36 Gepost op: 08 mei 2013, 21:30:49 »
Ja hee! Ik moest 't zeggen van HifiFreak.

Je hebt een gave postcount trouwens

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Hififreaks olé
« Reactie #37 Gepost op: 08 mei 2013, 21:38:27 »
Ja hee! Ik moest 't zeggen van HifiFreak.

Waarvoor dank.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

s_k

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 417
Re: Hififreaks olé
« Reactie #38 Gepost op: 08 mei 2013, 21:41:30 »
Ja, graag gedaan. Help je me als ik dekking moet zoeken? :D

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Hififreaks olé
« Reactie #39 Gepost op: 08 mei 2013, 21:42:37 »
Ja hee! Ik moest 't zeggen van HifiFreak.

Je hebt een gave postcount trouwens



Kan me wel enigszins volgen in je post. Het is te hard gegaan tegen elkaar, maar om dan te zeggen dat iemand niet serieus bezig is komt dan ook over als oud zeer. Dus we zullen anders en beter constructief tot elkaar moeten komen. Niet alleen vanachter een toetsenbord maar ook fysiek aanwezig.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

s_k

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 417
Re: Hififreaks olé
« Reactie #40 Gepost op: 08 mei 2013, 21:48:50 »
Ik ben eerlijk en direct in 't echt èn van achter een toetsenbord, haha.
Van die mensen die op een forum los gaan en in real life zich keurig gedragen, zijn vreselijk.

Weet je wat 't is met audio, bekijk 't als een religie. Geloven en het verkondigen als waarheid, is niet netjes, maar niet geloven en dat verkondigen als waarheid, ook niet.
Je kunt er niet vanuit gaan dat de ander per definitie gelijk of ongelijk heeft. Wat je kunt aannemen is dat diegene zegt wat hij hoort. En als je het daar niet mee eens bent, moet je het uitproberen bij elkaar thuis, en daarvoor geen aannames maken.

Ik heb genoeg gehoord om te weten dat die vage shit waar ik ook geen drol van snap werkt, maar ik begrijp best dat sommige mensen het te vaag vinden. Gelukkig vind ik dat zelf ook. En toch is 't boeiend.

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Hififreaks olé
« Reactie #41 Gepost op: 08 mei 2013, 21:53:37 »
Ik ben eerlijk en direct in 't echt èn van achter een toetsenbord, haha.
Van die mensen die op een forum los gaan en in real life zich keurig gedragen, zijn vreselijk.

Weet je wat 't is met audio, bekijk 't als een religie. Geloven en het verkondigen als waarheid, is niet netjes, maar niet geloven en dat verkondigen als waarheid, ook niet.
Je kunt er niet vanuit gaan dat de ander per definitie gelijk of ongelijk heeft. Wat je kunt aannemen is dat diegene zegt wat hij hoort. En als je het daar niet mee eens bent, moet je het uitproberen bij elkaar thuis, en daarvoor geen aannames maken.

Ik heb genoeg gehoord om te weten dat die vage shit waar ik ook geen drol van snap werkt, maar ik begrijp best dat sommige mensen het te vaag vinden. Gelukkig vind ik dat zelf ook. En toch is 't boeiend.
Dus hebben we een insteek en als we allebei geleerd hebben van het verleden, gaan we samen naast elkaar zitten en hebben we het erover. Ik zie je op mijn offerdag en we pakken een biertje.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.311
Re: Hififreaks olé
« Reactie #42 Gepost op: 08 mei 2013, 21:55:50 »
s_k, Ik vind het oprecht jammer dat je bij geen van de vergelijken van het 'blauwe' forum aanwezig bent geweest. Dan had je de rest van de aanwezigen met een 90 á 100% score kunnen confronteren. Nu waren er steeds mensen zonder gouden oortjes.

s_k

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 417
Re: Hififreaks olé
« Reactie #43 Gepost op: 08 mei 2013, 21:57:29 »
Ik heb een aantal sluitende verhalen om mijn 'gouden oortjes' te bewijzen, maar zelfs als ik die neerzet moet ik het nog steeds live gaan bewijzen.
En dat snap ik niet. Waarom zou je me wantrouwen?

s_k

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 417
Re: Hififreaks olé
« Reactie #44 Gepost op: 08 mei 2013, 21:58:03 »
Dus hebben we een insteek en als we allebei geleerd hebben van het verleden, gaan we samen naast elkaar zitten en hebben we het erover. Ik zie je op mijn offerdag en we pakken een biertje.
Waar hebben we 't nu over? :D