Auteur Topic: Stands aanpassen  (gelezen 17547 keer)

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Stands aanpassen
« Reactie #30 Gepost op: 19 mei 2013, 16:22:32 »
Wat je ook zeker niet moet vergeten mocht je weer aan de slag gaan is het onbewerkte MDF heel goed te ontvetten er zit een soort waslaag op het MDF die voor een goede hechting van verf en of plamuur echt eerst verwijderd moet worden. Ik denk daarom dat je de Plamuur etc er ook samen met de folie hebt af kunnen trekken..... :( Wat je ook besluit ik hoop dat je uiteindelijk een passend paartje hebt voor je luidsprekers zelf gemaakt (wat volgens mij veel meer voldoening geeft) of een gekocht paar die je aanstaan ;)
« Laatst bewerkt op: 19 mei 2013, 16:25:09 door Richard »
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Stands aanpassen
« Reactie #31 Gepost op: 21 mei 2013, 15:07:35 »
Kosten per stand om te spuiten zijn 290 euro :P
« Laatst bewerkt op: 21 mei 2013, 15:45:41 door Bryston power »
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Stands aanpassen
« Reactie #32 Gepost op: 21 mei 2013, 15:57:57 »
Kosten per stand om te spuiten zijn 290 euro :P
Oeps.....
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Stands aanpassen
« Reactie #33 Gepost op: 21 mei 2013, 16:11:27 »
Kosten per stand om te spuiten zijn 290 euro :P
Oeps.....

oeps.....Dat is belachelijk veel geld
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Stands aanpassen
« Reactie #34 Gepost op: 21 mei 2013, 17:54:22 »
Kosten per stand om te spuiten zijn 290 euro :P
Oeps.....

oeps.....Dat is belachelijk veel geld

Ja, een keukendeurtje kwam op 17,00 euro dus ben van mening dat ze het liever niet willen doen. Anders betaal je zoals nu de hoofdprijs.
Gaan we niet doen in ieder geval. Zal nog eens een offerte opvragen anders wordt het zelf kwasten.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Stands aanpassen
« Reactie #35 Gepost op: 25 mei 2013, 21:41:57 »
Middagje aan het schuren geweest om de troep er weer af te krijgen. Dit is goed gelukt en alles staat opnieuw in de grondverf. Morgen gaan we lakken en hopen op het beste....
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Stands aanpassen
« Reactie #36 Gepost op: 27 mei 2013, 09:21:44 »
Vond een grondlaag niet voldoende dekkend zodoende dit nogmaals gedaan. Resultaat daarmee is beter en nu kan ik vanavond voor de 1 e keer gaan lakken. Planning is dat ze woensdag of donderdag klaar zijn. Houdt jullie op de hoogte.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Stands aanpassen
« Reactie #37 Gepost op: 28 mei 2013, 20:43:53 »
Wederom schuren schuren en nog eens schuren. Ditmaal wel nat en dat lijkt heel goed te werken voor een glad schuurresultaat. Merk voor een betere vloeiing ik de verf wat moet verdunnen en dan moet er toch een mooi eindresultaat komen. Maar eerlijk is eerlijk het valt niet mee....
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Stands aanpassen
« Reactie #38 Gepost op: 28 mei 2013, 20:47:34 »
Houdt goede moed!   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Stands aanpassen
« Reactie #39 Gepost op: 28 mei 2013, 20:55:55 »
Houdt goede moed!   ;)

Zeker wel,want vind ze wel mooi maar het is geen werk van even snel snel in elkaar en klaar. Het is even een beetje zoeken en uitproberen. Je verft snel te dik en dan vooral met hoogglans zie je snel een sinaasappelhuid en dat vind ik lelijk. Dus de verf moet van juiste dikte zijn zodat deze mooi vloeit maar waarmee je heel dun kunt lakken.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Stands aanpassen
« Reactie #40 Gepost op: 28 mei 2013, 21:05:26 »
Geduld wordt beloond.  Dat heb je immers vorige week mogen proeven.   ;)  Het zal goed komen.  8)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Stands aanpassen
« Reactie #41 Gepost op: 29 mei 2013, 21:07:08 »
Even weer wat foto's erbij want dat zegt altijd meer. Tevreden? ja, want heel veel strakker ga ik het niet krijgen.
Tips op internet opgevolgd en idd het resultaat is beter dan eerst. Helemaal strak ga je het nooit krijgen want dan moet je het laten spuiten. Een schilder zou zeggen pak een kwast en het lukt nog beter, maar ik ben geen schilder. Een lichte sinaasappelhuid is zichtbaar al ben ik van mening als we er nog een laag opzetten dit minder wordt.







Morgen nog eenmaal een laag erop en dan vind ik 3 zat. Dan kunnen ze vrijdag in elkaar en ben ik zelf ook benieuwd naar het eindresultaat.

Bryston
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Stands aanpassen
« Reactie #42 Gepost op: 29 mei 2013, 21:14:45 »
Ik vind 't nu al prachtig.  Het zal er straks gelikt uitzien.   8)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Stands aanpassen
« Reactie #43 Gepost op: 30 mei 2013, 06:26:44 »
Mooi werk Bryston! Ben nu zelf ook bezig om stands te maken voor de Yamaha's NS-BP111 en liep tegen hetzelfde probleem aan. Ik heb de tip gekregen om na de derde laklaag een droogtijd van een paar dagen aan te houden, vervolgens polijsten met korrel 400 om ze daarna met minimaal 2 lagen blanke autolak van Motip af te spuiten voor het meest strakke resultaat. Als ze dadelijk af zijn zal ik er ook een topic van maken.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Stands aanpassen
« Reactie #44 Gepost op: 30 mei 2013, 07:17:36 »
Ben een beetje huiverig daarvoor.... Het is immers al hoogglans lak en ga je daar nogmaals blanke lak op spuiten (wat al niet makkelijk is om het goed te doen) ben ik bang dat je "foutjes' gaat accentueren. Heb verf genoeg dus ik kan eens een proefstuk zetten om te kijken wat het doet.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200