Auteur Topic: Audiomijmeringen.............. (audiozieleroerselen)!  (gelezen 4552 keer)

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.161
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Audiomijmeringen.............. (audiozieleroerselen)!
« Gepost op: 26 april 2013, 23:39:42 »
Audio-mijmeringen …………………

Onlangs ging ik op weg om in het westen des lands op bezoek te gaan bij twee jonge mensen.  Zojuist hadden ze hun nieuwe stulpje betrokken en voorafgaand ons op de hoogte gebracht van alle schilderperikelen.  Mijn belangstelling was gewekt want ik was reeds eerder gast geweest in hun thuis en dat voelde bijzonder goed. 

Nadat ik een parkeerplaatsje had gevonden voor de deur en een paar andere gasten hartelijk de hand geschud had, begaven we ons met de lift naar de bovenste verdieping alwaar we meer dan welkom geheten werden door de mannelijke helft van het paar.

Na binnenkomst stond ik oog in oog met de uiterst charmante gastvrouw en na elkaar begroet te hebben, schudde ik de andere reeds aanwezigen de hand.

De koffie met taart smaakte geweldig goed. Binnen de kortste keren ontsponnen er zich geanimeerde gesprekken over audio, maar ook het leven, verleden en toekomst.

Daarna stond de muziek centraal die gereproduceerd met door allerhande sets.

Buizen, torren, hybride, monitoren, een vloerstaander, ukkies en breedbanders, met als samenbindende factor muziek. 

Tussentijds werd er ook vulling gegeven aan de inwendige mens en merkte de gastvrouw op het leuk te vinden dat ik aanwezig was, hetgeen zo’n authentieke indruk op mij maakte dat je het op zo’n moment maar nauwelijks droog houdt. 

Tussentijds hopte ik wat heen en weer en overal was het gezamenlijk vermaak rond onze hobby rijkelijk te bespeuren; het droop er van tijd tot tijd vanaf.
De gastheer was al die tijd druk met zijn gasten en draaide tussendoor de verzoeknummers, die de gasten als zilverling of op zwart goud mee hadden genomen. 

Tijdens het genieten van het zonnetje op het hoogste niveau, ontspon zich een leuk gesprek dat in geen enkele andere setting wellicht van de grond gekomen was.  Er werd gedeeld in meer dan oppervlakkige  beleefdheden.

Een verdieping lager was men nog steeds geboeid door dat wat ons samenbracht, de gemeenschappelijke hobby.  Nu zal wellicht een onopvallende passant zeggen: Aan een set heb je toch genoeg.  Ja, dat zou kunnen maar hier gaat het om het beleven van een hobby, waarbij het experiment en het daarbij aansluitend “spelen met diverse doosjes” zowel uitdaging als plezier geeft.  Het experiment, de jacht , beleving en niet in het minst het genieten van al dat moois met behulp van muziek.  Zijn dat niet de mooiste facetten van onze hobby? 

Nu zal degene die zichzelf ooit overtroffen heeft en jaren geleden wat audio aangeschafte, zichzelf tot op heden voorhoudend dat er vandaag die dag niets beter is dan dat en derhalve al meer dan een decennium of langer geen audiozaak meer betreden heeft, zich afvragen waar dit over gaat. 

Welkom in de voor u nog te ontdekken wereld die audio heet.  Succes!

« Laatst bewerkt op: 26 april 2013, 23:41:46 door Hififreak »


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Audiomijmeringen.............. (audiozieleroerselen)!
« Reactie #1 Gepost op: 27 april 2013, 07:41:52 »
Wat ons betreft mag deze omschrijving worden vastgelegd als de definitie van een Hififreak. Het totaalplaatje is immers ten alle tijden groter dan de som der delen! De essentie van het genieten van deze hobby is niet altijd verklaarbaar, maar des te meer overgoten met een sausje van beleving. We zijn er oprecht trots op dat deze bewoording tot stand is gekomen in onze veilige haven met de mensen die hififreaks.nl tot hififreaks.nl maken. Hulde!  :yeah:
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.079
Re: Audiomijmeringen.............. (audiozieleroerselen)!
« Reactie #2 Gepost op: 27 april 2013, 08:08:53 »
Mooie weergave!
Het was inderdaad een "beste" dag!

Groet, Mark :)
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.255
  • Platenspelers en zo.
Re: Audiomijmeringen.............. (audiozieleroerselen)!
« Reactie #3 Gepost op: 27 april 2013, 09:53:18 »
Mooi stukje Freak.
Audio is een mooie hobby.
I love vintage.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.161
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Audiomijmeringen.............. (audiozieleroerselen)!
« Reactie #4 Gepost op: 11 juni 2013, 22:42:36 »
Vanavond werd ik gebeld door een audiovrind, die een gezegende leeftijd bereikt heeft.  Zelf knutselt hij nog steeds met elektronica en deed kond van het feit dat hij, wellicht zijn laatste, een versterker gebouwd had en dat dit gloeikolven apparaat geweldig werkte in combinatie met zijn speakers. 

Deze mare werd hier goed ontvangen en ik gaf aan snel te komen luisteren.  Den audiovrind was ook benieuwd hoe de vlag er hier bij stond. 

Ik vertelde hem dat mijn hobbydroom al enige tijd in beslag genomen werd door breedbandertjes van zeer beperkte afmeting en dat ik van plan was m'n droom werkelijkheid te laten worden.  Die boodschap maakte dat ik een reactie in ontvangst mocht nemen. 

Je gaat dus terug in de tijd hoorde ik de kenmerkende stem spreken.  En is dat wel wat?  Ik antwoordde dat mijn vrind in zijn meest woeste dromen niet zou kunnen bevroeden wat zoiets met mij doet. 

Het is immers net of ik weer getroffen wordt, zoals dat vele jaren gebeurde toen ik voor het eerst oog in oog stond met de vrouw wie ik eeuwige trouw beloofd heb.  Het was liefde op het eerste gezicht en het is nooit overgegaan of minder geworden.

Die droom m'n vrind ga ik op audiogebied verwezenlijken.  Het is in de ogen van velen niets of nauwelijks meer, maar voor mij heel veel. 

Je klinkt als een audiofiel zei m'n audiovrind en ik kon het slecht enkel en alleen opvatten als het grootste compliment dat ik sinds jaren over me uit hoorde spreken. 

Een gelukzalige avond volgde.  Hij noemt mij audiofiel en binnenkort zal ik delen in die extase.  Waarvan akte!


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.079
Re: Audiomijmeringen.............. (audiozieleroerselen)!
« Reactie #5 Gepost op: 11 juni 2013, 23:08:46 »
 ;D Hij is leuk.

Groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Audiomijmeringen.............. (audiozieleroerselen)!
« Reactie #6 Gepost op: 12 juni 2013, 07:31:59 »
Weer een prachtig voorbeeld van hoe mooi de hobby kan zijn en hoe fijn het is om dat met gelijkgestemden te delen. Muziek is als een meesterwerk, waarbij de gebruikte apparatuur het doek is waarop het schilderij in al haar pracht en praal tot leven komt. Ware kunst!
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.255
  • Platenspelers en zo.
Re: Audiomijmeringen.............. (audiozieleroerselen)!
« Reactie #7 Gepost op: 12 juni 2013, 10:00:20 »
Mooie beeldspraak Kevin :)
I love vintage.

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Audiomijmeringen.............. (audiozieleroerselen)!
« Reactie #8 Gepost op: 12 juni 2013, 10:53:49 »
Mooie beeldspraak Kevin :)

Ik heb zo mijn momenten  ;D
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

a.b.d.o.n.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.026
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
Re: Audiomijmeringen.............. (audiozieleroerselen)!
« Reactie #9 Gepost op: 12 juni 2013, 11:14:10 »
Vanavond werd ik gebeld door een audiovrind, die een gezegende leeftijd bereikt heeft.  Zelf knutselt hij nog steeds met elektronica en deed kond van het feit dat hij, wellicht zijn laatste, een versterker gebouwd had en dat dit gloeikolven apparaat geweldig werkte in combinatie met zijn speakers. 

Deze mare werd hier goed ontvangen en ik gaf aan snel te komen luisteren.  Den audiovrind was ook benieuwd hoe de vlag er hier bij stond. 

Ik vertelde hem dat mijn hobbydroom al enige tijd in beslag genomen werd door breedbandertjes van zeer beperkte afmeting en dat ik van plan was m'n droom werkelijkheid te laten worden.  Die boodschap maakte dat ik een reactie in ontvangst mocht nemen. 

Je gaat dus terug in de tijd hoorde ik de kenmerkende stem spreken.  En is dat wel wat?  Ik antwoordde dat mijn vrind in zijn meest woeste dromen niet zou kunnen bevroeden wat zoiets met mij doet. 

Het is immers net of ik weer getroffen wordt, zoals dat vele jaren gebeurde toen ik voor het eerst oog in oog stond met de vrouw wie ik eeuwige trouw beloofd heb.  Het was liefde op het eerste gezicht en het is nooit overgegaan of minder geworden.

Die droom m'n vrind ga ik op audiogebied verwezenlijken.  Het is in de ogen van velen niets of nauwelijks meer, maar voor mij heel veel. 

Je klinkt als een audiofiel zei m'n audiovrind en ik kon het slecht enkel en alleen opvatten als het grootste compliment dat ik sinds jaren over me uit hoorde spreken. 

Een gelukzalige avond volgde.  Hij noemt mij audiofiel en binnenkort zal ik delen in die extase.  Waarvan akte!

Ehm..
Vaag!
Je hebt ergens geluisterd en dat deed je denken aan iets wat je vroeger hebt gehad en nu ga je dat opnieuw bouwen? Omdat je getroffen werd door wat je hoorde bij die vriend? En dat leek dan op wat je droom is? (iets met breedbanders?). Of had die vriend exact wat je wilde en is dit wat je vroeger ook had en ga je dit opnieuw bouwen?
Of was het contact met een oude audiovriend genoeg om je herinnering op te roepen?


Over mijn smaak valt te twisten

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.079
Re: Audiomijmeringen.............. (audiozieleroerselen)!
« Reactie #10 Gepost op: 12 juni 2013, 11:23:23 »
A.b.d.o.n.,

Ik vind het niet zo vaag eerlijk gezegd. 'De vriend kon het in zijn wildste dromen niet bevroeden' en 'is dat wel wat?' geven aan dat je de droom niet bij 'de vrind' moet zoeken en wel in iets wat hij ooit uitvoerig aan de tand heeft kunnen voelen 'terug in de tijd'.

Kijk even in het DIY-gedeelte.

Groet, Mark ;)
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

a.b.d.o.n.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.026
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
Re: Audiomijmeringen.............. (audiozieleroerselen)!
« Reactie #11 Gepost op: 12 juni 2013, 12:50:59 »
A.b.d.o.n.,

Ik vind het niet zo vaag eerlijk gezegd. 'De vriend kon het in zijn wildste dromen niet bevroeden' en 'is dat wel wat?' geven aan dat je de droom niet bij 'de vrind' moet zoeken en wel in iets wat hij ooit uitvoerig aan de tand heeft kunnen voelen 'terug in de tijd'.

Kijk even in het DIY-gedeelte.

Groet, Mark ;)

oh het is iets uit een ander draadje (en een droom). Dusnouja enfin.
« Laatst bewerkt op: 17 juni 2013, 10:52:59 door a.b.d.o.n. »
Over mijn smaak valt te twisten

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.161
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Audiomijmeringen.............. (audiozieleroerselen)!
« Reactie #12 Gepost op: 14 oktober 2013, 12:16:43 »
Je maakt wat mee als verkoper. 

Ik krijg een reactie op mijn aangeboden waar en de man stelt, heel legitiem, vragen.  Natuurlijk beantwoord ik die netjes en rolt er weer een mail binnen met aanvullende vragen.  Ook maar weer netjes beantwoord, zoals mijn moedertje me het geleerd heeft.  Bedankt ma, op naar de drieënnegentig!

De “koper” antwoordt snel en dit keer heel uitgebreid met allerlei blijkbaar in zijn ogen relevante informatie, waarvan ik dan denk: “had me iets verteld wat ik nog niet weet”, om vervolgens te eindigen met de opmerking dat hij wel bereid is wat om te rijden om de handel op te halen voor een schamele 40% van de niet al te woeste vraagprijs.

Ik heb ‘m netjes, zoals mijn moedertje me dat geleerd heeft, het advies gegeven niet om te rijden en de correspondentie afgesloten met een vriendelijke groet, maar in mijn hart ……………………..

Vergeef me ma  :-* , dat bij zulke figuren mijn gedachten wel eens totaal afwijkend zijn t.o.v. alle beleefdheden die u me geleerd heeft.

 8)
« Laatst bewerkt op: 14 oktober 2013, 16:01:15 door Hififreak »


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Audiomijmeringen.............. (audiozieleroerselen)!
« Reactie #13 Gepost op: 14 oktober 2013, 12:57:51 »
Helaas een feest der herkenning.....................................
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.805
  • Doet mij maar buisjes
Re: Audiomijmeringen.............. (audiozieleroerselen)!
« Reactie #14 Gepost op: 14 oktober 2013, 17:53:02 »
Helaas een feest der herkenning.....................................
Noem ik geen feest gewoon triest, je weet toch ongeveer wat de prijs is.
Toen ik mijn laatste pre kocht gewoon aan de verkoper gevraagd wat zijn prijs idee was en daar kan je dan ja of nee opzeggen, ik dus ja !!  ;D