Auteur Topic: Tunen van mijn stroombronnen.  (gelezen 47824 keer)

Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.311
Re: Tunen van mijn stroombronnen.
« Reactie #30 Gepost op: 27 april 2013, 00:01:22 »
Je set moet je overtuigen zodat er een reden is om gemoedsrust te krijgen. Het krijgen van gemoedsrust is een keuze.

Grootste verschillen zitten inderdaad in de speakers en apparatuur.

Uitgaande van een gegeven akoestiek heb je ongetwijfeld gelijk. En dan met name in de speakers.

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Tunen van mijn stroombronnen.
« Reactie #31 Gepost op: 29 april 2013, 11:58:32 »
Nou, heb net heel de rattenplan besteld inclusief materiaal voor mijn stands(folie). Fase 1 van de verbouwing kan gaan beginnen :yeah:
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Tunen van mijn stroombronnen.
« Reactie #32 Gepost op: 29 april 2013, 15:21:27 »



KACSA KCOIS1, gebalanceerde interlink kabel Price per meter

Artikelcode: KCOIS1


The stereo audio cable of the new High End KáCsa® OCC line. The balanced (symmetrical) cable has an UP-OCC (Ohno Continuous Casting) monocrystal 6N purity copper conductor. The cable is double shielded with 8,5 Ø mm purple colored outer PVC jacket with an elegant and protective black/brown striped PE mesh.




KACSA MC945G XLR steker, male Price per piece

24K verguld
Artikelcode: MC945G


Professionele 24K vergulde 3 soldeerpennen XLR male steker in zwart gelakte, volledig metalen huls. Voor max. 12 mmØ kabel.





KACSA RP172GT Cinch steker Price per piece

24K verguld, teflon isolatie
Artikelcode: RP172GT


Professionele, 24K hard vergulde, Teflon geïsoleerde, klemmend type RCA steker met matgrijze metalen huls, rode en zwarte kleur gecodeerde ring. Voor max. 9 mm Ø kabel.



Voor het beplakken van de stand die op deze moet gaan lijken:

Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Tunen van mijn stroombronnen.
« Reactie #33 Gepost op: 29 april 2013, 15:39:42 »
Dat ziet er deftig uit.
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Tunen van mijn stroombronnen.
« Reactie #34 Gepost op: 29 april 2013, 20:21:28 »
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Tunen van mijn stroombronnen.
« Reactie #35 Gepost op: 29 april 2013, 20:32:42 »
De stands worden wel compleet zwart. Heb bewust niet gekozen voor spikes( want ik zie de putten al zitten in de nieuwe voer) maar voor glijnagels. Mocht mijn bouwwerk niets worden zal ik wat harder moeten werken en de originele kopen. Denk dat Focal m'n hartje heeft geraakt.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Tunen van mijn stroombronnen.
« Reactie #36 Gepost op: 29 april 2013, 21:32:20 »
Er staat mij bij dat Aurum Cantus ook zo'n soort stand heeft. Als, dan zijn ze wellicht wat portomonee-vriendelijker.

Groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Tunen van mijn stroombronnen.
« Reactie #37 Gepost op: 29 april 2013, 21:49:08 »
750 voor de focal en wat is de prijs van de aurum
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Tunen van mijn stroombronnen.
« Reactie #38 Gepost op: 29 april 2013, 21:52:02 »
Geen idee.

Call for pricing

Groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Tunen van mijn stroombronnen.
« Reactie #39 Gepost op: 29 april 2013, 21:55:06 »
Sorry, maar ik val op die andere vrouw ;) nee, zie er compleet wat anders in.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Tunen van mijn stroombronnen.
« Reactie #40 Gepost op: 29 april 2013, 22:41:36 »
Ja, dat meende ik in de vluggigheid ook te zien.

Groet, Mark ;D
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Ruud13

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 502
Re: Tunen van mijn stroombronnen.
« Reactie #41 Gepost op: 06 mei 2013, 03:09:58 »

Eindversterkers willen wel eens erg opknappen van het direct aansluiten op de WCD. Het is mijn idee dat daarbij een rol speelt dat de eindtrap direct aan de speaker hangt. Daarna sluit je feitelijk alles aan van wat het minst vervuilt tot wat het meest vervuilt. Dus eerst je voorversterker, je CD speler, je draaitafel. Maar een verklaring zal me ook een biet wezen, evenals alle technische verklaring dat het al dan niet verschil zou mogen of moeten maken. Ik heb er vroeger ook geen aandacht aan geschonken, tot ik ging experimenteren en verschil hoorde. Dan ga je kijken of die verschillen alleen veranderingen voor je zijn of daadwerkelijk verbeteringen. Ik kwam op dat laatste uit en met mijn huidige set is het nog duidelijker geworden dat het verbeteringen zijn. Ik vond het prettig te ervaren dat de opgave van Kemp destijds klopte en andere volgordes niet. Ik gebruik momenteel een powerplant van PSaudio met afgeschermde zones, daar zou volgorde helemaal niets uit moeten maken. Maar het maakt wel degelijk uit. Zelfs nog meer dan mijn vorige set. Maar ik leg niemand mijn wil op, ik deel alleen informatie. Luister als je wilt zelf en trek je conclusies. Hoor je geen verschil dan is het ook prima.

Als eindversterkers erg opknappen als je ze rechtstreeks op de wcd aansluit ligt het voor de hand dat je dan stekkerblokken gebruikt die behoorlijk brak zijn. Waarom is trouwens het voorgaande vermeldenswaardig als je er min of meer in één adem aan toevoegt dat het je geen biet uitmaakt wat de verklaring er voor is?...

Het verhaaltje over het vervuilende van de apparaten begrijp ik niet goed want als je weet hoe een beetje fatsoenlijk stekkerblok in elkaar steekt weet je ook dat de paar centimetertjes meer netsnoer waarmee de diverse contacten zijn verbonden niets doet in de zin van meer of minder last hebben van die vervuiling.

Uit wat je zegt over het hoorbaar zijn van de volgorde die je aanhoudt zou ik willen zeggen dat het natuurlijk kan dat jij dat zo hoort. Om te kijken of dat hier gaat om het echt kunnen horen van verschillen - natuurlijk na het grondig inspecteren van de stekkerblokken die je gebruikt - zou je kunnen proberen om die test blind te doen. Als het echt zo is dat je verschil kunt horen en er valt niets op de kwaliteit van je stekkerblokken aan te merken kun je heel veel geld verdienen.

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: Tunen van mijn stroombronnen.
« Reactie #42 Gepost op: 06 mei 2013, 08:13:16 »
Ruud, waarom blijf je toch onverstoorbaar aanbevelen om blinde tests te doen? Zeker bij stroomkabels zul je zo nooit of te nimmer verschillen horen. In kabels en apparaten om 'iets' met stroom te doen geloof je of niet. Natuurlijk allemaal gebaseerd op de eigen waarneming die uiteraard betrouwbaarder is dan het oordeel van anderen.  ;)

Zelf geloof ik niet echt in hoorbare verschillen tussen stroomkabels hoewel er voor honderden euro's achter de hifi ligt. Wel geloof ik in speciale stroomdoosjes. Zo heb ik het wonder mogen ervaren van de PSX-R voedingsunit voor mijn Cyrus eindversterker. Naim heeft die dingen ook. Geloof je pas als je het hoort. Blinde-test bestendig? Bang van niet.
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Tunen van mijn stroombronnen.
« Reactie #43 Gepost op: 06 mei 2013, 09:34:46 »
Dag Huub,

Volgens mij betreft het in Cyrus' geval een conceptmatige ontwikkeling welke tot doel heeft het verhogen van het maximale uitgangsniveau. Maar eerlijk gezegd moet ik dat even nagaan.

Waarom is "blind" per definitie niet de juiste manier en "ziend" wel? Waarom moet er al ziende geluisterd en vergeleken worden?

Het is inmidsdels een bekend gegeven dat emoties, ook bij "blind-testen" niet uit te sluiten zijn daar de signalen (muziek) niet direct "in het hersendeel waarmee wij horen" aankomen.
Wel is het zo dat de "weg naar het hoordeel toe", minder "zwervingen" (binnen diezelfde delen) kent bij een "blind-test" en daarmee is het te omschrijven als een zuiverder resultaat.

Groet, Mark ;)

Edit; Kleine aanpassing
« Laatst bewerkt op: 06 mei 2013, 09:46:42 door Markus »
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: Tunen van mijn stroombronnen.
« Reactie #44 Gepost op: 06 mei 2013, 09:43:43 »
Dag Huub,

Hoi Markus!

Volgens mij betreft het in Cyrus' geval een conceptmatige ontwikkeling welke tot doel heeft het verhogen van het maximale uitgangsniveau. Maar eerlijk gezegd moet ik dat even nagaan.

Vast conceptmatig want interessant verdienmodel, maar het uitgangsvermogen blijft gelijk volgens mij. De kwaliteit van het geluid verandert overigens wel.

Waarom is "blind" per definitie niet de juiste manier en "ziend" wel? Waarom moet er al ziende geluisterd en vergeleken worden?

Blind testen heeft alleen zin als je de rest van je leven met je ogen dicht gaat zitten luisteren. Ik ben dat niet van plan. Mogelijke 'echte' kwaliteitsverschillen die geconstateerd worden in een blinde test verdampen dus onmiddelijk als je weer thuis bent en de door jou aangehaalde, voor jou en mij (en alle anderen) nog onbekende invloeden een rol gaan spelen. Het was heel interessant een paar blinde tests bij te wonen maar het helpt mij niet bepaald in mijn hifi-hobby.
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)