Auteur Topic: a.b.d.o.n. op bezoek bij Epimetheus voor een DAC vergelijk  (gelezen 89986 keer)

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: a.b.d.o.n. op bezoek bij Epimetheus voor een DAC vergelijk
« Reactie #30 Gepost op: 23 april 2013, 18:50:41 »
I rest my case  ;D
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.311
Re: a.b.d.o.n. op bezoek bij Epimetheus voor een DAC vergelijk
« Reactie #31 Gepost op: 23 april 2013, 18:55:03 »
Vraagje uit interesse aan Epi: Wanneer was je voor het laatst bij een live symfonieorkest?

Daar weet je het antwoord wel op denk ik, waarom betalen voor iets als je er niet van houd ?
Dus nooit.
Maar ik kan mij goed voorstellen hoe het zal klinken, tenminste dat is ook maar de vraag.
Neemt niet weg dat het op cd nooit zo klinkt zoals ik mij dat voorstel hoe het zou moeten klinken.

Wat een zeldzaam geOH, excusez le mot.

Je hebt nog nooit een live symphonie orkest gehoord. Je hebt dus geen enkele referentie.
Wel heb je een idee hoe dat in het echt zou klinken. Dat is volledig je eigen invulling.
Vervolgens heb je maar weinig klassieke opnames gehoord.
En jouw conclusie: er bestaan geen goede klassieke opnames.

 :o

Epimetheus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.004
Re: a.b.d.o.n. op bezoek bij Epimetheus voor een DAC vergelijk
« Reactie #32 Gepost op: 23 april 2013, 19:29:32 »
Allemaal wel wat kort door de bocht.
Er bestaan geen .... is ook wat definitief.
Janine Jansen klonk wel goed zij ik, en ik hoorde bij een film ook eens een stukje beter opgenomen klasiek, dus "bestaat niet" zeg ik ook weer niet.
Ik draai wel eens een stukje klasiek om te kijken hoe het klinkt, maar het valt bijna altijd tegen.
Ik vind het gewoon tegen vallen, al heb ik geen referentie weet ik dat het gewoon beter kan.
Orkesten die voor films opnames maken klinken volgens mij meestal beterder dan de gangbare cd's van Bach ed.
Ik zal eens bij de film muziek zoeken als ik een voorbeeld kan vinden.
Kennis ontstaat in de toekomst, wijsbegeerte is echter al aanwezig, H Zephrium 1923

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: a.b.d.o.n. op bezoek bij Epimetheus voor een DAC vergelijk
« Reactie #33 Gepost op: 23 april 2013, 22:22:39 »
Jongens...laat Epi lekker. Wat mij verbaasd is het grote verschil met toen HF en JK langs zijn geweest bij Epi..dat is inmiddels wel even geleden maar schijnbaar is er het eea veranderd.

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: a.b.d.o.n. op bezoek bij Epimetheus voor een DAC vergelijk
« Reactie #34 Gepost op: 23 april 2013, 22:31:10 »
Jongens...laat Epi lekker. Wat mij verbaasd is het grote verschil met toen HF en JK langs zijn geweest bij Epi..dat is inmiddels wel even geleden maar schijnbaar is er het eea veranderd.

Gr Hans

Andere units, andere filters, andere kasten enz.

In de vorige setting gaf Epi aan het een hoogwaardig geheel te vinden.
We verschilden van mening.   ;)

Ik heb Epi aangeboden zijn speakers in mijn grot te plaatsen naast een van mijn speakertjes maar hij vindt dat teveel gedoe.  Jammer maar het is niet anders.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

a.b.d.o.n.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.026
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
Re: a.b.d.o.n. op bezoek bij Epimetheus voor een DAC vergelijk
« Reactie #35 Gepost op: 23 april 2013, 22:40:00 »
Jongens...laat Epi lekker. Wat mij verbaasd is het grote verschil met toen HF en JK langs zijn geweest bij Epi..dat is inmiddels wel even geleden maar schijnbaar is er het eea veranderd.

Gr Hans

Andere units, andere filters, andere kasten enz.

In de vorige setting gaf Epi aan het een hoogwaardig geheel te vinden.
We verschilden van mening.   ;)

Ik heb Epi aangeboden zijn speakers in mijn grot te plaatsen naast een van mijn speakertjes maar hij vindt dat teveel gedoe.  Jammer maar het is niet anders.

Waar staat dat verslag? Ik wil dat wel lezen.

Over mijn smaak valt te twisten

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: a.b.d.o.n. op bezoek bij Epimetheus voor een DAC vergelijk
« Reactie #36 Gepost op: 23 april 2013, 22:44:22 »


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

a.b.d.o.n.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.026
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
Re: a.b.d.o.n. op bezoek bij Epimetheus voor een DAC vergelijk
« Reactie #37 Gepost op: 23 april 2013, 23:03:29 »
Ah, interessant. Ik had al wel iets meegekregen van deze ervaring, en heb nu het volledige verslag gelezen. Er staan nu andere speakers, ook is er akoestisch eea veranderd.

Ik lees enkele overeenkomsten, nl het aanwezige laag, en het brede stereobeeld. Het verschil is dat ik hierin geen gaten heb gehoord. Zoals ik al schreef vond ik de ruimtelijkheid juist het prettigste in het totaal. Wat ik niet opgeschreven heb, maar wel tegen Epi heb gezegd toen ik op bezoek was, is dat de luisterplek kritisch is. Iets naar links of rechts en de verandering is aanzienlijk. Ook dit vind ik geen probleem. Ik zit zelf ook altijd op exact dezelfde plek.

NB: er popt een JAVA schermpje op dat moeilijk weggeklikt kan worden.
Over mijn smaak valt te twisten

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: a.b.d.o.n. op bezoek bij Epimetheus voor een DAC vergelijk
« Reactie #38 Gepost op: 23 april 2013, 23:10:29 »
NB: er popt een JAVA schermpje op dat moeilijk weggeklikt kan worden.

Als je kunt stoppen met klikken dan kun je de ganse site probleemloos bekijken.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Epimetheus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.004
Re: a.b.d.o.n. op bezoek bij Epimetheus voor een DAC vergelijk
« Reactie #39 Gepost op: 24 april 2013, 00:21:42 »
Ah, interessant. Ik had al wel iets meegekregen van deze ervaring, en heb nu het volledige verslag gelezen. Er staan nu andere speakers, ook is er akoestisch eea veranderd.

Ik lees enkele overeenkomsten, nl het aanwezige laag, en het brede stereobeeld. Het verschil is dat ik hierin geen gaten heb gehoord. Zoals ik al schreef vond ik de ruimtelijkheid juist het prettigste in het totaal. Wat ik niet opgeschreven heb, maar wel tegen Epi heb gezegd toen ik op bezoek was, is dat de luisterplek kritisch is. Iets naar links of rechts en de verandering is aanzienlijk. Ook dit vind ik geen probleem. Ik zit zelf ook altijd op exact dezelfde plek.

NB: er popt een JAVA schermpje op dat moeilijk weggeklikt kan worden.

Mijn virus programma blokkeerd de site zelfs totaal, ik kon er niet op. ( echt waar )
Maar dat ter zijde, ook in de vorige opstelling van deze eerste versie pioneers was er ook veel soundstage en ook veel ( volgens hififreak te veel ) laag.
De verbetering zit in het nog meer uitrichten van de speakers op onvervormtheid in afstraling en meer soundstage, ook de nieuwere kabels geven minder vervorming.
Ook de Metrum draagd daar weer aan bij.
Resultaat is meer soundstage en precisie in de weergave maar de feel van de set is wel gelijk gebleven, de sound is hetzelfde dus.
Hopende Chansig hiermee een antwoord te hebben gegeven.
Wat ik van Hififreak moet denken weet ik eigenlijk niet met wat hij echt gehoort heeft hier omdat hij zo spottend doet over kabels, ook over de CS-122 kabel.
Op dit punt raakt hij voor mij buiten zicht.
Een kabel kan je set maken of breken naar mijn optiek maar hij hangt er rustig 4mm koper aan ?
Niet om je aan te vallen Freak maar daar ga ik je echt niet meer volgen in je hifi beleving.  8)
Maar het gaat om de vreugde van je hobby natuurlijk, iedereen is wijs met zijn eigen set, en ik met de mijne.
Kennis ontstaat in de toekomst, wijsbegeerte is echter al aanwezig, H Zephrium 1923

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: a.b.d.o.n. op bezoek bij Epimetheus voor een DAC vergelijk
« Reactie #40 Gepost op: 24 april 2013, 07:42:47 »
Als jij maar tevreden bent. Wat je van anderen vindt is niet zo heel belangrijk...denk ik.

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

ADAMaudio

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 193
Re: a.b.d.o.n. op bezoek bij Epimetheus voor een DAC vergelijk
« Reactie #41 Gepost op: 24 april 2013, 10:40:33 »
Citaat
Niet om je aan te vallen Freak maar daar ga ik je echt niet meer volgen in je hifi beleving.
ik ben je al wat langer kwijt   :o
“The scientists of today think deeply instead of clearly. One must be sane to think clearly, but one can think deeply and be quite insane.”

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: a.b.d.o.n. op bezoek bij Epimetheus voor een DAC vergelijk
« Reactie #42 Gepost op: 24 april 2013, 15:38:29 »
Wat ik van Hififreak moet denken weet ik eigenlijk niet met wat hij echt gehoort heeft hier omdat hij zo spottend doet over kabels, ook over de CS-122 kabel.
Op dit punt raakt hij voor mij buiten zicht.
Een kabel kan je set maken of breken naar mijn optiek maar hij hangt er rustig 4mm koper aan ?
Niet om je aan te vallen Freak maar daar ga ik je echt niet meer volgen in je hifi beleving.  8)
Maar het gaat om de vreugde van je hobby natuurlijk, iedereen is wijs met zijn eigen set, en ik met de mijne.

Bedoel je dat mijn benadering niet past in jouw denkpatroon?


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: a.b.d.o.n. op bezoek bij Epimetheus voor een DAC vergelijk
« Reactie #43 Gepost op: 24 april 2013, 15:45:38 »
Citaat
Niet om je aan te vallen Freak maar daar ga ik je echt niet meer volgen in je hifi beleving.
ik ben je al wat langer kwijt   :o

Als je hem echt wilt vinden dan gaat dat vast lukken...kop op.

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Epimetheus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.004
Re: a.b.d.o.n. op bezoek bij Epimetheus voor een DAC vergelijk
« Reactie #44 Gepost op: 24 april 2013, 16:02:44 »
Wat ik van Hififreak moet denken weet ik eigenlijk niet met wat hij echt gehoort heeft hier omdat hij zo spottend doet over kabels, ook over de CS-122 kabel.
Op dit punt raakt hij voor mij buiten zicht.
Een kabel kan je set maken of breken naar mijn optiek maar hij hangt er rustig 4mm koper aan ?
Niet om je aan te vallen Freak maar daar ga ik je echt niet meer volgen in je hifi beleving.  8)
Maar het gaat om de vreugde van je hobby natuurlijk, iedereen is wijs met zijn eigen set, en ik met de mijne.

Bedoel je dat mijn benadering niet past in jouw denkpatroon?

Je noemt het al een denk patroon, net alsof het iets geisoleerds is in mijn denkbeelding en dat is niet zo.
Heb je eigenlijk die CS-122 kabel nog aan je set hangen ?
Je had hem een tijdje geleden aangesloten, of heb je er weer koper er aan hangen ?
Klinkt hij beter ?, of kun je het verschil niet horen ?
Ik weet niet wat jou benadering is trouwens, je laat regelmatig oude cd spelers zien net alsof die ook goed kunnen presteren, ik weet niet.
Volgens mij ben je er een verzamelaar bij.
Kennis ontstaat in de toekomst, wijsbegeerte is echter al aanwezig, H Zephrium 1923