Auteur Topic: a.b.d.o.n. op bezoek bij Epimetheus voor een DAC vergelijk  (gelezen 103351 keer)

Epimetheus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.004
Re: a.b.d.o.n. op bezoek bij Epimetheus voor een DAC vergelijk
« Reactie #225 Gepost op: 29 april 2013, 00:15:02 »
NEE, NEE!

"Ik ben er niet klaar mee", dat heb ik nu al enkele malen herhaald!! Goed lezen.
Zoals eerder gezegd; Ik ga niet exact, omdat ik het ook niet meer precies weet zo uit het hoofd, alle sets(amenstelligen) incluis accessoires oplepelen.

Waar blijft het (wetenschappelijk correcte) vergelijk zoals Epimetheus het graag ziet en waarbij "hij" van -en naar huis getaxiëd kan worden?

Het komt er niet want hij heeft geen zin.


Epi,

Je bent ongetwijfeld een aardige vent maar ik haak af.
Blijf genieten zoals je dat altijd gedaan hebt maar verwacht niet dat ik je in je uitspraken (al te) serieus zal nemen.

Wie weet treffen we elkaar nog eens. :)

Groet, Mark

Je klinkt wel weer erg depri man.
Ik denk eerder dat jij niet al te serieus genomen dient te worden, dat je met dat soort verhalen komt man.
Als je afgehaakt bent ergens in de hifi ( want dat hoor ik toch ergens tussen de regels door) wat doe je dan op zo een forum.  :'(
Geen verschillen in kabels zeg je, dat is toch geen uitgangs punt, want daar hoort dan ook nog de passende set bij "mijn inziens" waar je die verschillen ook niet hoort.
Aan de andere kant zeg je dat je er juist niet klaar mee bent
Wat kunnen we voor je betekenen ?

Gezellig trouwens, 3 blikjes al meester brb  :cheers:
Kennis ontstaat in de toekomst, wijsbegeerte is echter al aanwezig, H Zephrium 1923

Epimetheus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.004
Re: a.b.d.o.n. op bezoek bij Epimetheus voor een DAC vergelijk
« Reactie #226 Gepost op: 29 april 2013, 00:17:18 »
Dat zijn dan de psychologen natuurlijk, en het is al het ontkennen dat je psyche zich uitwaard over de materie, ik heb dus ook de pest aan andere psychologen.

"Andere psychologen" dan?? Jijzelf??

Groet, Mark

Haha, ja.

Ik haat dat men zich zit te badderen in de zogenaamde standaard rol modellen hoe de psyche werkt.
Ik wordt nooit een grijze muis wat dat betreft.
De politiek vind ik ook maar niks, volgens mij zijn ze prive legertjes aan het opbouwen.
Kennis ontstaat in de toekomst, wijsbegeerte is echter al aanwezig, H Zephrium 1923

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.226
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: a.b.d.o.n. op bezoek bij Epimetheus voor een DAC vergelijk
« Reactie #227 Gepost op: 29 april 2013, 00:17:39 »
[...]Ik erger mij dood aan dat 220volt gedoe, [...]
Waarom eigenlijk?

Groet,
Jacco

Omdat men de ware toedracht niet weet waarom men daar mee bezig is.
Het is werkelijk de grens in het luister plezier en deze wil men technisch verklaren terwijl het psychisch is.
Ze willen je zelf nog hi-end stopcontacten verkopen, waarom ?
Tsja, waarom? Weet ik ook niet. Misschien juist omdat het psychisch is? Maar daar (=dat psychische) weet ik dan weer te weinig van om een gefundeerde uitspraak te doen.

Dus, even samenvattend, een hi-end netsnoer is volgens jou iets wat onzin is? Hetzelfde geldt voor de hi-end stopcontacten?

Groet,
Jacco

Het is onzin in de technische stelling, maar het is wel het punt waar je psyche mee begint te spelen. ( ik heb geen psycholgie gestudeerd maar een hobby was en is het wel  )
Het is netzo onzin als dat het echt is want er is een punt waar je geest aan materiaal gaat zitten, geest over materie zoals ze zeggen en je lichaam daarin als eerste.
Je geest staat in het bizonder in verbinding met je eigen spullen, je slaat psychisch in op je mooie auto, je mooie eigenbouw model vliegtuig, en vooral je echtgenoort natuurlijk.
Als je deze kabels koopt en er echt in gelooft, de stop contacten koopt en monteerd zul je echt ervaren dat het anders wordt en klinkt, het is zelfsuggestie zoals ze dat noemen.
Dat zijn dan de psychologen natuurlijk, en het is al het ontkennen dat je psyche zich uitwaard over de materie, ik heb dus ook de pest aan andere psychologen.
Die ¨andere psychologen¨, wat proberen zij jou te vertellen? Ik ben erg nieuwsgierig naar hetgeen jou bezig houdt Epimetheus.

Groet,
Jacco

Epimetheus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.004
Re: a.b.d.o.n. op bezoek bij Epimetheus voor een DAC vergelijk
« Reactie #228 Gepost op: 29 april 2013, 00:33:02 »
[...]Ik erger mij dood aan dat 220volt gedoe, [...]
Waarom eigenlijk?

Groet,
Jacco

Omdat men de ware toedracht niet weet waarom men daar mee bezig is.
Het is werkelijk de grens in het luister plezier en deze wil men technisch verklaren terwijl het psychisch is.
Ze willen je zelf nog hi-end stopcontacten verkopen, waarom ?
Tsja, waarom? Weet ik ook niet. Misschien juist omdat het psychisch is? Maar daar (=dat psychische) weet ik dan weer te weinig van om een gefundeerde uitspraak te doen.

Dus, even samenvattend, een hi-end netsnoer is volgens jou iets wat onzin is? Hetzelfde geldt voor de hi-end stopcontacten?

Groet,
Jacco

Het is onzin in de technische stelling, maar het is wel het punt waar je psyche mee begint te spelen. ( ik heb geen psycholgie gestudeerd maar een hobby was en is het wel  )
Het is netzo onzin als dat het echt is want er is een punt waar je geest aan materiaal gaat zitten, geest over materie zoals ze zeggen en je lichaam daarin als eerste.
Je geest staat in het bizonder in verbinding met je eigen spullen, je slaat psychisch in op je mooie auto, je mooie eigenbouw model vliegtuig, en vooral je echtgenoort natuurlijk.
Als je deze kabels koopt en er echt in gelooft, de stop contacten koopt en monteerd zul je echt ervaren dat het anders wordt en klinkt, het is zelfsuggestie zoals ze dat noemen.
Dat zijn dan de psychologen natuurlijk, en het is al het ontkennen dat je psyche zich uitwaard over de materie, ik heb dus ook de pest aan andere psychologen.
Die ¨andere psychologen¨, wat proberen zij jou te vertellen? Ik ben erg nieuwsgierig naar hetgeen jou bezig houdt Epimetheus.

Groet,
Jacco

Op dit moment hou jij mij bezig.
Waar moet het over gaan.
Ik heb er geen extra verbeelding bij waar ik aan denk of over fantaseer, dromen of idealen, alles is in de werkelijkheid.
Tja, waar spiritueel zit..... ik denk in de inhoud zelf, van een bekertje of een misterieuse ridder graal , en alleen de duivel blijft met de inhoud bezig, de rest is zelfreflectie.

Gaat wel weer ver Jacco.
 
Kennis ontstaat in de toekomst, wijsbegeerte is echter al aanwezig, H Zephrium 1923

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.226
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: a.b.d.o.n. op bezoek bij Epimetheus voor een DAC vergelijk
« Reactie #229 Gepost op: 29 april 2013, 00:44:50 »
Ik ben blij dat ik je aandacht heb.

Voor nu ga ik de nacht in en ga nadenken over je antwoord. Zie het niet als strijd of zo, ik probeer na te gaan wat jou beweegt te antwoorden in bv deze forumdiscussie. Zonder daarbij te oordelen of datgene wat je schrijft nu waar is of niet. In jouw geval ben ik meer geïnteresseerd in het verhaal erachter.

Groet,
Jacco

Epimetheus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.004
Re: a.b.d.o.n. op bezoek bij Epimetheus voor een DAC vergelijk
« Reactie #230 Gepost op: 29 april 2013, 00:51:21 »
Ik weet wel wat mij bezig houd natuurlijk.
Op het moment is dat mijn sociaale positie, het serieus genomen worden.
Mijzelf manifesteren in aanzien, dat ik gerespecteerd wordt.
Niet door de groente boer, maar door overheden internationaal.
Dat mijn kennis benut wordt.
Eigenlijk ook een hele domme stelling want het gaat gewoon over orde en leiding in tal van zaken.
Milleu, economie, mensenrechten, religieuse conflicten, moraal, recht.
In wat orde is voor mij en een ander.


Je vroeg er naar Jacco, dit is het antwoord.
Dat je er zelf ook nog in kunt vinden.
Een generatie wissel, zo kun je het ook zeggen.
Nu hebben wij de leeftijd van directeuren, ambtenaren enz, de mensen waar je als jongeling tegen op keek worden wij nu.
Ik schenk toch nog even in,  :evil:


   
Kennis ontstaat in de toekomst, wijsbegeerte is echter al aanwezig, H Zephrium 1923

Epimetheus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.004
Re: a.b.d.o.n. op bezoek bij Epimetheus voor een DAC vergelijk
« Reactie #231 Gepost op: 29 april 2013, 00:53:44 »
Ik ben blij dat ik je aandacht heb.

Voor nu ga ik de nacht in en ga nadenken over je antwoord. Zie het niet als strijd of zo, ik probeer na te gaan wat jou beweegt te antwoorden in bv deze forumdiscussie. Zonder daarbij te oordelen of datgene wat je schrijft nu waar is of niet. In jouw geval ben ik meer geïnteresseerd in het verhaal erachter.

Groet,
Jacco

Waarom ik reageer in de forum discussie ?
Nou,.... het is oa mijn topic, wel goed lezen heh. 8)

« Laatst bewerkt op: 29 april 2013, 01:52:43 door Epimetheus »
Kennis ontstaat in de toekomst, wijsbegeerte is echter al aanwezig, H Zephrium 1923

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.920
    • ARJANKU.IT service
Re: a.b.d.o.n. op bezoek bij Epimetheus voor een DAC vergelijk
« Reactie #232 Gepost op: 29 april 2013, 08:56:10 »
Jouw topic, zo is het maar net :)
Ik lees het met belangstelling.
An inability to grasp science is no argument against it....

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.079
Re: a.b.d.o.n. op bezoek bij Epimetheus voor een DAC vergelijk
« Reactie #233 Gepost op: 29 april 2013, 09:46:31 »
NEE, NEE!

"Ik ben er niet klaar mee", dat heb ik nu al enkele malen herhaald!! Goed lezen.
Zoals eerder gezegd; Ik ga niet exact, omdat ik het ook niet meer precies weet zo uit het hoofd, alle sets(amenstelligen) incluis accessoires oplepelen.

Waar blijft het (wetenschappelijk correcte) vergelijk zoals Epimetheus het graag ziet en waarbij "hij" van -en naar huis getaxiëd kan worden?

Het komt er niet want hij heeft geen zin.


Epi,

Je bent ongetwijfeld een aardige vent maar ik haak af.
Blijf genieten zoals je dat altijd gedaan hebt maar verwacht niet dat ik je in je uitspraken (al te) serieus zal nemen.

Wie weet treffen we elkaar nog eens. :)

Groet, Mark

Je klinkt wel weer erg depri man.
Ik denk eerder dat jij niet al te serieus genomen dient te worden, dat je met dat soort verhalen komt man.
Als je afgehaakt bent ergens in de hifi ( want dat hoor ik toch ergens tussen de regels door) wat doe je dan op zo een forum.  :'(
Geen verschillen in kabels zeg je, dat is toch geen uitgangs punt, want daar hoort dan ook nog de passende set bij "mijn inziens" waar je die verschillen ook niet hoort.
Aan de andere kant zeg je dat je er juist niet klaar mee bent
Wat kunnen we voor je betekenen ?

Gezellig trouwens, 3 blikjes al meester brb  :cheers:

Epi,

Ik ben of voel me niet depressief en wel opgewekt. Niets aan de hand.
Niemand hoeft mij serieus te nemen, dat moet een ieder voor zichzelf bepalen. Daarnaast ben ik niet "afgehaakt binnen de hifi", het weet mij nog altijd te bekoren, hetzijop een andere wijze dan dit "vroeger" het geval was.

Het uitgangspunt van "geen klankverschillen in bekabeling" lijkt mij eerlijk gezegd de enige juiste wijze van benaderen, het is een neutrale positie namelijk.
Vandaar uit gaat men vervolgens bepalen of er al dan wel of niet verschillen zijn.

Ik zeg niet dat ik er zowel "niet als wel" mee klaar ben zoals jouw weergave is. Ik heb aangegeven dat ik mijzelf binnen de kaders van mijn thuissituatie niet meer vermoei met vergelijkingen en dat met plezier zal doen bij een goed, correct opgesteld vergelijk.

Ik ben bang jullie mij niet meer helpen kunnen, ik ben reddeloos verloren.

Wat je ook doet; Zorg dat je geniet. :)

Groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300