Auteur Topic: a.b.d.o.n. op bezoek bij Epimetheus voor een DAC vergelijk  (gelezen 90731 keer)

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: a.b.d.o.n. op bezoek bij Epimetheus voor een DAC vergelijk
« Reactie #15 Gepost op: 23 april 2013, 12:06:07 »
Kijk Epi,

Ik zal niet om de hete brei heendraaien, dat past niet zo bij mij namelijk;
 
Wat mij verbaast is dat er uit diverse postings van jouw hand, opgemaakt kan worden dat de kennis welke je geniet op een gatenkaas lijkt, bewezen methoden in twijfel trekt zonder exact te kunnen duiden waarom en hoe het dan eventueel wel zou moeten en een eigen visie neerzet welke weinig fundament lijkt te genieten.

En tóch weet je van een autoluidsprekersysteem, wat dus specifiek voor deze toepassing ontworpen en gefabriceerd is, een stel heel goede weergevers (voor binnenshuis gebruik) te maken.

Dat kan natuurlijk op een toevalstreffer berusten maar wellicht zegt het meer over de kwaliteit van de gebruikte units?
Of misschien de manier van luisteren c.q. muziek genieten?

Het is niet de bedoeling je aan te vallen , zie het liever als een beargumentering of positieve kritiek.


Je begrijpt mijn vraagtekens en diverse hoofdfronsingen ongetwijfeld.

Groet, Mark ;)
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: a.b.d.o.n. op bezoek bij Epimetheus voor een DAC vergelijk
« Reactie #16 Gepost op: 23 april 2013, 12:16:54 »
Ik heb niks met klasiek moet ik zeggen, wat mij wel opvalt is dat ik nog steeds geen enkele goed opgenomen klasieke plaat heb gehoort van oude meesters.
Het twee is het gevolg van je eerste opmerking.  Er zijn prachtige klassieke opnames die je wellicht niet kent omdat daar je voorkeur niet naar uit gaat.  Ze zijn er wel degelijk.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Epimetheus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.004
Re: a.b.d.o.n. op bezoek bij Epimetheus voor een DAC vergelijk
« Reactie #17 Gepost op: 23 april 2013, 12:52:21 »
Ik heb niks met klasiek moet ik zeggen, wat mij wel opvalt is dat ik nog steeds geen enkele goed opgenomen klasieke plaat heb gehoort van oude meesters.
Het twee is het gevolg van je eerste opmerking.  Er zijn prachtige klassieke opnames die je wellicht niet kent omdat daar je voorkeur niet naar uit gaat.  Ze zijn er wel degelijk.

Daar heb je ongetwijveld gelijk in.
Dat de fysieke beperking daarin een rol speelt geloof ik wel, maar daar kan technisch wel van alles aan gebeuren, al lijkt het een tegenspraak te zijn.
Jannine Jansen klonk wel goed op spotivy trouwens, al een stuk helderder dan andere stukken die ik opgezocht heb, maar het kan nog beter denk ik.
Het heeft er ook mee te maken denk ik dat met meerdere microfonen het geluid van andere instrumenten wordt opgepakt en dat je veel overlapping krijgt van frequenties waardoor vertroebeling ontstaat.

 
Kennis ontstaat in de toekomst, wijsbegeerte is echter al aanwezig, H Zephrium 1923

ADAMaudio

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 193
Re: a.b.d.o.n. op bezoek bij Epimetheus voor een DAC vergelijk
« Reactie #18 Gepost op: 23 april 2013, 12:53:21 »
Citaat
Jannine Jansen klonk wel goed op spotivy trouwens,
:doh:
“The scientists of today think deeply instead of clearly. One must be sane to think clearly, but one can think deeply and be quite insane.”

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: a.b.d.o.n. op bezoek bij Epimetheus voor een DAC vergelijk
« Reactie #19 Gepost op: 23 april 2013, 13:12:29 »
Citaat
Jannine Jansen klonk wel goed op spotivy trouwens,
:doh:

Wat is er loos? De Paracetamol vergeten?

Groet, Mark :)
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Epimetheus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.004
Re: a.b.d.o.n. op bezoek bij Epimetheus voor een DAC vergelijk
« Reactie #20 Gepost op: 23 april 2013, 13:17:08 »
Kijk Epi,

Ik zal niet om de hete brei heendraaien, dat past niet zo bij mij namelijk;
 
Wat mij verbaast is dat er uit diverse postings van jouw hand, opgemaakt kan worden dat de kennis welke je geniet op een gatenkaas lijkt, bewezen methoden in twijfel trekt zonder exact te kunnen duiden waarom en hoe het dan eventueel wel zou moeten en een eigen visie neerzet welke weinig fundament lijkt te genieten.

En tóch weet je van een autoluidsprekersysteem, wat dus specifiek voor deze toepassing ontworpen en gefabriceerd is, een stel heel goede weergevers (voor binnenshuis gebruik) te maken.

Dat kan natuurlijk op een toevalstreffer berusten maar wellicht zegt het meer over de kwaliteit van de gebruikte units?
Of misschien de manier van luisteren c.q. muziek genieten?

Het is niet de bedoeling je aan te vallen , zie het liever als een beargumentering of positieve kritiek.


Je begrijpt mijn vraagtekens en diverse hoofdfronsingen ongetwijfeld.

Groet, Mark ;)

Tja, wat is een toevals treffer, toen ik die pioneers bestelde ( omdat die goedkopere pioneers al zo goed klonken,'wel met die typische stugge aoto ophaning' ) had ik ook luidsprekers kunnen krijgen die echt te weinig laag produceerden om de zelfde reden maar dat was niet zo dus, gelukkig maar.
Het zijn ook geen platte luidsprekers zoals je vaak ziet, maar ze zijn echt wel bedoelt voor een brede uitslag en dus laag weergave ( ook voor in een kamer).
Het is geen klunsige toevalligheid dat ik er zo iets moois van gemaakt heb, dat is met wel overwogen inzicht tot stand gekomen om het te tunen tot wat het nu is.
Verstand er van dus als een stuk geitenkaas !  :evil:
Daar heb je ergens wel gelijk aan want ik weet precies wat ik weg laten moet en wat ik op nemen moet, al is het dan verleidelijk om te zeggen dat ik dan maar wat fantaseer wat mij zelf goed uitkomt, maar zo is dat niet.
Het is dan soms niet anders dat ik tegen anderen in ga in hun benadering,  in wel of niet bewezen methoden.
Dat geld voor die metrum, kabels, weerstanden, opstelling, demping, luidspreker ontwerp of wat dan ook.
Ik heb een verschil gemaakt hierin waar anderen misschien anders over denken, dat is niet anders.
Ik kan wel uitleggen waarom dan de "the breese" kabel zo goed klinkt maar men gelooft het niet, of het wordt als geloof weggezet.
Of je kan met de stroom meezwemmen en anderen klakkeloos volgen, of je kan gewoon zelf kennis opbouwen en die toepassen.
Ik doe gewoon het laatste en dat heeft de gevolgen die je beschrijft.
Dat komt ook door mijn technische achtergrond natuurlijk.
« Laatst bewerkt op: 23 april 2013, 13:19:39 door Epimetheus »
Kennis ontstaat in de toekomst, wijsbegeerte is echter al aanwezig, H Zephrium 1923

ADAMaudio

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 193
Re: a.b.d.o.n. op bezoek bij Epimetheus voor een DAC vergelijk
« Reactie #21 Gepost op: 23 april 2013, 13:28:36 »
Citaat
Jannine Jansen klonk wel goed op spotivy trouwens,
:doh:

Wat is er loos? De Paracetamol vergeten?

Groet, Mark :)
ik verbaas me over het heen en weer geschuif...

Citaat
Ik heb niks met klasiek moet ik zeggen, wat mij wel opvalt is dat ik nog steeds geen enkele goed opgenomen klasieke plaat heb gehoort van oude meesters.

en dan ineens uit de hoge hoed komt er een vergelijk van janine jansen ,over spotify
spotify kan prima klinken ,maar vind het een beetje vreemd antwoord/vergelijk.

“The scientists of today think deeply instead of clearly. One must be sane to think clearly, but one can think deeply and be quite insane.”

ADAMaudio

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 193
Re: a.b.d.o.n. op bezoek bij Epimetheus voor een DAC vergelijk
« Reactie #22 Gepost op: 23 april 2013, 13:30:11 »
Citaat
Dat komt ook door mijn technische achtergrond natuurlijk.

graag met je technische achtergrond een uitleg waarom the breese zo werkt  :)
“The scientists of today think deeply instead of clearly. One must be sane to think clearly, but one can think deeply and be quite insane.”

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: a.b.d.o.n. op bezoek bij Epimetheus voor een DAC vergelijk
« Reactie #23 Gepost op: 23 april 2013, 13:31:32 »
Nu Epi,

Dan ben ik benieuwd naar de eigen uitleg aangaande het voor jouw vaststaande feit dat de VDH "The Breeze" kabel zo goed klinkt.
Mik het even in de betreffende kabelthread, daar is het on-topic.

Groet, Mark ;)
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: a.b.d.o.n. op bezoek bij Epimetheus voor een DAC vergelijk
« Reactie #24 Gepost op: 23 april 2013, 13:46:59 »
Here we go again............. Ik zie weer een discussie van 70 (zinloze) "kantjes' aankomen.

@ Markus laat..... Epi toch lekker in zijn (on)zin geloven.
@ Epi Er zijn genoeg fora waar ze jou wel serieus nemen. Wees verstandig! En zoek het hier niet op. ;)

Richard

Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: a.b.d.o.n. op bezoek bij Epimetheus voor een DAC vergelijk
« Reactie #25 Gepost op: 23 april 2013, 13:51:42 »
Here we go again............. Ik zie weer een discussie van 70 (zinloze) "kantjes' aankomen.

@ Markus laat..... Epi toch lekker in zijn (on)zin geloven.
@ Epi Er zijn genoeg fora waar ze jou wel serieus nemen. Wees verstandig! En zoek het hier niet op. ;)

Richard

Richard,

Vrijheid, blijheid.
Ik vraag het aan Epi omdat ik eigenlijk daarmee de verwachting uitspreek een verhaal te kunnen lezen wat "iets" nieuws bevat.
Het is niet de bedoeling een discussie om de discussie uit te lokken.

Het is mij dus te doen om de "eventuele" vernieuwing en dat mag natuurlijk geloofd of, juist niet, worden.

Groet, Mark ;)
« Laatst bewerkt op: 23 april 2013, 13:53:47 door Markus »
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Epimetheus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.004
Re: a.b.d.o.n. op bezoek bij Epimetheus voor een DAC vergelijk
« Reactie #26 Gepost op: 23 april 2013, 13:58:10 »
Citaat
Jannine Jansen klonk wel goed op spotivy trouwens,
:doh:

Wat is er loos? De Paracetamol vergeten?

Groet, Mark :)
ik verbaas me over het heen en weer geschuif...

Citaat
Ik heb niks met klasiek moet ik zeggen, wat mij wel opvalt is dat ik nog steeds geen enkele goed opgenomen klasieke plaat heb gehoort van oude meesters.

en dan ineens uit de hoge hoed komt er een vergelijk van janine jansen ,over spotify
spotify kan prima klinken ,maar vind het een beetje vreemd antwoord/vergelijk.

Ik heb de links gewoon opgezocht en de muziek beluisterd op kwaliteit bij spotivy.
Die cd klonk het beste, met nog een paar anderen, beter dan wat ik gewent was.
Wat is daar nou raar aan ?
Ik kan het bevestigen, meer niet.
Kennis ontstaat in de toekomst, wijsbegeerte is echter al aanwezig, H Zephrium 1923

ADAMaudio

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 193
Re: a.b.d.o.n. op bezoek bij Epimetheus voor een DAC vergelijk
« Reactie #27 Gepost op: 23 april 2013, 15:15:29 »
Citaat
Jannine Jansen klonk wel goed op spotivy trouwens,
:doh:

Wat is er loos? De Paracetamol vergeten?

Groet, Mark :)
ik verbaas me over het heen en weer geschuif...

Citaat
Ik heb niks met klasiek moet ik zeggen, wat mij wel opvalt is dat ik nog steeds geen enkele goed opgenomen klasieke plaat heb gehoort van oude meesters.

en dan ineens uit de hoge hoed komt er een vergelijk van janine jansen ,over spotify
spotify kan prima klinken ,maar vind het een beetje vreemd antwoord/vergelijk.

Ik heb de links gewoon opgezocht en de muziek beluisterd op kwaliteit bij spotivy.
Die cd klonk het beste, met nog een paar anderen, beter dan wat ik gewent was.
Wat is daar nou raar aan ?
Ik kan het bevestigen, meer niet.
en daarmee kunnen we ervan uit gaan dat klassieke muziek prima kan klinken,want janine jansen klonk wel ok via spotify  :sceptic:
“The scientists of today think deeply instead of clearly. One must be sane to think clearly, but one can think deeply and be quite insane.”

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.914
    • ARJANKU.IT service
Re: a.b.d.o.n. op bezoek bij Epimetheus voor een DAC vergelijk
« Reactie #28 Gepost op: 23 april 2013, 17:54:59 »
Vraagje uit interesse aan Epi: Wanneer was je voor het laatst bij een live symfonieorkest?
An inability to grasp science is no argument against it....

Epimetheus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.004
Re: a.b.d.o.n. op bezoek bij Epimetheus voor een DAC vergelijk
« Reactie #29 Gepost op: 23 april 2013, 18:45:37 »
Vraagje uit interesse aan Epi: Wanneer was je voor het laatst bij een live symfonieorkest?

Daar weet je het antwoord wel op denk ik, waarom betalen voor iets als je er niet van houd ?
Dus nooit.
Maar ik kan mij goed voorstellen hoe het zal klinken, tenminste dat is ook maar de vraag.
Neemt niet weg dat het op cd nooit zo klinkt zoals ik mij dat voorstel hoe het zou moeten klinken.
Kennis ontstaat in de toekomst, wijsbegeerte is echter al aanwezig, H Zephrium 1923