Auteur Topic: Wat lees je nu?  (gelezen 68437 keer)

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Wat lees je nu?
« Reactie #150 Gepost op: 03 oktober 2017, 19:14:12 »
Hier aan begonnen, wel van achteren naar voren lezen.




Verstuurd vanaf mijn SM-J500FN met Tapatalk


Jansen!

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.431
Re: Wat lees je nu?
« Reactie #151 Gepost op: 04 oktober 2017, 14:47:32 »
Hier aan begonnen, wel van achteren naar voren lezen.




Verstuurd vanaf mijn SM-J500FN met Tapatalk

In den beginne is dus pas aan het eind...?

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Wat lees je nu?
« Reactie #152 Gepost op: 04 oktober 2017, 14:57:27 »
Hier aan begonnen, wel van achteren naar voren lezen.




Verstuurd vanaf mijn SM-J500FN met Tapatalk

Ik heb er ook delen van gelezen, een Engelstalige uitvoering met verklaringen. Gewoon uit nieuwsgierigheid. Zie heel veel parallellen met de bijbel. Op een paar punten zijn ze het oneens, maar zolang er oorlog gevoerd wordt over kabeltjes zal dat ook wel problemen op blijven leveren...
Science is no democracy

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Wat lees je nu?
« Reactie #153 Gepost op: 04 oktober 2017, 15:30:44 »
In essentie zijn ze het helemaal oneens.   ;D


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Wat lees je nu?
« Reactie #154 Gepost op: 04 oktober 2017, 16:49:10 »
Afgelopen vakantie veel gelezen en bij thuiskomst blijf ik dan elk jaar weer lang plakken in het laatste boek waar ik in den vreemde aan ben begonnen. Nu is dat "de ontdekking van de hemel"  en dat is best wel een pil...
An inability to grasp science is no argument against it....

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Wat lees je nu?
« Reactie #155 Gepost op: 24 november 2017, 11:47:43 »

Kerken in rusland zijn stomverbaast hoe men in de EU met kerken omgaat,kerkgebouwen van honderden jr oud

worden hier gesloopt of aan verval overgelaten het toppunt is wel nederland, 60% procent is aan het vervallen of aan sloop toe

Het ergste vinden ze dat er een kerk in Arnhem is overgelaten aan skateboarders die over het altaar scheuren en nu er dan

instortings gevaar dreigt er geen cent over is voor restauratie.Neen zelfs Vadertje stalin hield belangrijke kerkgebouwen nog

in stand,ze vinden het een schande!
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Wat lees je nu?
« Reactie #156 Gepost op: 24 november 2017, 18:23:00 »
Hoe kom jij bij kerken in Rusland?
Science is no democracy

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Wat lees je nu?
« Reactie #157 Gepost op: 24 november 2017, 18:37:42 »
Ik lees nu het boek over Neil Young.

Kerken zijn mooie gebouwen, sommige dan, maar voor mij totaal onbelangrijk kom er dan ook nooit uit mezelf, wel op uitnodiging. Uit onderzoek blijkt dat slechts een op de zes Nederlanders nog regelmatig een religieuze dienst bezoekt. Als kerken overbodig zijn gewoon slopen.
« Laatst bewerkt op: 24 november 2017, 18:43:47 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Wat lees je nu?
« Reactie #158 Gepost op: 24 november 2017, 18:43:59 »


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Wat lees je nu?
« Reactie #159 Gepost op: 24 november 2017, 19:25:53 »
Ik lees nu het boek over Neil Young.

Kerken zijn mooie gebouwen, sommige dan, maar voor mij totaal onbelangrijk kom er dan ook nooit uit mezelf, wel op uitnodiging. Uit onderzoek blijkt dat slechts een op de zes Nederlanders nog regelmatig een religieuze dienst bezoekt. Als kerken overbodig zijn gewoon slopen.
Onderhoud van oude kerken is bijna onbetaalbaar. Je ziet dat kerkgemeenschappen hierdoor uit de oude kerken verhuizen naar nieuwbouw. Misschien kan de overheid er enkele monumentale behouden maar verder inderdaad gewoon opruimen. Het gaat tenslotte om de boodschap voor de gelovigen en niet om het gebouw. Als de Russen zich daar nu ook al mee gaan bemoeien...het moet ook niet gekker worden.
Science is no democracy

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Wat lees je nu?
« Reactie #160 Gepost op: 25 november 2017, 05:18:40 »
Ik lees nu het boek over Neil Young.

Kerken zijn mooie gebouwen, sommige dan, maar voor mij totaal onbelangrijk kom er dan ook nooit uit mezelf, wel op uitnodiging. Uit onderzoek blijkt dat slechts een op de zes Nederlanders nog regelmatig een religieuze dienst bezoekt. Als kerken overbodig zijn gewoon slopen.
Onderhoud van oude kerken is bijna onbetaalbaar. Je ziet dat kerkgemeenschappen hierdoor uit de oude kerken verhuizen naar nieuwbouw. Misschien kan de overheid er enkele monumentale behouden maar verder inderdaad gewoon opruimen. Het gaat tenslotte om de boodschap voor de gelovigen en niet om het gebouw. Als de Russen zich daar nu ook al mee gaan bemoeien...het moet ook niet gekker worden.

Niet specifiek in rusland maar in heel oosteuropa vind ik het prachtmonumenten.Alleen in moskau staan er 300.

Holland staat bekend om zijn molens en kerken en klompen dat is oeroude cultuur daar komen toeristen op af

en dat vooral uit het verre oosten.En dat zijn er geen 10 of 20 maar honderduizenden.

Wat is nederland zonder zijn beroemde schilders zoals rembrand,vermeer etc en op veel van deze schilderijen zijn afgebeeld

molens,kerken etc daar komen ze voor.

Dat heet cultuur! en dat vernietig je niet door het te slopen.Er is de laatste 50 jr al genoeg vernietigd.

En nieuwbouw van kerken of moskeejen vind ik oerlelijk en daar komt geen hond naar kijken,zelfs cultuurbarbaar Ando niet.

                                                                     
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Wat lees je nu?
« Reactie #161 Gepost op: 25 november 2017, 07:55:32 »
Wat is nederland zonder zijn beroemde schilders zoals rembrand,vermeer etc en op veel van deze schilderijen zijn afgebeeld
molens,kerken etc daar komen ze voor.

Dat heet cultuur! en dat vernietig je niet door het te slopen.Er is de laatste 50 jr al genoeg vernietigd.

 Toppie!

En wat te denken van de historische urguls Abraham.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Wat lees je nu?
« Reactie #162 Gepost op: 25 november 2017, 10:14:38 »
Als het echt historisch is hoeft het van mij niet weg en valt het volgens mij onder monumentenzorg. Maar er is ook veel ouwe troep, nog geen 100 jaar oud wat er ook gewoon niet uit ziet naar mijn smaak. Dat mag wat mij betreft opgeruimd worden.
Science is no democracy

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Wat lees je nu?
« Reactie #163 Gepost op: 25 november 2017, 10:39:58 »
Kijk, zoiets bedoel ik. De kerkgemeenschap liep terug van 3000 naar 300 mensen en kon het onderhoud niet meer betalen. Moet je zoiets nu echt in stand houden? Is dit cultuur? In een oude kerk mag ik graag naar binnen lopen maar hier loop ik echt met een grote boog omheen...
Science is no democracy

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Wat lees je nu?
« Reactie #164 Gepost op: 25 november 2017, 10:53:14 »
Wat je laat zien heeft wat mij betreft ook geen culturele waarde.  Er zijn in Rotterdam kerken verdwenen die dat wel hadden. 
Er is trouwens nog niet zo lang geleden een boek verschenen over oude, ook reeds gesloopte, en bestaande kerken.

http://www.magazine.nationalgeographic.nl/artikel/de-mooiste-kerken-van-nederland


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.