Auteur Topic: Wie helpt mij aan een SME armboard?  (gelezen 3251 keer)

Hans

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 1
Wie helpt mij aan een SME armboard?
« Gepost op: 14 april 2013, 15:34:00 »
Op dit moment ben ik een Thorens TD160 aan het modificeren. Ik wil hier een SME serie III arm op plaatsen, maar kan nergens een armboard vinden. De enige die ik heb gevonden worden door SME voor relatief veel geld verkocht. Weet iemand waar/hoe ik aan een armband kan komen?
KR 18-BSI mod. KR842VHD buizen
Dynavector P75 MKII
Thorens TD-160
Dynavector DV10X5
PMC 20.23

s_k

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 417
Re: Wie helpt mij aan een SME armboard?
« Reactie #1 Gepost op: 14 april 2013, 16:46:00 »
Vrees dat laten maken goedkoper is dan kopen, want ze zijn inderdaad al snel tegen de 100 euro.
Overigens, zonder je van gedachten te willen brengen, maar wellicht toch een tip;

Ik heb op mijn TD-166 II een Linn LX-V zitten en dat gaat prachtig. Stuk goedkoper armboard ook!
Maar als je de SME al hebt, vrees ik dat 't beunen of betalen wordt :D

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Wie helpt mij aan een SME armboard?
« Reactie #2 Gepost op: 14 april 2013, 16:55:51 »
Welkom Hans!

Heb je hier al eens gekeken?


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Sodejuu

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 1
Re: Wie helpt mij aan een SME armboard?
« Reactie #3 Gepost op: 14 april 2013, 19:44:54 »
Voor 4 tientjes kun je een SME armboard, aluminium gefreesd, uit GB laten komen. Kijk maar eens bij Soundsupports. Bedenk wel dat je ook een stuk uit het subframe moet slijpen, anders loopt de arm aan en kan het subframe niet vrij bewegen.

BTW, een SME op een Thorens TD160 series past eigenlijk niet. De kast is te smal waardoor je niet de juiste hoek kunt maken t.o.v. het plateau. Ergo niet de juiste fouthoek, overhang en nulpunten. Natuulijk kom er geluid uit, maar het kan dus beter. Daarom kun je beter een Linn op die speler zetten. Die past nl perfect.
« Laatst bewerkt op: 14 april 2013, 19:47:53 door Sodejuu »