Auteur Topic: Gezellige luisterdag bij o8-Carni-8o thuis  (gelezen 57590 keer)

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Gezellige luisterdag bij o8-Carni-8o thuis
« Reactie #150 Gepost op: 24 april 2013, 07:11:08 »
Die vind ik er ook heel mooi uit zien.  :-* Wat is dat voor moois?!

Ik zal verder gaan met de aankomende monitoren in dit draadje: http://www.hififreaks.nl/index.php/topic,144.135.html
« Laatst bewerkt op: 24 april 2013, 07:12:43 door o8-Carni-8o »
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Gezellige luisterdag bij o8-Carni-8o thuis
« Reactie #151 Gepost op: 24 april 2013, 07:55:21 »
Die vind ik er ook heel mooi uit zien.  :-* Wat is dat voor moois?!

Ik zal verder gaan met de aankomende monitoren in dit draadje: http://www.hififreaks.nl/index.php/topic,144.135.html
http://www.jkacoustics.com/home/?portfolio_page=jk-reference-1
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

Koen

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 716
Re: Gezellige luisterdag bij o8-Carni-8o thuis
« Reactie #152 Gepost op: 24 april 2013, 23:15:10 »
Dynaudio BM6A wannabe PA? Ga je mond spoelen  :P

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Gezellige luisterdag bij o8-Carni-8o thuis
« Reactie #153 Gepost op: 25 april 2013, 06:25:50 »
Dynaudio BM6A wannabe PA? Ga je mond spoelen  :P

Sorry Koen  :-[ ;D

Het zullen ongetwijfeld hele goede luidsprekers zijn (hetzelfde als bijvoorbeeld de planars), maar het zou betekenen dat we meer moeten aanpassen dan we op dit moment willen. Het idee is om iets moois te bouwen rondom de Vincent combinatie en terug te gaan naar één set in de luisterkamer. Er gaat ongetwijfeld nog een dag komen dat actieve luidsprekers hier ok een plekje gaan krijgen.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Baardmannetje

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 206
Re: Gezellige luisterdag bij o8-Carni-8o thuis
« Reactie #154 Gepost op: 26 april 2013, 09:13:58 »
« Laatst bewerkt op: 26 april 2013, 09:17:01 door Baardmannetje »

Koen

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 716
Re: Gezellige luisterdag bij o8-Carni-8o thuis
« Reactie #155 Gepost op: 26 april 2013, 11:39:25 »
Dynaudio BM6A wannabe PA? Ga je mond spoelen  :P

Sorry Koen  :-[ ;D

:))

Actief is trouwens leuk, maar in het geval van een monitor is puur en alleen het actieve filter en twee losse versterkers m.i. niet doorslaggevend qua geluid. Een goed passief filter presteert ook prima, en het toeval wil dat die jongens van Dynaudio daar nu net heel handig mee zijn  ;)

Een goed argument voor actieve speakers is mijns inziens vooral dat je geen eindversterker nodig hebt, wat ruimte en gedoe scheelt. En combineren met subwoofers, DSP toepassen en dergelijke gaat ook (iets) gemakkelijker met actieve speakers. Verder... Ach...

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Gezellige luisterdag bij o8-Carni-8o thuis
« Reactie #156 Gepost op: 26 april 2013, 12:00:35 »
Dynaudio BM6A wannabe PA? Ga je mond spoelen  :P

Sorry Koen  :-[ ;D

:))

Actief is trouwens leuk, maar in het geval van een monitor is puur en alleen het actieve filter en twee losse versterkers m.i. niet doorslaggevend qua geluid. Een goed passief filter presteert ook prima, en het toeval wil dat die jongens van Dynaudio daar nu net heel handig mee zijn  ;)

Een goed argument voor actieve speakers is mijns inziens vooral dat je geen eindversterker nodig hebt, wat ruimte en gedoe scheelt. En combineren met subwoofers, DSP toepassen en dergelijke gaat ook (iets) gemakkelijker met actieve speakers. Verder... Ach...

Van wat ik tot nu toe allemaal beluisterd heb komen de Dynaudio's bijzonder goed uit de verf. Wellicht dat ik te bevooroordeeld ben, maar de GX100's van MA raakten mij echter tot nu toe het meest. Daarnaast vind ik het uiterlijk ook erg belangrijk en dat winnen de MA's , in mijn ogen, ook. Ik zal ze nog eens direct met elkaar vergelijken in een luistertest. Een winkel om de hoek voort namelijk beide merken.

#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Gezellige luisterdag bij o8-Carni-8o thuis
« Reactie #157 Gepost op: 26 april 2013, 13:39:18 »
Ook wl wil je geen actives; ga toch maar eens de bm6a mk2 luisteren.

Dat is echt een flinke stap beter. Ik had de bm6a's en vond de excite bookshelves erg tegenvallen toen ik ze hoorde.

Niet dat ze slecht zijn maar de bm6a's is heel wat anders!!
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Gezellige luisterdag bij o8-Carni-8o thuis
« Reactie #158 Gepost op: 26 april 2013, 13:42:03 »
Bij feedback kun je ze luisteren. Die hebben meerdere locaties in nl.  :)
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Gezellige luisterdag bij o8-Carni-8o thuis
« Reactie #159 Gepost op: 26 april 2013, 13:54:18 »
Bij feedback kun je ze luisteren. Die hebben meerdere locaties in nl.  :)

Deze zondag moet ik toevallig in de binnenstad van Den Haag zijn. Ik zie net dat de firma Rockpalace ze ook in het assortiment heeft zitten. Dadelijk even een afspraak maken om ze te beluisteren.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A