Auteur Topic: Marantz Model 6170  (gelezen 12607 keer)

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Marantz Model 6170
« Gepost op: 07 april 2013, 22:02:41 »
Vanmiddag een Marantz Model 6170 opgehaald. Ziet er heel netjes uit, helemaal compleet, alleen een scheur in een hoek van de stofkap. Ook de rubber pootjes zijn compleet verteerd en liggen er onderuit. Is daar nog iets voor te krijgen of moet ik zelf iets gaan maken?



Wat ik zo mooi vind aan deze draaitafel is het verlichte 'raam'. En hij past natuurlijk mooi bij mijn bij elkaar gesprokkelde vintage Marantz setje. Hoewel ik 'm misschien ook wel in de huiskamer wil houden... dan moet ik alleen ergens een phono correctieversterker opduikelen.

Nu heb ik er ook nog een nieuw element bij gekregen: Tonar No 734 staat er op het doosje. Is dat wat? Ik heb er (nog) helemaal geen verstand van.......
Science is no democracy

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Marantz Model 6170
« Reactie #1 Gepost op: 07 april 2013, 22:07:19 »
Ik heb 'm ook gehad!  Hij staat nu mooi te zijn bij andere vintage Marantzen in Frankrijk.

Ik zou kijken op MP of je een eenvoudiger modelletje voor weinig kunt scoren waar je de voeten e.d. van kunt uitwisselen.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Marantz Model 6170
« Reactie #2 Gepost op: 07 april 2013, 22:50:21 »
Leuk!

Ik heb de 6150 gehad toen ik een jaar of 15 was. Nagenoeg dezelfde uitvoering (of dezelfde) in nep-hout uitvoering.
Veel plezier ermee!

Groet, mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Marantz Model 6170
« Reactie #3 Gepost op: 10 april 2013, 16:13:12 »
Kan iemand mij nog iets vertellen over de Tonar No 734? Is dat wat of is dat niks?

Nu heb ik ook nog een nieuw Shure M25C element liggen. Is dat beter?
Science is no democracy

s_k

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 417
Re: Marantz Model 6170
« Reactie #4 Gepost op: 10 april 2013, 21:52:36 »
Tonar No 734 is een naald, niet het element.
Zo te zien zit er een goedkoop Audio Technica elementje onder.
Is niet veel, maar de speler is ook geen superduper duur dik element 'waard'.
De M25C is een budget DJ knalbak. Geen serieus hifi element.
Leuk Grado Blackje eronder of een Audiotechnica AT95E en je hebt een lekker spelertje (hopelijk) voor een leuk prijsje :).

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Marantz Model 6170
« Reactie #5 Gepost op: 18 april 2013, 09:38:56 »
Kan iemand mij vertellen waar de knop 'manual/auto' voor dient?

Hij staat nu lekker te spelen, alleen de 'auto shut off' werkt niet meer... da's dan weer jammer.

De defecte rubber poten met veren heb ik vervangen door mooie dikke rubber poten die eigenlijk voor luidsprekers bedoeld zijn (Conrad). De uit de bodem stekende componenten zijn nu netjes vrij van de plank waar hij op staat. Omdat hij een de muur hangt is die extra demping van de oude veer-poten ook niet echt noodzakelijk...
Science is no democracy

s_k

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 417
Re: Marantz Model 6170
« Reactie #6 Gepost op: 19 april 2013, 19:27:35 »
Als ik me niet vergis start 'ie op 'auto' vanzelf als je op 'start' duwt en op manual moet je de arm er met de hand op zetten en start 'ie alleen het plateau.
Geloof ik hoor! Het is lang geleden.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Marantz Model 6170
« Reactie #7 Gepost op: 20 april 2013, 19:31:29 »
Het was even zoeken: als hij op 'auto' staat gaat hij pas draaien als je de arm laat zakken en stopt hij automatisch aan het eind van de plaat. Ik dacht eerst dat hij helemaal niet ging draaien op 'auto', op manual gaat hij namelijk gelijk draaien als je de power 'on' zet... vandaar de verwarring.
Science is no democracy

Sjon1975

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 6
Re: Marantz Model 6170
« Reactie #8 Gepost op: 06 oktober 2018, 11:55:09 »
Ook pas een 6170 op gehaald omdat dat beter bij mijn vintage marantz set past als de yamaha die ik had staan. Voor de zekerheid even een nieuwe naald geplaatst. Nu is mijn vraag hoe stel ik ( op de gemakkelijkste manier zonder hogere wiskunde ) de arm het beste af ?