Auteur Topic: Marantz Model 6170  (gelezen 12607 keer)

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Marantz Model 6170
« Gepost op: 07 april 2013, 22:02:41 »
Vanmiddag een Marantz Model 6170 opgehaald. Ziet er heel netjes uit, helemaal compleet, alleen een scheur in een hoek van de stofkap. Ook de rubber pootjes zijn compleet verteerd en liggen er onderuit. Is daar nog iets voor te krijgen of moet ik zelf iets gaan maken?



Wat ik zo mooi vind aan deze draaitafel is het verlichte 'raam'. En hij past natuurlijk mooi bij mijn bij elkaar gesprokkelde vintage Marantz setje. Hoewel ik 'm misschien ook wel in de huiskamer wil houden... dan moet ik alleen ergens een phono correctieversterker opduikelen.

Nu heb ik er ook nog een nieuw element bij gekregen: Tonar No 734 staat er op het doosje. Is dat wat? Ik heb er (nog) helemaal geen verstand van.......
Science is no democracy

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Marantz Model 6170
« Reactie #1 Gepost op: 07 april 2013, 22:07:19 »
Ik heb 'm ook gehad!  Hij staat nu mooi te zijn bij andere vintage Marantzen in Frankrijk.

Ik zou kijken op MP of je een eenvoudiger modelletje voor weinig kunt scoren waar je de voeten e.d. van kunt uitwisselen.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Marantz Model 6170
« Reactie #2 Gepost op: 07 april 2013, 22:50:21 »
Leuk!

Ik heb de 6150 gehad toen ik een jaar of 15 was. Nagenoeg dezelfde uitvoering (of dezelfde) in nep-hout uitvoering.
Veel plezier ermee!

Groet, mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...