Auteur Topic: Het Hififreaks muzikanten topic.  (gelezen 4026 keer)

Mister T.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.960
  • † 02-12-2020
Het Hififreaks muzikanten topic.
« Gepost op: 05 april 2013, 20:21:04 »
Onder de leden van Hififreaks neemt muziek een belangrijke plaats in blijkens de posts in andere topics.
LP's, CD's en andere mogelijkheden worden vermeld om muziek te beluisteren, zo ook concertbezoek.
Nu ben ik benieuwd wie van ons zelf muziek heeft gemaakt en misschien nog wel doet.
Was het op school, vereniging, band of in je uppie? En welk genre?
Laat ik een opstapje maken.
Als peuter ben ik begonnen met een mondharmonica en daarna blokfluit.
Ik zal een jaar of 11 geweest zijn toen ik mijn eerste gitaar in handen kreeg. Akoestisch met nylon snaren. Stemmen
kreeg ik daardoor snel onder de knie :P  Een jaar les gehad in de winkel waar ook een begin gemaakt werd met noten lezen.
Toen twee jaar naar de muziekschool. De gitaar werd ingeruild voor een beter exemplaar om mij te verdiepen in het "klassiek".
Daarna de eerste  elektrische gitaar welke versterkt werd door een oude buizenradio. Al snel kwam een tweede gitaar, Framus, en de
eerste comboversterker  van Marlboro. Toen kwam een bas en een 12 snarige EKO. Daarnaast de pedalen voor vervorming ;D
Omdat e.e.a. best harder kon werd gekozen voor een Marlborobox met versterker waar je ook een bas of orgel op aan kon sluiten.
Daar heb ik later nog veel plezier van gehad toen junior op keyboardles ging en ik ook daarop ging pingelen.

Dit is, zij het summier, mijn verleden. En die van jullie?
ADAM    Bryston     DENON

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Het Hififreaks muzikanten topic.
« Reactie #1 Gepost op: 05 april 2013, 20:47:03 »
Ik werd altijd de klas uitgestuurd bij Dhr. G de Wit. (Hij was van Belgische afkomst) En wij hoorden van de ouderejaars studenten dat als je tijdens de les, de zachte G van fietspomp zou zeggen dat hij zou flippen. Tja...... En aangezien toch iemand het moest doen..... :evil:
Om een heel lang verhaal kort te maken.... Ik moest de nodige handenarbeid verrichten..... En het is tussen Dhr. G de Wit mijzelf, en de muziek(instrumenten) nooit meer goed gekomen. Ik heb er later lang over nagedacht om een instrument te gaan bespelen. De saxofoon spreekt me nog altijd aan, maar ik heb een tijd geleden besloten het bij het luisteren van muziek te laten. Ik kan dus geen noot lezen of spelen en als ik ga zingen dan komt er een echtscheiding denk ik ;)
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Mister T.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.960
  • † 02-12-2020
Re: Het Hififreaks muzikanten topic.
« Reactie #2 Gepost op: 05 april 2013, 21:14:43 »
School blijft je altijd bij, op welke wijze dan ook ;D
Op de lagere school kwam regelmatig een  'kwekeling" om ervaring op te doen.
Dat uitte zich meestal in een mooi bijbelverhaal of muziek voor zo ver ik mij kan herinneren.
Die mensen bespeelde meestal blokfluit of orgel. Tot er een heer met een gitaar binnen kwam die
alle harten van de kinderen stal: nog nooit vertoond! Intussen wist allang wat de Stones op gitaar konden :o 8)
« Laatst bewerkt op: 05 april 2013, 21:16:30 door Mister T. »
ADAM    Bryston     DENON

Jansen!

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.431
Re: Het Hififreaks muzikanten topic.
« Reactie #3 Gepost op: 06 april 2013, 14:08:00 »
Als kind zong ik altijd. In bed, in de tuin... overal.
Op de mavo was mijn muziekleraar verbijsterd toen hij mij een stukje solo liet zingen.
Later echter niets meer mee gedaan, maar een paar jaar geleden heb ik voor de grap een paar maanden zangles genomen.
Bleek dat ik na een week al een bereik van drie en halve octaaf had en nog zuiver kon zingen ook  ;)
Leuk om te weten, maar ik doe er verder niets mee.
In de vierde klas (groep 6) ben ik accordeon gaan spelen en heb dat vijf jaar volgehouden. John Woodhouse was destijds mijn idool  ::)
Toen kreeg ik belangstelling voor popmuziek en belandde de trekzak op zolder.
In de punkperiode een echte Hondo Telecaster aangeschaft, waar ik een fuzzpedaal inbouwde. Deze was met schakelaars op de slagplaat te bedienen.
Na een paar maanden raggen ben ik geswitcht naar een rose imitatie Rickenbacker 4001. EH Small Stone en EH Harmonizer (of iets dergelijks) er achter geknoopt en ik had een zaalbreed basgeluid.
Véél muziekloze jaren later heb ik een jaar of zes in een band gespeeld met diverse invloeden: de zanger was een soulkerel, de saxofonist kwam uit de jazzhoek en de gitarist en drummer hadden een symphonische rock achtergrond. Voeg daarbij mijn punkverleden en je hebt een fijne fusion.
Tot zover (ik typ dit tussen de werkzaamheden door); later meer.

s_k

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 417
Re: Het Hififreaks muzikanten topic.
« Reactie #4 Gepost op: 06 april 2013, 14:22:34 »
Ik kan naar 't schijnt heel behoorlijk zingen en ik kan noten lezen, dat is 't wel ongeveer :).
Verder heb ik een heel goed geheugen voor geluid, waar soms dankbaar gebruik van wordt gemaakt door mede audiogekken.
Ik ben vooral een passief genieter, maar dan wel een echte muziekfreak die z'n ins en outs in 't hedendaagse muziekwereldje kent, waar 't gaat om de 'betere' (imo: Niet stamp/dreun) muziek.

Mister T.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.960
  • † 02-12-2020
Re: Het Hififreaks muzikanten topic.
« Reactie #5 Gepost op: 06 april 2013, 16:25:32 »
Dank heren voor de leuke reacties! Ik zal proberen om mijn eerste post wat te verluchtigen met wat
oude foto's maar daartoe moet ik een duik nemen in een stapel albums en scans maken. Komt goed 8) ;D
ADAM    Bryston     DENON

Jansen!

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.431
Re: Het Hififreaks muzikanten topic.
« Reactie #6 Gepost op: 06 april 2013, 21:57:01 »
Oude foto? No, vorruit dan:


Mister T.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.960
  • † 02-12-2020
Re: Het Hififreaks muzikanten topic.
« Reactie #7 Gepost op: 07 april 2013, 19:16:20 »
 :claps: 8)
ADAM    Bryston     DENON

Jansen!

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.431
Re: Het Hififreaks muzikanten topic.
« Reactie #8 Gepost op: 07 april 2013, 20:09:23 »
:claps: 8)

Was bij een talentenjacht in een lokaal zeer beroemd jeugdhonk ergens in Drenthe, waar wij -vanwege omkoping van jurylid B.M.- op de 7e plaats eindigden en wij eigenlijk de Neil Young kloonwinnaar 'n pak op pèns wilden geven.
Twee van onze eigen roadies bedienden toen de rookbomonstekers, waarvan er één in mijn kruis afging.

minplus

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 456
Re: Het Hififreaks muzikanten topic.
« Reactie #9 Gepost op: 07 april 2013, 21:44:06 »
 ;D Benieuwd waar dat hier in de Drentse dreven was.

Na een optreden met een vriend in 1961 in de 1e klas van de middelbare school op de muziekmiddag (groot succes, het klonk voor geen meter maar we hebben wel heel veel lol gehad) besloten dat het handiger was een goeie set aan te schaffen en schitterend werk van anderen te beluisteren dan jaren oefenen om het eigen geluid voor mij acceptabel te maken en de gitaar aan de wilgen gehangen. Nooit veel spijt van gehad.

Jansen!

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.431
Re: Het Hififreaks muzikanten topic.
« Reactie #10 Gepost op: 07 april 2013, 21:46:37 »
;D Benieuwd waar dat hier in de Drentse dreven was.

Na een optreden met een vriend in 1961 in de 1e klas van de middelbare school op de muziekmiddag (groot succes, het klonk voor geen meter maar we hebben wel heel veel lol gehad) besloten dat het handiger was een goeie set aan te schaffen en schitterend werk van anderen te beluisteren dan jaren oefenen om het eigen geluid voor mij acceptabel te maken en de gitaar aan de wilgen gehangen. Nooit veel spijt van gehad.

Zegt "The House (of the rising sun)" in Gieten je wat?
« Laatst bewerkt op: 08 april 2013, 11:43:12 door Jansen! »

Mister T.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.960
  • † 02-12-2020
Re: Het Hififreaks muzikanten topic.
« Reactie #11 Gepost op: 09 april 2013, 18:54:48 »
Zal vernoemd zijn naar het nummer van The Animals met Eric Burdon en Alan Price op keyboard :) Prachtnummer 8)
Toen moest elke gitarist dat kunnen spelen :P   Het gekke was dat, alhoewel ik niet kon zingen (en nog niet), ik
de akkoorden eindeloos moest herhalen voor de dames die dat prachtig vonden terwijl ik het zelf stomvervelend vond.
In een band heb ik nooit echt gespeeld, wel deed ik met anderen muziek maken. Nu vond ik het leuk om blues/rhythm blues
te spelen. In dienst leende ik dan een gitaar van een maat die weer blij was dat dat ding een keer gestemd werd.
Nu was er één, overgeplaatst van een ander squadron, die zei: Na het volgende verlof nog een keer en ik ga bassen!
Komtie aan met een soort van minituba :o  En ik moet zeggen: Hij kon er mee overweg :yeah:
In no-time zat de hele crew bij mij op te kamer en werd er in de mess weinig verdiend..
Kortom, een mooie mix van een akoestische gitaar en koper ;D
ADAM    Bryston     DENON