Auteur Topic: Kabel Ervaringen  (gelezen 90682 keer)

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Kabel Ervaringen
« Gepost op: 28 maart 2013, 12:04:37 »
Beste medeforummers,

Deze thread open ik om uw ervaringen omtrent kabels met elkaar te kunnen delen. De benadering is niet wetenschappelijk en dat moet deze ook niet zijn of worden, afhankelijk van hoe elk van ons (individueel dus) tot keuzes komt.
Daar kunnen uiteraard wél wetenschappelijke feiten aan ten grondslag liggen, maar het gaat dus om de keuze en de filosofie van het individu.

De discussie moet "open" (lees: een dialoog) zijn en blijven met begrip voor elkaars opvattingen en visies.
Of deze al dan wel of niet voldoen aan de referentie van waarheidsvinding is een andere vraag en doet niet ter zake.

Want; Op basis van "persoonlijke waarheidsvinding" heeft ieder indivdu uiteindelijk "het gelijk" aan zijn of haar zijde.

Daarmee wil ik graag eindigen.
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

s_k

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 417
Re: Kabel Ervaringen
« Reactie #1 Gepost op: 28 maart 2013, 12:09:24 »
De interlinks die ik gebruik zijn ' bang for the buck' Prefer MGK18 met Nakamichi nep WBT locking RCA.
Klinkt voor mijn set helemaal goed, en is betaalbaar.
Nu nog fatsoenlijke luidsprekerkabel.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Kabel Ervaringen
« Reactie #2 Gepost op: 28 maart 2013, 12:36:10 »
Ik doe het met dropveters en wat dikker koperdraad als luidsprekersnoer. Tussen verschillende interlinks hoor ik geen verschil, tussen diverse koperdraad als luidsprekersnoer ook niet.

Exotische snoeren heb ik nooit geprobeerd, heb er ook eigenlijk geen behoefte aan dus dat houden we maar zo...
Science is no democracy

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: Kabel Ervaringen
« Reactie #3 Gepost op: 28 maart 2013, 12:44:45 »
Ik gebruik dropveters en v/d hul interlinks.
De v/d hul heb ik tweedehands.
Ik ben daar tevreden mee en heb geen enkele behoefte om veel geld uit te geven aan dure kabels.

I love vintage.

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Kabel Ervaringen
« Reactie #4 Gepost op: 28 maart 2013, 12:59:49 »
Ik gebruik dropveters en v/d hul interlinks.
De v/d hul heb ik tweedehands.
Ik ben daar tevreden mee en heb geen enkele behoefte om veel geld uit te geven aan dure kabels.

Idem. Al mijn interlinks zijn van v/d Hul en Ixos. 2e hands op de kop getikt en naar volle tevredenheid. Ls-kabels ook van v/d Hul, Qed en 2,5mm koperdraad. Her en der nog een zwik imitatie Nakamichi pluggen voor het makkelijk aan/afkoppelen. Al mijn hdmi's zijn van de Action en ik heb een 5m optische kabel via een of andere webshop gekocht.

I'm a happy camper with money to spare on music  ;D
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Ruud13

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 502
Re: Kabel Ervaringen
« Reactie #5 Gepost op: 28 maart 2013, 14:14:14 »
Al mijn verbindingkabels zijn ZHU-snoertjes. ZHU staat voor: Zo Het Uitkomt. De luidsprekerkabels zijn NMM (Niks Mis Mee) -snoeren. Het kenmerk van alle snoeren is dat het gebruikte kontaktmateriaal goed contact maakt en het snoer standaard koperen geleiders bevat.

jaap

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.349
  • dik tevreden met dunne vliezen
Re: Kabel Ervaringen
« Reactie #6 Gepost op: 28 maart 2013, 16:01:23 »
niets exotisch meer hier. Koperkabel en vergulde stekers.., that's all folks.
Pioneer, Philips 104, Onkyo D, Harman Kardon, Magnepan, Alesys, 2x REL.

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Kabel Ervaringen
« Reactie #7 Gepost op: 28 maart 2013, 17:21:47 »
Hier Oehlbach Silverstream LS kabel afgewerkt met Nakamichi pluggen en Vorken (deze kabel is plat makkelijk voor achter de verwarming)



De Interlinks die ik gebruik zijn de Analog Two van signalcable
Deze heb ik destijds nieuw besteld uit de USA omdat ik eens weer wat anders wou als de rest ;)



Tevens een setje interlinks van Siltech SQ 80 G2 Interlink Deze zaten bij de Sphinx set die ik kocht

soort gelijk als dit alleen dan afgewerkt met Neutrik
« Laatst bewerkt op: 29 maart 2013, 08:21:08 door Richard »
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Martin Schouten

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 214
  • You can only do things by heart, when you mean it.
    • Multimedia Hifi Solutions
Re: Kabel Ervaringen
« Reactie #8 Gepost op: 28 maart 2013, 18:06:25 »
De kabels die ik gebruik zijn van Oehlbach.
Zowel de luidspreker kabels zijn zowel de koperen als de zilveren van Oehlbach.
En de rest van de aansluitingen zijn van Oehlbach zowel optische als Analoog.

Groetjes
Martin
Woonkamer: Polkaudio LSi9(f)/LSiC(c)/LSiFX(r)  Polkaudio: subwoofer DSWpro660wi (2)    Onkyo PA-MC5500   Onkyo PR-SC5507    Pioneer PL300     Zelfbouw: Silverstone       Kabels: Oehlbach en Cambridge en Homemade

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Kabel Ervaringen
« Reactie #9 Gepost op: 28 maart 2013, 18:48:36 »
Mijn interlinks zijn gemaakt van de kabel die ook gebruikt is in mijn buizenversterkers. Het is een kabel die vroeger  in de mobiele telefoons van Ericsson zat. De stekkers zijn van WBT. Tussen de pick-up versteker en de vv zit de goedkoopste Oehlbach van 2 meter lang.
Luidsprekerkabel is van Monster, deze zaten bij de luidsprekers toen ik deze kocht. Ze zitten er nu 10 jaar aan, er zijn geen plannen om dit te veranderen.
Stroomkabels zijn WVI ( wat voorhanden is)
« Laatst bewerkt op: 28 maart 2013, 19:20:07 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Kabel Ervaringen
« Reactie #10 Gepost op: 29 maart 2013, 07:14:58 »
Ik heb ervaring met NHV, VLS, MIT, VDH, Monster, Dropveter, TaraLabs, NN-Cable, Jackson enz.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Jan

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 874
Re: Kabel Ervaringen
« Reactie #11 Gepost op: 29 maart 2013, 19:17:55 »
Gebruik nu de Prefer MGK-226 als interlinks en de Canare 4S8 als luidsprekerkabels.

MarcW

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 170
Re: Kabel Ervaringen
« Reactie #12 Gepost op: 29 maart 2013, 19:36:42 »
He leuk kabeltjes  ;D

Momenteel in gebruik RU Connected en W&W The Signal One interlink. Voor deze interlinks heb ik geprobeerd Audioquest,Chord, W&M. In aantocht is een Kimber PBJ.

Speakerkabel momenteel Chord Carnival SilverScreen. Daarvoor Audioquest,vd Hul,Monster en W&M
« Laatst bewerkt op: 29 maart 2013, 22:09:25 door MarcW »
Yamaha RN 803 D. Clearaudio LP Speler. Elipson Planet L Speakers -  Audioquest Rocket 44 Speakerkabel. Kimber PBJ Interlink.

Jansen!

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.431
Re: Kabel Ervaringen
« Reactie #13 Gepost op: 29 maart 2013, 20:56:44 »
Speakerkabel 4 mm & dikke dropveters.

a.b.d.o.n.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.026
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
Re: Kabel Ervaringen
« Reactie #14 Gepost op: 29 maart 2013, 20:57:19 »
Toen ik aan het verbouwen was, heb ik in 1 moeite door een sjieke stroomkabel vanuit een aparte groep naar de set gelegd. Ook heb ik een mooi stekkerblok in elkaar gehobbiet.

Met de lyngdorf kwamen 2 sets siltecs, met de NAD 565 ook kabels. De netwerkkabel is CAT5e en die wil ik nog eens upgraden). Met verschillende versterkers kwamen ook weleens kabels.

De dynavox kabels zien er mooi uit en vond ik niet duur.

Ik had ook alleen gamma kabels kunnen hebben.. Maar soms loopt het zoals het loopt.
Over mijn smaak valt te twisten