Auteur Topic: Nogmaals: ervaringen Delta glasvezel  (gelezen 1922 keer)

Jansen!

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.431
Re: Nogmaals: ervaringen Delta glasvezel
« Reactie #15 Gepost op: 07 november 2023, 10:17:19 »
Dank voor uw meldingen. Ik weet genoeg.
De eerste ervaringen met de helpdesk en financiële afdeling van Delta waren ook niet hoopgevend.

Als je zoekt op recente ervaringen met de uitrol van glasvezel verbindingen via Delta dan kom je bijna uitsluitend slechte ervaringen tegen. Ik kon er ook voor kiezen (keus uit 1: alleen Delta hier) maar heb het vanwege de verhalen die ik gehoord heb van mensen uit de omgeving en de tientallen slechte ervaringen die je leest op internet niet gedaan. Dan maar ff geen glasvezel.

Ondertussen overgestapt op het snelste abonnement van Ziggo (wat ook nog eens goedkoper is...) en dat bevalt prima. Upload is natuurlijk slechts 10 procent van de 1 gig, maar dat is voor mij niet zo interessant. Als ik al eens een groot bestand wil verzenden mag dat rustig 5 of meer minuten duren.

bst

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 355
Re: Nogmaals: ervaringen Delta glasvezel
« Reactie #16 Gepost op: 07 november 2023, 12:34:22 »

Ondertussen overgestapt op het snelste abonnement van Ziggo (wat ook nog eens goedkoper is...) en dat bevalt prima. Upload is natuurlijk slechts 10 procent van de 1 gig, maar dat is voor mij niet zo interessant. Als ik al eens een groot bestand wil verzenden mag dat rustig 5 of meer minuten duren.

Voor mijn verhuizing had ik glas, nu al weer 8 jaar geen glas. Ik heb het nog niet gemist. Het enige dat ik serieus irritant vind zijn de verhogingen van KPN nadat ze XS4all hadden overgenomen. Meerdere keren per jaar. Ik betaal nu 2 keer zoveel als voor mijn verhuizing (100% stijging in 8 jaar) voor een verbinding die maar 20% van de snelheid biedt van het glas dat ik had. Maar goed, het werkt. Tot nu toe weinig onderbrekingen gehad. Ik wacht denk ik nog even totdat er anderen bij op de glaskabel mogen van Delta en hopelijk kan ik dan gebruik maken van Freedom internet.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Nogmaals: ervaringen Delta glasvezel
« Reactie #17 Gepost op: 15 november 2023, 18:58:56 »
We hebben het modem van Odido binnen. Daar zit ook een glasvezelkabel van ongeveer een meter bij. Maar er zit helemaal geen glas-aansluiting op dat modem. Ben dan toch erg benieuwd hoe ze dat gaan doen. Ben bang voor een gebed zonder eind…


Groeten, Ando.
Science is no democracy

dickster

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.078
Re: Nogmaals: ervaringen Delta glasvezel
« Reactie #18 Gepost op: 15 november 2023, 19:11:36 »
Als het goed is komt er nog een converter in je meterkast bij de glasvezel aansluiting. Deze zitten bij mij in de meterkast. De converter wordt gevoed met de glasvezelkabel en vandaar ga je naar UTP.






Op dat zwarte kastje zitten dipswitches die goed ingesteld moeten worden.

grts Dick
« Laatst bewerkt op: 15 november 2023, 19:19:51 door dickster »
Advance Paris Myconnect 250
pro-ject debut pro
T+A criterion TCI 2E
Cardas quadlink 5c

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Nogmaals: ervaringen Delta glasvezel
« Reactie #19 Gepost op: 15 november 2023, 19:42:03 »
Als het goed is komt er nog een converter in je meterkast bij de glasvezel aansluiting. Deze zitten bij mij in de meterkast. De converter wordt gevoed met de glasvezelkabel en vandaar ga je naar UTP.






Op dat zwarte kastje zitten dipswitches die goed ingesteld moeten worden.

grts Dick
Zo’n ‘glasbox’ hangt er inderdaad, heeft KPN er een paar weken geleden opgehangen.



Maar ik vraag me af of Odido deze gaat gebruiken. Daarnaast piept en gilt dat ding als een gek, die wil ik echt niet houden. Ik heb er de voeding uit getrokken om m stil te krijgen.


Groeten, Ando.
Science is no democracy

dickster

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.078
Re: Nogmaals: ervaringen Delta glasvezel
« Reactie #20 Gepost op: 15 november 2023, 19:47:33 »
Ik heb geen idee maar je kunt wel zien of er een glasvezel aansluiting op zit toch? Het kastje wat er bij mij geplaatst is maakt geen enkel geluid.

grts Dick
Advance Paris Myconnect 250
pro-ject debut pro
T+A criterion TCI 2E
Cardas quadlink 5c

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Nogmaals: ervaringen Delta glasvezel
« Reactie #21 Gepost op: 15 november 2023, 20:58:02 »
Ik heb geen idee maar je kunt wel zien of er een glasvezel aansluiting op zit toch? Het kastje wat er bij mij geplaatst is maakt geen enkel geluid.

grts Dick
De witte kabel links is de inkomende glasvezel, de kabel rechts is de UTP waar het modem aan moet komen. De meegeleverde glasvezelkabel past nergens in…


Groeten, Ando.
Science is no democracy

dickster

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.078
Re: Nogmaals: ervaringen Delta glasvezel
« Reactie #22 Gepost op: 15 november 2023, 21:19:08 »
Ik heb geen idee maar je kunt wel zien of er een glasvezel aansluiting op zit toch? Het kastje wat er bij mij geplaatst is maakt geen enkel geluid.

grts Dick
De witte kabel links is de inkomende glasvezel, de kabel rechts is de UTP waar het modem aan moet komen. De meegeleverde glasvezelkabel past nergens in…


Groeten, Ando.
Okay. Blijft het waardeloos dat dat kastje zoveel lawaai maakt.

grts Dick
Advance Paris Myconnect 250
pro-ject debut pro
T+A criterion TCI 2E
Cardas quadlink 5c