Auteur Topic: De set van Infinity  (gelezen 7621 keer)

Bloom

• Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: De set van Infinity
« Reactie #420 Gepost op: 17 februari 2019, 14:26:25 »
Klasse D roept over het algemeen geen warme gevoelens op bij audiofielen. Meer is het niet....de ervaring/beleving bevestigd dat vaak ook nog eens. Zegt verder vrij weinig. Mijn ervaring met klasse D is namelijk compleet anders.
Dat geldt ook voor mij. Ik denk dat het vooroordeel over klasse D bij "audiofielen" (tussen aanhalingstekens omdat ik mezelf ook als een audiofiel beschouw, maar dan het pragmatische soort) nog dateert uit de tijd dat de allereerste generatie klasse D geen hoge tonen tenzij met vervorming kon weergeven en dus eigenlijk alleen geschikt was voor subwoofers. Maar de tijden zijn veranderd. Monderne generaties klasse D moeten zeker niet onderdoen voor andere types en gaan daar vaak zelfs vér overheen. Ik gebruik zelf vaak een zelfbouw klasse D van 2x200W op basis van Hypex UcD400 modules om mensen te laten horen dat die echt niet moet onderdoen voor bijvoorbeeld een Musical Fidelity P270.2 eindversterker.

Nohemmm

• Jr. Member
  • **
  • De audiofiele hemel.
« Reactie #421 Gepost op: 17 februari 2019, 14:29:17 »
Ik ken alleen digitale versterkers in mn mp3 speler, en mn iPad. Ik vind het niet mooi, mijn oren geven ws de voorkeur aan vervorming. Dus zal ik niet zo snel mijn keus laten vallen voor een digitale versterker. Speelt er hier iemand met een digitale versterker? En zo ja, bevalt het?
Welcome to the Edge.

Infinity

• Sr. Member
« Reactie #422 Gepost op: 17 februari 2019, 14:31:15 »
De D staat niet voor Digital veel mensen denken dat.
Infinity Mark levinson Vincent micro seiki micro Benz Yamaha NAD Pro-ject phono.

chansig

• Trade Count: (3)
  • Hero Member
« Reactie #423 Gepost op: 17 februari 2019, 14:36:17 »
Even los van wat klasse d betekent. In mijn speakers zit klasse d versterking. En het bevalt enorm. Alleen ben ik niet zo van de invloed van versterkers op hetgeen ik uiteindelijk hoor.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

Dutch & Dutch 8M, Paradigm, Arendal Sub 2

Nohemmm

• Jr. Member
  • **
  • De audiofiele hemel.
« Reactie #424 Gepost op: 17 februari 2019, 14:39:32 »
De D staat niet voor Digital veel mensen denken dat.

Ja das waar. Sorry ik haal 2 begrippen door elkaar.
Welcome to the Edge.

chansig

• Trade Count: (3)
  • Hero Member
« Reactie #425 Gepost op: 17 februari 2019, 14:40:48 »
Gelukkig had jezelf al aangegeven dat je kennis een beetje weggezakt was...dus het is je vergeven.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

Dutch & Dutch 8M, Paradigm, Arendal Sub 2

Nohemmm

• Jr. Member
  • **
  • De audiofiele hemel.
« Reactie #426 Gepost op: 17 februari 2019, 17:41:42 »
Als ik even Google, loop ik wel gelijk tegen deze text aan.

Er is de afgelopen tien jaar ook een groot aantal interessante versterkers op de markt gekomen die niet volledig digitaal zijn, maar er wel heel erg op lijken. De meest gebruikte techniek daarvoor is klasse D versterking. Tripath ontwikkelde een zeer betaalbare versterkermodule op basis van klasse D, die vanwege zijn kleine afmeting en hoge rendement vooral wordt toegepast op plaatsen waar ruimte zeer beperkt is, bijvoorbeeld in autoradio's en tablet-computers zoals de iPad, maar ook in goedkope home-cinema versterkers.

Heb effe naar een schema zitten kijken, maar dat is wel slim bedacht hoor! Met mosfets en terugkoppeling.... heel slim.  Ik ben nooit verder gekomen dan Class A,B EN C. Lijkt me hoog-rendement. Toch zou ik nooit zoiets kopen. Alhoewel, misschien komt er een tijd dat ‘warme’ versterkers verboden worden ivm “de opwarming van de aarde”. Net als bij gloeilampen is gebeurd.
Welcome to the Edge.

Focal

• Sr. Member
« Reactie #427 Gepost op: 17 februari 2019, 22:31:44 »

Er is de afgelopen tien jaar ook een groot aantal interessante versterkers op de markt gekomen die niet volledig digitaal zijn, maar er wel heel erg op lijken. De meest gebruikte techniek daarvoor is klasse D versterking. Tripath ontwikkelde een zeer betaalbare versterkermodule op basis van klasse D, die vanwege zijn kleine afmeting en hoge rendement vooral wordt toegepast op plaatsen waar ruimte zeer beperkt is, bijvoorbeeld in autoradio's en tablet-computers zoals de iPad, maar ook in goedkope home-cinema versterkers.

Heb effe naar een schema zitten kijken, maar dat is wel slim bedacht hoor! Met mosfets en terugkoppeling.... heel slim.  Ik ben nooit verder gekomen dan Class A,B EN C. Lijkt me hoog-rendement. Toch zou ik nooit zoiets kopen. Alhoewel, misschien komt er een tijd dat ‘warme’ versterkers verboden worden ivm “de opwarming van de aarde”. Net als bij gloeilampen is gebeurd.
Kan zijn, klasse D is het daarmee nog steeds mooi geen digitale versterker

Er bestaat ook niet zoiets als een volledig digitale versterker.. er moet nog steeds eeen analoog signaal naar de luidspreker. 

Ando

• Hero Member
    • De andere hobby...
« Reactie #428 Gepost op: 17 februari 2019, 23:04:46 »

Kan zijn, klasse D is het daarmee nog steeds mooi geen digitale versterker

Er bestaat ook niet zoiets als een volledig digitale versterker.. er moet nog steeds eeen analoog signaal naar de luidspreker.
Zal wel zo blijven ook, mijn oren kunnen geen bitjes omzetten...

Groeten, Ando.
Science is no democracy