Auteur Topic: Gedrag elektronen in geleiders  (gelezen 9277 keer)

Epimetheus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.004
Gedrag elektronen in geleiders
« Gepost op: 12 maart 2013, 12:25:07 »
Oh ja, beter koper!  8) Dat moet het natuurlijk zijn.

Groet,
Jacco

PCOCC koper ja, heb het even weer opgezocht.

http://www.acoustic-revive.com/english/single_core_cable/single_core_cable_04.html

Mijn nieuwere pioneers zijn hiermee uitgerust, het verschil is duidelijk te horen, klinkt veel zuiverder.
Zeker weten want de tweeter is hetzelfde gebleven waarin ze nu dit koper hebben gebruikt.
« Laatst bewerkt op: 12 maart 2013, 22:22:59 door dekkersj »
Kennis ontstaat in de toekomst, wijsbegeerte is echter al aanwezig, H Zephrium 1923

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.161
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Beter koper
« Reactie #1 Gepost op: 12 maart 2013, 12:32:07 »
Van dezelfde site:

Mr. Takashi Ebisawa, an executive director at Ebisawa Corporation.



Development of Silk buffer material tube, which secured an air layer, precision of a cable and prevention effect of electricity charge give the cable an organic tone.



Ik ga ze niet kopen.   :rofl:


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Beter koper
« Reactie #2 Gepost op: 12 maart 2013, 12:51:08 »
Is die kerel op de foto nu ook zuiverder met dat stuk koperdraad om zijn nek?!

Wat een geleuter weer zeg  ;D ;D ;D
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Beter koper
« Reactie #3 Gepost op: 12 maart 2013, 12:53:43 »
Van dezelfde site:

Mr. Takashi Ebisawa, an executive director at Ebisawa Corporation.





Development of Silk buffer material tube, which secured an air layer, precision of a cable and prevention effect of electricity charge give the cable an organic tone.



Ik ga ze niet kopen.   :rofl:


zullen we de verzendkosten delen dan wil ik ook ff denken van vv naar eind en van dac naar vv en van hoofdtelefoon versterker naar vv

3 sets dus   :rofl: :rofl:
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Epimetheus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.004
Re: Beter koper
« Reactie #4 Gepost op: 12 maart 2013, 12:55:29 »
Van dezelfde site:

Mr. Takashi Ebisawa, an executive director at Ebisawa Corporation.



Development of Silk buffer material tube, which secured an air layer, precision of a cable and prevention effect of electricity charge give the cable an organic tone.



Ik ga ze niet kopen.   :rofl:

Jammer dat de bedrijven zo langs elkaar heen werken op de manier zoals ze bezig zijn.
Eigenlijk moet dit direct bij Van de Hul geintroduceerd worden, ik zou graag zien dat mijn kabel ook van dit koper was, maar de extra prijs moet wel binnen de perken blijven natuurlijk.
Kennis ontstaat in de toekomst, wijsbegeerte is echter al aanwezig, H Zephrium 1923

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.079
Re: Beter koper
« Reactie #5 Gepost op: 12 maart 2013, 16:19:04 »

PCOCC koper ja, heb het even weer opgezocht.

http://www.acoustic-revive.com/english/single_core_cable/single_core_cable_04.html

Mijn nieuwere pioneers zijn hiermee uitgerust, het verschil is duidelijk te horen, klinkt veel zuiverder.
Zeker weten want de tweeter is hetzelfde gebleven waarin ze nu dit koper hebben gebruikt.

Beste Epi,

Zeker weten? Hoe en waarmee getest? Welke parameters waren vast en welke variabel?

Gewoon koper geniet een puurheid van 99,9% en de handel welke jij noemt zo'n 99,999%. Dat is wat jij hoort, of is het toch de mono-kristal structuur welke de doorslag geeft volgens jou?

Zomaar wat vraagjes even.

Groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Epimetheus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.004
Re: Beter koper
« Reactie #6 Gepost op: 12 maart 2013, 16:48:02 »

PCOCC koper ja, heb het even weer opgezocht.

http://www.acoustic-revive.com/english/single_core_cable/single_core_cable_04.html

Mijn nieuwere pioneers zijn hiermee uitgerust, het verschil is duidelijk te horen, klinkt veel zuiverder.
Zeker weten want de tweeter is hetzelfde gebleven waarin ze nu dit koper hebben gebruikt.

Beste Epi,

Zeker weten? Hoe en waarmee getest? Welke parameters waren vast en welke variabel?

Gewoon koper geniet een puurheid van 99,9% en de handel welke jij noemt zo'n 99,999%. Dat is wat jij hoort, of is het toch de mono-kristal structuur welke de doorslag geeft volgens jou?

Zomaar wat vraagjes even.

Groet, Mark

Juist omdat er geen of een fijnere kristal structuur in zit, dat kun je zien op een linkje waar een dwarsdoorsnede te zien is.
Ik heb geen meetapparatuur, ik hoor gewoon duidelijk dat de tweeters zuiverder klinken dan daarvoor.
Hetzelfde effect als met goede of slechte condensatoren, of een slechte of goede kabel, veel meer detail is te horen, het klinkt veel precieser.
Ik ga mij er ook niet te veel wetenschappelijk in verdiepen, ik weet wel dat dit koper anders gemaakt wordt.
Normaal word koper direct getrokken door mallen om er draad van te maken maar dit koper laten ze eerst langzaam afkoelen waardoor het anders kristaliseerd totdat ze er draad van gaan trekken, dat las ik ergens.
Electronen gedragen zich anders in dit koper, ik kan mij voorstellen dat ze veel directer een weg er door heen zoeken, dat door die grote kristallen de electronen meer verstrooit worden en ze daarom ook verschillende langere of kortere wegen afleggen waardoor vervorming ontstaat.
Hetzelfde is aan de hand met die 'The breeze kabel' electronen gaan ook anders door die geleider.
Normaal hebben electronen de neiging om zich aan de buitenkant van een geleider voort te planten, maar omdat in deze kabels dikkere kern geleiders aan de binnenkant zitten en fijnere aan de buitenkant worden ze gedwongen om zich meer rechtdoor de geleider voort te plaatsen.
Dan zwerven ze ook minder in de ronde netzo als met een fijnere kristal structuur in die PCOCC draad.
Dat is het enige wat ik je er zo van kan vertellen.
Kennis ontstaat in de toekomst, wijsbegeerte is echter al aanwezig, H Zephrium 1923

Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.311
Re: Beter koper
« Reactie #7 Gepost op: 12 maart 2013, 16:59:04 »
Dat is het enige wat ik je er zo van kan vertellen.

Volgens mij is dat het enige dat je erover kunt fantaseren.

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.079
Re: Beter koper
« Reactie #8 Gepost op: 12 maart 2013, 17:20:04 »
Epi,

Kritische vragen stel je niet bij zo'n artikel? Zoete koek voor de mensen welke graag in het "maar er is meer, ik weet alleen niet wat" verhaal geloven.

Daar is niets mis mee, maar het verkondigen als een waarheid is als de waan van de dag.

Groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Epimetheus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.004
Re: Beter koper
« Reactie #9 Gepost op: 12 maart 2013, 18:52:21 »
Epi,

Kritische vragen stel je niet bij zo'n artikel?
Groet, Mark

Lijkt mij niet meer nodig als het resultaat ervan zichzelf al heeft bewezen.
Kennis ontstaat in de toekomst, wijsbegeerte is echter al aanwezig, H Zephrium 1923

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.079
Re: Beter koper
« Reactie #10 Gepost op: 12 maart 2013, 19:01:32 »
Epi,

Omdat jij van mening bent dat je het verschil daadwerkelijk waarneemt, is het dus zo.
Ik vind het prima, maar da's geen kritische kanttekeningen plaatsen bij de eigen waarneming.

Da's te makkelijk, vind jezelf ook niet?!

Groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.085
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Beter koper
« Reactie #11 Gepost op: 12 maart 2013, 19:49:13 »
Epi,

Kritische vragen stel je niet bij zo'n artikel?
Groet, Mark

Lijkt mij niet meer nodig als het resultaat ervan zichzelf al heeft bewezen.
Je zet Drenthe weer te kijk Dub, niet doen. Een Drent heeft TJA, Turf Jenever en Achterdocht, de achterdocht mist de jenever blijkbaar niet.
« Laatst bewerkt op: 12 maart 2013, 20:08:47 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Beter koper
« Reactie #12 Gepost op: 12 maart 2013, 21:12:38 »
Is die kerel op de foto nu ook zuiverder met dat stuk koperdraad om zijn nek?!


klinkt wat schreeuwerig vind ik :D
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Beter koper
« Reactie #13 Gepost op: 12 maart 2013, 21:25:00 »
Is die kerel op de foto nu ook zuiverder met dat stuk koperdraad om zijn nek?!


klinkt wat schreeuwerig vind ik :D

Daar hebben ze vast wel een linksom getrokken hulsje voor om het schreeuwerige onder controle te krijgen. Gaat hij echter wel een toontje lager van zingen.  8)
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.182
    • De andere hobby...
Re: Beter koper
« Reactie #14 Gepost op: 12 maart 2013, 22:15:02 »
Jemig, wat heb ik nu allemaal weer aangericht met het eerste topic dat ik op dit forum start.... Het lijkt wel een kernreactie, het topic is zelfs al gesplitst.... ga maar een geigerteller aanschaffen denk ik.. :think:

Het niveau van deze afsplitsing is toch wel wat bedenkelijk moet ik zeggen.... :(
Science is no democracy