Auteur Topic: L&R op bezoek bij L&K  (gelezen 15098 keer)

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
L&R op bezoek bij L&K
« Gepost op: 10 maart 2013, 13:59:58 »
Als eerst wil ik L&K nogmaals bedanken, voor de gastvrijheid, warmte en het heerlijk eten!!

Ik ben niet zo'n recensie schrijver omdat ik meer van het geheel geniet, maar ik zal m'n best doen..

Na een regenachtige ochtend en deel van de middag in het mooie centrum van Den Haag kwamen we aan bij de familie o8-Carni-8o






Na een warm onthaal met allerlei lekkers, en een rondleiding door het mooie appartement.
en een wederom leuk weerzien met a.b.d.o.n die ook uitgenodigd was, begonnen we met muziek.

De woonkamer

Als eerste de woonkamer set(s) beluisterd. De yamaha's die worden aangestuurd door een buizenversterker klonken groots
in de woonkamer.... je snapt net als bijvoorbeeld bij de Needles niet dat al dat geluid.... uit zulke niet verkeerd bedoeld, overmaatse melkpakjes kan komen. Ze geven een mooi ruimtelijk open geluidsbeeld waar alles aanwezig is laag, mid en hoog ik vond het lekker om naar te luisteren en een setje waar ik niet gauw vermoeid van zou raken. Nu de Vincent vv en eind sturen o8-Carni-8o's monitor audio's RS8 aan deze vloerstaanders zijn mijns inziens te groot voor de ruimte, en vooral het laag is voor mijn gevoel veel te sterk aanwezig.....Ik heb het gevoel dat het laag niet weg kan. Ik probeerde met mijn immer aanwezige denken in beeld, gisteren aan o8-Carni-8o uit te leggen wat ik bedoelde. Ik zal het hier exact hetzelfde in schrift vertalen. Het is net als of er een golf van laag op je afkomt en tegen de rosten in de branding kapot slaat, in plaats van door te "rollen" over het strand waar het langzaam wegvloeit.. Op lager speel volume klinkt alles in mijn beleving wel een stuk beter, maar toch blijft er een randje laag aanwezig.... Dit zou ook een eigenschap van de MA-RS8 kunnen zijn. Misschien ligt het ook aan de achterwand die direkt achter de luisterplaatsen aanwezig is en is het dus te wijten aan de akoestiek.

Mijn vrouw opperde nog in de auto op de weg terug naar huis, dat toen de platenspeler in de woonkamer aan ging ze het gevoel had dat alles beter in balans was....

De Luisterkamer

Tja waar zal ik beginnen........Ik denk dat de luisterkamer zoals ik het hier noem, een ruimte is waar ik veel vaker te vinden zou zijn om van mijn muziek te genieten. hier ook een buizenversterker die de Monitor Audio BR2 aan stuurt. Na wat wisselingen van de "wacht" op de lekkere luisterstoel door alle aanwezigen, was ik hier in mijn nopjes wat betreft het geluid.. Het klonk hier echt prima en waar ik de RS8 niet echt kon waarderen, maakten de BR2's dit hier ruimschoots goed! Een perfecte balans in laag,mid en hoog wat ik als zeer aangenaam ervaren heb. Waar ik in het verleden wel eens heb afgegeven op metaldome tweeters, was ik er hier aangenaam verrast door! Niet te schel, of hoog maar gewoon lekker veel detail! die niet stoort bij de rest van het geheel.....Kortom een fijne ruimte om te vertoeven en te genieten van de hobby muziek... We hebben het nog even gehad over een eventuele verhuizing van RS8 naar deze ruimte en de BR2's naar de woonkamer....Maar dat is iets persoonlijks en alleen maar een idee van mij geweest.....Ik proefde hier wel een beetje dat het oog ook wat wil en dat kan ik ook begrijpen ;)

Tot slot.....

Na een zeer aangename dag waren we om 01:00 thuis en hebben we nog wat gedronken, en zijn we met het idee naar bed gegaan weer een fijn stel mensen te hebben ontmoet. L&K jullie zijn zoals al gezegd. Ook van harte welkom hier... om eens te genieten van wat wij te bieden hebben aan muziek en keuken..

Ps Door de weersomstandigheden ging voor mij de wielerronde (als chauffeur) van Drenthe helaas niet door.......

« Laatst bewerkt op: 10 maart 2013, 14:04:48 door Richard »
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: L&R op bezoek bij L&K
« Reactie #1 Gepost op: 10 maart 2013, 14:15:36 »
Ha Richard,

Het genoegen is ook geheel aan onze kant geweest! We vinden het allebei erg leuk jullie ontmoet te hebben en komen dan zeker een keer naar het Drentsche Land! Al met al is het een zeer memorabele dag geworden  ;)

Je ervaringen heb je heel helder verwoord en is er niets mis met je schrijfkunsten.  ;D Ze komen verregaand overeen met de conclusies die ik voor mijzelf getrokken. Hopelijk vinden we manier om de RS8'en wat minder aanwezig te laten zijn in het laag. Allereerst ga ik eens proberen om de tegels er onder vandaan te halen en de baspoort aan de achterzijde te pluggen. We kunnen we lekker verder met de hobby op deze manier

Via deze weg wil ik jullie hartelijk bedanken voor jullie bezoek, de muziektips en openhartigheid. Jullie zijn twee fijne mensen!  :yeah:
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

a.b.d.o.n.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.026
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
Re: L&R op bezoek bij L&K
« Reactie #2 Gepost op: 10 maart 2013, 16:41:32 »
Laat ik ermee beginnen dat ik het appartement van L. en K. heel erg fraai vond. Veel licht, een balkon een terras, in het hart van het appartement een bijzonder fraaie wenteltrap met haagse allure. De flat zelf had een mooie entree en ligt op een prima plek in de stad. Wonen op stand is misschien teveel gezegd, maar fraai is het wel. Ik zou het ervoor doen, mocht ik in Den Haag moeten wonen :). Ik meende aan de inrichting te zien dat K. en L. gevoelig zijn voor mooie dingen en hun smaak in stijl uitvoeren! De door RichardK bewerkte foto is daar een getuige van.

De audioindrukken van RichardK komen ook overeen met mijn indrukken. Ik wil nog wel aangeven dat ik de audio monitoren erg goed vond klinken. Goede plaatsing van stemmen, zoals bij de XX, het laag was goed (al vind ik het eind van XX wel lekkerder op goed klinkende zuilen). Fijne ruimte, lekkere luisterstoel. Mooie klank. Ik kan me voorstellen dat dit de favoriete luisterplek is voor L. en K.

De barbapppas in de woonkamer verbaasden me in eerste instantie. Nadat de Audio Monitoren aangingen, hoorde je wel degelijk (grote) verschillen. Maar het blijft verbazingwekkend hoe goed kleine (goedkope) speakertjes kunnen klinken.

Bij de hoge volumes hoopte het hoog van de vloerstaanders zich nogal op. Ook bleef het laag bij de lagere volumes aanwezig. Misschien valt met een DSP eea te verbeteren, want vloerstaanders weg doen is zonde: ze geven toch een vollediger en rijker midden dan de monitoren. Natuurlijk kan Carni ook gewoon een RP aanschaffen :). Of misschien speakers die het laag minder benadrukken, want dat is denk ik toch wel een kenmerk van monitor audio. We hebben getest met Nightbirds van Ryan Adams. Een mooi nummer met veel laag, maar het kan ook helemaal over op de kop gaan.

Verder heel veel muziek beluisterd. Leuk vond ik dat L. ook van muziek en muziekweergave houdt en een gelijk aandeel als K. leverde :). Verder was het leuk om de vrouw van RichardK ook te ontmoeten. Zij houdt ook van muziek en toen we na het eten nog even naar de hoofdset luisterden, was het moeilijk afscheid nemen. We moesten hier nog naar luisteren, en dan daarna :)

Voor L. en K. was dit niet het zoveelste luisterbezoekje dat met enige efficiente inspanning afgewerkt kon worden. Nee ze vonden het oprecht leuk om bezoek te hebben, waren enthousiast, zijn muziekgek, hebben veel leuke en mooie apparatuur staan. Dat maakte het een bijzonder leuke dag!





Over mijn smaak valt te twisten

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: L&R op bezoek bij L&K
« Reactie #3 Gepost op: 10 maart 2013, 16:53:14 »
Ha A.b.d.o.n.,

Bedankt voor je complimenten over ons huis en gastvrijheid.  ;) We vonden het inderdaad oprecht leuk dat we bezoek hadden en houden helemaal niet van het afdraaien van een programma. We hebben gewoon een hele gezellige dag gehad welke in het teken stond van muziek en gezelligheid. Dat we het daarnaaast ook nog eens over de apparatuur konden hebben is een mooie bijkomstigheid.  :yeah:

Zoals ik in mijn voorgaande post al zei tegen Richard, we gaan eerst lekker beginnen met fine-tunen. We hebben genoeg ruimte en apparatuur om te experimenteren.  ;D

Nogmaals bedankt voor je aanwezigheid en we vonden het erg leuk om kennis met je te maken. De deur staat altijd open.  ;)
« Laatst bewerkt op: 10 maart 2013, 17:09:19 door o8-Carni-8o »
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.255
  • Platenspelers en zo.
Re: L&R op bezoek bij L&K
« Reactie #4 Gepost op: 10 maart 2013, 17:22:12 »
Leuke recenties heren.
Het is duidelijk dat het een gezellig samenzijn was.
Dat beloofd wat voor de meeting in April :)
I love vintage.

Mister T.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.960
  • † 02-12-2020
Re: L&R op bezoek bij L&K
« Reactie #5 Gepost op: 10 maart 2013, 17:52:36 »
Leuke verhalen van fijne dag :)
ADAM    Bryston     DENON

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.157
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: L&R op bezoek bij L&K
« Reactie #6 Gepost op: 10 maart 2013, 17:58:28 »
Leuke verhalen van fijne dag :)
Zeker!


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.089
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: L&R op bezoek bij L&K
« Reactie #7 Gepost op: 10 maart 2013, 18:04:42 »
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: L&R op bezoek bij L&K
« Reactie #8 Gepost op: 10 maart 2013, 18:51:45 »
Een leuke dag was het zeker heren!  ;)
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

a.b.d.o.n.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.026
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
Re: L&R op bezoek bij L&K
« Reactie #9 Gepost op: 10 maart 2013, 20:22:06 »
Carni, mocht je na je werk een keer langs willen komen dan ben je van harte welkom. Andere gelegenheden zijn overigens ook prima.
Over mijn smaak valt te twisten

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: L&R op bezoek bij L&K
« Reactie #10 Gepost op: 10 maart 2013, 21:01:48 »
Carni, mocht je na je werk een keer langs willen komen dan ben je van harte welkom. Andere gelegenheden zijn overigens ook prima.

Thanks for the invite! We gaan binnenkort een afspraak maken.  :)
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A