Auteur Topic: Hoe ziet jullie dierentuin eruit?  (gelezen 112192 keer)

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: Hoe ziet jullie dierentuin eruit?
« Reactie #330 Gepost op: 24 juni 2019, 16:05:26 »


Haar huis is door de duitsers gebouwd,je kunt het niet zien maar het is eigenlijk een vierkante bunker,de luiken is geen hout

maar kogevrij kruppstaal,

Bram, hoe herken ik Kruppstaal? Je meldde al eerder dat het dak van de Yaris hiervan gemaakt is en nu de luiken van het huis. Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig of ik ook ergens Kruppstaal heb.....
Science is no democracy

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Hoe ziet jullie dierentuin eruit?
« Reactie #331 Gepost op: 24 juni 2019, 16:26:03 »


Haar huis is door de duitsers gebouwd,je kunt het niet zien maar het is eigenlijk een vierkante bunker,de luiken is geen hout

maar kogevrij kruppstaal,

Bram, hoe herken ik Kruppstaal? Je meldde al eerder dat het dak van de Yaris hiervan gemaakt is en nu de luiken van het huis. Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig of ik ook ergens Kruppstaal heb.....
https://en.wikipedia.org/wiki/Krupp
« Laatst bewerkt op: 24 juni 2019, 17:52:06 door Audiofreak »

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.257
Re: Hoe ziet jullie dierentuin eruit?
« Reactie #332 Gepost op: 27 juni 2019, 20:41:49 »

Mijn ex bracht mij weer een houtduifje,zwaar aangepikt door een roedel eksters die hem uit het nest hadden gejaagd.

krijg ze wel vaker,meestal met een uitgepikt oog,en dat is voor zo'n diertje dan het einde.

Deze is daaraan onsnapt,dus hij word met een paar weekjes groot en sterk,hij vliegt weg en een dag later komt ie zijn portie

voer weer ophalen op mijn balkon ::)
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.111
Re: Hoe ziet jullie dierentuin eruit?
« Reactie #333 Gepost op: 28 juni 2019, 06:34:09 »
Wij hebben bij de leveranciers ingang ook een drukke direntuin met slechts één soort.

Heel ! veel !  mieren. 

Daar mag onze ongediertebestrijder zich mee gaan bemoeien.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.572
  • Liever een Adam!
Re: Hoe ziet jullie dierentuin eruit?
« Reactie #334 Gepost op: 28 juni 2019, 13:24:52 »

Mijn ex bracht mij weer een houtduifje,zwaar aangepikt door een roedel eksters die hem uit het nest hadden gejaagd.

krijg ze wel vaker,meestal met een uitgepikt oog,en dat is voor zo'n diertje dan het einde.

Deze is daaraan onsnapt,dus hij word met een paar weekjes groot en sterk,hij vliegt weg en een dag later komt ie zijn portie

voer weer ophalen op mijn balkon ::)
Dit soort dingen vind ik wel nobel van je Bram, mag gezegd worden.
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.157
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Hoe ziet jullie dierentuin eruit?
« Reactie #335 Gepost op: 28 juni 2019, 13:49:41 »
Zeker.  Dat vertelt immers werkelijk hoe iemand is als hij los is van zijn toetsenbord.    ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.076
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Hoe ziet jullie dierentuin eruit?
« Reactie #336 Gepost op: 28 juni 2019, 17:17:57 »

Mijn ex bracht mij weer een houtduifje,zwaar aangepikt door een roedel eksters die hem uit het nest hadden gejaagd.

krijg ze wel vaker,meestal met een uitgepikt oog,en dat is voor zo'n diertje dan het einde.

Deze is daaraan onsnapt,dus hij word met een paar weekjes groot en sterk,hij vliegt weg en een dag later komt ie zijn portie

voer weer ophalen op mijn balkon ::)
Mijn oma schoot vroeger als ze kippensoep maakte een duif uit de boom, die deed dan dienst als kip in de soep. Lekkere soep. ;D
Ben best wel een dierenvriend ik behandel ze goed maar adoreren doe ik ze niet.
Kan je vertellen dat onze kat een goed leven heeft. Vindt zij ook, ze komt ons regelmatig wat te eten aanbieden, alleen de diersoorten die zij brengt eten wij niet. Nu ken je zeggen een gegeven paard kijk je niet in de bek maar in dit geval wel. Een klein bekje.
« Laatst bewerkt op: 28 juni 2019, 18:13:05 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.804
  • Doet mij maar buisjes
Re: Hoe ziet jullie dierentuin eruit?
« Reactie #337 Gepost op: 01 juli 2019, 19:41:44 »

Vanavond doet iemand anders de muziek.




Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) met Tapatalk


renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.076
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Hoe ziet jullie dierentuin eruit?
« Reactie #338 Gepost op: 01 juli 2019, 21:19:35 »
Dat wordt dan de hele avond kattengejammer oftewel Katzenjammer.
Eens buizen altijd buizen.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.257
Re: Hoe ziet jullie dierentuin eruit?
« Reactie #339 Gepost op: 01 juli 2019, 21:35:52 »

Vanavond doet iemand anders de muziek.




Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) met Tapatalk

Een poes of kater straalt gewoon relax en rust uit,en als hij er niet meer is dan is er ergens toch een leegte thuis..je mist hem.
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

minplus

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 456
Re: Hoe ziet jullie dierentuin eruit?
« Reactie #340 Gepost op: 01 juli 2019, 22:21:16 »
Heerlijk, zo'n snoepie. Zuinig op zijn en geniet ervan en geef ze veel liefde. Helaas leven ze korter dan wij en bij alle vriendjes die verdwenen had ik het gevoel dat ik teveel fouten had gemaakt en ze te weinig had gegeven voor wat ze mij gaven.
En mollen, ratten en (magen van) muizen ben ik ook niet dol op, René. :)

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Hoe ziet jullie dierentuin eruit?
« Reactie #341 Gepost op: 01 juli 2019, 22:26:21 »

Mijn ex bracht mij weer een houtduifje,zwaar aangepikt door een roedel eksters die hem uit het nest hadden gejaagd.

krijg ze wel vaker,meestal met een uitgepikt oog,en dat is voor zo'n diertje dan het einde.

Deze is daaraan onsnapt,dus hij word met een paar weekjes groot en sterk,hij vliegt weg en een dag later komt ie zijn portie

voer weer ophalen op mijn balkon ::)
een roedel eksters nog nooit van gehoord, of ze zijn alleen of met twee. Een Gaai zou het zomaar geweest kunnen zijn.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.257
Re: Hoe ziet jullie dierentuin eruit?
« Reactie #342 Gepost op: 02 juli 2019, 08:08:27 »

Mijn ex bracht mij weer een houtduifje,zwaar aangepikt door een roedel eksters die hem uit het nest hadden gejaagd.

krijg ze wel vaker,meestal met een uitgepikt oog,en dat is voor zo'n diertje dan het einde.

Deze is daaraan onsnapt,dus hij word met een paar weekjes groot en sterk,hij vliegt weg en een dag later komt ie zijn portie

voer weer ophalen op mijn balkon ::)
een roedel eksters nog nooit van gehoord, of ze zijn alleen of met twee. Een Gaai zou het zomaar geweest kunnen zijn.

Vader ekster,moeder ektster,de half volwassen vliegende jonkies,meestal 2 of 3, dat zijn er al 4 of 5,in goede jaren 6.

Ze baken hun gebied af meestal 500 mtr rondom, andere eksters worden in hun gebied aangevallen en verjaagd.

Deze groep blijft bij elkaar tot aan het begin van de lente,dus maart/april de jonkies die dan gewoon volwassen zijn

worden verjaagd door de oudjes omdat er weer gepaard en genesteld word.

In de jaren 50/60 werden ze bejaagd in parken en bossen,ze werden dan afgeschoten terwijl ze in hun nesten zaten,

met of zonder jonkies dat scheelde weer munitie want 1 schot hagel door zo'n nest dode praktisch de halve familie eksters.

Brammetje als jonge snotneus van 10/11 ging altijd deze jagers volgen op afstand,en wachte tot deze kerels vertrokken

en klom dan naar de nesten om te kijken of er nog overlevenden waren,natuurlijk niet alle nesten want op grote hoogte

werd het mij wel is duizelig.

Met de nog levende jonkies die ik in een linnen aardappelzak deed klom ik weer naar beneden,gewonde jonkies die er slecht

aan toe waren sloeg ik met een steen of baksteen dood,sloeg ze dan direct op hun kop.

De rest bracht ik met de hand groot achter het huis vleesafval was geen probleem want ik woonde naast de paardevlees

boer.uiteindelijk waren ze na 4 tot 5 weken zo tam dat ze me na vlogen,dat duurde weer dan tot maart, ze vertrokken dan

op zoek naar een partner.

Ik kwam ze nadien nog wel tegen in de buurt,ik werd dan gezien als een rivaal die mischien wel hun vrouwtje wel wilde

bezitten, er volgde dan een scheld partij op z'en eksters en die kunnen er wat van kwa kabaal.

Het jaar erop had ik een jonge haast nog kale buizerd,moeder buizerd + 1 jong waren doodgeschoten in het nest.

Wat ik nog meer met de hand groot heb gekregen? nog 1 buizerd,meerdere kraaien,kauwtjes,1 roek,1 rans uil.

Het problematische ooit 2 gierzwaluwen,want vliegen vangen is erg moeilijk,dus dat werd na veel denken rauwe fijne gehakt

met universeel voer.Normaal vliegen deze jonkies eind juli weg richting spanje,ik kon ze niet eerder loslaten dan eind

augustus,ik bracht ze naar het park zette ze tegen het gaas naast elkaar,ze hebben dus pootjes zoals een muis,ze maakten

zich dik dan weer dun schudde hun veren flink door elkaar,de natuur deed zijn werk want die hadden voordien nog nooit

gevlogen,het duurde wel 15 minuten,toen nam nummer 1 een swiep hij zijlde over het grasveld direct gevolgd door nummer

2,toen begonnen ze te klimmen om hoogte te krijgen,ze waren nog maar een stip toen ze linkaf sloegen richting

zuidoost, ik heb nadien nog een gebedje gepleegd voor een goede aankomst,heb s'nachts er niet van kunnen slapen.

De gierzwaluw is een vogel die dag en nacht vliegt,hij komt nooit op de grond of boom alleen hij doet dat ! keer per jaar

en wel onder de dakpannen etc,hij vliegd punktueel 27/28 july weer terug op weg naar afrika.




Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Hoe ziet jullie dierentuin eruit?
« Reactie #343 Gepost op: 02 juli 2019, 10:49:06 »
 Toppie!

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Hoe ziet jullie dierentuin eruit?
« Reactie #344 Gepost op: 02 juli 2019, 12:13:45 »
 Toppie!