Auteur Topic: Hoe ziet jullie dierentuin eruit?  (gelezen 111984 keer)

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.255
  • Platenspelers en zo.
Re: Hoe ziet jullie dierentuin eruit?
« Reactie #240 Gepost op: 25 december 2017, 22:38:21 »
 :) ;)
I love vintage.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.257
Re: Hoe ziet jullie dierentuin eruit?
« Reactie #241 Gepost op: 26 december 2017, 05:59:26 »
Bram, ik ga er vanuit dat je enorm veel weet waar het audiospullen betreft, maar neem van me aan, vooral omdat het mijn vakgebied is maar ook omdat ik tig katten en honden in huis gehad en verzorgd heb, dat je ondanks 6 katten in 50 jaar en het gratis helpen van een veearts (die overigens meestal niet al te veel en sommigen zelfs vrijwel niets van kleine huisdieren weet) toch geen expert bent op het gebied van katten.
Wat de melk betreft heb je deels gelijk, sommige katten kunnen er net als sommige mensen prima tegen maar vele andere(n) niet. Kwestie van genetische selectie en aanleg.

Maar wat het spinnen/knorren/kreunen betreft moet je ook even naar jezelf/de mens kijken/luisteren.
Het kan best zijn dat je kreunt bij het klaarkomen maar evengoed kun je kreunen bij helse pijn. Bij een kat is dat niet anders, hij kan spinnen als hij iets fijn vindt, maar ook bij hevige pijn zal hij spinnen in de aanwezigheid van zijn vriend. Wie weet, en dan denken we even antropomorf, in de hoop dat die hem helpt, of omdat het het enige leuke nog is.

Spinnen betekent bij een kat dus echt niet automatisch "ik voel me fantastisch en ben helemaal happy".
Als hij spint omdat hij hevige pijn heeft terwijl hij bij z'n vriend is, en die kans is gigantisch groot bij een dergelijk gezwel bij een kat van 16 jaar, dan is het echt 100% fout om hem niet te helpen als je de mogelijkheid hebt om zijn pijn te verlichten.
Waarom zou je het niet doen? Kwaad kan het niet en hij kan hooguit veel meer van z'n laatste dagen in jouw aanwezigheid genieten, want lang zal het helaas niet meer duren.
Misschien een mooie kerstgedachte (ook al heb ik als atheïst zelf niets met kerst sinds de kinderen de deur uit zijn en kerstbomen weer overbodig zijn)?
Help je arme vriendje waar je kunt, jullie hebben niets te verliezen..

Waarde Minplus jouw lofuitingen betreffende mijn kennis over audio neem ik met een korreltje zout.

Jouw stelling van volle melk of room (waar jij in de tussentijd even bent ingedoken en hebt uitgezocht vermoed ik)

En waar ik het voordeel van de twijfel krijg neem ik voor kennisgeving aan.Elke volwassen poes kun je gerust melk of room

geven gevallen waar jij het over hebt zijn uiterst zeldzaam.Met dit soort zaken moet je nooit kijken wat een dierenarts er van

vind want die is toch gewoon partijdig die verkoopt je gewoon dat soort kattemelk waar die aan verdient.

jonge kittens zijn niet gedient van gewone melk want die overleven dat niet.

Dan nog even over die veearts in de jr 60 verdiende je als dierenarts zelden de kost dus veearts had meer aanzien.

de bereffende veearts waar ik het over heb had hier in twente o.a renpaarden en springpaarden onder zijn hoede.

Hij was tot ver in duitsland werkzaam in deze materie, dus jouw neerdunkende mening over veearts is misplaats.

Zijn medewerker destijds een aankomend dierenarts is diezelfde waar ik met mijn poes vorige week geweest ben

deze dierenarts heeft inmiddels ±35jr een praktijk met 3 of 4 dierenartsen en 4 medewerkers.

Op het moment dat ik aanwezig was met mijn poes was hij niet aanwezig maar mocht ik hem spreken en we kennen mekaar

van heel lang geleden en ik leg hem het geval voor van mijn poes heb je dikke kans dat hij mij vertelt bram kerel ik hoef jou

helemaal niks te vertellen want ik keek toen al tegen jouw op ???

Bram heeft in zijn jonge jaren havikken buizerds torenvalken met gebroken of gekneusde vleugels opgeknapt en ze weer

in vrijheid gesteld. Ik haalde ze op bij de dierenassiels daar zaten ze dan dagen op droog brood onvoorstelbaar maar waar.

Foto poes van 6.10 hedenmorgen :)

« Laatst bewerkt op: 26 december 2017, 06:12:55 door bram freestone »
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Hoe ziet jullie dierentuin eruit?
« Reactie #242 Gepost op: 26 december 2017, 08:58:57 »
Je bent echt erg.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.079
Re: Hoe ziet jullie dierentuin eruit?
« Reactie #243 Gepost op: 26 december 2017, 09:09:16 »
Bram,

Het is niet te hopen dat de verzorgende instantie die jou wellicht ooit van medische hulp moet gaan voorzien, doktersadviezen negeert op basis van persoonlijke meningen om vervolgens naar eigen inzicht een gevoelsmatig protocol af te werken.


Ik betwijfel niet je grote mond en je kleine hartje, wèl of dit nu zo'n goede keuze voor het beestje z'n welzijn is.

Groet, Mark


Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: Hoe ziet jullie dierentuin eruit?
« Reactie #244 Gepost op: 26 december 2017, 10:02:25 »
Wat een lulverhaal op tweede kerstdag......
Science is no democracy

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.111
Re: Hoe ziet jullie dierentuin eruit?
« Reactie #245 Gepost op: 26 december 2017, 10:24:33 »
Bram, Serieus?

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.157
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Hoe ziet jullie dierentuin eruit?
« Reactie #246 Gepost op: 26 december 2017, 10:26:39 »
Op het moment dat ik aanwezig was met mijn poes was hij niet aanwezig maar mocht ik hem spreken en we kennen mekaar
van heel lang geleden en ik leg hem het geval voor van mijn poes heb je dikke kans dat hij mij vertelt bram kerel ik hoef jou
helemaal niks te vertellen want ik keek toen al tegen jouw op ???

Hij kent je klaarblijkelijk echt goed.     ;D


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Hoe ziet jullie dierentuin eruit?
« Reactie #247 Gepost op: 26 december 2017, 11:37:55 »
Of de dierenarts is wat klein van stuk ?
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.572
  • Liever een Adam!
Re: Hoe ziet jullie dierentuin eruit?
« Reactie #248 Gepost op: 26 december 2017, 11:55:31 »
Bram, dit filmpje is echt iets voor jou! Of moet ik inmiddels U zeggen met zo'n portfolio..

Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.079
Re: Hoe ziet jullie dierentuin eruit?
« Reactie #249 Gepost op: 26 december 2017, 11:59:26 »
Op het moment dat ik aanwezig was met mijn poes was hij niet aanwezig maar mocht ik hem spreken en we kennen mekaar
van heel lang geleden en ik leg hem het geval voor van mijn poes heb je dikke kans dat hij mij vertelt bram kerel ik hoef jou
helemaal niks te vertellen want ik keek toen al tegen jouw op ???

Hij kent je klaarblijkelijk echt goed.     ;D

Dàt, of;

Citaat
.....heb je dikke kans dat....

 ::)
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.257
Re: Hoe ziet jullie dierentuin eruit?
« Reactie #250 Gepost op: 26 december 2017, 12:06:20 »
Op het moment dat ik aanwezig was met mijn poes was hij niet aanwezig maar mocht ik hem spreken en we kennen mekaar
van heel lang geleden en ik leg hem het geval voor van mijn poes heb je dikke kans dat hij mij vertelt bram kerel ik hoef jou
helemaal niks te vertellen want ik keek toen al tegen jouw op ???

Hij kent je klaarblijkelijk echt goed.     ;D

Zekers,vooral als je gezamenlijk op vankantie bent geweest ik dacht 71/72 Rovinje joegoslavie heb nog oude foto's hiervan

bij mijn ex.En marcel wil jij mij geen PM's sturen! daar ben ik niet van gediend  :braak:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.111
Re: Hoe ziet jullie dierentuin eruit?
« Reactie #251 Gepost op: 26 december 2017, 12:28:58 »
Bram,

Weet je waar ik van moet  :braak:
Vul zelf maar in.

Evengoed wens ik je een prettige voortzetting van de kerst en een zeer prettige jaarwisseling en een goed 2018.

Marcel


Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.111
Re: Hoe ziet jullie dierentuin eruit?
« Reactie #252 Gepost op: 26 december 2017, 12:30:35 »
Beste Bram,

Je gaat nu wel heel erg ver met het bovenste haantje willen zijn.
Daar gaat het toch om? Of niet soms.
Volgens mij weet je donders goed dat je verschrikkelijke onzin aan het schrijven bent op het forum.
Over hifi praat je veelal onzin. Dat moet je zelf weten. Dat houd ons alleen maar bezig.

Over het geheel rond je kat is de overtreffende trap. Daar doe je een levend wezen pijn mee.
Ik hoop serieus dat je beter handelt dan je op het forum doet voorkomen.
Als je de kat werkelijk slagroom en gewone melk geeft dan zou ik eigenlijk iets met de dierenbescherming moeten gaan doen.
Maar aangezien die ook niet veel kunnen doen, laat ik het maar.
Ik vraag je met klem, nee ik eis van je dat je goed voor dat katje zorgt.
Dat katje is volledig afhankelijk van jou. Doe hetgeen goed is en niet hetgeen stoer is.

En ik vind het buitengewoon arrogant als je tegen de beslissing van de dierenarts in gaat.
Want de dierenarts waar je het over hebt keek tegen je op en zou zeggen: Bram , jou hoef ik niks te zeggen.
Wat een gelul vrind.

Ik kan er niets tegen doen als je de kat niet goed gaat verzorgen.
Maar ik wens je wel hetgeen wat jouw hel voor je is als je niet goed voor die kat zorgt.

Evengoed wens ik je een prettige jaarwisseling en een goed 2018.

Met vriendelijke groeten,

Marcel


Bovenstaande is de nu openbare PM aan Bram.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Hoe ziet jullie dierentuin eruit?
« Reactie #253 Gepost op: 26 december 2017, 12:42:10 »
Wil iemand deze gekheid gewoon stoppen?

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.111
Re: Hoe ziet jullie dierentuin eruit?
« Reactie #254 Gepost op: 26 december 2017, 12:43:29 »
Wil iemand deze gekheid gewoon stoppen?

Gr. Hans

Goed plan.  Voor ik echt ontplof.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000