Auteur Topic: Hoe ziet jullie dierentuin eruit?  (gelezen 108712 keer)

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.478
  • Liever een Adam!
Re: Hoe ziet jullie dierentuin eruit?
« Reactie #195 Gepost op: 03 september 2016, 22:08:39 »
Het is alweer 3 weken geleden als ik me niet vergis, maar Sam de kat is niet meer. Overhoop gereden door een of andere onverlaat die natuurlijk weer veel te hard reed. Nu alleen Daan de kat nog over. Die begint weer een beetje zichzelf te worden, maar is eigenlijk niet ver weg.

Groet,
Jacco
Niet leuk Jacco..
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.136
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Hoe ziet jullie dierentuin eruit?
« Reactie #196 Gepost op: 03 september 2016, 22:12:39 »
Nee, was even slikken. Eigenlijk is het onvermijdelijke gebeurd, er wordt hier (vooral 's nachts) heel hard gereden.

Groet,
Jacco

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.069
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Hoe ziet jullie dierentuin eruit?
« Reactie #197 Gepost op: 12 februari 2017, 11:45:27 »
Effe uitrusten van een barre tocht door de sneeuw.




Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Hoe ziet jullie dierentuin eruit?
« Reactie #198 Gepost op: 12 februari 2017, 12:40:00 »
Ons Loederje herstellende van een zware chirurgische ingreep in 2014 (gat in middenrif) !




chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Hoe ziet jullie dierentuin eruit?
« Reactie #199 Gepost op: 12 februari 2017, 16:52:38 »
Hij neemt er wel zijn tijd voor om te herstellen. Ruim 2 jaar.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Hoe ziet jullie dierentuin eruit?
« Reactie #200 Gepost op: 09 augustus 2017, 10:29:39 »

Na 15 jr bij zijn vorige eigenaar te zijn geweest loopt hij hier vrolijk rond en heeft de lak aan alles,zelfs zijn bejaarde

eigenares die op bezoek kwam had ie de lak aan.Hier mijn oude nieuwe poes,volgende mnd word hij 16jr
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.069
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Hoe ziet jullie dierentuin eruit?
« Reactie #201 Gepost op: 09 augustus 2017, 10:42:25 »
En zeg nou zelf, jij vindt dat best wel leuk.  Lak aan alles past gewoon bij die huistijgers.   8)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Hoe ziet jullie dierentuin eruit?
« Reactie #202 Gepost op: 09 augustus 2017, 11:18:33 »
En zeg nou zelf, jij vindt dat best wel leuk.  Lak aan alles past gewoon bij die huistijgers.   8)

Inderdaad Henk, hij lijkt wel een beetje op mij :koffie:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Hoe ziet jullie dierentuin eruit?
« Reactie #203 Gepost op: 08 december 2017, 01:09:14 »

Gisteren afspraak gemaakt met de dierenarts om morgenmiddag in mijn huis mijn poes eventueel te laten inslapen.

Hij is de laatste week door niet te eten zo lusteloos en uitgemergeld geraakt dat ik dacht hij haalt de zondag niet meer.

Maaaar vanaf gisteravond strompelde hij naar zijn voerbakkies van hard en zacht voer en ging rechtstreeks naar een

schoteltje slagroom waarvan iedereen zei dat is nooit goed,en slikkerde die leeg.

Een half uur later begon hij langzaam een beetje zachtvoer te eten en dat heeft hij steeds met tussenpozen herhaalt.

Moet nu afwachten wat hij morgen doet maar ik vermoed dat er een ommekeer is :think:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Hoe ziet jullie dierentuin eruit?
« Reactie #204 Gepost op: 08 december 2017, 13:44:49 »

Goed nieuws,de poes is aan de beterende hand en nu ik weet dat het de nieren niet zijn heb ik vermoedens dat het

een of andere plant is die dit veroorzaakt heeft,zal vanmiddag de bereffende plant verwijderen en kattegras gaan halen  :)
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.063
Re: Hoe ziet jullie dierentuin eruit?
« Reactie #205 Gepost op: 08 december 2017, 13:51:03 »

Gisteren afspraak gemaakt met de dierenarts om morgenmiddag in mijn huis mijn poes eventueel te laten inslapen.

Hij is de laatste week door niet te eten zo lusteloos en uitgemergeld geraakt dat ik dacht hij haalt de zondag niet meer.

Maaaar vanaf gisteravond strompelde hij naar zijn voerbakkies van hard en zacht voer en ging rechtstreeks naar een

schoteltje slagroom waarvan iedereen zei dat is nooit goed,en slikkerde die leeg.

Een half uur later begon hij langzaam een beetje zachtvoer te eten en dat heeft hij steeds met tussenpozen herhaalt.

Moet nu afwachten wat hij morgen doet maar ik vermoed dat er een ommekeer is :think:

Slagroom?  Voor een kat?  En jij bent een kattenvriend?

Vermoedelijk heeft u vaker gehoord dat je een kat geen gewone “koeien” melk moet geven. Dit klopt!

Kittens kun je beter geen koeienmelk geven omdat dit niet voldoet aan de voedingsbehoefte van kittens. Er zitten minder calorieën en minder eiwitten in dan in de moedermelk van de poes. Mocht een kitten niet meer willen of kunnen drinken bij de moederpoes dan is er melkpoeder voor kittens verkrijgbaar bij de dierenarts. Dit kan (na correct aanlengen) gegeven worden met een klein flesje en voldoet aan alle behoeften van een kitten.

Bij oudere katten is het beter om geen koeienmelk te geven omdat ze dit niet meer goed kunnen verteren. Het enzym dat nodig is voor de vertering van lactose wordt niet meer aangemaakt door een oudere kat. Hierdoor veroorzaakt het geven van koeienmelk allerlei maagdarmproblemen. Vreemd genoeg vinden heel veel katten koeienmelk toch erg lekker..

Het is dus het verstandigste om uw kat vanaf het begin alleen maar fris water te drinken te geven. Mocht u, uw kat toch melk willen geven dan is het belangrijk dat deze lactosevrij is. Kattenmelk verkrijgbaar in veel dierenspeciaalzaken is lactosevrij en zou dus gegeven kunnen worden. Pas wel op dat u dit meer als een “traktatie” gebruikt. Voor wat betreft de voedingsbehoefte is het niet nodig en u zult er rekening mee moeten houden dat kattenmelk erg calorierijk is.

Bij katten lijkt de regel: “water en niets dan water” de beste.


Bronvermelding:  Bovenstaande tekst komt van www.dierenkliniekdeventer.nl 

Nou Bram,  hoe is het met de kat?  Al aan de schijterij?

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.746
  • Doet mij maar buisjes
Re: Hoe ziet jullie dierentuin eruit?
« Reactie #206 Gepost op: 08 december 2017, 15:03:53 »

Goed nieuws,de poes is aan de beterende hand en nu ik weet dat het de nieren niet zijn heb ik vermoedens dat het

een of andere plant is die dit veroorzaakt heeft,zal vanmiddag de bereffende plant verwijderen en kattegras gaan halen  :)
Mijn poes is 53 jaar en ze eet nog goed, blij dat het in huize Bram weer beter gaat.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.063
Re: Hoe ziet jullie dierentuin eruit?
« Reactie #207 Gepost op: 08 december 2017, 15:11:25 »

Goed nieuws,de poes is aan de beterende hand en nu ik weet dat het de nieren niet zijn heb ik vermoedens dat het

een of andere plant is die dit veroorzaakt heeft,zal vanmiddag de bereffende plant verwijderen en kattegras gaan halen  :)

Dat is goed nieuws.  Ik ben blij dat de poes het weer goed of in ieder geval beter maakt.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Hoe ziet jullie dierentuin eruit?
« Reactie #208 Gepost op: 08 december 2017, 15:12:28 »

Goed nieuws,de poes is aan de beterende hand en nu ik weet dat het de nieren niet zijn heb ik vermoedens dat het

een of andere plant is die dit veroorzaakt heeft,zal vanmiddag de bereffende plant verwijderen en kattegras gaan halen  :)
Mijn poes is 53 jaar en ze eet nog goed, blij dat het in huize Bram weer beter gaat.

Dank je :)
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Hoe ziet jullie dierentuin eruit?
« Reactie #209 Gepost op: 08 december 2017, 15:37:38 »

Goed nieuws,de poes is aan de beterende hand en nu ik weet dat het de nieren niet zijn heb ik vermoedens dat het

een of andere plant is die dit veroorzaakt heeft,zal vanmiddag de bereffende plant verwijderen en kattegras gaan halen  :)
Goed om te horen Bram ! Toppie!