Auteur Topic: Irritatie van de dag, politiek gerelateerd.  (gelezen 6215 keer)

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.334
Re: Irritatie van de dag, politiek gerelateerd.
« Reactie #120 Gepost op: 25 november 2023, 07:36:38 »
Ik zie hier allemaal mensen klagen en cijfers gooien, maar dit is toch het resultaat van 4x een kabinet met een rechtse partij, namelijk de VVD? En voor Rutte 1 was het toen slecht? Deden linkse kabinetten daarvoor slecht? Is meer naar recht dan beter? Ik ga het zien…..zeg verder maar niks.

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.053
Re: Irritatie van de dag, politiek gerelateerd.
« Reactie #121 Gepost op: 25 november 2023, 10:36:36 »
Maar het is niet alleen de VVD die (be)stuurde, dus het is vreemd om het te stellen zoals je doet.
Links, rechts; Het zal. Balans moet er zijn en veel mensen hebben het idee dat die zoek is (gok ik dan maar even).




Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.909
    • ARJANKU.IT service
Re: Irritatie van de dag, politiek gerelateerd.
« Reactie #122 Gepost op: 25 november 2023, 10:44:20 »
Het valt mij ook op dat Wilders niet zo sec rechts is maar dat zijn keuzes die je zou kunnen kenschetsen als links of rechts worden gemaakt langs lijnen van 'wel of niet Nederlander zijn'. Zijn idee van het Nederlanderschap lijkt daarbij nu ook plooibaar te zijn geworden en uitgebreid van 'de hardwerkende verpleegster die Nederland na de oorlog uit de klei heeft gestampt' naar een grotere groep die nog niet vast gedefinieerd lijkt.
Of hij nog een soort van Nexit voorstaat met Nederland als eiland op economisch en/of migratiegebied blijft vooralsnog onduideljjk.
Ik begrijp de sentimenten waarop gestemd is door een ongekend grote groep maar vrees dat in de praktijk het geven van.goed in de markt liggende kritiek een ander metier is dan met oplossingen komen die daadwerkelijk uitvoerbaar zijn en verbetering bieden op de probleemgebieden.
We zullen zien wat er gaat gebeuren.
Goed weekend allemaal!
An inability to grasp science is no argument against it....

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.136
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Irritatie van de dag, politiek gerelateerd.
« Reactie #123 Gepost op: 25 november 2023, 13:04:19 »
Wij kregen van de week zowel vanuit het hoofdkantoor in Zweden als vanuit de vestiging in Bremen bijval. Vanuit die laatste hoe ons Duits was, mochten we komen emigreren. In Zweden waren we ook welkom.

Groet,
Jacco

Verstuurd vanaf mijn FNE-NX9 met Tapatalk


renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.010
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Irritatie van de dag, politiek gerelateerd.
« Reactie #124 Gepost op: 29 november 2023, 21:42:50 »
Denk niet dat je van het aanbod om te emigreren gebruik hoeft te maken. Er komt geen regering Wilders er komen nieuwe verkiezingen. Van de 10.000.000 stemmers stemmen er 2.500.000 op Wilders, dus 7.500.000 zijn tegen hem dat is duidelijk geen meerderheid. Hoe men er dan op komt dat het volk hem wil is mij een raadsel. Trouwens wie zijn het volk?, toch niet die mensen met "Wij zijn het volk" op de borst?
« Laatst bewerkt op: 29 november 2023, 21:53:52 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.136
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Irritatie van de dag, politiek gerelateerd.
« Reactie #125 Gepost op: 29 november 2023, 22:06:14 »
Maar die 7,5 miljoen zijn verdeeld en dus geen meerderheid. Blijft over dat de resterende 2,5 miljoen dus wel de meerderheid is.

Groet,
Jacco

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.010
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Irritatie van de dag, politiek gerelateerd.
« Reactie #126 Gepost op: 29 november 2023, 22:25:01 »
Maar die 7,5 miljoen zijn verdeeld en dus geen meerderheid. Blijft over dat de resterende 2,5 miljoen dus wel de meerderheid is.

Groet,
Jacco
Met elkaar zijn die mensen een meerderheid verdeeld of niet. Zou toch te gek zijn als 2.5 miljoen even gaan uitmaken wat 7.5 miljoen moeten gaan doen. Gaat ook niet gebeuren want de leiders van de partijen waar 7.5 miljoen op gestemd hebben willen dit niet. Blijkt ook wel uit de eerste gesprekken met de verkenner.
« Laatst bewerkt op: 29 november 2023, 22:28:58 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.136
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Irritatie van de dag, politiek gerelateerd.
« Reactie #127 Gepost op: 29 november 2023, 22:31:16 »
Maar die 7,5 miljoen zijn verdeeld en dus geen meerderheid. Blijft over dat de resterende 2,5 miljoen dus wel de meerderheid is.

Groet,
Jacco
Met elkaar zijn die mensen een meerderheid verdeeld of niet. Zou toch te gek zijn als 2.5 miljoen even gaan uitmaken wat 7.5 miljoen moeten gaan doen. Gaat ook niet gebeuren want de leiders van de partijen waar 7.5 miljoen op gestemd hebben willen dit niet. Blijkt ook wel uit de eerste gesprekken met de verkenner.
Dat is democratie. In het verleden zijn kleinere aantallen stemmen verantwoordelijk geweest voor het voor het zeggen hebben.

Groet,
Jacco

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.010
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Irritatie van de dag, politiek gerelateerd.
« Reactie #128 Gepost op: 29 november 2023, 22:39:03 »
Democratie is 51% en niet 25%. Ik vind het ook raar dat er maar 78% gestemd hebben, 22% interesseert het niet wat er gaat gebeuren.
Eens buizen altijd buizen.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.136
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Irritatie van de dag, politiek gerelateerd.
« Reactie #129 Gepost op: 29 november 2023, 22:48:47 »
Ja, ongeveer even groot als de gekozen meerderheid interesseert het geen reet. Zegt ook iets.

Groet,
Jacco

LaanCr

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 584
Re: Irritatie van de dag, politiek gerelateerd.
« Reactie #130 Gepost op: 03 december 2023, 18:21:52 »
Je hebt dan ook geen bedrijf waar de voorlopige aanslagen op de mat vallen. Wilders is ook een linkse rakker hoor. Je hebt zijn partijprogramma wel gelezen? Kan er een item ‘ziek en zeer’ op het forum ingevoerd worden? 99% van de akkefietjes is ‘lifestyle’ hè? ‘Was hij wel eens nuchter?’ was ook een lifestyleoordeeltje  over die gast van the pogues.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.136
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Irritatie van de dag, politiek gerelateerd.
« Reactie #131 Gepost op: 03 december 2023, 20:09:40 »
Tegen mij? Ja, ik heb het gelezen.

Groet,
Jacco

Verstuurd vanaf mijn FNE-NX9 met Tapatalk


Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.300
  • Elac addict
Re: Irritatie van de dag, politiek gerelateerd.
« Reactie #132 Gepost op: 14 februari 2024, 08:36:15 »
Formatie: Twitter maakt meer kapot dan je lief is. Johan Remkes sloeg de spijker op zijn kop in Buitenhof. Er is kostbare tijd verloren gegaan. Straks horen hoe de puinhoop nog groter gemaakt wordt. :sceptic:
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.