Auteur Topic: De hififreaks.nl referentie cd of cd's.  (gelezen 33283 keer)

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.223
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: De hififreaks.nl referentie cd of cd's.
« Reactie #105 Gepost op: 14 oktober 2014, 22:34:07 »
Was sowieso de planning om het voor de 15de in ruwe vorm te hebben, of wat er dan is. Er is dus nog tijd  ;D

Groet,
Jacco

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: De hififreaks.nl referentie cd of cd's.
« Reactie #106 Gepost op: 14 oktober 2014, 22:57:39 »
Ik veel geen oordeel over een systeem voor ik Moan erop gehoord heb ;p

https://www.youtube.com/watch?v=_LuYdnPy8tA

En wel om het baslijntje van 1:15 tot 1:50. Die wisselt van frequentie (en zou idealiter bij elke frequentie even hard moeten klinken). Verder zit er zoieso een vrij lage kick in (bv. vanaf 3:12) die een goed systeem imo helemaal weer zou moeten kunnen geven. Ik gok dat hij ergens net boven 40hz zit. De meeste systemen, ook al staan ze gespecificeerd tot onder 40hz, 'scheten' wel wat maar tonen niet de compacte diepe kick die het werkelijk is. (youtube klinkt nogal compressed dus probeer het niet met het filmpje maar met de mp3/flac/wav)

En de voornamelijkste reden is dat ik het een hele dikke track vind (maar dat is persoonlijk) :)
« Laatst bewerkt op: 14 oktober 2014, 23:04:58 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: De hififreaks.nl referentie cd of cd's.
« Reactie #107 Gepost op: 26 oktober 2014, 02:34:25 »
Track 01 van "Tori Amos - The Beekeeper"; "Parasol" is ook wel een mooi testplaatje trouwens.

Behalve dat de drums heel strak klinken zit er wel een leuk vocal effect in dat op dit moment op de K+H 's voor een mooi strak stereoplaatje zorgt. Het begint met een vocal die je recht in het midden hoort. Vanaf 0:36 spelen ze 3 (apart opgenomen) vocals (van dezelfde text, allen ingezongen door Tori) af.

De vocal blijft doorgaan in het midden (de opgenomen mono vocal identiek afgespeeld op beide speakers en daardoor precies in het midden). De andere 2 vocals worden elk over een mono kanaal afgespeeld (1 links en 1 rechts). Je hoort dus op 3 duidelijk te onderscheiden punten (links, in het midden en rechts) Tori dezelfde text zingen met lichte onderlinge afwijkingen in uitvoering.

Heel vet!!
« Laatst bewerkt op: 26 oktober 2014, 02:43:24 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

flakkees

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.776
Re: De hififreaks.nl referentie cd of cd's.
« Reactie #108 Gepost op: 10 november 2014, 05:20:26 »
of ik heb er overheen gelezen of yello staat er nog niet tussen  :(
Philips / 4100 series 48''
Denon / AVC-A1XV
klipsch / RF-83 / R-14s / Rc-35 /diy sub Aa Havoc 18'' qsc plx-3002 miniDSP
kabels / ru connected / ixos / Belden

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.223
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: De hififreaks.nl referentie cd of cd's.
« Reactie #109 Gepost op: 10 november 2014, 09:57:42 »
Dat zou een misser zijn  ;D

Groet,
Jacco

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: De hififreaks.nl referentie cd of cd's.
« Reactie #110 Gepost op: 10 november 2014, 10:32:43 »
Ik veel geen oordeel over een systeem voor ik Moan erop gehoord heb ;p

https://www.youtube.com/watch?v=_LuYdnPy8tA

En wel om het baslijntje van 1:15 tot 1:50. Die wisselt van frequentie (en zou idealiter bij elke frequentie even hard moeten klinken). Verder zit er zoieso een vrij lage kick in (bv. vanaf 3:12) die een goed systeem imo helemaal weer zou moeten kunnen geven. Ik gok dat hij ergens net boven 40hz zit. De meeste systemen, ook al staan ze gespecificeerd tot onder 40hz, 'scheten' wel wat maar tonen niet de compacte diepe kick die het werkelijk is. (youtube klinkt nogal compressed dus probeer het niet met het filmpje maar met de mp3/flac/wav)

En de voornamelijkste reden is dat ik het een hele dikke track vind (maar dat is persoonlijk) :)

Zeker vet,als je met dit nummer op spotify een radiozender begint komen er nog een paar leuke liedjes voorbij.


luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

Rocky

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 36
Re: De hififreaks.nl referentie cd of cd's.
« Reactie #111 Gepost op: 19 december 2014, 13:01:56 »
Yello - touch
Boris Blank & Malia - Convergence
Boris Blank - Electrified

Alle zeer goede opname en klinken subliem.

KT88

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.356
  • The cat's meow
Re: De hififreaks.nl referentie cd of cd's.
« Reactie #112 Gepost op: 19 december 2014, 14:38:21 »
Bliss - Quiet Letters - "Song for Olabi".. Bloedstollend laag af en toe. Met dank aan Henk93.
Pink Floyd - Endless River - "Sum" en "Skins" (loopt in elkaar over) met een duidelijke knipoog naar "Saucerfull of Secrets". Die drums!  :afro:
Elkano Browning Cream - Pina Colada (lekker vuige Hammond B3, je hoort gewoon het rammelen van het mechanisme, de toetsenkraak en de overdrive van de versterkerbuizen in de Leslie).
Propellerheads - "On Her Majesty's Secret Service". Elektronoca met leuke effecten. Vindt MAW vast ook lekker.  ;D
Grace Jones - Slave - "The Crossing" of "Don't Cry" (de LP is niet duidelijk omdat de tracks in elkaar overlopen). Ook afgrijselijk laag en leuke links-rechts effecten met veel synth geweld. Trevor Horn productie en dat hoor je.  8)
- audiodidact -