Auteur Topic: De set van Johndv  (gelezen 137892 keer)

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: De set van Johndv
« Reactie #330 Gepost op: 13 maart 2019, 12:09:08 »
Mag jij volgens de wet al alcohol/sigaretten kopen ? Of stemmen ?

Gr. Hans
nee nog niet, dus vergeef mij voor de manier waarop ik reageer. Misschien als ik later groot ben dat ik dan ook hypocriet wordt en mee lul zoals ik wel vaker zie..

Dan is het voor mij inderdaad makkelijker te plaatsen en begrijpen. Als je tussen de 12 en 18 bent zijn jouw reacties op zicht redelijk logisch en voorspelbaar. Dank.

Neemt overigens niet weg dat je mag horen dat je je gewoon hebt te gedragen als je op een ander reageert. Dus bij deze. 

Gr. Hans
er is helemaal niets mis met mijn posting. Het is onwetend en dat mag gezegd  worden. Ook ik ben weleens onwetend en dat kan. Ik mag toch ook hopen dat het gedrag van sommigen andere het zelfde geld. Of zou er dan wel een oogje dicht geknepen worden ;) maar zullen we weer over het onderwerp verder gaan of blijf je door zeveren..

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: De set van Johndv
« Reactie #331 Gepost op: 13 maart 2019, 12:14:10 »
Weer terug naar de set van John nu dan.

Demagnetiseren is dus een begin om te proberen. Dat kan met bijvoorbeeld een cassette(TDK)en dat werkt ook goed. Maar beter is dus met een demagnetiseer apparaat, en die heb je al voor een paar tientjes. Maar als je normaal gesproken eigenlijk nooit cassette speelt begrijp ik ook dat je daar geen behoefte aan heb.
Ik ben met toeval, een foto van mijn eerste stereo set tegengekomen. Ik heb hem van mijn opa geërfd in 1981. Het wat een Hitachi SDT 2660, was de koning te rijk.


Lees de post eens! ;D
ja dat snap ik, maar daar heb ik het niet over. Het gaat even over een minder klinkend Deck.

Mvg,

        Infinity.

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: De set van Johndv
« Reactie #332 Gepost op: 13 maart 2019, 12:14:47 »
Ik ben met toeval, een foto van mijn eerste stereo set tegengekomen. Ik heb hem van mijn opa geërfd in 1981. Het wat een Hitachi SDT 2660, was de koning te rijk.


Niet veel te vinden op Marktplaats en Ebay. Snaren voor de het cassettedeck wel.
Er staat/stond een typenummer hoger op Marktplaats.
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: De set van Johndv
« Reactie #333 Gepost op: 13 maart 2019, 12:17:51 »
Weer terug naar de set van John nu dan.

Demagnetiseren is dus een begin om te proberen. Dat kan met bijvoorbeeld een cassette(TDK)en dat werkt ook goed. Maar beter is dus met een demagnetiseer apparaat, en die heb je al voor een paar tientjes. Maar als je normaal gesproken eigenlijk nooit cassette speelt begrijp ik ook dat je daar geen behoefte aan heb.
Ik ben met toeval, een foto van mijn eerste stereo set tegengekomen. Ik heb hem van mijn opa geërfd in 1981. Het wat een Hitachi SDT 2660, was de koning te rijk.


Lees de post eens! ;D
ja dat snap ik, maar daar heb ik het niet over. Het gaat even over een minder klinkend Deck.

Mvg,

        Infinity.
Nee, jij geeft mij advies voor een minder klinkend deck, als je mijn post met de 3 in 1 stereo had gelezen, had je gelijk kunnen weten dat het niet nodig was.
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Eens buizen altijd buizen.

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: De set van Johndv
« Reactie #335 Gepost op: 13 maart 2019, 12:30:07 »
Deze?, snaren zijn niet goed maar die zijn zat te krijgen.
https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/stereo-sets/m1383389825-hitachi-sdt-2680-music-centre.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
Ja, die kwam ik toevallig tegen. Het was na 39 jaar niet te hebben gezien een erg leuk moment!
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: De set van Johndv
« Reactie #336 Gepost op: 13 maart 2019, 12:35:27 »
Weer terug naar de set van John nu dan.

Demagnetiseren is dus een begin om te proberen. Dat kan met bijvoorbeeld een cassette(TDK)en dat werkt ook goed. Maar beter is dus met een demagnetiseer apparaat, en die heb je al voor een paar tientjes. Maar als je normaal gesproken eigenlijk nooit cassette speelt begrijp ik ook dat je daar geen behoefte aan heb.
Ik ben met toeval, een foto van mijn eerste stereo set tegengekomen. Ik heb hem van mijn opa geërfd in 1981. Het wat een Hitachi SDT 2660, was de koning te rijk.


Lees de post eens! ;D
ja dat snap ik, maar daar heb ik het niet over. Het gaat even over een minder klinkend Deck.

Mvg,

        Infinity.
Nee, jij geeft mij advies voor een minder klinkend deck, als je mijn post met de 3 in 1 stereo had gelezen, had je gelijk kunnen weten dat het niet nodig was.
ik snap het wel, je kwam die FOTO tegen. Maar daar ging het even niet om, zo bedoelde ik het niet het ging even over het slechte geluid bij een Deck. Maar idd een beetje verwarrend. Komt bij dat ik ook af en toe verwarrend ben ;D

Mvg,

         Infinity.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: De set van Johndv
« Reactie #337 Gepost op: 13 maart 2019, 12:43:34 »
Mag jij volgens de wet al alcohol/sigaretten kopen ? Of stemmen ?

Gr. Hans
nee nog niet, dus vergeef mij voor de manier waarop ik reageer. Misschien als ik later groot ben dat ik dan ook hypocriet wordt en mee lul zoals ik wel vaker zie..

Dan is het voor mij inderdaad makkelijker te plaatsen en begrijpen. Als je tussen de 12 en 18 bent zijn jouw reacties op zicht redelijk logisch en voorspelbaar. Dank.

Neemt overigens niet weg dat je mag horen dat je je gewoon hebt te gedragen als je op een ander reageert. Dus bij deze. 

Gr. Hans
er is helemaal niets mis met mijn posting. Het is onwetend en dat mag gezegd  worden. Ook ik ben weleens onwetend en dat kan. Ik mag toch ook hopen dat het gedrag van sommigen andere het zelfde geld. Of zou er dan wel een oogje dicht geknepen worden ;) maar zullen we weer over het onderwerp verder gaan of blijf je door zeveren..

Tuurlijk mag je door met het onderwerp.

Maar reageer eens normaal. Ligt niet altijd aan de ander. Ik weet gezien je leeftijd is het tegen dovemansoren. Maar moet wel gezegd worden. Dus bij deze.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: De set van Johndv
« Reactie #338 Gepost op: 13 maart 2019, 13:02:27 »
Toch doorleuteren. Je hebt helemaal gelijk het ligt niet aan de ander maar altijd aan mij. Nu tevreden Hans? ze zouden me toch eens niet aardig vinden..nee daar zou ik echt wakker van liggen. ;)

Mvg,

         Infinity.
« Laatst bewerkt op: 13 maart 2019, 13:07:40 door Infinity »

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: De set van Johndv
« Reactie #339 Gepost op: 13 maart 2019, 13:12:01 »
[@John: Als je nog eens een Yamaha TC320a tegenkomt hoor ik het wel. Die a erachter is wel belangrijk er is namelijk ook een TC320.
Zo'n cassettedeck bedoel ik. Bij mij speelde er alleen betere muziek op af, dit vind ik zonde van het cassettebandje. 8)
Eens buizen altijd buizen.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: De set van Johndv
« Reactie #340 Gepost op: 13 maart 2019, 14:33:15 »
Toch doorleuteren. Je hebt helemaal gelijk het ligt niet aan de ander maar altijd aan mij. Nu tevreden Hans? ze zouden me toch eens niet aardig vinden..nee daar zou ik echt wakker van liggen. ;)

Mvg,

         Infinity.

Ik ken je niet. De kans is groot dat je een aardige man in wording bent. Tot die tijd zal ik het met je postgedrag moeten doen en op de momenten dat je het ergens niet mee eens bent, is die niet netjes.

Begint hier eindelijk droog te worden. Zelfs een zonnetje.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: De set van Johndv
« Reactie #341 Gepost op: 13 maart 2019, 14:37:12 »
[@John: Als je nog eens een Yamaha TC320a tegenkomt hoor ik het wel. Die a erachter is wel belangrijk er is namelijk ook een TC320.
Zo'n cassettedeck bedoel ik. Bij mij speelde er alleen betere muziek op af, dit vind ik zonde van het cassettebandje. 8)
Als ik er een tegenkom, is hij voor jou René.
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: De set van Johndv
« Reactie #342 Gepost op: 13 maart 2019, 15:54:45 »
Als ik er een tegenkom, is hij voor jou René.
Toppie!
Eens buizen altijd buizen.

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: De set van Johndv
« Reactie #343 Gepost op: 10 oktober 2019, 14:45:03 »


Zo ziet de opstelling er nu uit, zonder de hybride dames nog.

Ik heb nu het zilverdraad vanaf de Marantz naar de Adams lopen ipv de Vincent set naar de Adams. Ik denk wat verschil in het hoog te horen, wat ik nog aan hoog kan horen.

Dit komt natuurlijk, omdat ik het ook graag wilde horen, zal straks of morgen wel weer over zijn jammer genoeg.

De witte kast gaat er nog tussenuit, het audiomeubel, naar dat het opnieuw gewhitewasht is, gaat verder naar het midden en de luidsprekers worden dichter naar elkaar toe geplaatst.

Omdat Tinypic gestopt is zijn alle foto's weg, zal zo nog even een paar van mijn Adams maken. Waarom? Omdat ik van ze hou!






Hier de andere set buitendienst.


In de oude situatie met de oude vloer.




« Laatst bewerkt op: 10 oktober 2019, 15:35:39 door Johndv »
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: De set van Johndv
« Reactie #344 Gepost op: 10 oktober 2019, 17:17:00 »
Good job John.  ;)