Auteur Topic: Actieve speakers voor hifi  (gelezen 118416 keer)

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Actieve speakers voor hifi
« Reactie #60 Gepost op: 17 maart 2013, 09:46:18 »
De actieve philips modellen geven vooral veel bass en niet afgrond diep? Are you serious? :D
« Laatst bewerkt op: 17 maart 2013, 09:52:04 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

a.b.d.o.n.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.026
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
Re: Actieve speakers voor hifi
« Reactie #61 Gepost op: 17 maart 2013, 09:49:09 »
hmm ok, nou misschien heb ik het dan niet goed gehoord
Over mijn smaak valt te twisten

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Actieve speakers voor hifi
« Reactie #62 Gepost op: 17 maart 2013, 10:13:37 »
De bass was trouwens op mijn luisterplek ook een stuk minder dan als je bij de speakers zelf stond. Ik stond in de pauze nl. met eeen aantal mensen rondom de speakers en op m'n luisterplekk bij de 'officiele test' was het bij mij ook een stuk rommeliger (op beide speakers).

Misschien moet je ze gewoon nog eens horen ;)

En dan liefst naast een zuil waarvan je denkt dat hij beter speelt in het laag. Dat zou ik mooi vinden om te ervaren. Die zuil ken ik namelijk nog niet. Ze zullen er ongetwijfeld zijn maar de Infinity Renaissance 90's lukt het in elk geval niet :)

Actieve Philips bashen om hun laagweergave is als een ferrari bashen dat hij slecht op de weg ligt.
« Laatst bewerkt op: 17 maart 2013, 10:17:26 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

a.b.d.o.n.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.026
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
Re: Actieve speakers voor hifi
« Reactie #63 Gepost op: 17 maart 2013, 12:39:43 »
De bass was trouwens op mijn luisterplek ook een stuk minder dan als je bij de speakers zelf stond. Ik stond in de pauze nl. met eeen aantal mensen rondom de speakers en op m'n luisterplekk bij de 'officiele test' was het bij mij ook een stuk rommeliger (op beide speakers).

Misschien moet je ze gewoon nog eens horen ;)

En dan liefst naast een zuil waarvan je denkt dat hij beter speelt in het laag. Dat zou ik mooi vinden om te ervaren. Die zuil ken ik namelijk nog niet. Ze zullen er ongetwijfeld zijn maar de Infinity Renaissance 90's lukt het in elk geval niet :)

Actieve Philips bashen om hun laagweergave is als een ferrari bashen dat hij slecht op de weg ligt.

Ik bash niets, vind die negatieve term al niet prettig. Maar mocht je het leuk vinden, ik iig wel, om je actieve philipsen een keer naast mijn zuilen in een vergelijk te horen, dan ben je van harte welkom. Mijn zuilen verplaatsen is nogal een werk wat ik liever niet doe.


Over mijn smaak valt te twisten

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Actieve speakers voor hifi
« Reactie #64 Gepost op: 17 maart 2013, 17:07:56 »
Ik wil ze wel een keer meenemen. Dat is geen probleem.

edit: en dat lijkt me inderdaad wel leuk :)
« Laatst bewerkt op: 17 maart 2013, 20:41:55 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Harmony

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 83
Re: Actieve speakers voor hifi
« Reactie #65 Gepost op: 17 maart 2013, 19:07:23 »
Misschien lag het aan de kwaliteit van de actieve monitoren (ik heb tot nu toe een paar setjes beluisterd) maar ik vond het laag onnatuurlijk en op een verkeerde manier aangezet. Wel veel, en niet afgronddiep. Alsof er kunst- en vlieggrepen uitgevoerd moeten worden om zoveel laag uit een klein kastje te krijgen.

Een actief speakersysteem is op zich nog geen garantie voor een betere geluidsweergave....
De technische voorwaarden om dat beter te kunnen dan bij een conventioneel speakersysteem zijn bij een actief speaker systeem in technische zin zeker aanwezig.
Maar dat moet dan wel een goed technisch uitgewerkt ontwerp zijn. Als een actief systeem niet beter klinkt dan een verder vergelijkbare passieve speaker dan is het geen geslaagd ontwerp.

Ik heb menige speaker van het Duitse merk B&M gehoord en moet zeggen dat het resultaat vaak tegenviel. En dat praat ik over actieve speakers van meer dan €6.000,- per stuk...

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Actieve speakers voor hifi
« Reactie #66 Gepost op: 17 maart 2013, 20:30:46 »
Of een speaker actief of passief is zegt inderdaad niets over de kwaliteit. KRK maakt bijvoorbeeld waardeloze actieve studiomonitors en er zijn genoeg goede passieve speakers.

Toch ligt een actief design bij een non-consessie ontwerp wel voor de hand. Actief heeft alleen maar voordelen ten opzichte van passief.
« Laatst bewerkt op: 17 maart 2013, 20:37:25 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Actieve speakers voor hifi
« Reactie #67 Gepost op: 17 maart 2013, 20:43:32 »
Ik heb menige speaker van het Duitse merk B&M gehoord en moet zeggen dat het resultaat vaak tegenviel. En dat praat ik over actieve speakers van meer dan €6.000,- per stuk...

B&M? Die zijn ook al gepost in dit topic volgens mij. Had er nooit van gehoord, ziet er wel leuk uit. Jammer dat het tegenviel!!
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

a.b.d.o.n.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.026
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
Re: Actieve speakers voor hifi
« Reactie #68 Gepost op: 17 maart 2013, 21:22:32 »
Ik wil ze wel een keer meenemen. Dat is geen probleem.

edit: en dat lijkt me inderdaad wel leuk :)

Gelukkig maar, je moet niets tegen je zin doen  :) PM me maar een keer als je zover bent :) Je bent van harte welkom.
Over mijn smaak valt te twisten

Harmony

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 83
Re: Actieve speakers voor hifi
« Reactie #69 Gepost op: 17 maart 2013, 22:50:17 »
Ik heb menige speaker van het Duitse merk B&M gehoord en moet zeggen dat het resultaat vaak tegenviel. En dat praat ik over actieve speakers van meer dan €6.000,- per stuk...

B&M? Die zijn ook al gepost in dit topic volgens mij. Had er nooit van gehoord, ziet er wel leuk uit. Jammer dat het tegenviel!!

Tegenvallen gezien de prijs dan. Maar dat geldt niet voor de hele range van de B&M actief speakers.
Dit merk is wel de Duitse pioneer op het gebied van actieve speakersystemen.
In de praktijk wordt het wel als een 'high-end' merk gezien.... 8)

http://www.backesmueller.de/bm/en/
« Laatst bewerkt op: 17 maart 2013, 22:52:17 door Harmony »

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Actieve speakers voor hifi
« Reactie #70 Gepost op: 17 maart 2013, 23:05:30 »
Of een dagje uit bij de oosterburen.   ;)



Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Harmony

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 83
Re: Actieve speakers voor hifi
« Reactie #71 Gepost op: 17 maart 2013, 23:18:16 »

Bij onze oosterburen zijn actieve speakersystemen relatief populair...dit i.t.t. Nederland.

Er is ook veel 2e handshandel in zoals blijkt....en dan worden actieve speakers zelfs betaalbaar....

B&M kan zelfs oude speaker typen van hen nog servicen en heeft ook nog de onderdelen.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Actieve speakers voor hifi
« Reactie #72 Gepost op: 18 maart 2013, 08:48:32 »
Vreemd dat ik nooit van B&M gehoord had dan.

Dit merk is wel de Duitse pioneer op het gebied van actieve speakersystemen.

Eerder een van de Duitse Pioneers dan denk ik. De eerste studiomonitor met een (2-weg) actieve crossover was de (3-weg) OY van voormalig Klein & Hummel (nu Neumann). Rond die tijd liepen volgens mij ook al de eerste Philips MFB's van de band. Geithain is ook een (wat minder bekende maar kwalitatief onmiskenbare) producent van actieve monitoren. De RL901 is volgens mij hun moederschip. Ik weet niet of ze altijd al actieve monitoren maakten (volgens mij wel) maar ze waren in die tijd ook al druk bezig met het maken van monitoren :)
« Laatst bewerkt op: 18 maart 2013, 19:43:27 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Actieve speakers voor hifi
« Reactie #73 Gepost op: 18 maart 2013, 12:15:31 »
MB Quart, T&A, Canton, B&M, Revox.

Zo maar wat Duitse fabrikanten die in de jaren tachtig van de vorige eeuw of iets later wel een of meer actiefjes in hun assortiment hadden.



Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Actieve speakers voor hifi
« Reactie #74 Gepost op: 18 maart 2013, 16:57:20 »
Heco had al actieve luidsprekers midden jaren 70
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…