Auteur Topic: Actieve speakers voor hifi  (gelezen 117966 keer)

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Actieve speakers voor hifi
« Reactie #30 Gepost op: 14 maart 2013, 20:04:21 »
Bij mijn volgende hifi set hoef ik ze helemaal niet te zien (het mooiste is imo als ze erin zitten maar dat is persoonlijk).

Focal heeft trouwens ook hele goede actieve studiomonitoren. De 'houtlook' is niet echt m'n ding, maar ik denk dat sommigen ze wel mooi vinden voor hifi dus bij deze:

Focal Solo 6BE

Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Actieve speakers voor hifi
« Reactie #31 Gepost op: 14 maart 2013, 20:06:06 »
Nog populairder bij producers dan de Solo 6BE is de Focal Twin 6BE



De vorm vind ik wat minder (ik zou zelf eerder de Solo in m'n woonkamer zetten)
« Laatst bewerkt op: 14 maart 2013, 20:07:57 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Actieve speakers voor hifi
« Reactie #32 Gepost op: 14 maart 2013, 20:20:01 »
How, en laat ik vooral de Focal SM9 niet vergeten:



Erg goede speakers!!! Ik heb ze gehoord bij degene waar ik m'n O300's van gekocht heb. Die gebruikte ze (net als de O300's) als hifi speakers.
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.053
Re: Actieve speakers voor hifi
« Reactie #33 Gepost op: 14 maart 2013, 20:34:06 »
MAW,

Tot de verbeelding spreken doet die oversized pizzadoos niet. Maar ze klinken ongetwijfeld goed.

Groet, Mark ;)
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Actieve speakers voor hifi
« Reactie #34 Gepost op: 14 maart 2013, 22:13:17 »
Die Focal solo's vind ik dan wel weer fraai.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Actieve speakers voor hifi
« Reactie #35 Gepost op: 15 maart 2013, 13:58:39 »
MAW,

Tot de verbeelding spreken doet die oversized pizzadoos niet. Maar ze klinken ongetwijfeld goed.

Groet, Mark ;)

Nou als ze je doen denken aan pizzadozen spreken ze in elk geval tot de verbeelding toch? :D
Maar ik begrijp wat je bedoelt hoor. Ik zoek vervangers voor m'n Infinity Renaissance 90's (mede aanleiding van dit topic) en deze pizzadozen :D zou ik nooit in m'n woonkamer zetten.
« Laatst bewerkt op: 15 maart 2013, 14:21:21 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Actieve speakers voor hifi
« Reactie #36 Gepost op: 15 maart 2013, 14:27:02 »
Dat is trouwens wel mede-aanleiding voor dit topic; dat ik actieve monitoren in m'n woonkamer wil zetten. Hoopte met dit topic goede opties te leren kennen om te gaan beluisteren.

Ik zal even m'n eisen/wensen droppen. Misschien zijn er dan mensen die gericht tips kunnen geven:

- actief. Ik zoek actieve speakers zodat ik geen versterker meer nodig heb.

- compact. Ze moeten een stuk kleiner zijn dan de R90's. Idealiter dus kleine actieve monitors.

- Niet veel minder headroom dan de R90's. De headroom mag eventueel wel een tandje minder maar vanaf de R90's mag het niet een hele grote stap zijn. Serieus geschut is vaak alleen groot (en ik zoek wat kleins) en dat maakt het niet gemakkeloijk.

- Qua geluidskwaliteit wil ik er zeker niet op achteruit gaan. Liefst maak ik een stap voortwaarts. Het doel is gelijkwaardig aan of beter dan m'n Klein + Hummel O300 monitors. Dat is m'n referentie (daar ga ik ook mee vergelijken) en zou vanaf de R90's een vooruitgang zijn.

Wel lastig. Kleine actieve speaker met veel headroom en hoge geluidskwaliteit. De enige optie die ik tegen ben gekomen die aan alle eisen en wensen tegemoet komt is de Barefoot MM35. Ik ga ze binnenkort beluisteren en ik ben op zoek naar occasions op ebay (hoewel dat denk ik jaren kan gaan duren). Nieuw is geen optie (veel te duur). De reviews zijn wel lovend. Gebruikers schijnen ze boven de O300's te verkiezen voor nearfield mastering.

Als iemand een andere goede optie weet die aan de eisen/wensen tegemoet komt dan hoor ik het graag!

Maar ook als iemand gewoon mooie actieve speakers weet die goed dienst kunnen doen als hifi-speakers gewoon blijven dumpen :D
« Laatst bewerkt op: 15 maart 2013, 14:33:17 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.067
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Actieve speakers voor hifi
« Reactie #37 Gepost op: 15 maart 2013, 15:19:47 »
Is er ook een Nederlands woord voor headroom?   ;)

Ik denk dat dat wel los zal lopen.  Een beetje gassen in een woonkamer is meestal geen probleem.  De reflecties maken dat je dat snel moe bent.

Heb je je K&H's wel eens in je woonkamer geprobeerd?

Alternatief zou ook kunnen zijn een kleinere passieve speaker en gaan stoeien met dsp.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.073
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Actieve speakers voor hifi
« Reactie #38 Gepost op: 15 maart 2013, 15:50:41 »
Of eindversterkers achter de speakers en wat langere interlinks gebruiken.
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

Jansen!

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.426
Re: Actieve speakers voor hifi
« Reactie #39 Gepost op: 15 maart 2013, 18:50:35 »
Actieve Quads? Nice, die kende ik nog niet. Thnx! Dit topic dient nu al z'n doel ;)

Als gebruiker van de Klein + Hummel O300 kan ik die ook adviseren als hifi-speakers (ondanks dat ik ze in nearfield setup gebruik)



Ik heb er fronts bij en dan zijn ze imo zeker woonkamerwaardig:



Bij RTV Drenthe worden ze ook gebruikt. Klinken erg eerlijk.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Actieve speakers voor hifi
« Reactie #40 Gepost op: 15 maart 2013, 19:59:07 »
Ben net verhuisd en in deze woonkamer heb ik ze nog niet geprobeerd. In de vorige woonkamer was het qua geluid een succes maar qua WAF niet. M'n vriendin vindt het helaas niets voor in de woonkamer. Ik zou er prima mee kunnen leven :)
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.067
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Actieve speakers voor hifi
« Reactie #41 Gepost op: 15 maart 2013, 20:24:01 »
Dat was voor mij wel de reden om na één nacht in onze woning mijn set op te pakken en in een andere ruimte op te stellen.  De set paste best in onze nieuwe woonkamer maar aangezien ik weinig met tv heb en mijn teerbeminde betere helft wel, zaten we wel eens in elkaars vaarwater.  Daarnaast zou mijn set nooit zo tot glorie komen als ze nu doet in mijn luistergrot.   8)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Actieve speakers voor hifi
« Reactie #42 Gepost op: 15 maart 2013, 23:43:08 »
Ga ze nog wel eens in de woonkamer beluisteren. Ben er zelf nl. ook wel benieuwd naar hoe ze het daar doen. De akoestiek is in ieder geval stukken beter dan de vorige woonkamer (maar was echt een draak, dat heb je gehoord).

Kan dan gelijk even de mening van m'n meiske dubbelchecken voor wat betreft hoe de o300's lijken in de woonkamer maar ik ben bang voor een no-go :/

edit: echt veel SPL hebben ze niet trouwens. Ze gaan wel diep genoeg maar kunnen lang niet zoveel lucht verplaatsen als de R90's. Die Barefoot MM35's hebben bv. veel meer conus oppervlak <:
« Laatst bewerkt op: 15 maart 2013, 23:48:08 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.067
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Actieve speakers voor hifi
« Reactie #43 Gepost op: 15 maart 2013, 23:47:19 »
Geef haar voldoende tijd om eraan te wennen.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Actieve speakers voor hifi
« Reactie #44 Gepost op: 15 maart 2013, 23:48:59 »
haha in de trand van; zo'n test duurt nu eenmaal een jaartje of 2? :D
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.