Auteur Topic: Set van s_k  (gelezen 10332 keer)

s_k

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 417
Set van s_k
« Gepost op: 06 maart 2013, 15:42:03 »
Dag Mensen!

Een aardig bergje van jullie zal mij wel van naam kennen.
Het zij van hifi.nl, het zij van audiofreaks, het zij van hear, het zij van analogaudio.

Voor degenen die me niet kennen: Ik ben Stijn, 28 jaar, woonachtig met kat en vriendin in Limburg en bezield audio/muziekgek. Verder fotografeer ik graag en ben ik gek op autorijden.

Formaliteiten zijn geweest, door met 't hoofdgerecht!



U ziet een voor- en eindversterkercombi van Audio Analogue, te weten de Bellini en Donizetti.
De platendraaiert is een Good Old Thorens TD-166 II die met verse bodem (30mm mdf), plinth (wenge) en arm (Linn LX-V) gemodificeerd is. Elementje is een Goldring 1022GX. De pre zit in de Bellini en die is helemaal mijn smaak. Handig!
CD spelertje is een 'stock' Myryad T-10. De kabeltjes zijn grotendeels van Prefer, met fake-ebay-WBT-locking-RCA. Platendraaiert heeft Klotz bekabeling met Neutrik Pro plugjes.
Voedingskabel van de eindbak is een XTC, die aan de pre en de verdeeldoos (Supra) zijn homebrew LAPP kabels. De LS kabels zijn een zwak punt, da's goedkoop Monitor Audio spul en daar moet echt iets aan gebeuren.
Het analoge opneemgeweld is een Yamaha TC-720 cassettedeck en op dit moment (het wisselt) een TEAC A-3440 bandrecorder.
De speakers zijn Magneplanar Magnepan SMGa's. De enige speakers die goed geluid in deze hopeloze woonkamer krijgen. Ben blij met hun algehele bestaan!
Het moderne streamingwerk wordt gedaan door een Squeezebox classic die via 't netwerk z'n files krijgt van een atom PC'tje in wat ik de 'trapkamer' noem.

Op mijn slaapkamer is een 'set in opbouw'. Spul is nog niet goed.
De versterking is vintage Luxman. L-309V, om precies te zijn. Met bijbehorende T-300 tuner. Versterker is in revisie en nu staat er even een protonnetje (al heb ik een geleende Kenwood SA-7500 op de plank staan die ik nog moet testen)
CD spelertje is een simpele Philips, de platendraaier is een Micro Seiki DQX-500 die een buitenboordmotor krijgt. De speakers zijn B&W DM6, de kabels nog even dropveters. Cassettedeckje is een Luxman K-250 en de bandrecorder op dit moment een Akai GX-600DB.

Dan is er nog een hobbyhok dat mogelijk niet audiofiel ingesteld is, maar toch wel lekker klinkt. Ik zit er veel, en 't bevalt me wel zo.
Versterker daar is een gereviseerde Philips DFA888 die een set Tannoy SRM10B aanstuurt.
De monitortjes zijn JPW ML510's die worden aangestuurd door een NAD 3020E.
Één en ander is aan elkaar geknupt via twee stuks Soundcraft Spirit F1's. De platenspeler is een SL-1200 met DL-110. Phonopre is een Cambridge 640P. CD speler is een NAD 5220, cassettedeck een Denon DRS-810. Dan staat er nog een Dual 1219 voor 't 78 toeren spul, wat dbx rommel, een equalizer, vier bandrecorders (Teac A-3300SX 2T, Teac A-3300SX, Pioneer RT-707 en TEAC A-2340), een MD deckje, een Marantz ST-60L tuner en een Sony TC-K515S cassettedeck. Volle bak!
De PC is gebaseerd op een i5 3570, heeft 16gb ram, een 120GB SSD, Geforce 650 en 1,5TB aan 'gewone' opslagruimte. Dat spul hangt aan de set met een ESI Juli@ geluidskaart.

Een hele berg, en dan staat de zolder ook nog vol.
Tijd om op te ruimen! Zoekt iemand nog vintage zooi? ;)


Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Set van s_k
« Reactie #1 Gepost op: 06 maart 2013, 15:47:14 »
Welkom Stijn.  't Is een aardige verzameling!   8)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Set van s_k
« Reactie #2 Gepost op: 06 maart 2013, 15:51:11 »
Mooi...en XTC.. ;D Die goeie oude tijd waarin Henno een oplichter bleek te zijn.

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.255
  • Platenspelers en zo.
Re: Set van s_k
« Reactie #3 Gepost op: 06 maart 2013, 16:06:32 »
Mooie spullekes.
I love vintage.

Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.311
Re: Set van s_k
« Reactie #4 Gepost op: 06 maart 2013, 16:16:01 »
Mooie set! Vooral datgene wat er niet op staat (de maggies ;) )

Wat voor muziek draai je zoal?


Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Set van s_k
« Reactie #5 Gepost op: 06 maart 2013, 16:34:54 »
Leuke setje spullen zo bij elkaar ;)
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Cyrus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 939
  • Alles draait om de eenvoud!
Re: Set van s_k
« Reactie #6 Gepost op: 06 maart 2013, 16:46:07 »
Hee Stijn! Leuk weer eens wat van je te lezen!

Mooie set heb je ondertussen opgebouwd. Stel je niet te veel voor van de beloofde winst van kabels, maar goed: experimenteren is natuurlijk altijd leuk.
Groeten,
Edwin

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Set van s_k
« Reactie #7 Gepost op: 06 maart 2013, 16:52:16 »
Mooie set heb je staan, die bandrecorder heb ik zelf ook gehad. Machtig fijne machine  8)
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

pieter

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 77
  • Wat een hobby!!!!
Re: Set van s_k
« Reactie #8 Gepost op: 06 maart 2013, 17:34:37 »
Mooi...en XTC.. ;D Die goeie oude tijd waarin Henno een oplichter bleek te zijn.

Gr Hans
Wat bedoel je daarmee Hans?

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Set van s_k
« Reactie #9 Gepost op: 06 maart 2013, 17:37:49 »
Henno was actief op hifi.nl en maakte deze kabels. Door alle positieve kritieken heb ik toen een interlink besteld (130 gulden volgens mij)...dit bedrag overgemaakt en nooit meer wat van vernomen. Heeft toentertijd de gemoederen aardig bezig gehouden.

Anderen gingen voor een iets groter bedrag het schip in..

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Set van s_k
« Reactie #10 Gepost op: 06 maart 2013, 17:43:01 »
Welkom op het forum. Je hebt een paar mooie sets staan hoor! Wat is de hobby toch fijn hè?
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

s_k

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 417
Re: Set van s_k
« Reactie #11 Gepost op: 06 maart 2013, 17:52:40 »
Welkom Stijn.  't Is een aardige verzameling!   8)
En er is zoveel meer...

Mooi...en XTC.. ;D Die goeie oude tijd waarin Henno een oplichter bleek te zijn.
Ja, ik heb geloof ik het geluk gehad via via één van de laatstgeleverde te hebben.
Het is wel verdomd mooi spul, als het is wat je zoekt.
Veel mensen vinden 't te traag klinken, maar dat is net wat mijn kamer (die echt onmogelijk is) nodig had.
Klinkt een stuk minder 'dozig' dan.

Mooie spullekes.
Danku danku, ben er ook erg tevreden mee


Mooie set! Vooral datgene wat er niet op staat (de maggies ;) )

Als ik je daar een erg groot plezier mee doe:

Daar zijn ze! Gereviseerde en geupgrade filtertjes en al.
Vraag me niet wàt er precies aan gebeurd is, heb 't niet zelf gedaan.

Wat voor muziek draai je zoal?
M'n smaak is heel breed. Ik mijd Nederlandstalig en 't gros van de electronische muziek.
Wilde greep uit m'n platencollectie
Brainbox, Black Keys (pre-brothers), Bad Religion, Dead 60's, Iron Maiden, Arbouretum, Flogging Molly, Jimi Hendrix, The Good, the Bad and the Queen, Jack White en veel van z'n bands, Last Shadow Puppets, Soundcarriers, Rancid, Ramones, Radio Moscow, Sungrazer, Mars Red Sky, Wolf People, Calexico, Belle & Sebastian, CSNY, Steely Dan, Simon & Garfunkel, Babylon Circus, Nick Drake, Bob Dylan, Fleetwood Mac (met Peter Green), Iron & Wine, Jethro Tull, Magna Carta, Junip, Al Stewart, Neil Young, Tom Waits, Beatles, Can, Blues Magoos, Incredible String Band, Pretty Things, Velvet Underground, Strawberry Alarm Clock, Mark Foggo, Disrupt, Jaya the Cat, Jamiroquai, Skatalites, Slackers, Sublime, Tokyo Ska Paradise Orchestra, The Scientist, King Tubby, Dave Brubeck, John Coltrane, Mulatu Astatqé, ARt Blakey, John Coltrane, Miles Davis, Hank Mobley, Thelonious Monk, Django Reinhardt, The Bees (A Band of Bees), Chatham County Line, Friends of Dean Martinez, Kyuss, NoFX, Tool

Leuke setje spullen zo bij elkaar ;)
Dank!

Hee Stijn! Leuk weer eens wat van je te lezen!

Mooie set heb je ondertussen opgebouwd. Stel je niet te veel voor van de beloofde winst van kabels, maar goed: experimenteren is natuurlijk altijd leuk.
Het is ook niet allemaal winst geweest, ik heb kabels gehoord die echt alleen maar slechts deden. Setje peperdure solid core platte zilveren luidsprekerkabels. Merk ben ik maar weer heel snel vergeten, want dat gekrijs was vreselijk. Kabels doen hier heel veel goeds op het gebied van 'finetunen'.
Ik ken je avatar trouwens, maar niet met deze naam. Wie was't ook alweer?


Mooie set heb je staan, die bandrecorder heb ik zelf ook gehad. Machtig fijne machine  8)
Teac sowieso. Dit is mijn tweede A-3440, de vorige had ik echt opgebruikt. Deze kwam toevallig op de dag dat ik de andere naar 't postkantoor bracht voor een verse knutselaar, binnen via een erfenis. Zat die mooie luxman/dm6/micro seiki set aan vast. Soms heb je geluk.
Er staan hier meer dan 50 bandrecorders in huis, maar ik ga zwaar ruimen. Tis mooi geweest.

Henno was actief op hifi.nl en maakte deze kabels. Door alle positieve kritieken heb ik toen een interlink besteld (130 gulden volgens mij)...dit bedrag overgemaakt en nooit meer wat van vernomen. Heeft toentertijd de gemoederen aardig bezig gehouden.
Ach, jij bent één van de ongelukkigen. Wat naar.
Het is mooi spul, maar ik had liever gehad dat 'ie vertrokken was vóórdat 'ie het spul ging maken.

Welkom op het forum. Je hebt een paar mooie sets staan hoor! Wat is de hobby toch fijn hè?
Soms heel frustrerend, maar meestal fantastisch.

Mister T.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.960
  • † 02-12-2020
Re: Set van s_k
« Reactie #12 Gepost op: 06 maart 2013, 18:08:52 »
Welkom Stijn, een mooie set :)
In de lijst van je muziekvoorkeur zie ik wel aardig wat prettige namen staan :yeah:
ADAM    Bryston     DENON

s_k

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 417
Re: Set van s_k
« Reactie #13 Gepost op: 06 maart 2013, 18:28:16 »
Altijd fijn, medemuziekliefhebbers!

a.b.d.o.n.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.026
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
Re: Set van s_k
« Reactie #14 Gepost op: 06 maart 2013, 18:44:57 »
Leuk, weer iemand die van apparatuur en muziek houdt :)
Over mijn smaak valt te twisten