Auteur Topic: Wat staat er vandaag op het menu?  (gelezen 268975 keer)

proximus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.118
Re: Wat staat er vandaag op het menu?
« Reactie #465 Gepost op: 24 november 2013, 17:34:25 »
Dank je proxius! komt niet vaak voor dat ik een compliment krijg.

Ik herinner me nog een uitspraak van jouw van vorig jr dat je beweerde dat jouw versterker 4 of 5x zo duur was en technisch
op pappier de betere was, als de beruchte sony.
Maar je gaf ook toe  dat de sony klangmatig in de ruimte van HF beter klonk dan de jouw relativ dure versterker.
Maar dat was dan terug te voeren op jouw thuis situatie(dat is natuurlijk door niets bewezen.)
En voor 4 tientjes kun je geen buil vallen aan een versterker.
Mijn vraag,heb je het ooit uitgeprobeerd nadien,want er is inmiddels 1 jr voorbij.
Dan zou ik graag precies willen weten waar en wanneer ik dat volgens jou gezegd heb. Staat me niets van bij en ik denk dat je me verward met iemand anders...

Ik kijk zo even terug in de tijd,anders sorry.

Proximus jouw topic nummer 378.
Ah, op die fiets... Da's hier natuurlijk ontzettend :offtopic:

Maar ik kan je melden dat ik inmiddels speel met een setje Yamaha NX-E800 op stands. En aan de akoestiek wordt met regelmaat gewerkt. Er hangt inmiddels 1 'gedempt' canvas doek wat een beetje verbetering heeft gebracht. En verder is het to be continued... Als het naar mijn mening klaar is dan meld ik het.
« Laatst bewerkt op: 24 november 2013, 19:43:31 door proximus »

Mister T.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.960
  • † 02-12-2020
Re: Wat staat er vandaag op het menu?
« Reactie #466 Gepost op: 24 november 2013, 17:35:33 »

Stampot worteltjes+uien met blinde vinken.

Vorige week zondag nog een chinees Indische rijstafel gegeten,is me niet goed bevallen, nadien kreeg zweetuitbraken en hart
kloppingen,niet zo heel erg,maar toch.Ik vermoed dat men te kwistig was met een soort smaakversterker met de naam fie tjen
of fi tjie,dat bekomt mij niet zo goed.
Je bedoelt Ve tsin.   Alhoewel het veel gebruikt wordt door toeleveringsbedrijven hoort het in geen enkele keuken
thuis  :neenee: .
Google maar eens op Ve tsin, het is zooi.
ADAM    Bryston     DENON

proximus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.118
Re: Wat staat er vandaag op het menu?
« Reactie #467 Gepost op: 24 november 2013, 19:44:32 »

Stampot worteltjes+uien met blinde vinken.

Vorige week zondag nog een chinees Indische rijstafel gegeten,is me niet goed bevallen, nadien kreeg zweetuitbraken en hart
kloppingen,niet zo heel erg,maar toch.Ik vermoed dat men te kwistig was met een soort smaakversterker met de naam fie tjen
of fi tjie,dat bekomt mij niet zo goed.
Je bedoelt Ve tsin.   Alhoewel het veel gebruikt wordt door toeleveringsbedrijven hoort het in geen enkele keuken
thuis  :neenee: .
Google maar eens op Ve tsin, het is zooi.
Ja, ik dacht dat het zelfs niet meer gebruikt mocht worden..., kankerverwekkend!

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.258
Re: Wat staat er vandaag op het menu?
« Reactie #468 Gepost op: 24 november 2013, 21:03:57 »

Stampot worteltjes+uien met blinde vinken.

Vorige week zondag nog een chinees Indische rijstafel gegeten,is me niet goed bevallen, nadien kreeg zweetuitbraken en hart
kloppingen,niet zo heel erg,maar toch.Ik vermoed dat men te kwistig was met een soort smaakversterker met de naam fie tjen
of fi tjie,dat bekomt mij niet zo goed.
Je bedoelt Ve tsin.   Alhoewel het veel gebruikt wordt door toeleveringsbedrijven hoort het in geen enkele keuken
thuis  :neenee: .
Google maar eens op Ve tsin, het is zooi.
Ja, ik dacht dat het zelfs niet meer gebruikt mocht worden..., kankerverwekkend!

Of de chinese koks dat ook weten,dat betwijfel ik ten zeerste, het is al eeuwen bij o.a de chinesen een standaard smaakversterker.
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Wat staat er vandaag op het menu?
« Reactie #469 Gepost op: 24 november 2013, 21:58:34 »

Stampot worteltjes+uien met blinde vinken.

Vorige week zondag nog een chinees Indische rijstafel gegeten,is me niet goed bevallen, nadien kreeg zweetuitbraken en hart
kloppingen,niet zo heel erg,maar toch.Ik vermoed dat men te kwistig was met een soort smaakversterker met de naam fie tjen
of fi tjie,dat bekomt mij niet zo goed.
Je bedoelt Ve tsin.   Alhoewel het veel gebruikt wordt door toeleveringsbedrijven hoort het in geen enkele keuken
thuis  :neenee: .
Google maar eens op Ve tsin, het is zooi.
Ja, ik dacht dat het zelfs niet meer gebruikt mocht worden..., kankerverwekkend!

Of de chinese koks dat ook weten,dat betwijfel ik ten zeerste, het is al eeuwen bij o.a de chinesen een standaard smaakversterker.

Sowieso is het al heiligschennis om Indisch eten te bestellen bij de Chinees. Een beetje hetzelfde als Vitello Tonato bestellen bij de FeBo. Oftewel, dan snap je het echt niet.... :-X
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Mister T.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.960
  • † 02-12-2020
Re: Wat staat er vandaag op het menu?
« Reactie #470 Gepost op: 26 november 2013, 17:49:23 »
Krieltjes, sperziebonen, varkensfiletlapjes, Stroganoffsaus.
ADAM    Bryston     DENON

edwin16

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 864
    • Audioclub Oost Brabant
Re: Wat staat er vandaag op het menu?
« Reactie #471 Gepost op: 26 november 2013, 18:14:42 »
Boerenkool, worst en een Brand Dubbelbock.
http://geluidsdrager.blogspot.nl/

Leema Acoustics Tucana, Leema Acoustics Antila, Slimdevices Transporter, Thorens TD2001 RDC Isotrack, Lyra Delos, Musical Fidelity MX-VYNL, Nakamichi 682ZX, Dali Mentor 6

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.085
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Wat staat er vandaag op het menu?
« Reactie #472 Gepost op: 26 november 2013, 19:48:13 »

Stampot worteltjes+uien met blinde vinken.

Vorige week zondag nog een chinees Indische rijstafel gegeten,is me niet goed bevallen, nadien kreeg zweetuitbraken en hart
kloppingen,niet zo heel erg,maar toch.Ik vermoed dat men te kwistig was met een soort smaakversterker met de naam fie tjen
of fi tjie,dat bekomt mij niet zo goed.
Je bedoelt Ve tsin.   Alhoewel het veel gebruikt wordt door toeleveringsbedrijven hoort het in geen enkele keuken
thuis  :neenee: .
Google maar eens op Ve tsin, het is zooi.
Ja, ik dacht dat het zelfs niet meer gebruikt mocht worden..., kankerverwekkend!

Of de chinese koks dat ook weten,dat betwijfel ik ten zeerste, het is al eeuwen bij o.a de chinesen een standaard smaakversterker.

Sowieso is het al heiligschennis om Indisch eten te bestellen bij de Chinees. Een beetje hetzelfde als Vitello Tonato bestellen bij de FeBo. Oftewel, dan snap je het echt niet.... :-X

Smaakversterker E 621, hiervan is niet bewezen dat het allergische reacties veroorzaakt. Zit van nature in tal van etenswaren, oa in parmasaanse kaas en tomaten. Het is niet verboden, als het kankerverwekkend was, was het allang verboden. Het heeft een E nummer en is dus nauwkeurig en goed onderzocht.
De overgevoelige reacties komen alleen voor in het westen ( EU, USA), in het oosten waar het overvloedig wordt gebruikt heeft men er geen last van.
De reacties zijn meestal het gevolg van teveel en te snel eten, als ik van mijzelf uitga is dat bij chinees eten vaak het geval.
E nummers worden gegeven aan ingrediënten die goed onderzocht zijn en daarom goedgekeurd zijn in de EU. Ik vind het link worden als er geen E nummers op staan. Klein voorbeeld, zout. Als zout nu ontdekt zou worden zou het verboden worden, een rat gaat er dood aan bij een verhoogde dosis.
Wat eten we hier vandaag?, een gehaktbal, gebakken aardappels en spinazie.
http://www.food-info.net/nl/e/e621.htm
« Laatst bewerkt op: 26 november 2013, 20:09:57 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.258
Re: Wat staat er vandaag op het menu?
« Reactie #473 Gepost op: 26 november 2013, 21:08:53 »

Ve tjin in kleine hoeveel heden kan geen kwaad,maar wel als er kwistig mee gestrooid word.
En dat gebeurd bij de chinees! soms wel een eetlepel.
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.085
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Wat staat er vandaag op het menu?
« Reactie #474 Gepost op: 26 november 2013, 21:30:07 »
Dat is dan dom van ze, want teveel werkt de werking tegen. Er zit een limiet aan de te gebruiken hoeveelheid voor een optimale werking.
Eens buizen altijd buizen.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.258
Re: Wat staat er vandaag op het menu?
« Reactie #475 Gepost op: 26 november 2013, 21:37:09 »

Wat ik niet vertrouw is; ik weet van jr terug dat de specerijen in grote hoeveelheden uit het verre oosten geimporteerd word
door de chinesen etc.En wie controleerd dat?
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.085
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Wat staat er vandaag op het menu?
« Reactie #476 Gepost op: 26 november 2013, 22:34:18 »
Dat is de taak van de voedsel en waren autoriteit. De importeurs moeten hun waren laten onderzoeken, die onderzoeken moeten ze kunnen overleggen. Als je b.v. pinda's importeert dan moet dit worden onderzocht op aflatoxine, kan mij in denken dat dit ook moet bij specerijen. Of men dit doet is natuurlijk vraag 2.
Eens buizen altijd buizen.

Mister T.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.960
  • † 02-12-2020
Re: Wat staat er vandaag op het menu?
« Reactie #477 Gepost op: 06 december 2013, 18:06:47 »
Stevig gekruide shoarma (niet halal), verse sla, knoflooksaus, pitabroodjes.
ADAM    Bryston     DENON

Edwin

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 757
  • Vertrouwen houden in een goede afloop!!!
Re: Wat staat er vandaag op het menu?
« Reactie #478 Gepost op: 06 december 2013, 19:46:12 »
Vette Hap!!!
Marantz SR6001 Zilver, Marantz DV4001 Zilver en 2 paar Cyburg Needles (FRS8 en de BS80). Streaming van muziek. Macbook Pro Ipad Iphone en Apple TV.

† 18-09-2017

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Wat staat er vandaag op het menu?
« Reactie #479 Gepost op: 06 december 2013, 19:54:19 »
Pizza tonno
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal