Auteur Topic: Wat heb je vandaag gedaan?  (gelezen 1749285 keer)

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.805
  • Doet mij maar buisjes
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #10290 Gepost op: 20 augustus 2019, 23:41:14 »
Als de vakantie maar geslaagd was.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.121
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #10291 Gepost op: 21 augustus 2019, 07:42:08 »
Rene,

Wat vind je van Noorwegen?

Marcel
Bluesound Node (Qobuz) - Topping E30 - Lake People G111 - Beyerdynamic DT1990 pro.
Sony CDP 920 QS - Topping E30 - Lake People G111 - Beyerdynamic DT1990 pro.
Philips CD100 - Lake People G103 - Denon AH-D2000.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.085
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #10292 Gepost op: 21 augustus 2019, 11:45:33 »
Als de vakantie maar geslaagd was.
Het was een zeer geslaagde vakantie, de laatste paar dagen véééééééél regen.
Eens buizen altijd buizen.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.805
  • Doet mij maar buisjes
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #10293 Gepost op: 21 augustus 2019, 12:05:34 »
Als de vakantie maar geslaagd was.
Het was een zeer geslaagde vakantie, de laatste paar dagen véééééééél regen.
Daarom lag die katamaran zo hoog op het water.  ;D

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.085
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #10294 Gepost op: 21 augustus 2019, 12:56:13 »
Rene,

Wat vind je van Noorwegen?

Marcel
Stieneke en ik vinden het een geweldig mooi land een aanrader voor een vakantie. De overgang van Denemarken naar Noorwegen valt op. Je komt van een zandstrand en komt aan op een rots. De boot kwam aan in Kristiansand, een havenplaats waar je wel een dag kunt doorbrengen. We zijn het Setesdal ingetrokken over RV9. Dat is een mooie goede weg naar het noorden. Alleen maar rotsen en water met verre doorkijken tussen de rotsen door. Op een gegeven moment ga je de hoogte in tot max ongeveer 1650 meter. Het landschap verandert dan mee, van naaldbos naar een soort berkenbomen en mos, vochtig.
Ons doel was Akra aan het Akrafjord. Daar is niets en de wegen daar zijn smal en stijl, je bent maar 3 versnellingen nodig, 1, 2 en de achteruit. De dichtstbijzijnde echte winkel was 40 km ver, een uur rijden, daar hou je rekening mee. Je moet er van houden en tegen kunnen, mensen zie je niet. Wil je op een terras zitten moet je naar Oslo of een andere grote plaats maar daar zijn wij niet gweweest. We hebben gevist en gevangen. Wat we hebben gevangen is direct opgegeten, Heilbot, Kabeljauw en Pollak. Erg lekker, vooarl de Heilbot, we weten nu hoe verse vis behoort te smaken.
De natuur is overweldigend, achter elke bocht een nieuw vakantiefolderpanorama. Hoge bergen en rotsen met blauw fjordwater. Ruig landschap.
We waren met een tent en in een huisje. Campings zijn makkelijk te vinden en ruim aanwezig. Je kunt overal met Engels terecht, 1x zelfs met Nederlands. Die Noren die we hebben gezien waren aardige mensen, alleen we hebben niet veel gezien. In de dorpen waar we door zijn gekomen hebben we niet veel mensen gezien. Nu zijn er ook niet veel Noren, 5 miljoen en die zijn verspreid over een geweldig groot land.
Ons is de vakantie bijzonder goed bevallen in Noorwegen en zullen er zeer zeker terugkomen. Het lijkt ver weg, is het ook maar heel goed te doen. Eerst naar Hirtshals boven in Denemarken, dat is in een dag te doen, 820 km vanaf Groningen. Daar overnachten en dan met de boot naar Kristiansand. We zijn gisteren in 1 dag terug uit Noorwegen gekomen, de boot om 08:30 vanuit Kristiansand en 's avonds om 22:00 thuis. Dat had sneller gekund maar we hebben rustig aan gedaan en 2x een uur op een parkeerplaats gestaan.
Prachtig land.
Eens buizen altijd buizen.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.182
    • De andere hobby...
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #10295 Gepost op: 21 augustus 2019, 14:26:09 »
Rene,

Wat vind je van Noorwegen?

Marcel
Stieneke en ik vinden het een geweldig mooi land een aanrader voor een vakantie. De overgang van Denemarken naar Noorwegen valt op. Je komt van een zandstrand en komt aan op een rots. De boot kwam aan in Kristiansand, een havenplaats waar je wel een dag kunt doorbrengen. We zijn het Setesdal ingetrokken over RV9. Dat is een mooie goede weg naar het noorden. Alleen maar rotsen en water met verre doorkijken tussen de rotsen door. Op een gegeven moment ga je de hoogte in tot max ongeveer 1650 meter. Het landschap verandert dan mee, van naaldbos naar een soort berkenbomen en mos, vochtig.
Ons doel was Akra aan het Akrafjord. Daar is niets en de wegen daar zijn smal en stijl, je bent maar 3 versnellingen nodig, 1, 2 en de achteruit. De dichtstbijzijnde echte winkel was 40 km ver, een uur rijden, daar hou je rekening mee. Je moet er van houden en tegen kunnen, mensen zie je niet. Wil je op een terras zitten moet je naar Oslo of een andere grote plaats maar daar zijn wij niet gweweest. We hebben gevist en gevangen. Wat we hebben gevangen is direct opgegeten, Heilbot, Kabeljauw en Pollak. Erg lekker, vooarl de Heilbot, we weten nu hoe verse vis behoort te smaken.
De natuur is overweldigend, achter elke bocht een nieuw vakantiefolderpanorama. Hoge bergen en rotsen met blauw fjordwater. Ruig landschap.
We waren met een tent en in een huisje. Campings zijn makkelijk te vinden en ruim aanwezig. Je kunt overal met Engels terecht, 1x zelfs met Nederlands. Die Noren die we hebben gezien waren aardige mensen, alleen we hebben niet veel gezien. In de dorpen waar we door zijn gekomen hebben we niet veel mensen gezien. Nu zijn er ook niet veel Noren, 5 miljoen en die zijn verspreid over een geweldig groot land.
Ons is de vakantie bijzonder goed bevallen in Noorwegen en zullen er zeer zeker terugkomen. Het lijkt ver weg, is het ook maar heel goed te doen. Eerst naar Hirtshals boven in Denemarken, dat is in een dag te doen, 820 km vanaf Groningen. Daar overnachten en dan met de boot naar Kristiansand. We zijn gisteren in 1 dag terug uit Noorwegen gekomen, de boot om 08:30 vanuit Kristiansand en 's avonds om 22:00 thuis. Dat had sneller gekund maar we hebben rustig aan gedaan en 2x een uur op een parkeerplaats gestaan.
Prachtig land.

Helemaal met je verslag eens! in mijn herinnering is het ook een prachtig land met een geweldige natuur. Ben er twee keer geweest, de eerste keer met de mountainbikes achter op de auto, de tweede keer ook nog een kano op het dak. Wel hulpveren gemonteerd....

Mijn vrouw is er nog nooit geweest en wil een keer met de Donkervoort. Tja, dat wil ik ook wel. Wordt dan wel huisjes en/of hotels, een tent in de Donkervoort wordt wat lastig. Een klein tentje zou gaan maar dan heb je het heel erg slecht naar je zin als het een paar dagen regent heb ik ervaren in mijn motorfiets-periode...
Science is no democracy

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.085
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #10296 Gepost op: 21 augustus 2019, 16:07:48 »
We hadden 2 tenten bij ons een grote en een 2 seconden tent, zo'n soort uitgooitent is dat. We hebben 6 nachten in de 2 seconden tent geslapen, gelukkig ook een visparaplu meegenomen. Als het niet koud is een oplossing, want je kunt er onder zitten als het regent. Maar zoals Ando al zei na 3 dagen regen ben je er flauw van.
Eens buizen altijd buizen.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.121
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #10297 Gepost op: 23 augustus 2019, 07:26:12 »
Noorwegen is echt schitterend mooi.
Aardige mensen en het land is bijna leeg.
Erg rustig. Daar moet je inderdaad wel tegen kunnen.

Leuk verslag Rene. 

Marcel
Bluesound Node (Qobuz) - Topping E30 - Lake People G111 - Beyerdynamic DT1990 pro.
Sony CDP 920 QS - Topping E30 - Lake People G111 - Beyerdynamic DT1990 pro.
Philips CD100 - Lake People G103 - Denon AH-D2000.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.085
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #10298 Gepost op: 23 augustus 2019, 08:31:26 »
Er wordt vaak gezegd dat Noorwegen zo duur is. Goedkoop is het niet maar zo duur als wordt voorgespiegeld is het niet. Als je vakantie bestaat uit het bezoeken van terrassen dan is het een duur land maar zoals wij het gedaan hebben, 2 en halve week door het land trekken,  dingen bekijken en genieten van het mooie land is het heel goed te doen. De campings zijn goedkoop, gem € 16 per nacht voor auto + tent en 2 personen, de benzine is goedkoper dan in Nederland, €1,52 per liter. Levensmiddelen zijn duurder, een brood kost € 3, merkartikelen zoals Coca Cola zijn wel duur net als groente en fruit, mij viel het mee. Kopen wat het seizoen te bieden heeft, b.v. aardbeien. Al met al was het geen dure vakantie. De overtocht met de Fjord Cat was €227 voor een retour.
Eens buizen altijd buizen.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.805
  • Doet mij maar buisjes
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #10299 Gepost op: 25 augustus 2019, 16:27:59 »
Dat is een mooi rack Paul. Ik heb dit rack zelf ook een poosje gehad en daar kun je heel wat op kwijt.
En heeft een nieuwe eigenaar, de beste man stuurde nog een recente foto.

Aanschafprijs was verkoopprijs.



Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) met Tapatalk


renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.085
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #10300 Gepost op: 25 augustus 2019, 17:56:52 »
Staat mooi Yamaha spul in, laten staan of toch....? ;D Het rek ziet er degelijk uit daar kan wel wat in.
« Laatst bewerkt op: 25 augustus 2019, 18:19:49 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.161
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #10301 Gepost op: 25 augustus 2019, 18:06:17 »
Er past veel audio in zo'n rack als het maar niet te hoog is.  Ik heb destijds zo'n rack laten verbouwen zodat er een echt dikke versterker in kan.  De laatste keer dat ik 't zag stond het in de luisterruimte van de ons veel te vroeg ontvallen Hottentot.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.805
  • Doet mij maar buisjes
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #10302 Gepost op: 25 augustus 2019, 19:47:53 »
Verandering van spijs doet eten Henk.

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.574
  • Liever een Adam!
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #10303 Gepost op: 25 augustus 2019, 21:46:43 »
Vanavond heerlijk uit eten geweest met mijn gezin, het eten was heerlijk en het was ouderwets gezellig.
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.805
  • Doet mij maar buisjes
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #10304 Gepost op: 26 augustus 2019, 16:57:34 »
Vanavond heerlijk uit eten geweest met mijn gezin, het eten was heerlijk en het was ouderwets gezellig.
Altijd gezellig John, doe je goed.  :D