Auteur Topic: Wat heb je vandaag gedaan?  (gelezen 1736751 keer)

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #8700 Gepost op: 12 januari 2018, 21:31:16 »
Vanavond de nieuwjaarsreceptie met de presentatie van de cijfers over 2017 gehad. Het was weer een record jaar en als elektronica-techneut van de toko vond ik dat toch wel leuk. Het was overigens mijn tiende, maar dat geheel terzijde. Groot deel van de omzet (en winst) is te danken aan snaarriem aangedreven systemen die hun succes danken aan hun toerental-constantheid (overigens qua elektronica en aandrijving een ontwerp van ondergetekende). Met een snaar zou dat nooit gelukt zijn  ;)

Groet,
Jacco

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #8701 Gepost op: 13 januari 2018, 11:43:55 »
Daar zit Burmester in mannetje.   Kwijl

 ;)

Dan zit er een mooi stukje Berlin in de Stuttgarter. 

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #8702 Gepost op: 13 januari 2018, 11:53:53 »
Was een grapje Marcel.  ;) Zoals het nu klinkt is het beter dan in de vorige voiture.  Ik ben er in ieder geval dik tevreden mee.  Het Burmesterpakketje kost nog eens een paar duizend Euro extra. 


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #8703 Gepost op: 13 januari 2018, 13:04:51 »
Was een grapje Marcel.  ;) Zoals het nu klinkt is het beter dan in de vorige voiture.  Ik ben er in ieder geval dik tevreden mee.  Het Burmesterpakketje kost nog eens een paar duizend Euro extra.

Maar het had zo maar gekund. Ik weet dat Mercedes inderdaad zaken doet met Burmester.   ;D
Maar zeker wel fijn dat de nieuwe automobiel een betere audiobeleving heeft dan de vorige.

Geniet er van.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #8704 Gepost op: 13 januari 2018, 13:09:52 »
Qua comfort ook maar dat is niet verwonderlijk aangezien de wielbasis effe wat langer is i.c.m. wat beschaafdere velgdiameter.
Ik ben ermee in mijn nopjes.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #8705 Gepost op: 13 januari 2018, 18:44:12 »
Een aspirant draaier op bezoek gehad.
Hij wilde van alles weten over het gebuik van sme tonearmen en de mogelijkheden qwa elementen en hoe de arm op een plint te monteren.
Nu hij het in werkelijkheid  zag werd hem veel duidelijk.
De vele info op het net maakte hem onzeker.
Tevreden met mijn uitleg keerde hij huiswaarts.



I love vintage.

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #8706 Gepost op: 13 januari 2018, 19:46:23 »
Dat moet een leuke middag voor beide partijen zijn geweest Peter!

Helaas hadden we hier een minder fijne dag. Onze ketel heeft den pijp aan Maarten gegeven. Na een zeer duur bezoekje van onze verwarmingsmonteur was het oordeel dat repareren geen valide optie meer is. De offerte voor vervanging was even slikken, dus nu veel aan het vergelijken. De komende dagen dus voorlopig nog geen warm water en verwarming. Voor nu behelpen we ons met een straalkacheltje en douchen doen we maar even bij familie. Een beetje kamperen in eigen huis, zeg maar... ;D Mochten jullie nog goede ervaringen hebben met installateurs, we houden ons aanbevolen.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #8707 Gepost op: 13 januari 2018, 21:42:34 »
Ja het was leuk Kevin.
Voor jullie minder lees ik.
Hopenlijk zit je er weer snel warmpjes bij.
I love vintage.

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #8708 Gepost op: 13 januari 2018, 22:12:42 »
Dat moet een leuke middag voor beide partijen zijn geweest Peter!

Helaas hadden we hier een minder fijne dag. Onze ketel heeft den pijp aan Maarten gegeven. Na een zeer duur bezoekje van onze verwarmingsmonteur was het oordeel dat repareren geen valide optie meer is. De offerte voor vervanging was even slikken, dus nu veel aan het vergelijken. De komende dagen dus voorlopig nog geen warm water en verwarming. Voor nu behelpen we ons met een straalkacheltje en douchen doen we maar even bij familie. Een beetje kamperen in eigen huis, zeg maar... ;D Mochten jullie nog goede ervaringen hebben met installateurs, we houden ons aanbevolen.


Wat is er kapot?
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #8709 Gepost op: 13 januari 2018, 22:27:18 »
Dat moet een leuke middag voor beide partijen zijn geweest Peter!

Helaas hadden we hier een minder fijne dag. Onze ketel heeft den pijp aan Maarten gegeven. Na een zeer duur bezoekje van onze verwarmingsmonteur was het oordeel dat repareren geen valide optie meer is. De offerte voor vervanging was even slikken, dus nu veel aan het vergelijken. De komende dagen dus voorlopig nog geen warm water en verwarming. Voor nu behelpen we ons met een straalkacheltje en douchen doen we maar even bij familie. Een beetje kamperen in eigen huis, zeg maar... ;D Mochten jullie nog goede ervaringen hebben met installateurs, we houden ons aanbevolen.


Wat is er kapot?

In ieder geval de centrale printplaat en waarschijnlijk ook de ventilator (vermoedelijk de veroorzaker sluiting op de print). Aangezien het beestje 13 jaar oud is opteren we voor een nieuwe dan dat we €850,- investeren in deze.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #8710 Gepost op: 13 januari 2018, 22:34:41 »
Das klote ... zou zeggen een nieuwe bij deze.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #8711 Gepost op: 14 januari 2018, 09:28:16 »
Ze wilden hier de laatste keer binnen 2 minuten een nieuwe ketel slijten. Dat ging me net even te snel, maar hij was wel in de actie (€ 1800 o.i.d.). Word ik 5 weken later gebeld dat de aktie ten einde loopt en de gratis accu-boormachine dreig mis te lopen.
Ik heb maar gezegd dat ik het een slecht verkoopargument vond en dat een andere ketelboer zo z'n andere ideeën had aangaande vervanging.

 ;D
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #8712 Gepost op: 14 januari 2018, 09:55:24 »
Dat moet een leuke middag voor beide partijen zijn geweest Peter!

Helaas hadden we hier een minder fijne dag. Onze ketel heeft den pijp aan Maarten gegeven. Na een zeer duur bezoekje van onze verwarmingsmonteur was het oordeel dat repareren geen valide optie meer is. De offerte voor vervanging was even slikken, dus nu veel aan het vergelijken. De komende dagen dus voorlopig nog geen warm water en verwarming. Voor nu behelpen we ons met een straalkacheltje en douchen doen we maar even bij familie. Een beetje kamperen in eigen huis, zeg maar... ;D Mochten jullie nog goede ervaringen hebben met installateurs, we houden ons aanbevolen.


Wat is er kapot?

In ieder geval de centrale printplaat en waarschijnlijk ook de ventilator (vermoedelijk de veroorzaker sluiting op de print). Aangezien het beestje 13 jaar oud is opteren we voor een nieuwe dan dat we €850,- investeren in deze.
Niet meer laten repareren Kevin ! Welk merk ketel is het overigens ? Toch geen Nefit topline ?

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #8713 Gepost op: 14 januari 2018, 10:51:20 »
Dat moet een leuke middag voor beide partijen zijn geweest Peter!

Helaas hadden we hier een minder fijne dag. Onze ketel heeft den pijp aan Maarten gegeven. Na een zeer duur bezoekje van onze verwarmingsmonteur was het oordeel dat repareren geen valide optie meer is. De offerte voor vervanging was even slikken, dus nu veel aan het vergelijken. De komende dagen dus voorlopig nog geen warm water en verwarming. Voor nu behelpen we ons met een straalkacheltje en douchen doen we maar even bij familie. Een beetje kamperen in eigen huis, zeg maar... ;D Mochten jullie nog goede ervaringen hebben met installateurs, we houden ons aanbevolen.


Wat is er kapot?

In ieder geval de centrale printplaat en waarschijnlijk ook de ventilator (vermoedelijk de veroorzaker sluiting op de print). Aangezien het beestje 13 jaar oud is opteren we voor een nieuwe dan dat we €850,- investeren in deze.
Niet meer laten repareren Kevin ! Welk merk ketel is het overigens ? Toch geen Nefit topline ?

Haha! Nee hoor, gelukkig niet. We hebben hier nu een AWB HR35T CW6 ketel en het wordt naar alle waarschijnlijkheid een Remeha Calenta 40 CW5
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #8714 Gepost op: 14 januari 2018, 13:06:58 »
Sterke Kevin.