Auteur Topic: Wat heb je vandaag gedaan?  (gelezen 1737171 keer)

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #9780 Gepost op: 18 april 2019, 21:11:08 »

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #9781 Gepost op: 18 april 2019, 21:15:29 »
https://www.autoweek.nl/forum/read.php?7,3448329
Even diagonaal gescand maar het staat bol van de redenatiefouten, anekdotische bewijsvoering en stemmingmakerij. Typisch voer voor een forum  ;D

Logisch nadenken brengt je veel verder.

Groet,
Jacco

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #9782 Gepost op: 18 april 2019, 21:30:02 »
https://www.autoweek.nl/forum/read.php?7,3448329
Even diagonaal gescand maar het staat bol van de redenatiefouten, anekdotische bewijsvoering en stemmingmakerij. Typisch voer voor een forum  ;D

Logisch nadenken brengt je veel verder.

Groet,
Jacco
Weinig verstand van techniek en waarschijnlijk nooit een motorblok van binnen gezien...mooi verhaal. Vooral de oliepomp is geweldig! Als je hierop je mening baseert.....


Groeten, Ando.
Science is no democracy

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #9784 Gepost op: 18 april 2019, 22:29:56 »
Misschien
Deze dan.. https://www.automobielmanagement.nl/autoaccessoires-auto-onderdelen/2008/04/07/olie-verversen-is-onnodig-zegt-ex-castrol-baas/
Ook stemmingmakerij (het zou om geld gaan). Het artikel spreekt zichzelf zelfs tegen.

Zolang de olie niet zwart wordt, kan het allemaal nog wel. In de Opel Agila is de olie inmiddels iets donkerder, maar nog niet zorgwekkend. Niet dat zwarte olie meteen verontrustend is, gelukkig niet. Maar het gaat ook om zuurtegraad etc. En viscositeit, ook op hogere temperaturen. Dan moet ik er niet aan denken dat er ouwe meuk in zit. Beter is om de boel af en toe te verversen, en te reinigen.

Groet,
Jacco

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.250
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #9785 Gepost op: 18 april 2019, 22:55:13 »
De Laguna voor een grote beurt weggebracht naar de garage, dat zal me weer een lieve duit kosten.

Bonnetje btw in de boeken en zakelijk aftrekbaar voor De Vries Audio.   ;)  ;D
;D

Kijk dat heb ik mijn hele leven nog nooit gedaan een grote beurt,je word gewoon grootst geplukt bij die zogenoemde dealers.

gewoon een apk Tje pakken bij jan met de pet,voordien afspraak maken zodat hij zeker weet als hij wat vind er bij jan

niet gerepareerd word. dit doe ik al jaaaaaaaren.

Je hebt dan 1 zekerheid je auto is rap klaar en mocht er voor de volgende apk iets dringens nodig zijn b.v accu'tje,lampie etc

gun je hem dat,mocht hij zelfs daar te prijzig mee zijn,of je een rotmerk accu wilt aansmeren koop je die elders los,het zijn ja

maar 2 schroefje.

Natuurlijk zijn er ook mensen die liever naar hun favoriete merkdealer gaan want dan slapen ze rustiger,ik dat geval kan ik

weinig doen want dat word meestal een prijzig slaapje :think: welterusten.
je heb helemaal gelijk, ik ook nog nooit een grote beurt dat is nergens voor nodig en een hoop geld weg gooien. Een lucht filtertje vervangen benzine filter vervangen olie vervangen is vaak overbodig sommigen vervangen twee maal per jaar de olie of elk jaar en dat is helemaal niet nodig. Klei n e beurt kost al veel te veel, dat zijn dingetjes die je heel makkelijk zelf kunt doen.

Precies Infinity zo is het en niet anders,probeer ik hier iemand op te beuren met zijn geklaag over teveel betalen met een grote beurt,komt zijn fanclub hiero weer met onzinverhalen.
Feit is ik kom uit de autobranche, mijn oudere broer importeerde schade wagens uit duitsland in de jr 70/80.Er is geen
autodealer in twenthe of ik ken ze en vooral de monteurs,dus je weet wat er speelt in deze branche.
Een car uit de jr 70/80 had iedere car wel de bekende euveltjes.

De laatste jaaaaren zijn de auto's motorisch zo goed dat er zeer weinig onderhoud nodig is, koop je ze nieuw krijgen ze zowiezo
naar een x aantal km een beurt die eigenlijk niet nodig is,alleen die kost ja niets.
Auto's met 40/50.000 km kun je zonder problemen doorcarren naar de 100.000.Hoe minder je bij de garage komt hoe beter.
oliepeil chekken kan een kind nog.
Je zit natuurlijk vast aan de jaarlijkse apk een goede beunhaas of dealer geeft je dan een advies wat er volgend jr kan gebeuren
let wel KAN!
Kijk zelf naar het profiel van jouw banden daar zijn voorschriften voor en die houd je gewoon aan.
Ga zelf shoppen voor nieuwe banden of accu's,mijn merken zijn michelin en bosch ik kijk altijd naar acties oftewel in enschede
of gemany,dat doe ik niet uit gierigheid maar ik vind dat leuk en plezierig :)
Ik koop al 30 jr secondhand auto' het liefst met 40/60.000 km op de teller. geef ze nooit een prachtige grote beurt,dat laat ik over aan de ontwetende massa.
2x olieverversen per jaar met longlife olie is onzin,is er dan ook lowlife olie? :think:
Kijk dat jacco dat doet is normaal hij rijd ja ook 100.000 per jr denk ik  :think: of hij zijn mercedes nog heeft?  :think:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #9786 Gepost op: 18 april 2019, 22:57:33 »
De Corsa diesel waar ik per jaar 22.000 werk kilometers mee maak buiten de privé kilometers krijgt z,n beurten volgens schema.

Volgens de Opel voorschriften om de 30.000 kilometer een onderhoudsbeurt.
Dus het ene jaar groot of klein, mogen duidelijk zijn.

De Renault Twingo van mijn lief die zo weinig kilometers maakt als volgt:

1e jaar een grote onderhoudsbeurt + apk.
2e jaar alleen apk en check.
3e jaar een kleine onderhoudsbeurt + apk.
4e jaar zie 1e jaar.

Lijkt mij voldoende.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #9787 Gepost op: 18 april 2019, 23:06:30 »
Nu het over onze heilige koe gaat en on topic te blijven dit draadje splitsing naar onze vierwieler.  Een optie ?

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #9788 Gepost op: 18 april 2019, 23:15:52 »
Bij mercedes was het ook al gebruikelijk 2 keer per jaar de olie te doen, sterker nog: om de 20k is er een onderhoudsschema. En dat doen ze niet voor niets. Maar dan gaan ze waarschijnlijk wel miljoenen km's mee, mits je je natuurlijk aan de voorschriften houdt. Vroeger moest je eigenlijk veel vaker verversen, zo om de 3000 a 5000 km kan ik me nog wel herinneren. Dat is gelukkig al heel lang geleden. Maar ja, toen had je ook nog minerale meuk en relatief grote toleranties in de mechanica.

Long Life is min of meer bedacht door de milieumaffia. Die vindt dat olie er heel lang in kan blijven, met alle gevolgen van dien. Dikke, zwarte slurrie en bovendien te weinig. Combineer dat met motor-slopende start/stop systemen en het feest is compleet. Vlak ook de vaak veel te korte autoritten niet uit. Een motor heeft echt 25 a 35 km nodig om goed door te warmen. Is ook essentieel voor de kwaliteit van de olie.

Lang doorrijden met auto's kan wel, maar dan moet het onderhoud wel in orde zijn.

Groet,
Jacco

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #9789 Gepost op: 18 april 2019, 23:21:43 »
De Laguna voor een grote beurt weggebracht naar de garage, dat zal me weer een lieve duit kosten.

Bonnetje btw in de boeken en zakelijk aftrekbaar voor De Vries Audio.   ;)  ;D
;D

Kijk dat heb ik mijn hele leven nog nooit gedaan een grote beurt,je word gewoon grootst geplukt bij die zogenoemde dealers.

gewoon een apk Tje pakken bij jan met de pet,voordien afspraak maken zodat hij zeker weet als hij wat vind er bij jan

niet gerepareerd word. dit doe ik al jaaaaaaaren.

Je hebt dan 1 zekerheid je auto is rap klaar en mocht er voor de volgende apk iets dringens nodig zijn b.v accu'tje,lampie etc

gun je hem dat,mocht hij zelfs daar te prijzig mee zijn,of je een rotmerk accu wilt aansmeren koop je die elders los,het zijn ja

maar 2 schroefje.

Natuurlijk zijn er ook mensen die liever naar hun favoriete merkdealer gaan want dan slapen ze rustiger,ik dat geval kan ik

weinig doen want dat word meestal een prijzig slaapje :think: welterusten.
je heb helemaal gelijk, ik ook nog nooit een grote beurt dat is nergens voor nodig en een hoop geld weg gooien. Een lucht filtertje vervangen benzine filter vervangen olie vervangen is vaak overbodig sommigen vervangen twee maal per jaar de olie of elk jaar en dat is helemaal niet nodig. Klei n e beurt kost al veel te veel, dat zijn dingetjes die je heel makkelijk zelf kunt doen.

Precies Infinity zo is het en niet anders,probeer ik hier iemand op te beuren met zijn geklaag over teveel betalen met een grote beurt,komt zijn fanclub hiero weer met onzinverhalen.
Feit is ik kom uit de autobranche, mijn oudere broer importeerde schade wagens uit duitsland in de jr 70/80.Er is geen
autodealer in twenthe of ik ken ze en vooral de monteurs,dus je weet wat er speelt in deze branche.
Een car uit de jr 70/80 had iedere car wel de bekende euveltjes.

De laatste jaaaaren zijn de auto's motorisch zo goed dat er zeer weinig onderhoud nodig is, koop je ze nieuw krijgen ze zowiezo
naar een x aantal km een beurt die eigenlijk niet nodig is,alleen die kost ja niets.
Auto's met 40/50.000 km kun je zonder problemen doorcarren naar de 100.000.Hoe minder je bij de garage komt hoe beter.
oliepeil chekken kan een kind nog.
Je zit natuurlijk vast aan de jaarlijkse apk een goede beunhaas of dealer geeft je dan een advies wat er volgend jr kan gebeuren
let wel KAN!
Kijk zelf naar het profiel van jouw banden daar zijn voorschriften voor en die houd je gewoon aan.
Ga zelf shoppen voor nieuwe banden of accu's,mijn merken zijn michelin en bosch ik kijk altijd naar acties oftewel in enschede
of gemany,dat doe ik niet uit gierigheid maar ik vind dat leuk en plezierig :)
Ik koop al 30 jr secondhand auto' het liefst met 40/60.000 km op de teller. geef ze nooit een prachtige grote beurt,dat laat ik over aan de ontwetende massa.
2x olieverversen per jaar met longlife olie is onzin,is er dan ook lowlife olie? :think:
Kijk dat jacco dat doet is normaal hij rijd ja ook 100.000 per jr denk ik  :think: of hij zijn mercedes nog heeft?  :think:
Je hoeft mij niet blij proberen te maken Bram, plus dat ik alleen gezegd heb dat de grote beurt wel wat gaat kosten.

Is dat klagen? Moet je me daarom opvrolijken? Ik was 290euro kwijt en heb weer een auto die er weer 30.000 km tegen aan kan tot de kleine beurt.

Bram, ik bied mijn excuses aan dat ik niet je alwetende advies opvolg en natuurlijk ook Infinity die hier weer heerlijk negatief met zijn nieuwe kompaan Bram Freestone tegen de schenen aan schopt.

Kom eens een keer met wat positiefs man.

« Laatst bewerkt op: 18 april 2019, 23:24:18 door Johndv »
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #9790 Gepost op: 18 april 2019, 23:28:57 »
Ik heb sinds kort een coach en die heeft me geleerd dat er ook mensen bestaan die het meer zoeken in de tegenstand/verschillen/weerstand/wrevel. Dit in tegenstelling tot de mensen die het zoeken in de overeenkomsten/positief etc.

En ieder heeft zo zijn eigen waarheid. Niet dat het per se slechtere mensen zijn. Of betere.

Groet,
Jacco

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #9791 Gepost op: 18 april 2019, 23:32:08 »
En zo zijn er vele oorlogen uitgevochten.

Ieder z,n meug maar dring het niet op.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.250
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #9792 Gepost op: 18 april 2019, 23:35:50 »
Ik heb sinds kort een coach en die heeft me geleerd dat er ook mensen bestaan die het meer zoeken in de tegenstand/verschillen/weerstand/wrevel. Dit in tegenstelling tot de mensen die het zoeken in de overeenkomsten/positief etc.

En ieder heeft zo zijn eigen waarheid. Niet dat het per se slechtere mensen zijn. Of betere.

Groet,
Jacco

Heb het vermoeden,maar ik kan mij vergissen :think: draagt die coach de voornaam Henk mischien?
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #9793 Gepost op: 18 april 2019, 23:42:27 »
Ik heb sinds kort een coach en die heeft me geleerd dat er ook mensen bestaan die het meer zoeken in de tegenstand/verschillen/weerstand/wrevel. Dit in tegenstelling tot de mensen die het zoeken in de overeenkomsten/positief etc.

En ieder heeft zo zijn eigen waarheid. Niet dat het per se slechtere mensen zijn. Of betere.

Groet,
Jacco

Heb het vermoeden,maar ik kan mij vergissen :think: draagt die coach de voornaam Henk mischien?
Je vergist je behoorlijk. Misschien dat Henk dat ook wel zou kunnen trouwens, maar dat is weer een heul ander verhaal.

Nee, ik heb er eentje waar ik verder geen enkele binding mee heb. Puur zakelijk eigenlijk.

Groet,
Jacco

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #9794 Gepost op: 18 april 2019, 23:46:29 »
Ik heb sinds kort een coach en die heeft me geleerd dat er ook mensen bestaan die het meer zoeken in de tegenstand/verschillen/weerstand/wrevel. Dit in tegenstelling tot de mensen die het zoeken in de overeenkomsten/positief etc.

En ieder heeft zo zijn eigen waarheid. Niet dat het per se slechtere mensen zijn. Of betere.

Groet,
Jacco
En dat wil de irritatie grens bij mensen nog wel eens verhogen mr Dekkers, mensen die altijd negatief zijn en hun rotte advies door een ander zijn strot willen drukken.
« Laatst bewerkt op: 18 april 2019, 23:48:23 door Johndv »
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.