Auteur Topic: Wat heb je vandaag gedaan?  (gelezen 1736953 keer)

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #9765 Gepost op: 17 april 2019, 23:42:51 »
De Laguna voor een grote beurt weggebracht naar de garage, dat zal me weer een lieve duit kosten.

Bonnetje btw in de boeken en zakelijk aftrekbaar voor De Vries Audio.   ;)  ;D
;D
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #9766 Gepost op: 18 april 2019, 00:08:48 »
De Laguna voor een grote beurt weggebracht naar de garage, dat zal me weer een lieve duit kosten.

Bonnetje btw in de boeken en zakelijk aftrekbaar voor De Vries Audio.   ;)  ;D
;D

Kijk dat heb ik mijn hele leven nog nooit gedaan een grote beurt,je word gewoon grootst geplukt bij die zogenoemde dealers.

gewoon een apk Tje pakken bij jan met de pet,voordien afspraak maken zodat hij zeker weet als hij wat vind er bij jan

niet gerepareerd word. dit doe ik al jaaaaaaaren.

Je hebt dan 1 zekerheid je auto is rap klaar en mocht er voor de volgende apk iets dringens nodig zijn b.v accu'tje,lampie etc

gun je hem dat,mocht hij zelfs daar te prijzig mee zijn,of je een rotmerk accu wilt aansmeren koop je die elders los,het zijn ja

maar 2 schroefje.

Natuurlijk zijn er ook mensen die liever naar hun favoriete merkdealer gaan want dan slapen ze rustiger,ik dat geval kan ik

weinig doen want dat word meestal een prijzig slaapje :think: welterusten.
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #9767 Gepost op: 18 april 2019, 06:54:02 »
Ik ga altijd naar mijn merk dealer.  Is niks duurder dan ergens anders. Zelfs goedkoper.
Ik mag mijn auto altijd weer meenemen zonder betalen.  Nee, de rekening wordt niet thuis gestuurd.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #9768 Gepost op: 18 april 2019, 08:52:32 »
De APK vind ik een goede zaak. Ik ga altijd naar dezelfde garage zolang de APK bestaat. Kijk ik mee met de monteur. Die heeft toch vaak wat aandachtspuntjes die geen APK afkeur zijn maar wel binnen afzienbare tijd wat aandacht nodig hebben. Da's mooi, dan kan ik zelf bepalen bij wie en wanneer dat gaat gebeuren. Repareren mag hij ook als dat nodig is, ik wil de auto gewoon weer kant en klaar mee hebben.
Een auto heeft nu eenmaal onderhoud nodig, daar hoort zo af en toe een grote beurt ook bij. Onderdelen zijn vaak best duur, maar daar moet de dealer het ook van hebben, op nieuwe auto's wordt weinig verdiend. Uurtarieven zijn ook best hoog, maar ook een automonteur wil een leuk salaris.
Een auto zou ik van Bram dus niet kopen, daar zit flink wat achterstallig onderhoud aan. Een versterker of LP ook niet, met een beetje pech zitten die vol met WD40....


Groeten, Ando.
Science is no democracy

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #9769 Gepost op: 18 april 2019, 11:05:31 »
De Laguna voor een grote beurt weggebracht naar de garage, dat zal me weer een lieve duit kosten.

Bonnetje btw in de boeken en zakelijk aftrekbaar voor De Vries Audio.   ;)  ;D
;D

Kijk dat heb ik mijn hele leven nog nooit gedaan een grote beurt,je word gewoon grootst geplukt bij die zogenoemde dealers.

gewoon een apk Tje pakken bij jan met de pet,voordien afspraak maken zodat hij zeker weet als hij wat vind er bij jan

niet gerepareerd word. dit doe ik al jaaaaaaaren.

Je hebt dan 1 zekerheid je auto is rap klaar en mocht er voor de volgende apk iets dringens nodig zijn b.v accu'tje,lampie etc

gun je hem dat,mocht hij zelfs daar te prijzig mee zijn,of je een rotmerk accu wilt aansmeren koop je die elders los,het zijn ja

maar 2 schroefje.

Natuurlijk zijn er ook mensen die liever naar hun favoriete merkdealer gaan want dan slapen ze rustiger,ik dat geval kan ik

weinig doen want dat word meestal een prijzig slaapje :think: welterusten.
je heb helemaal gelijk, ik ook nog nooit een grote beurt dat is nergens voor nodig en een hoop geld weg gooien. Een lucht filtertje vervangen benzine filter vervangen olie vervangen is vaak overbodig sommigen vervangen twee maal per jaar de olie of elk jaar en dat is helemaal niet nodig. Klei n e beurt kost al veel te veel, dat zijn dingetjes die je heel makkelijk zelf kunt doen.

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #9770 Gepost op: 18 april 2019, 11:58:51 »
De Laguna voor een grote beurt weggebracht naar de garage, dat zal me weer een lieve duit kosten.

Bonnetje btw in de boeken en zakelijk aftrekbaar voor De Vries Audio.   ;)  ;D
;D

Kijk dat heb ik mijn hele leven nog nooit gedaan een grote beurt,je word gewoon grootst geplukt bij die zogenoemde dealers.

gewoon een apk Tje pakken bij jan met de pet,voordien afspraak maken zodat hij zeker weet als hij wat vind er bij jan

niet gerepareerd word. dit doe ik al jaaaaaaaren.

Je hebt dan 1 zekerheid je auto is rap klaar en mocht er voor de volgende apk iets dringens nodig zijn b.v accu'tje,lampie etc

gun je hem dat,mocht hij zelfs daar te prijzig mee zijn,of je een rotmerk accu wilt aansmeren koop je die elders los,het zijn ja

maar 2 schroefje.

Natuurlijk zijn er ook mensen die liever naar hun favoriete merkdealer gaan want dan slapen ze rustiger,ik dat geval kan ik

weinig doen want dat word meestal een prijzig slaapje :think: welterusten.
je heb helemaal gelijk, ik ook nog nooit een grote beurt dat is nergens voor nodig en een hoop geld weg gooien. Een lucht filtertje vervangen benzine filter vervangen olie vervangen is vaak overbodig sommigen vervangen twee maal per jaar de olie of elk jaar en dat is helemaal niet nodig. Klei n e beurt kost al veel te veel, dat zijn dingetjes die je heel makkelijk zelf kunt doen.
Ik laat het graag doen, ik heb de middelen en het gereedschap er niet voor en heb een fantastische garage die ik graag een paar centen gun. Plus dat ik het zelf niet hoef te doen, vreselijk.

Voor een defect lampje ga ik al naar de garage, wil geen werk van mijn auto hebben. De startknop indrukken is mij haast al te veel.
« Laatst bewerkt op: 18 april 2019, 12:03:03 door Johndv »
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #9771 Gepost op: 18 april 2019, 13:16:58 »
Volgende week moet de Opel voor de keuring en dan gelijk een grote beurt. Gewoon bij de Opel-garage, ik ken geen Beun de Haas en hoef die ook niet te kennen. Een auto moet het doen en geen gedoe. Garage is 300 meter bij mij vandaan heel gemakkelijk. Al die fantastische verhalen van mensen die alles veel goedkoper, beter en mooier kunnen, het zal wel ik geloof ze niet. Zelf doen kan ik niet, ik heb er geen verstand van en heb de middelen niet, ik kan bij John in de ploeg en we leven er wel bij. Zo kunnen zij weer geen brood bakken, ieder z'n eigen.
« Laatst bewerkt op: 18 april 2019, 17:34:38 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #9772 Gepost op: 18 april 2019, 15:44:33 »
Dat zijn dezelfde mensen René, die ook altijd record bedragen voor hun in te ruilen auto weer krijgen. Terwijl jij en ik het altijd moeten doen met de dagwaarde..

Ben trouwens ook naar de kapper geweest, naar een echte kapsalon. Ga daar om de 2 a 3 week heen, zal ook wel weer verkeerd zijn...
« Laatst bewerkt op: 18 april 2019, 15:46:11 door Johndv »
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #9773 Gepost op: 18 april 2019, 17:36:13 »
En de mensen die altijd de goedkoopste benzinepomp hebben, jaja.
Eens buizen altijd buizen.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #9774 Gepost op: 18 april 2019, 17:45:11 »
En de mensen die altijd de goedkoopste benzinepomp hebben, jaja.
En er kilometers voor gaan rijden...


Groeten, Ando.
Science is no democracy

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #9775 Gepost op: 18 april 2019, 18:09:05 »
We kennen onze pappenheimers inmiddels wel!
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #9776 Gepost op: 18 april 2019, 19:36:54 »
2 keer olie verversen per jaar lijkt veel, maar is voor het behoud van de motor wel een goed idee. De eerste was dan net na de winter en de tweede zo in de herfst. Wat ik meestal doe is dat er eentje alleen echt de olie is en de andere is olie + oliefilter. Qua kilometers zou ik het nu ook twee keer per jaar moeten doen, alhoewel het met 1 keer per jaar ook wel kan. En even een Tuneap (oid) motor reiniger gebruiken. Zeker voor wat oudere motoren is dat wel een goed idee. Bij nieuwere motoren is het vaak zo dat men er niet meer naar om kijkt en eigenlijk met te weinig olie rond rijdt.

Groet,
Jacco

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #9777 Gepost op: 18 april 2019, 20:49:03 »
De Caddy geeft zelf aan wanneer hij vind dat het nodig is. De eerste keer rond de 26.000km, natuurlijk wel met longlife olie. Daar gaat-ie gewoon voor naar de garage. De Donkervoort doe ik dan wel weer zelf, maar daar ben ik verder niet van afhankelijk. Kan gerust een weekje binnen staan als ik bijvoorbeeld het juiste onderdeel niet heb of domweg geen tijd om de klus in één keer af te maken.
Science is no democracy

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #9778 Gepost op: 18 april 2019, 21:00:58 »
Als auto's het gaan aangeven is het vaak aan de late kant. Als er een rood lampje gaat branden, is het zeker te laat. Gewoon lekker af en toe controleren, zeg ik altijd  ;D Laatst moest er bij de Opel Agila wel een heuse 300ml bij. En dat na bijna een jaar na de wissel. Maar ja, er zit nu wel franse olie in en dan weet je het maar nooit...

Groet,
Jacco

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #9779 Gepost op: 18 april 2019, 21:03:54 »
Als auto's het gaan aangeven is het vaak aan de late kant. Als er een rood lampje gaat branden, is het zeker te laat. Gewoon lekker af en toe controleren, zeg ik altijd  ;D Laatst moest er bij de Opel Agila wel een heuse 300ml bij. En dat na bijna een jaar na de wissel. Maar ja, er zit nu wel franse olie in en dan weet je het maar nooit...

Groet,
Jacco

Niveau controleren doe ik wel regelmatig. Voor alle zekerheid. Ook bij de Caddy.
Science is no democracy