Auteur Topic: Wat heb je vandaag gedaan?  (gelezen 1746747 keer)

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.153
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #9645 Gepost op: 24 februari 2019, 19:31:58 »
Een beetje gelummeld en getoerd in dit ding. 



Was weer een erg ontspannende bezigheid.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #9646 Gepost op: 24 februari 2019, 19:38:20 »
Een beetje gelummeld en getoerd in dit ding. 



Was weer een erg ontspannende bezigheid.
Zou ook wel willen, maar de ethanol bestendige brandstof leidingen liggen er nog naast....en een stuur zou ook wel handig zijn.


Groeten, Ando.
Science is no democracy

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.153
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #9647 Gepost op: 24 februari 2019, 19:45:29 »
Prioriteiten stellen Ando!   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.074
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #9648 Gepost op: 24 februari 2019, 19:56:30 »
Vandaag wat aan de vakantieplanning gedaan. Het wordt Denemarken en we doen de oversteek naar Noorwegen. Aldaar gaan we naar Bygland aan de Byglandsfjord. We kunnen er 3 weken overdoen. Het ligt aan het weer hoe we het doen. Mooi weer dan eerst Denemarken met de tent, slecht weer direct naar Noorwegen in een huis via Denemarken en met de boot over. Op de terugweg dan alsnog Denemarken met de tent, indien het weer het toelaat.

















Eens buizen altijd buizen.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #9649 Gepost op: 24 februari 2019, 20:02:43 »
Noorwegen, geweldig!


Groeten, Ando.
Science is no democracy

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.074
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #9650 Gepost op: 24 februari 2019, 21:29:02 »
Dat lijkt ons ook.
Eens buizen altijd buizen.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.109
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #9651 Gepost op: 25 februari 2019, 18:54:44 »
Noorwegen is werkelijk schitterend mooi.
 
Wij zijn rond en op de hoogte van Trondheim geweest.
Vanuit Zweden , we hebben niet heel veel gezien maar wat we gezien hebben was echt geweldig mooi.
Van Trondheim zijn we richting Stockholm gereden en van Stockholm weer naar terug naar Denemarken Duitsland en weer Nederland.
Wij zijn toen in Zweden begonnen in de buurt van Götenborg en via Karlstad naar Trondheim.   Toen nog enkele keren emt de tent overnacht maar meestal een Stuga gezocht.
We zijn ook beide bruggen over geweest op de heen en terugweg.  Storebealt en Oresund.  Schitterend om te beleven. 

In onze planning zit een rondje Zweden Noorwegen er ook zeker weer bij voor de toekomst.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #9652 Gepost op: 25 februari 2019, 19:05:57 »
De eerste keer dachten we dwars door Noorwegen naar de Noordkaap te rijden. Dat ging dus niet lukken, de wegen zijn geweldig mooi maar het slingert nogal dus schiet niet op. Hadden tent en mountainbikes meegenomen en ons prima vermaakt. Het jaar erop via Zweden naar de Noordkaap, dat schoot een stuk meer op. Ook Finland aangedaan, ook mooi met de vele meren. En muggen. Die vakantie een kano meegenomen, was ook een apart avontuur.. Ga het zeker nog een keer doen!


Groeten, Ando.
« Laatst bewerkt op: 25 februari 2019, 19:07:52 door Ando »
Science is no democracy

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.074
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #9653 Gepost op: 25 februari 2019, 19:23:19 »
Het wordt voor ons de eerste keer Noorwegen. Denemarken kennen we. We hopen dat het weer mee zit dan kunnen we op de reis naar Noorwegen een tussenstop doen in de omgeving van Silkeborg. Daarna naar het noorden en dan met de boot naar Noorwegen, Hirtshals - Kristiansand. Zijn we in Noorwegen dan moeten we nog 120 km met de auto naar Bygland. Ik heb al wat gekeken met Googlemaps en het ziet er mooi uit.
We gaan wandelen, luieren, vissen, misschien zwemmen, genieten van de natuur en wat wij ook belangrijk vinden is rust en niet te veel mensen. Het huis dat we gaan huren ligt aan het water en ik stel me zo voor dat ik daar op de steiger zit te vissen en wat gevangen wordt op de BBQ komt te liggen.
« Laatst bewerkt op: 25 februari 2019, 19:25:30 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #9654 Gepost op: 26 februari 2019, 15:43:41 »
Rij ik net achter een lijnbus, staat er met grote letters achterop: 'Kies bewust, kies voor de aardgasbus!'. Het eerste wat me te binnen schoot: We moeten toch juist van het gas af? En heb ik wat te kiezen? Kan wel bij de bushalte blijven wachten op een aardgasbus maar met een beetje pech kom ik dan nergens. En doet het er toe? De diesel-bus rijdt toch wel zijn rondje, of ik er nu instap of niet... Nog nooit zoveel onzin in één regel gezien!
Science is no democracy

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.074
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #9655 Gepost op: 26 februari 2019, 16:13:31 »
Kameraad van mij werkt bij een bedrijf waar gaskachels gemaakt worden. Ze hebben het druk met het maken daarvan. De rest van de wereld gaat van de kolen af en vinden dat ze erg goed bezig zijn om op gas over te gaan. Wij moeten van het aardgas af, omgekeerde wereld.
Stop geld in het helpen van andere landen om deze te helpen om beter/anders te stoken, dat helpt meer voor het klimaat dan dat wij stoppen met aardgas. De politieke figuren willen dit graag doorzetten voor eigen eer en glorie, niet voor het klimaat puur voor zichzelf. Alvast voorzorg voor de goed betaalde baan na de politieke carrière. Wat dat betreft zijn ze wel slim, nee sluw, bezig.
« Laatst bewerkt op: 26 februari 2019, 16:24:07 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.109
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #9656 Gepost op: 26 februari 2019, 19:04:14 »
Vandaag voor de Clio een systeemupdate gekregen van Renault voor de ingebouwde Tomtom.
Zipje downloaden effe uitpakken en op een USB staafje gezet en met staafje naar de auto.
Motor starten en staafje prikken R-Link aan zetten en het was 20 minuten later gepiept. Ondertussen de misses van het werk gehaald.
Het zou een update zijn voor het GPS systeem. Na 6 april is er een teller in het GPS systeem die weer op 0 gaat starten. Geen idee of dat correct is. Maar dat is wat het www me vertelde.

Maar alles werkt zoals het moet. 

En nu weer tot 02.00 geld verdienen bij de werkgever.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #9657 Gepost op: 26 februari 2019, 19:26:42 »
Vandaag voor de Clio een systeemupdate gekregen van Renault voor de ingebouwde Tomtom. Zipje downloaden effe uitpakken en op een USB staafje gezet en met staafje naar de auto. Motor starten en staafje prikken R-Link aan zetten en het was 20 minuten later gepiept. Ondertussen de misses van het werk gehaald. Het zou een update zijn voor het GPS systeem. Na 6 april is er een teller in het GPS systeem die weer op 0 gaat starten. Geen idee of dat correct is. Maar dat is wat het www me vertelde. Maar alles werkt zoals het moet. En nu weer tot 02.00 geld verdienen bij de werkgever.

Marcel

Het toeval wil dat deze advertentie vandaag ter sprake kwam... ;)
[youtube width=600 height=400]https://www.youtube.com/watch?v=R4EDtN4qyYE[/youtube]

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.109
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #9658 Gepost op: 26 februari 2019, 21:02:59 »
 Toppie! Toppie!

139.000 DK  wow.    Cool

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.109
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #9659 Gepost op: 26 februari 2019, 21:15:20 »
Op 6 april is er een week rollover in het GPS systeem.
De max is 1023 weken en als de 1024e week voorbij is dan start de teller weer bij week 0.
De vorige week rollover was in 1999.
Als Tomtom en Renault hun huiswerk goed gedaan hebben moet mijn navigatie het na 6 april gewoon blijven doen.


Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000